تلفن تماس: ۵۴۰۹۱-۰۲۱
سبدخرید
حساب کاربری

کارکرد بخارشوی صنعتی از انتخاب تا نظافت

چگونگی کارکرد بخارشوی صنعتی از انتخاب تا نظافت

چگونگی کارکرد بخارشوی صنعتی از انتخاب تا نظافت

امروزه به منظور نظافت و ضد عفونی کردن محیط های گوناگون استفاده از روش های سنتی و ابزارهای دستی منسوخ شده و جای خود را به انواع تجهیزات نظافت صنعتی جدیدتر داده است. دستگاه بخارشوی صنعتی یکی از دستگاه های نظافتی بوده که وظیفه تولید بخار آب داغ را بر عهده داشته و این بخار با فشار و حرارت بالایی که دارد آلودگی های سخت را از سطح جدا نموده و میکروب ها را نیز از بین می برد.

این دستگاه در مصرف آب و مواد شوینده صرفه جویی قابل توجهی میکند و مزیت های فراوان دیگری به همراه دارد و جهت از بین بردن آلودگی ها و ضد عفونی ساختن سطوح کف، دیوارها، شیشه های پنجره و … در اماکن مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

در ادامه به بیان مزیت های دستگاه بخار شوی صنعتی و ویژگی های بارز آن اشاره خواهیم کرد.

بی نیازی دستگاه بخارشوی صنعتی از هرگونه مواد شیمیایی

بخار آب تولید شده توسط دستگاه بخارشوی دمایی بیش از ۱۶۰ درجه سانتی گراد داشته که می تواند برای شستشوی حرفه ای و ضد عفونی کردن سطوح کافی باشد، بنابراین در هنگام به کار گیری این وسیله برای کشتن میکروب ها و حذف جرم های سخت نیازی به استفاده از مواد شوینده و مواد شیمیایی نخواهد بود و بخار آب داغ حاصل شده خود به تنهایی عملکردی بی نظیر ارائه می دهد.

در زمینه صرفه جویی در مصرف آب و مواد شوینده در بالا صحبت های مختصری داشتیم ، شستشو با بخار آب به دلیل دمای بالا به صورت طبیعی بعضی از میکروب ها و آلودگی هارا از بین برده و محیط را تا حدودی ضدعفونی می کند .

نظافت پارکت با بخارشوی

بخار شوی صنعتی=صرفه جویی در زمان و هزینه

زمان گران بها ترین سرمایه ی انسان است و هیچ شخصی دوست ندارد این سرمایه ارزشمند را از دست بدهد ، بنابراین بهره مندی از دستگاه بخار شوی یکی از راه حل ایده آل برای نظافت خانه، مراکز تجاری، درمانی، صنعتی و … می باشد که در کوتاه ترین زمان عملیات شستشو را انجام داده و می توان بدون صرف ساعت های طولانی و انرژی مضاعف به نتیجه ای بسیار مطلوب و اثر بخش دست پیدا کرد.

شستشو با روش های سنتی و تاریخ مصرف گذشته زمان و انرژی زیادی را میگیرد . نظافت با بخار آب به میزان قابل توجهی در صرفه جویی در زمان و انرژی اپراتور مربوطه تاثیر گذار خواهد بود.

همچنین نظافت سطوح با استفاده از روش های معمول نمی تواند تمیزی مطلوبی را به ارمغان بیاورد زیرا رسوب ها و آلودگی هایی وجود دارد که باید شستشوی عمیقی برای از بین بردن آنها به کار گرفته شود. شستشو با بخار آب با دمای بالا می تواند در عمق آلودگی ها نفوذ کرده و آنها را در کمترین زمان به طور کامل از بین ببرد.

اجزای تشکیل دهنده بخارشوی صنعتی

دستگاه بخار شوی مجهز به دیگ تولید بخار، مخزن آب تمیز و مخزن آب کثیف و هم چنین فناوری مکش می باشد.

شیوه ی استفاده و کارکرد بخارشوی صنعتی اینگونه است که: بخار آب ایجاد شده با فشار زیاد بدون توقف به سطح مورد نظر پاشش می شود، آلودگی ها و رسوبات را جدا می کند و به طور همزمان آلودگی های جدا شده از سطح توسط فناوری مکش جمع آوری شده و به مخزن آب کثیف منتقل می شود.

بدنه برخی از این دستگاه ها از جنس استیل ساخته شده تا در برابر رطوبت و حرارت بالا مقاوم باشد. علاوه بر این به منظور انجام عملیات متنوع شستشو امکان نصب نازل ها و سری های گوناگون بر روی دستگاه وجود دارد.

بخارشوی اجاق گاز

موارد کاربرد بخارشوی صنعتی در محیط های مختلف

از بخارشوی صنعتی می توان برای شستشوی عمومی سطوح مانند کف، دیوارها و پنجره ها استفاده نمود. همچنین برای ضد عفونی کردن وسایل موجود در اتاق ها، آزمایشگاه و اتاق عمل مانند صندلی، مبل، صندلی چرخ دار و تخت نیز می توان بخارشوی را به کار برد.

برای شستشوی سطوح پارچه ای و الیاف مانند تشک، ملافه و پرده و حتی فرش و موکت نیز این دستگاه به کار می رود. از برترین مزیت های این دستگاه می توان به این بخش اشاره کرد: بخار آب با دمای بالا توانایی حذف چربی و روغن را از تجهیزات آشپزخانه و رستوران داشته و حتی آلودگی شکاف بین سطوح را نیز با نفوذ به شیار ها به خوبی از بین می برد.

همچنین در آشپزخانه این دستگاه برای پاک کردن سطوح بیرونی و درونی یخچال و فریزر نیز به کار می رود. برای ضد عفونی کردن سرویس بهداشتی، حمام، شیر آلات و آینه بخار دستگاه بسیار مناسبی خواهد بود. به دلایل گفته شده کارکرد بخارشوی صنعتی برای بیمارستان ها بسیار ضروری و پر کاربرد می باشد.

خرید بخارشوی صنعتی نه تنها هزینه های مجموعه را بالا نمی برد ، بلکه با مصرف کمتر آب و مواد شوینده و نظافت بهینه ای که از ویژگی های بارز این دستگاه می باشد می تواند هزینه نظافت را به حداقل برساند.

در ادامه به بعضی محیط هایی که شستشو با بخارشوی بهترین راه حل برای نظافت است اشاره می کنیم:

نظافت گاز و فر، تمیز کردن یخچال و فریزر،  پاک کردن شیشه و پنجره ،شستشوی سطوح سنگ و سرامیکی و کاشی.

در مقاله بعدی با جزئیات بیشتری به موارد و کاربرد استفاده بخارشوی صنعتی می پردازیم، مطالب و مقالات کارن تجارت را دنبال کنید …

لینک های مرتبط:
قیمت بخارشوی صنعتی

کدام بخارشوی برای خانه تکانی مناسب است؟

یکی از مهمترین ویژگی‌های بخارشوی، عدم نیاز به مواد شوینده است. این ویژگی بخارشوی‌، این دسته بندی، به دستگاه‌هایی ایمن برای افراد ساکن در خانه بدل می‌کند.

بیش از صد نظر مثبت از مشتریان سازمانی با نظافت این دو دستگاه

کارمندان زمان بسیار زیادی را در محیط کاری خود سپری می‌کنند. با وجود تمام شلوغی‌های زندگی، دقت و توجه به معقوله نظافت، کار مهمی است.

اسکرابر، یک سرمایه‌گذاری منطقی

اگر شما قصد نظافت یک محیط صنعتی را دارید، یکی از پرکاربردترین دستگاه‌های نظافتی اسکرابر است. تنوع این دستگاه نظافتی بسیار بالا است.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه فرمایید: - از کیبورد فارسی استفاده کنید و نظر خود را به زبان فارسی بنویسید. - نظر خود را براساس تجربه استفاده از محصولات بیان کنید. - به نظرات سایر کاربران احترام بگذارید. - پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند حذف می‌شوند.
× مشاوره قبل از خرید میخواهید؟ با من در تماس باشید