تلفن تماس: ۵۴۰۹۱-۰۲۱
سبدخرید
حساب کاربری

نظافت آشپزخانه‌ها و از بین بردن آلودگی و چربی‌ها توسط دستگاه بخارشوی

نظافت آشپزخانه ها و از بین بردن آلودگی و چربی ها توسط دستگاه بخارشوی

صنایع غذایی و آشپزخانه‌های صنعتی، محیط‌هایی بسیار حساس هستند. در این گونه محیط‌ها، باید تمامی استانداردها و الزامات بهداشتی و نظافتی طبق قوانین و مقررات تدوین شده رعایت شود. در این مقاله قصد داریم به موضوع نظافت آشپزخانه‌ها توسط دستگاه بخارشوی بپردازیم.

نظافت آشپزخانه‌ها و تولیدی‌های مواد غذایی

این گونه محیط‌ها مستعد آلودگی‌های گوناگون هستند. لکه‌های چربی، از عمده‌ترین آلودگی‌ در آشپزخانه‌ها و صنایع غذایی هستند که بعد از فرآیند پخت و پز مواد غذایی و دیگر عوامل ایجاد شده و بر روی سطوح قرار می‌گیرند. در بیشتر موارد این لکه‌ها بر روی سطح چسبیده و جدا نمودن و از بین بردن آنها بسیار سخت و دشوار است.

از این رو می‌بایست از دستگاهی استفاده کرد که علاوه بر جدا نمودن لکه‌های چربی که بر روی سطح چسبیده‌اند، سطح را به خوبی ضدعفونی نماید.

دلایل استفاده از دستگاه بخارشوی صنعتی در نظافت آشپزخانه‌ها

استفاده از دستگاه‌های بخارشوی صنعتی در نظافت و ضدعفونی کردن محیط آشپزخانه‌ها، مزایای فراوانی دارد که به شرح زیر است.

  • نظافت به وسیله دستگاه بخارشوی، سازگار و دوستدار محیط زیست است. عدم استفاده از مواد شیمیایی مضر و خطرناک، از مزیت‌های  استفاده از این دستگاه‌ها می‌باشد. به علاوه آنکه استفاده از این تجهیزات، استانداردترین روش نظافتی‌ای است که اکیداً توصیه می‌شود.
  • استفاده از بخار با درجه حرارت بالا نه تنها باعث از بین رفتن لکه‌های چربی یا گریس می‌شود، بلکه محیط را ضدعفونی و عاری از هرگونه باکتری، میکروب، جانوران موذی و عوامل بیماری زا می‌کند.
  • سطوحی که با بخار تمیز می‌شوند، سریع تر از سطوحی که با آب و با روش‌های قدیمی شسته می‌شوند خشک می‌شوند.
  • بخار به شکاف‌ها و درزهایی که دسترسی به آنها سخت و آلودگی در آنها وجود دارد نفوذ پیدا کرده و باعث تحریک و شل شدن لکه‌های سخت و چسبنده چربی‌ها می‌شود. بنابراین به راحتی با استفاده از نازل‌های مخصوص و با استفاده از قابلیت مکندگی دستگاه بخارشور می‌توانید چنین سطوحی را نظافت صنعتی نمایید.
بخارشوی شیشه

دستگاه‌های بخارشوی علاوه بر نظافت سطوح سخت، سطوح نرم را به راحتی نظافت می‌نماید. تقریباً هر سطحی با دستگاه بخارشوی قابل نظافت است. با این تجهیزات، قادر خواهید بود انواع سطوح کف را به راحتی و با استفاده از نازل تخصصی شستشوی کف نظافت و ضدعفونی نمایید. انواع آلودگی‌ها، لکه‌ها و گرد و خاک به راحتی از روی سطوح کف از بین می‌روند.

همانطور که پیشتر ذکر شد انواع عوامل بیماری زا، میکروب‌ها، قارچ‌ها و باکتری‌ها با بخار دمای بالا دستگاه بخارشوی به راحتی از بین می‌روند. همچنین انواع وسایل تجهیزاتی که در آشپزخانه‌ها وجود دارند به راحتی با این دستگاه‌ها ضدعفونی و تمیز می‌شوند. برای شستن هر سطح دستگاه دارای نازل‌های تخصصی می‌باشد. حتی به منظور شستشوی گوشه‌ها، کنج‌ها و شیارهای بین کاشی‌ها.

دستگاه بخارشوی برای نظافت آشپزخانه‌ها و صنایع غذایی

دستگاه بخارشویی که مناسب برای نظافت آشپزخانه‌ها و صنایع غذایی می‌باشد، بایستی اولاً جابجایی و حمل و نقل آنها به راحتی و با سهولت صورت گرفته تا بتوان به تمامی بخش‌ها و ناحیه‌ها در آشپزخانه دسترسی داشت. همچنین بدنه این تجهیزات بایستی مقام در برابر هرگونه ضربات احتمالی‌ای که ممکن است در محیط اتفاق بیفتد باشد. بخارشوی صنعتی امروزی قابلیت پاشش همزمان بخار به همراه مواد شوینده و مکندگی به صورت همزمان را دارند.

مواد شوینده‌ای که استفاده می‌کنید حتماً باید غیر اسیدی باشد. همچنین خرطومی و لوله این دستگاه‌ها بایستی از جنس محکم باشند و دچار شکستگی و پارگی نشوند. داشتن فیلتراسیون قوی، استفاده از نازل‌های تخصصی به منظور نظافت هر سطح، توانایی کارکرد در ساعت‌های طولانی مدت از دیگر ویژگی‌های بارز دستگاه‌های بخارشوی صنعتی به منظور شستشوی سطوح گوناگون در آشپزخانه‌های صنعتی می‌باشد.

کدام بخارشوی برای خانه تکانی مناسب است؟

یکی از مهمترین ویژگی‌های بخارشوی، عدم نیاز به مواد شوینده است. این ویژگی بخارشوی‌، این دسته بندی، به دستگاه‌هایی ایمن برای افراد ساکن در خانه بدل می‌کند.

بیش از صد نظر مثبت از مشتریان سازمانی با نظافت این دو دستگاه

کارمندان زمان بسیار زیادی را در محیط کاری خود سپری می‌کنند. با وجود تمام شلوغی‌های زندگی، دقت و توجه به معقوله نظافت، کار مهمی است.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه فرمایید: - از کیبورد فارسی استفاده کنید و نظر خود را به زبان فارسی بنویسید. - نظر خود را براساس تجربه استفاده از محصولات بیان کنید. - به نظرات سایر کاربران احترام بگذارید. - پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند حذف می‌شوند.
× مشاوره قبل از خرید میخواهید؟ با من در تماس باشید