تلفن تماس: ۵۴۰۹۱-۰۲۱
سبدخرید
حساب کاربری

جاروبرقی صنعتی در داروسازی

کاربرد جاروبرقی صنعتی در صنایع داروسازی

جاروبرقی صنعتی در داروسازی

همزمان با پیشرفت تکنولوژی و آشنایی هرچه بیشتر اقشار گوناگون با دستگاه‌های مکانیزه نظافت صنعتی، درخواست‌های روز افزون استفاده کنندگان از این گونه دستگاه‌ها بیشتر شده که این امر نشان دهنده فرهنگ استفاده از دستگاه‌های نظافت صنعتی در بسیاری از صنایع گوناگون است. می‌توان گفت استفاده از محصولات نظافتی در صنایع به امری معمول بدل شده است. جاروبرقی‌ها، اسکرابر یا همان زمین شوی‌ها، بخارشوی‌ها و واترجت‌ها نمونه‌هایی از دستگاه‌های نظافت صنعتی هستند که به منظور استفاده برای مصارف مختلف، تولید و توزیع می‌شوند.

در این مقاله به بیان عملکرد دستگاه جاروبرقی صنعتی در صنایع داروسازی خواهیم پرداخت. برای اینکه بتوانید بهترین انتخاب را در خرید این دستگاه‌های نظافت صنعتی داشته باشید می‌توانید از طریق مرکز فروش جاروبرقی صنعتی در تهران که نماینده برند کرشر در ایران شرکت کارن تجارت بهین است اطلاعات خوبی در این زمینه بدست آورید.

دستگاه جاروبرقی صنعتی چیست؟

تقریبا همه با نام جاروبرقی و طریقه استفاده کردن از آن آشنا هستید. جاروبرقی‌های صنعتی نیز به همان شکل و با همان منطق، عملیات نظافت را انجام می‌دهند. برای توضیحات بیشتر باید بگوییم که دستگاه جاروبرقی یا مکنده صنعتی با ایجاد خلأ و موتور مکشی که در دستگاه تعبیه شده، آلودگی‌ها را از روی سطوح به داخل مخزن یا پاکت خود منتقل می‌کند. آلودگی‌ها می تواند از نوع مایعات و جامدات باشد. سپس شما می توانید به راحتی زباله ها را در اولین فرصت و در مکانی مناسب انتقال یا  تخلیه کنید.

حال به برتری‌ها و مزایای دستگاه‌های جاروبرقی صنعتی نسبت به نمونه‌های خانگی آن می پردازیم. دستگاه‌های مکنده صنعتی دارای نوع، تعداد، موتور، میزان کارکرد و حجم مخزن موتور بزرگتر نسبت به جاروبرقی‌های خانگی می‌باشد. این محصولات فرآیند نظافت و جاروکردن را با کیفیت، دقت و سرعت بسیار بالا انجام می‌دهند. لازم به ذکر است که دستگاه‌های جاروبرقی صنعتی در چند نوع دسته‌بندی می‌شوند. دسته‌بندی بر اساس نوع، تعداد، قدرت موتور، حجم مخازن، نوع کارکرد، میزان فعالیت مستمر و جنس بدنه که در این باره نیز بیشتر صحبت خواهیم کرد.

کاربردهای جاروبرقی در صنایع داروسازی

مواد خام محصولات دارویی اغلب مواد پودری شیمیایی است که حساسیت بالایی دارند. مواد پودری در صنعت داروسازی به راحتی در محیط پخش شده و از طرفی نیز به دلیل حساسیت ویژه این محیط‌ها نسبت به نظافت، باید از دستگاه‌های پیشرفته کاملاً بهداشتی برای جمع آوری این پودرها و نظافت این محیط‌ها استفاده نمود. از طرفی دیگر نیز مواد خام، پودر، قرص‌ها و دانه‌های تولید شده برای انتقال، نیاز به دستگاهی ایمن دارند که به خوبی عمل جمع آوری و جابجایی را انجام دهد.

دستگاه جاروبرقی یا مکنده صنعتی به بهترین نحو می‌تواند عمل انتقال مواد و نظافت را انجام دهد. در صنایع داروسازی به علت وجود مواد شیمیایی و خطرناک باید در انتخاب جاروبرقی مناسب نهایت حساسیت را به خرج بدهیم. اگر بخواهیم در محیطی که مواد شیمیایی قابل اشتعال و انفجار وجود دارد فرایند نظافت را انجام دهیم باید از جاروبرقی‌های ضد انفجار استفاده نماییم. زیرا احتمال به وجود آمدن خطر در محیط را به حداقل ممکن می‌رساند.

مکنده‌ها می‌توانند به صورت تک، دو یا سه موتوره باشند. علاوه بر آن می‌توان به جاروبرقی‌هایی با موتورهای توربینی نیز اشاره نمود که پیشنهاد می‌شود از این جاروبرقی‌ها برای صنایع داروسازی استفاده گردد. مکنده‌های با موتور توربینی یا دائم کار قادرند به صورت سه شیفت و بدون محدودیت کار کنند. جنس بدنه جاروبرقی‌های موتور توربینی و ضد انفجار بسیار مقاوم است. به طوری که در برابر ضربات و حوادث احتمالی در محیط کار از خود پایداری نشان می‌دهند.

ویژگی‌های خاص جاروبرقی صنعتی در انتقال مواد در صنایع داروسازی

موتور: استفاده از موتورهای کلکتوری در این صنایع می‌تواند باعث بالا رفتن سریع دمای موتور شود. بنابراین، از موتورهای توربینی به جای این موتورها استفاده می‌شود. زیرا، برای مصارف طولانی مدت نیاز به دستگاه‌هایی است که قابلیت استفاده کار مدوام را داشته باشند.

پمپ: در مکنده صنعتی به جای استفاده از پمپ‌های سانتریفیوژال از پمپ‌های ساید چنل استفاده می‌شود.

سیستم نظافت فیلتر: باعث می‌شود که در فاصله‌های زمانی معین یک پالس معکوس در فیلتر ایجاد گردد و موجب ریزش ذرات به دام افتاده در فیلتر گردد.

فیلتر هپا: برای به دام انداختن ذرات ریز و جلوگیری از بازگشت آنها به محیط، از فیلتر هپا استفاده می‌شود. زیرا در صنایع داروسازی عموما آلودگی‌ها مواد پودری شکل هستند.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه فرمایید: - از کیبورد فارسی استفاده کنید و نظر خود را به زبان فارسی بنویسید. - نظر خود را براساس تجربه استفاده از محصولات بیان کنید. - به نظرات سایر کاربران احترام بگذارید. - پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند حذف می‌شوند.
× مشاوره قبل از خرید میخواهید؟ با من در تماس باشید