تلفن تماس: ۵۴۰۹۱-۰۲۱
سبدخرید
حساب کاربری

بهره‌گیری از جاروبرقی صنعتی در صنعت نساجی

مکنده صنعتی

جاروبرقی صنعتی چیست؟

محیط‌های صنعتی همواره مستعد انواع آلودگی‌ها می‌باشند که کلیه فضای محیط را در بر گرفته و مشکلات بسیاری را هم برای افراد مجموعه به وجود آورده و هم فرآیند تولید را دچار مشکلات بسیاری می‌کند. از این رو در این گونه مکان‌ها عمدتاً تجهیزات مدرن نظافت صنعتی به کار گرفته می‌شوند تا فرآیند تولید را هدفمندتر نموده و از زیان به افراد در روند کار جلوگیری به عمل آورند.

جاروبرقی یا مکنده صنعتی یکی از پرکاربردترین تجهیزات نظافت صنعتی می‌باشد که به منظور دستیابی به بازده حداکثری از این دستگاه لازم است نکاتی را مد نظر و مورد توجه قرار دهیم. در این مقاله به بهره‌گیری از دستگاه جاروبرقی صنعتی در صنایع نساجی که یکی از صنایع پرکاربرد در هر کشوری است، سخن خواهیم گفت.

بهره‌گیری از جاروبرقی صنعتی در صنعت نساجی

صنعت نساجی از جمله صنایعی است که از زمان‌های گذشته تا کنون پیشرفت‌های زیادی داشته است. این صنعت بخش اعظم نیازهای جامعه بشری را برطرف می‌کند. البته کارگران و پرسنل زحمت کش شاغل در این صنایع، به علت وجود گرد و غبار و ذرات پنبه همواره در معرض خطر قرار داشته و ممکن است دچار مشکلات تنفسی جبران ناپذیری شوند. علاوه بر مشکلات تنفسی، این غبارات به خاطر ماهیتی که دارند، آتش زا بوده و حذف این آلودگی‌ها از محیط به منظور جلوگیری از آتش سوزی ضروری می‌باشد.

از این رو بزرگترین چالش صاحبان این صنایع، علاوه بر نظافت محیط کار، تأمین سلامت کارکنان و حفظ استانداردهای بهداشتی می‌باشد. کارخانجات تولید کننده دستگاه‌های مکانیزه نظافتی، با تولید انواع متفاوتی از محصولات جاروبرقی صنعتی یا مکنده صنعتی، علاوه بر تسهیل در امر نظافت صنایع موجب بهبود سطوح بهداشتی صنایع شده و با حذف عوامل بیماری زا در محیط، تا حدود زیادی سلامت کارکنان و پرسنل این صنایع را تأمین می‌کنند.

انواع آلودگی در کارخانجات نساجی

به طور کلی جاروبرقی صنعتی در کارخانجات و صنایع نساجی جهت از بین بردن آلاینده‌هایی نظیر گرد و خاک، غبارات موجود در محیط‌های صنعتی، پنبه، پرز و نخ‌های باقی بر روی سطوح که عمدتا وزن اندک و حجم بالایی دارند، استفاده می‌شود. به همین منظور در صنعت نساجی جهت برقراری پاکیزگی مداوم و بهداشت محیطی از دستگاه‌های مکنده‌ای با دوام و طول عمر بالا جهت کار پیوسته و مستمر استفاده می‌شود.

در نظر داشته باشید که این آلودگی‌های ذکر شده می‌تواند آسیب بسیار جدی را هم به سلامت دستگاه‌های ریسندگی نیز وارد کند. باقی ماندن و انباشه شدن این آلودگی در دستگاه باعث پایین آمدن راندمان و کیفیت کاری، همچنین موجب بروز خرابی در دستگاه می‌شود.

ماهیت کار جاروبرقی صنعتی در حذف آلودگی‌های نساجی

به طور کلی ماهیت کارکرد همه انواع جاروبرقی‌ها مشابه یکدیگر می‌باشد، همه جاروبرقی‌ها شامل پمپ‌های مکنده پر توانی هستند که توسط موتور فعال شده و با مکش هوا باعث ایجاد خلأ در مخزن جاروبرقی می‌شوند. وجود اختلاف فشار در مخزن جاروبرقی و فضای بیرونی منجر به ورود سریع هوا از دهانه ورودی به داخل مخزن می‌شود.

ورود سریع هوا به داخل مخزن باعث انتقال آلاینده‌ها، گرد و غبار، نخ، پنبه و سایر آلاینده‌های موجود در صنعت نساجی به داخل مخزن و نظافت سطوح می‌شود. سیستم فیلتراسیون به کار رفته در دستگاه‌های جاروبرقی صنعتی، با جذب و به دام انداختن ذرات گرد و غبار، هوای پاک و عاری از آلودگی را از خود عبور داده و در محیط انتشار داده می‌شود.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه فرمایید: - از کیبورد فارسی استفاده کنید و نظر خود را به زبان فارسی بنویسید. - نظر خود را براساس تجربه استفاده از محصولات بیان کنید. - به نظرات سایر کاربران احترام بگذارید. - پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند حذف می‌شوند.
× مشاوره قبل از خرید میخواهید؟ با من در تماس باشید