تلفن تماس: ۵۴۰۹۱-۰۲۱
سبدخرید
حساب کاربری

نظافت کارخانه سیمان با زمین‌شوی صنعتی

دستگاه-زمین-شوی-صنعتی

در این مقاله به توصیف ماهیت دستگاه زمین شوی صنعتی یا همان اسکرابر و مزیت های استفاده از آن در کارخانه های سیمان به منظور نظافت سطوح کف می پردازیم.

اسکرابر یا دستگاه زمین شوی صنعتی چیست؟

دستگاه های اسکرابر در دو مدل دستی و سرنشین دار وجود دارند که به دو صورت باطری دار و برقی مورد استفاده قرار می گیرند . یک اسکرابر به صورت مکانیکی نظافت و لایه برداری کف و سطوح را به وسیله مکانیزم چرخش و ساییدن برس ها با مخلوطی از آب و مواد شوینده و راهبری اپراتور انجام می دهد.

زمانی که حرکت ماشین توسط اپراتور رو به جلو می باشد، حرکت چرخشی برس شستشو همراه با مواد شوینده، خاک و کثیفی از سطوح را پاک می نماید. با عبور از سطح پس از عملیات شستشو توسط برس تمام کثیفی توسط تی عقب دستگاه جمع آوری شده و با مکنده قدرتمند که در قسمت عقب دستگاه قرار دارد، این آلودگی ها مکش شده و به مخزن آب کثیف دستگاه منتقل می گردند، تا در زمان تخلیه آب کثیف در محل مناسبی نگهداری شوند.

استفاده از دستگاه زمین شوی صنعتی به منظور نظافت صنعتی کارخانه های سیمان

در بخش فوق درباره دستگاه های شستشوی کف ( اسکرابر ) و نحوه انجام عملیات نظافت و شستشوی کف به وسیله این زمین شوی ها، توضیحاتی ارائه شد.

در ادامه به لزوم استفاده از این محصولات به منظور نظافت صنعتی کارخانه های سیمان بیشتر صحبت خواهیم کرد. در کارخانه های سیمان روزانه میزان زیادی از آلودگی های گوناگون در محیط تولید می شود. این آلودگی ها هم از نظر ظاهری و هم از نظر بهداشتی برای افراد آن محیط مضر است. گرد و خاک بخش مهمی از این آلودگی ها بوده که روزانه میزان زیادی از آن بر روی سطح کف انباشته می شود.

بنابراین نیاز است به صورت روزانه و مرتب نظافت سطوح کف انجام شود تا زیبایی و بهداشتی محیط تضمین گردد. دستگاه های زمین شوی صنعتی، یکی از دستگاه های مهم و قابل استفاده به منظور نظافت صنعتی کف کارخانه های سیمان می باشد. این دستگاه ها فرایند نظافت سطح را با حداکثر کیفیت و سرعت و به بهترین شکل ممکن به انجام می رسانند.

از ویژگی های بارز محصولات زمین شوی صنعتی علاوه بر کیفیت و سرعت بالا، راندمان کاری فوق العاده ی آن ها است که بر حسب متر مربع در ساعت (m2/h) اندازه گیری می شود. کارخانه های سیمان مساحت های بسیار بزرگی دارند. پس دستگاهی که بتواند فرایند شستشوی زمین را در این گونه اماکن به انجام دهد، بایستی راندمان کاری بالایی داشته باشد.

نظافت صنعتی با اسکرابر

دستگاه های اسکرابر سرنشین دار و برخی از مدل های نوع دستی، دارای راندمان کاری فوق العاده ای می باشند. مزیت دیگر محصولات زمین شوی، داشتن قابلیت مانور بالا در مسیرهایی که باریک بوده و همچنین نظافت گوشه ها و کناره ها یا ناحیه هایی که به گونه ای نظافت آن ها دارای مشکل است.

ویژگی مهم دیگر در انتخاب زمین شوی مناسب برای نظافت صنعتی کف کارخانه های سیمان، حجم مخازن آب تمیز و آب کثیف این محصولات می باشد. از آنجاییکه کارخانه های سیمان که دارای مساحت های بسیار بزرگی هستند، لذا دستگاهی که مناسب این گونه محیط ها است، می بایست دارای حجم مخازن حجیمی باشند.

زیرا به محض اتمام مخزن آب تمیز و پر شدن مخزن آب کثیف، تعداد دفعات پر کردن و خالی مخازن آب تمیز و کثیف به خودی خود زیاد شده که ممکن است فرایند نظافت را طولانی نماید. بدین منظور دستگاه مناسب بایستی دارای حجم مخازن آب تمیز و آب کثیف حجیم باشد تا تعداد دفعات پر و خالی شدن، کم گردد.

مزیت مهم دیگر دستگاه های زمین شوی صنعتی، برس های آن ها است. برس ها در انواع دیسکی و رولی بوده که مرتبط به دستگاه موردنظر، نوع برس متفاوت است. هرچند در بعضی از مدل می توان هم از برس رولی و هم برس دیسکی استفاده نمود.

به منظور نظافت کف کارخانه های سیمان باید از برس هایی استفاده نمود که قادر باشد آلودگی های عمقی را از سطوح سخت به راحتی نظافت نماید. از این رو برس های با جنس زبر، برای نظافت چنین سطوحی مناسب هستند.

در انتها بایستی به این نکته توجه داشت که مدیران کارخانه ها، می بایست حتماً قبل از خرید محصول موردنظر خود، با کارشناسان حوزه صنعت نظافتی مشاوره نمایند تا بتوانند راهنمایی ها و مشورت های لازم را در انتخاب بهترین دستگاه یا محصول موردنظر، دریافت نمایند.

اسکرابر صنعتی کارچر مدل BR 30/4 C Bp

اسکرابر صنعتی کارچر مدل BR 30/4 C Bp سبک، جمع و جور و باتری دار است. استفاده از این دستگاه کار بدون وقفه را برای کاربر امکان پذیر می‌کند. علاوه بر اینکه فضا بلافاصله قابل استفاده خواهد بود. این اسکرابر تنها ۱۴ کیلوگرم وزن دارد.

اسکرابر (زمین شوی) صنعتی مدل BD 45/40 C Ep

برای استفاده از دستگاه اسکرابر مدل BD 45/40 C EP، کاربر پشت دستگاه ایستاده و از آن استفاده می‌کند. عرض عملکرد این دستگاه 450 میلیمتر بوده و لوازم جانبی استانداردی دارد. این مدل اسکرابر برای محیط‌های بین 400 تا 1.100 متر مربع مناسب است.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه فرمایید: - از کیبورد فارسی استفاده کنید و نظر خود را به زبان فارسی بنویسید. - نظر خود را براساس تجربه استفاده از محصولات بیان کنید. - به نظرات سایر کاربران احترام بگذارید. - پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند حذف می‌شوند.
× مشاوره قبل از خرید میخواهید؟ با من در تماس باشید