تلفن تماس: ۵۴۰۹۱-۰۲۱
سبدخرید
حساب کاربری

ترفندهای نظافت و شستشوی مبلمان با مبل‌شوی

دستگاه مبل شوی

مراحل و ترفندهای مختلف شستشو با دستگاه مبل‌شوی

چه سطح روی مبلمان از جنس چرم و چه از جنس پارچه باشد، مشکلی از بابت نظافت وجود ندارد. دستگاه‌های مبل‌شوی صنعتی و مبل‌شوی خانگی دارای قابلیت‌های بالا به منظور نظافت هر چه بهتر مبلمان و صندلی می‌باشند.

در این مقاله پنج مرحله و ترفند برای نگهداری و نظافت هرچه بهتر مبلمان را با هم مرور خواهیم کرد. در این ترفندها چگونگی نگهداری و نظافت صحیح مبلمان و صندلی‌ها، به طوری که همیشه سالم و با رایحه‌ی خوش باشند را آموزش خواهیم داد.

۱-  شروع با مکش کردن

در این مرحله ابتدا همه اجسام و آلودگی‌هایی که به راحتی می‌توان لمس کرد مانند: سکه، خودکار، مداد یا حتی ریموت کنترل تلویزیون را از روی سطح مبل و همچنین در شکاف‌ها و شیارهایی که ممکن است بسته به نوع مبلمان وجود داشته باشد، جمع‌آوری می‌کنیم ( از چیزهایی که پیدا خواهید کرد شگفت‌زده می‌شوید).

حالا از مکنده برای مکش گرد و غبار و آلودگی‌های سطحی از روی مبلمان خود استفاده کنید. بهتر است از بهترین و مناسب‌ترین نازل‌ها برای جارو کردن شکاف‌ها و جاهای دور از دسترس استفاده کنید و همچنین برای جلوگیری از صدمه و نظافت بهتر سعی کنید از برس‌های نرم استفاده نمایید.

۲- مطالعه‌ کاتالوگ مبلمان و طریقه استفاده و مراقبت آن

معمولاً هنگام خرید مبلمان و صندلی یک کاتالوگ به همراه آن به مشتری داده می‌شود که طریقه‌ی استفاده و شیوه‌ی نظافت و تذکرات مراقبتی به مشتری ارائه می‌شود.

بهتر است این دستورات را با دقت مطالعه بفرمایید زیرا نکات ذکر شده برای هر نوع مبلمان که می‌تواند از هر نوع جنسی باشد، متفاوت است. همچنین در برخی موارد مبلمان شامل یک روکش می‌باشد که می‌توان آن را جدا نمود و به سادگی آن‌ها را در ماشین لباسشویی شستشو داد.

دستگاه شستشوی مبل

۳- شیوه‌ لکه‌بری از مبلمان

به عنوان مثال اگر شما فقط می‌خواهید یک لکه رنگی یا روغنی را از روی سطح مبل پاک کنید نیاز به یک فرایند کامل نظافت ندارید.

شما می‌توانید برای از بین بردن اینگونه آلودگی‌ها از ترکیب آب گرم و مواد شوینده استفاده کنید. البته در نظر داشته باشید که ابتدا این کار را روی قسمتی که کمرنگ‌تر یا نامحسوس‌تر است امتحان کنید که در صورت بروز هرگونه آسیب احتمالی کمترین صدمه به مبلمان وارد شود.

نباید بیش از اندازه معمول و مورد نیاز از مواد شوینده استفاده کرد و بیش از حد سطح مبلمان و صندلی را خیس کرد و یا اینکه لکه یا آلودگی را روی سطح پخش کرد زیرا این مورد می‌تواند باعث دشوارتر شدن و حتی غیرممکن شدن نظافت و از بین بردن آلودگی شود.

نکات کلیدی:

سطح مبلمان را به صورت معمول و همیشگی توسط دستگاه مکنده جارو کنید تا گردوخاک و آلودگی‌ها را از بین ببرید.

از مصرف بیش از حد و اسراف در مصرف مواد شوینده پرهیز کنید، مخصوصا وقتی جنس روکش مبلمان‌تان از چرم می‌باشد.

در زمانی که روکش مبلمان شما قابلیت جدا شدن را ندارد، می‌توانید از بخارشوی نیز برای نظافت آن استفاده بکنید.

۴- نظافت و شستشوی مبلمان با جنس پارچه

اگر روکش صندلی‌های شما جدا شدنی نیست می‌توانید با چندین روش نظافت عمیق‌تر و تمیز را انجام دهید.

همچنین حواستان به دستورات و نکات نظافتی مبلمان خود نیز باشد. قبل از استفاده از روش‌های ذکر شده و مواد شوینده، حتما در ابتدا روی بخشی کوچکتر فرایند نظافت را انجام دهید تا از شیوه پاکیزگی و خطرات احتمالی باخبر شوید.

در بعضی مواقع می‌توان از دستگاه بخارشوی نیز برای نظافت استفاده نمود. مطمئن شوید که قبل از قرار دادن کوسن‌ها در جای خود، سطوح خیس شده خشک شده باشند.

۵- نظافت و شستشوی مبلمان با جنس چرم با دستگاه مبل‌شوی

شستشوی مبلمان با جنس روکش چرم بسیار متفاوت با شستشوی مبلمان پارچه‌ای می‌باشد. همانطور که بیشتر شما می‌دانید، آب و مواد شوینده زیاد به چرم آسیب می‌رساند. پس، از بابت جارو کردن با کیفیت، قبل از شروع شستشوی مبلمان و صندلی اطمینان حاصل فرمایید.

دستگاه مبل‌شوی با داشتن قابلیت پاشش آب و مواد شوینده و مکندگی همزمان، می‌تواند نظافت با کیفیتی را برای شما به ارمغان بیاورد.

فرش‌شوی و موکت‌شوی باطری‌دار اتوماتیک BRC 50/70 W Bp

این دستگاه فرش‌شوی برای نظافت فضاهایی با متراژ ۶۰۰ تا ۲۰۰۰ متر مناسب است. از این دستگاه برای نظافت عمقی فضاهایی با میزان آلودگی کم و متوسط استفاده می‌شود.

فرش و مبل شوی صنعتی کارچر Pro Puzzi 400

17 شهریور, 1399

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه فرمایید: - از کیبورد فارسی استفاده کنید و نظر خود را به زبان فارسی بنویسید. - نظر خود را براساس تجربه استفاده از محصولات بیان کنید. - به نظرات سایر کاربران احترام بگذارید. - پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند حذف می‌شوند.
× مشاوره قبل از خرید میخواهید؟ با من در تماس باشید