تلفن تماس: ۵۴۰۹۱-۰۲۱
سبدخرید
حساب کاربری

انواع فیلتراسیون و نظافت فیلتر جاروبرقی صنعتی

انواع فیلتراسیون و روش های نظافت فیلترها در جاروبرقی صنعتی

محیط‌های صنعتی مستعد جذب انواع آلودگی‌ها بوده که کلیه فضا را در برگرفته و مشکلات و موانع متعددی را برای افراد، فرآیند تولید و خدمات به وجود می‌آورند. از این رو در این مکان‌ها، عمدتاً تجهیزات مدرن نظافت صنعتی به کار گرفته می‌شود تا فرآیند تولید را هدفمندتر نموده و از آسیب به سلامتی افراد در روند کار و اختلال در روند تولید و خدمات، در این محیط‌ها جلوگیری به عمل آورند.

در نظر داشته باشید فیلتراسیون جاروبرقی‌های صنعتی در هنگام استفاده از دستگاه در محیط‌های صنعتی یک مسئله بسیار مهم است. برای نظافت بسیار حرفه‌ای و مکش آلودگی‌ها باید از فیلترهای پیشرفته و مناسب استفاده کرد تا مواد جمع‌آوری شده دوباره به محیط باز نگردد. نوع آلودگی‌های قابل مکش در محیط، می‌تواند مشخص کننده میزان خطرناک بودن آن برای افراد باشد. در ادامه مقاله به انواع فیلتراسیون و روش‌های نظافت آنها، همچنین شیوه عملکرد آن در جاروبرقی صنعتی و موارد دیگر صحبت خواهیم کرد.

جاروبرقی صنعتی سری IV 100/40

اندازه ذرات، مهم ترین عنصر ارزیابی فیلتر جاروبرقی صنعتی

ذرات موجود در محیط، سطح زمین و سطح تجهیزات در صنایع گوناگون می‌تواند به دلایل خاص و فراوان خطرناک باشد. از همه مهم تر اینکه این ذرات می‌تواند به خود دستگاه و سلامتی افراد نیز آسیب برساند. فیلترهای با کیفیت ساخت کارخانجات معتبر می‌تواند تا ۰.۳ میکرون را فیلتر کنند. چشم غیر مسلح انسان این ذرات را نمی‌تواند ببیند. ذرات ۱۰ میکرون یا کمتر قابل استنشاق هستند و می‌تواند بر ریه تأثیر بگذارند و بر سلامتی افراد مجموعه تأثیر بگذارند. انسان در هر بار تنفس می‌تواند تا حدود ۷ میلیون ذره را استنشاق کند. برای درک بهتر کوچکی ذرات می‌توان این مثال را در نظر گرفت که قطر هر تار موی یک شخص بین ۸۰ تا ۱۰۰ میکرون است.

جاروبرقی صنعتی سری nt ap

فیلتراسیون در جاروبرقی صنعتی چیست ؟

فیلتراسیون در حقیقت تضمین می‌کند که آلودگی‌ها و گرد و غبار جمع آوری شده در مخزن جاروبرقی باقی مانده و مجدداً به محیط باز نمی‌گردد. همچنین فیلتراسیون تضمین می‌کند که مواد بازیافت شده عاری از هر گونه آلودگی بوده و قابلیت استفاده مجدد را دارا می‌باشند.

جاروبرقی صنعتی سری cv

نگهداری و مراقبت از فیلتر جاروبرقی صنعتی

اگر چه اهمیت فیلتراسیون بر هیچ کس پوشیده نیست، اما غالبا مسئله نگهداری و مراقبت صحیح از فیلتر ممکن است مورد بی‌توجهی قرار گیرد. حتی کارآمدترین و قوی‌ترین دستگاه‌های جاروبرقی صنعتی نیازمند نگهداری منظم فیلتر و تعویض آن در زمان مناسباست. با این کار، عملکرد بهینه دستگاه جاروبرقی حفظ می‌شود و چیزی از بازدهی آن کاسته نمی‌شود. این مسئله حتی در مورد دستگاه‌های مکنده صنعتی با کارایی بالا و برخوردار از قابلیت فیلتراسیون چند مرحله‌ای نیز صدق می‌کند. نظافت صحیح فیلترها، بازده و طول عمر موتور را به اندازه قابل توجهی افزایش می‌دهد.

جاروی آب و خاک

روش‌های مرسوم نظافت فیلتر در دستگاه‌های جاروبرقی صنعتی

برای نظافت مؤثر فیلتر دستگاه‌های مکنده، روش‌های متعددی وجود دارد که در ادامه چند نمونه از این روش‌ها را نام می بریم. جهت کسب اطلاعات تکمیلی در این زمینه، بخش مقالات سایت را دنبال کنید.

نظافت به روش دستی

  • تکان دهنده دستی فیلتر یا همان MFS
  • تخلیه معکوس به صورت دستی یا همان MRP

نظافت به روش اتوماتیک

  • سیستم پالس معکوس یا ARP
  • تخلیه معکوس خودکار (RPS)
  • سیستم تخلیه توسط زمان سنج‌های الکتریکی
  • تکان دهنده‌های خودکار فیلتر (AFS)

جاروبرقی صنعتی کارچر مدل CV 30/1

جاروبرقی صنعتی کارچر مدل CV 30/1 یک دستگاه حرفه‌ای برس دار بوده به منظور نظافت محیط‌هایی که دارای کفپوش هایی مانند فرش و یا موکت،‌ استفاده می‌شود.

جاروبرقی صنعتی کارچر مدل CV 38/2

جاروبرقی صنعتی کارچر مدل CV 38/2، زمین‌شوی حرفه‌ای برس دار برای نظافت محیط‌هایی که دارای کفپوش مانند فرش و یا موکت هستند استفاده می‌شود.

جاروبرقی صنعتی کارچر مدل BVL 5/1 Bp Pack

جاروبرقی صنعتی مدل BVL 5/1 Bp Pack برای نظافت فضاهای باریک مناسب است. کوله پشتی فوق سبک و قدرتمند بوده و از مواد بسیار مقاوم ساخته شده است.

جاروبرقی صنعتی کارچر مدل T11/1 Classic با فیلتر HEPA

جاروبرقی صنعتی T11/1 Classic HEPA دارای فیلتر HEPA 14 است. این جاروبرقی صنعتی، استحکام بالایی دارد، بادوام و مقرون به صرفه است. موتور ۸۵۰ واتی این مدل، نظافت فوق‌العاده‌ای را رقم می‌زند.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه فرمایید: - از کیبورد فارسی استفاده کنید و نظر خود را به زبان فارسی بنویسید. - نظر خود را براساس تجربه استفاده از محصولات بیان کنید. - به نظرات سایر کاربران احترام بگذارید. - پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند حذف می‌شوند.
× مشاوره قبل از خرید میخواهید؟ با من در تماس باشید