تلفن تماس: ۵۴۰۹۱-۰۲۱
سبدخرید
حساب کاربری

به حداقل رساندن حوادث مرتبط با نظافت

نظافت مراکز آموزشی

در سال۱۶-۲۰۱۵ بر طبق آمار تخمین زده شده سازمان بهداشت جهانی و ایمنی، حدود ۶۲۱۰۰ نفر در محل کار متحمل آسیب های گوناگون شده اند که ۱۴۴ نفر براثر مشکلات به وجود آمده در محیط کار و حوادث مرتبط کشته شده اند. با چنین حوادثی علاوه بر اینکه هرساله میلیاردها تومان هزینه برای شرکت ایجاد می شود مهم تر از همه سلامتی کارکنان عزیز مجموعه در معرض خطر قرار می گیرد. کارفرمایان می بایست اقدامات لازم را در جهت پیشگیری و کاهش چنین حوادث و خطراتی در محیط کار انجام دهند. یکی از موارد ایمنی در زمان نظافت است. استفاده از روش های منسوخ و قدیمی نظافت باعث کاهش ایمنی در محیط کار می شود. به عنوان مثال زمانیکه می خواهید سطح یک محیط را نظافت و شستشو نمایید، ممکن است به علت عدم خشک شدن کامل سطح، کارمندان لیز خورده و حوادث جبران ناپذیری برای آن ها پیش بیاید و همچنین بسیاری حوادث دیگر. پس نیاز است از روش های نوین و مکانیزه نظافت استفاده نمایید تا میزان این حوادث به شکل چشمگیری کاهش و به حد صفر برسد.

در این مقاله به نکته های ضروری درباره پیشگیری از این حوادث و اتفاقات در محیط کار اشاره می نماییم.

کارمندان را حتماً به طور کامل آموزش دهید

یکی از نکات مهم این است که کارمندان یا کسانیکه کار خدمات و نظافت مجموعه را بر عهده دارند می بایست به طور کامل آموز ببینند تا چطور از دستگاه ها استفاده نمایند. هر دستگاه نظافتی ( زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی ، واترجت ، بخارشوی و … ) نیازمند آموزش کامل و صحیح کارکنان است تا بدون هیچ مشکلی و به راحتی عملیات یا فرایند نظافت صورت بگیرد. به عنوان مثال زمانیکه سطح زمین را با استفاده از دستگاه زمین شوی شستشو می نمایید بایستی دقت داشته باشید که مکنده دستگاه روشن باشد، زیرا در این صورت عملیات خشک شدن سطح زمین انجام نمی گیرد و سطح خیس می ماند و خطر لیز خوردن را افزایش می دهد.

استفاده از تجهیزات مناسب در هنگام فرایند نظافت

در زمان نظافت با استفاده از دستگاه ها بهتر است از تجهیزات و لباس مناسب استفاده نمایید. اگر از لباس و تجهیزات مناسب استفاده نکنید، دچار مشکل خواهید و سلامتی خود را به خطر می اندازید.

بخش های گوناگون را تمیز نگه دارید

اطمینان حاصل کنید که کلیه بخش ها به طور کامل نظافت شده اند. به خصوص پله ها که بسیار مهم هستند. زمانیکه پله ها را شستشو و خشک کردید، حتماً چندین بار چک کنید که کامل خشک شده باشند. همچینین سطوح کف خیس خطر لغرش و لیز خوردن را افزایش می دهد. بهتر است برنامه ای برای نظافت داشته باشید و هرچند وقت یکبار و به صورت برنامه ریزی شده فرانید نظافت را به انجام برسانید.

در انتها ذکر این نکته لازم و ضروی است که حتماً کارکنان خود را تشویق کنید تا خطرات احتمالی را گزارش دهند تا در صورت لزوم آن مانع خطر برطرف شود.

 

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه فرمایید: - از کیبورد فارسی استفاده کنید و نظر خود را به زبان فارسی بنویسید. - نظر خود را براساس تجربه استفاده از محصولات بیان کنید. - به نظرات سایر کاربران احترام بگذارید. - پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند حذف می‌شوند.
× مشاوره قبل از خرید میخواهید؟ با من در تماس باشید