تلفن تماس: ۵۴۰۹۱-۰۲۱
سبدخرید
حساب کاربری

ویژگی‌های فنی اسکرابر

اسکرابر

ویژگی‌های فنی اسکرابر

انواع دستگاه‌های نظافت صنعتی در جهان امروزی به شکل گسترده‌ای در حال استفاده می‌باشند. برخی از پرکاربردترین این دستگاه‌ها عبارتند از: اسکرابر، جاروبرقی صنعتی و واترجت صنعتی. اما یکی از موضوعات مطرح در زمان خرید هر یک از این محصولات اطلاع پیدا کردن از مشخصات فنی آنها و نحوه تأثیرگذاری این مشخصات بر عملکرد دستگاه می‌باشد. در این نوشتار قصد داریم به شکل خلاصه درباره ویژگی‌های فنی اسکرابرها اطلاعات مختصری به شما بدهیم. معمولاً در جدول مشخصات یا ویژگی‌های فنی اسکرابرها با موارد زیر روبرو می‌شویم.

اسکرابر فروشگاهی

قطر برس شستشوی اسکرابر

در قسمت جلوی اسکرابرها یک برس رولی و یا دیسکی وجود دارد که شستشوی کف توسط آن انجام می‌شود. ترکیب آب و مواد شوینده نیز معمولاً از همین بخش جلویی خارج می‌شود. هر چه قطر برس شستشو بیشتر باشد، مساحت محیطی که در واحد زمان می‌توان توسط آن دستگاه نظافت کرد، بیشتر می‌شود. اما این نکته را نیز نباید فراموش کرد که قطر برس شستشوی بالاتر، قدرت مانور دستگاه را نیز کاهش می‌دهد. همین موضوع برای استفاده از دستگاه‌های با قطر برس شستشوی بالا در فضاهای کوچک مشکل ایجاد می‌کند. پس باید قطر برس شستشوی دستگاه کف ساب به شکلی انتخاب شود که هم کارایی مورد نیاز و هم قدرت مانور متناسب با محیط را در اختیار ما بگذارد.

اسکرابر حرفه ای

پهنای خشک کنندگی اسکرابر

یکی دیگر از ویژگی‌های فنی اسکرابر که تأثیر مهمی در میزان کارایی آن دارد، پهنای خشک کنندگی است. در قسمت عقب زمین شوی صنعتی از یک تیغه لاستیکی به منظور نگه داشتن آب و هدایت آن به سمت لوله مکش استفاده می‌شود. طول این تیغه لاستیکی هر چه قدر بیشتر باشد، بهتر می‌تواند آب کثیف حاصل از شستشو را جمع کند و معمولا طول این تیغه متناسب با قطر برس شستشو و حجم زمین شوی انتخاب می‌شود.

اما نکته مهمی که درباره این تیغه لاستیکی وجود دارد، میزان کیفیت آن است. معمولاً تیغه‌های لاستیکی مختلف در مدت زمان کوتاهی در اثر سایش دچار فرسودگی شده و باید تعویض شوند که همین موضوع برای مجموعه مصرف کننده دستگاه ایجاد هزینه می‌کند. اما کرشر آلمان به تازگی تیغه لاستیکی جدیدی به نام تیغه لاستیکی OIL RESISTANT تولید و بر روی زمین شوی‌های خود به کار می‌برد که به لحاظ قدرت خشک کنندگی و مقاومت در برابر سایش بی نظیر است. این تیغه ها تا ۶ سال عمر می‌کنند و شرکت کارن تجارت نیز کارایی آنها را تا ۳ سال تضمین می‌کند.

اسکرابر کوچک

کارایی دستگاه اسکرابر

یکی دیگر از ویژگی‌های فنی اسکرابرها که بسیار با اهمیت می‌باشد، کارایی دستگاه زمین شوی است. همانگونه که مشخص است کارایی اسکرابر به معنی میزان مساحتی است که توسط دستگاه در واحد زمان می‌توان نظافت کرد. این مشخصه به عواملی زیادی همچون حجم اسکرابر، قطر برس شستشو و سرعت حرکت دستگاه بستگی دارد.

اسکرابر صنعتی

حجم مخازن اسکرابر

حجم مخازن آب تمیز و آب کثیف اسکرابرها یکی از مهمترین ویژگی‌های فنی آنها می‌باشد. بدیهی است هر چه حجم مخازن بیشتر باشد، کارایی دستگاه نیز افزایش می‌یابد و با یک بار پر کردن مخزن آب تمیز، مساحت بیشتری را می‌توان نظافت کرد. اما مشخص است که با بیشتر شدن حجم مخازن، ابعاد کلی دستگاه نیز بیشتر می‌شود که موجب کاهش قدرت مانور دستگاه می‌شود. اما کرشر آلمان به منظور رفع این محدودیت موفق شده است ترکیبات جدیدی برای ساخت بدنه اسکرابرهای خود تولید کند.

این موضوع باعث شده که ابعاد اسکرابرهای کرشر نسبت به حجم مخازن آن بسیار کمتر از محصولات سایر تولیدکنندگان باشد. البته این نقطه قوت در تمامی کف شوی‌های کرشر به چشم می‌خورد، اما زمین شوی‌های مدل BD 50/50 و BD 50/60 کارچر از این جهت بسیار ویژه هستند. در واقع شما هیچ اسکرابر دیگری با حجم مخازن ۵۰ و یا ۶۰ لیتری که این چنین ابعاد کوچکی داشته باشند مشاهده نخواهید کرد.

اسکرابر هدایت شونده

منبع تغذیه اسکرابر

اسکرابرها به طور کلی به دو دسته برقی و یا باتری دار تقسیم می‌شوند (البته یک استثنا هم وجود دارد) که هر کدام نقاط قوت خاص خود را دارند. زمین شوی‌های باطری‌دار با توجه به اینکه نیازی به برق ندارند در تمامی محیط‌ها حتی فضاهایی که دسترسی به برق وجود ندارد نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. ضمن اینکه کابل برق نیز در زمان فعالیت دستگاه می‌تواند ایجاد مشکل کند. اما از طرف دیگر دستگاه‌های زمین شوی برقی نیز نقاط قوت خاص خود را دارند که مهمترین آنها امکان استفاده همیشگی از آنها بدون نیاز به توقف جهت شارژ شدن می‌باشد. استثنایی که درباره آن صحبت شد، دستگاه شستشوی زمین مدل B 60/10 C می‌باشد. این دستگاه تنها اسکرابر بدون نیاز به برق و باتری در جهان می‌باشد.

اسکرابر سرنشین دار کرشر

وزن اسکرابر

وزن اسکرابر مشخصه دیگری است که می‌تواند کارایی دستگاه را تحت تاثیر قرار دهد. به همین جهت شرکت‌های مختلف سعی در تولید کف شورهای با وزن کمتر می‌کنند. کمپانی کرشر آلمان نیز با استفاده از متریال کم وزن و باتری‌های با تکنولوژی جدید توانسته وزن محصولات مختلف خود، ازجمله کف شورهای کارچر را تا حد امکان کاهش دهد.

اسکرابر ایستاده کرشر

ابعاد دستگاه اسکرابر

پیش از این نیز درباره ابعاد صحبت کردیم. در آخر فقط این موضوع را مطرح می‌کنیم که به طور کلی ابعاد زمین شوی‌ها بر روی قدرت مانور دستگاه و کارایی آنها بسیار تأثیرگذار است. شرکت کارن تجارت ارائه دهنده انواع محصولات نظافت صنعتی از برند معتبر کارچر آلمان می‌باشد.

اسکرابر صنعتی کارچر مدل BR 30/4 C Bp

اسکرابر صنعتی کارچر مدل BR 30/4 C Bp سبک، جمع و جور و باتری دار است. استفاده از این دستگاه کار بدون وقفه را برای کاربر امکان پذیر می‌کند. علاوه بر اینکه فضا بلافاصله قابل استفاده خواهد بود. این اسکرابر تنها ۱۴ کیلوگرم وزن دارد.

اسکرابر (زمین شوی) صنعتی مدل BD 45/40 C Ep

برای استفاده از دستگاه اسکرابر مدل BD 45/40 C EP، کاربر پشت دستگاه ایستاده و از آن استفاده می‌کند. عرض عملکرد این دستگاه 450 میلیمتر بوده و لوازم جانبی استانداردی دارد. این مدل اسکرابر برای محیط‌های بین 400 تا 1.100 متر مربع مناسب است.

اسکرابر (زمین شوی) صنعتی مدل BD 530 Bp

دستگاه اسکرابر سرنشین‌دار مدل BD 530 Bp دستگاهی است که با کمک باتری کار می‌کند. این دستگاه با استفاده از برس دیسکی خود نظافتی عمقی را برای کاربر امکان پذیر می‌کند.

اسکرابر (زمین شوی) صنعتی مدل BD 40/25 C Bp

دستگاه اسکرابر خشک کن BD 40/25 C Bp یک دستگاه سرنشین‌دار است که برای نظافت عمقی، پاکسازی گاه به گاه و نظافت سریع استفاده می‌شود. کارایی این دستگاه اسکرابر بسیار راحت بوده و طراحی جمع و جوری دارد. علاوه بر آن به دلیل طراحی ارگونومیک دستگاه، جابجایی دستگاه در محیط به راحتی انجام می‌گیرد.

اسکرابر صنعتی کارچر مدل BD 50/70 R Classic Bp

اسکرابر سرنشین دار کارچر مدل BD 50/70 R از جمله زمین شوی‌های صنعتی با سرنشین این کمپانی آلمانی است. کارایی دستگاه ۳۸۰۰ متر مربع در ساعت بوده و حجم مخازن آن ۷۰ لیتر می‌باشد.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه فرمایید: - از کیبورد فارسی استفاده کنید و نظر خود را به زبان فارسی بنویسید. - نظر خود را براساس تجربه استفاده از محصولات بیان کنید. - به نظرات سایر کاربران احترام بگذارید. - پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند حذف می‌شوند.
× مشاوره قبل از خرید میخواهید؟ با من در تماس باشید