تلفن تماس: ۵۴۰۹۱-۰۲۱
سبدخرید
حساب کاربری

شستشوی مبدل حرارتی با واترجت فشارقوی

شستشوی مبدل حرارتی با واترجت فشار قوی

روش های کلی شستشوی مبدل حرارتی

برای شستشوی مبدل‌ حرارتی از روش های مختلفی استفاده می شود که هریک مزایا و معایبی دارد. صاحبان صنایع، برای نظافت بهینه لازم است از ویژگی های هر روش به خوبی اطلاع داشته باشند تا بهترین نتیجه را در کمترین زمان و کمترین هزینه بدست آورند.

در این مقاله به بررسی این روش ها می‌پردازیم:

۱. روش مکانیکی
۲. روش شیمیایی
۳. استفاده از واترجت فوق فشارقوی

انواع رسوبات در مبدل های حرارتی و تاثیر آنها

بیشترین مقدار رسوبی که در مبدل های حرارتی مشاهده می شود شامل موارد زیر می باشد:

  • رسوب ذرات
  • رسوب خوردگی
  • رسوب بیولوژیک
  • رسوب کریستال شدن
  • رسوب حاصل از واکنش های شیمیایی
  • رسوب حاصل از انجماد

رسوبات با گذشت زمان افزایش پیدا می کنند. به همین دلیل انجمن تولید کنندگان مبدل های لوله ای (TEMA , ۱۹۸۸) به طراحان مبدل حرارتی توصیه کرده است که در طراحی خود مقداری رسوب را لحاظ کنند.

به همین دلیل، قبل از تمیز کردن مبدل‌ها، وجود درصدی رسوب مجاز است. با این وجود انتخاب زمان مناسب نظافت و رسوب زدایی به جهت تاثیر به سزای رسوبات در راندمان مبدل های حرارتی و نهایتا در فرایند تولید دارای اهمیت به سزایی می باشد.

نظافت ماشین سنگین با کارواش دستی

نظافت لوله های مبدل حرارتی

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد، برای شستشوی لوله و مبدل حرارتی روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه به بررسی متداول ترین روش شستشو می پردازیم.

شستشوی مبدل حرارتی با واترجت صنعتی فوق فشارقوی

شستشوی مبدل حرارتی با واترجت صنعتی فشارقوی معایب شستشو با روش مکانیکی و شیمیایی را ندارد. واترجت صنعتی فوق فشار قوی با نفوذ در خلل و فرج لوله ها می تواند بالاترین سطح نظافت را ایجاد نماید.

همچنین به دلیل استفاده نکردن از مواد شوینده مختلف، فشار آب به تنهایی نمی تواند به سطح فلزی لوله ها آسیب برساند به همین دلیل امکان سوراخ شدگی، خوردگی و مضرس شدن لوله که باعث افزایش سرعت رسوب گیری در ادوار بعدی می شود به صفر می رسد.

خرید واترجت های فوق فشارقوی پیشنهاد ویژه ما به آن دسته از صنعتگرانی که به سلامت محیط زیست، در کنار نگرانی از بابت عدم  آسیب رسانی به دستگاه نیز هستند.

انواع نازل های واترجت صنعتی این امکان را به صنعتگران می دهد که بتوانند با توجه به نوع و مقدار رسوب، بهترین نازل را برای بدست آوردن شستشوی صحیح بهینه انتخاب کنند.

موارد زیر موجب بهینه شدن واترجت صنعتی فوق فشارقوی برای نظافت مبدل حرارتی شده است:

  • امکان پاشش آب از جلو برای باز کردن مسیر لوله های چوک شده.
  • امکان پاشش به دیواره با زاویه قائم برای بدست آوردن شستشوی بهتر و کامل تر.
  • امکان پاشش آب به عقب برای پیش روی سریعتر و تمیز کردن باقیمانده رسوبات از پشت نازل

شستشوی مبدل‌ حرارتی به کمک واترجت فشارقوی

شستشوی انواع آلودگی ها و رسوبات با فشار آب و بدون نیاز به هیچگونه مواد شیمیایی از دیگر مزایای واترجت صنعتی به شمار می رود که این روش شستشو را نسبت به روش های مشابه متمایز کرده است.

الزامات زیست محیطی واحدهای صنعتی برای به کار بردن مواد شیمیایی جهت شستشو محدودیت هایی برقرار نموده است که شستشوی بسیاری از رسوبات را با سختی مواجه می‌نماید.

واترجت صنعتی یا کارواش صنعتی به دلیل عدم نیاز به مواد شیمیایی، یک ابزار کارآمد در اینگونه کاربردها می باشد.

کارن تجارت در زمینه فروش واترجت های خانگی و صنعتی می تواند مشاور خوبی برای شما مشتریان عزیز باشد.

کدام بخارشوی برای خانه تکانی مناسب است؟

یکی از مهمترین ویژگی‌های بخارشوی، عدم نیاز به مواد شوینده است. این ویژگی بخارشوی‌، این دسته بندی، به دستگاه‌هایی ایمن برای افراد ساکن در خانه بدل می‌کند.

بیش از صد نظر مثبت از مشتریان سازمانی با نظافت این دو دستگاه

کارمندان زمان بسیار زیادی را در محیط کاری خود سپری می‌کنند. با وجود تمام شلوغی‌های زندگی، دقت و توجه به معقوله نظافت، کار مهمی است.

اسکرابر، یک سرمایه‌گذاری منطقی

اگر شما قصد نظافت یک محیط صنعتی را دارید، یکی از پرکاربردترین دستگاه‌های نظافتی اسکرابر است. تنوع این دستگاه نظافتی بسیار بالا است.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه فرمایید: - از کیبورد فارسی استفاده کنید و نظر خود را به زبان فارسی بنویسید. - نظر خود را براساس تجربه استفاده از محصولات بیان کنید. - به نظرات سایر کاربران احترام بگذارید. - پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند حذف می‌شوند.
× مشاوره قبل از خرید میخواهید؟ با من در تماس باشید