تلفن تماس: ۵۴۰۹۱-۰۲۱
سبدخرید
حساب کاربری

۴ فضای آلوده در دفتر کار شما

۴ فضایی که در دفتر کار شما بیشترین آلودگی را به خود جذب می کنند

چگونه محل کار خود را نظافت نماییم؟

این سوالی که بسیاری از صاحبان کسب و کار روز به روز درباره این مورد فکر می کنند و با افراد مختلفی در این زمینه مشورت می کنند. در هر صورت یک دفتر کار بسیار کثیف و آلوده علاوه بر این که محیط شما را تحت تاثیر قرار می دهد، کسب و کار شما را به خطر انداخته و ممکن است مشکلات جدی از لحاظ فروش برای شما ایجاد نماید. زیرا مشتری یا شخصی که وارد مجوعه شما می شود اولین موردی که به آن توجه می کند نظافت و تمیزی محیط است. بسیاری از صاحبان شرکت ها و دفاتر به علت عدم رعایت نظافت و تمیزی در محیط خود، مشتری های خود را از دست داده اند.

چگونه و با چه روشی می خواهید نظافت را انجام دهید؟

همانطور که بارها در مقالات پیشین بدان اشاره نمودیم، نظافت به دو روش سنتی و مکانیزه صورت می گیرد که نظافت به روش مکانیزه مزایای قابل توجهی نسبت به نظافت به شیوه سنتی دارد. دیگر استفاده از تجهیزات قدیمی مانند تی و سطل منسوخ شده است و نه تنها آلودگی ها انتقال می دهند بلکه فرایند شستشوی مکانیزه را بسیار زمانبر و پیچیده می کنند. در شیوه مکانیزه، شما با استفاده از دستگاه های نظافتی ای مانند بخارشوی، جاروبرقی، واترجت، زمین شوی، فرش و مبل شوی نظافت انجام می دهید.

سطوح و بخش های مختلفی در دفتر کار شما وجود دارد که دچار انواع آلودگی های گوناگون می شوند ، در این مقاله به ۴ مکانی که در دفتر کار شما بیشتری آلودگی را به خود جذب می کنند اشاره می نماییم.
۱) کامپیوترها

وجود دستگاه های کامپیوتر در هر اداره یا شرکتی لازم و ضروری است. روز به روز در زمان کار با این تجهیزات و عوامل گوناگون، انواع آلودگی ها مانند گرد و خاک و لکه ها به این بخش ها جذب می شوند، به خصوص صفحه مانیتور و صفحه کلید. مطالعات گوناگون نشان می دهد که صفحه کلید کامپیوتر از صندلی توالت هم آلوده تر است. در واقع صفحه کلید کامپیوتر محتوی میلیون ها باکتری و میکروب به همراه باقی مانده مواد غذایی، پوست و مو و گرد و خاک است. بسیاری از کارمندان شرکت قبل از خوردن غذا دست های خود نمی شویند که این خود عاملی است که فرد را بیمار می کند. بدین منظور می توانید مراحل زیر را به منظور نظافت کامپیوترها به خصوص انجام دهید:

  1. پس از خاموش کردن کامپیوتر باید صفحه کلید را سر و ته کنید تا تمامی آلودگی ها و ذرات گرد و خاک از لا به لای کیبورد به بیرون ریخته شود.
  2. به وسیله یک دستگاه جاروبرقی صنعتی به راحتی می توانید تمامی آلودگی های ریخته شده بر روی سطح زمین را جمع نمایید.
  3. خود صفحه کلید را می بایست تمیز و ضدعفونی نمایید که دستگاه بخارشوی این کار را به راحتی برای شما انجام می دهد.

۲) سطوح پوشیده شده از فرش، موکت، سنگ و سرامیک به همراه وجود انواع مبلمان و صندلی

در ادارات و شرکت ها بسیاری سطوح با سنگ و سرامیک و بسیاری سطوح دیگر با سطوح پرزدار ( فرش و موکت ) پوشیده شده است. همچنین انواع صندلی و مبل هم در این مکان ها وجود دارد که مستعد جذب انواع آلودگی می باشد. بدین منظور نظافت هر روز و زمانبندی شده به شما عزیزان توصیه می گردد. به طور متوسط در هر اینچ مربع، ۲۰۰۰۰۰ متر مربع باکتری و میکروب وجود دارد که باعث نفوذ به تار و پود فرش شده و به بافت آن آسیب جدی وارد نماید. دستگاهی که می تواند نظافت با کیفیتی را برای شما به ارمغان بیاورد، دستگاه فرش، موکت و مبل شوی دارد. این تجهیزات نظافتی مکانیزه، داری مخزن آب و مواد شوینده می باشند. در برخی از مدل ها ماده شوینده در این دستگاه نظافتی به صورت مایع بوده و در برخی دیگر از قرص شوینده به عنوان ماده شوینده استفاده می شود. این دستگاه ها ترکیب آب و مواد شوینده را بر روی سطوح پاشش کرده سپس با استفاده از سیستم مکنده قوی خود، تمامی آلودگی های موجود بر روی انواع سطوح را جمع کرده و به مخزن آب کثیف خود منتقل می کنند. بسیاری از این دستگاه ها دارای کیت مخصوص شستشوی مبلمان و صندلی بوده و نظافت آن ها را به روشی که ذکر شد انجام می دهند.

حتی می توانید سطوح سنگ و سرامیک را با استفاده از دستگاه های زمین شوی که دارای ابعاد کوچکی می باشند، شستشو و خشک نمایید.

۳) دستگیره های در، شیشه ها و دیوارها

باکتری ها و میکروب های زیادی در طول روز به دستگیره ها می چسبد. لذا شما نیازمند استفاده از دستگاه بخارشور برای نظافت و ضدعفونی کردن آن ها دارید. بهتر است این کار در انتهایی ساعت کاری انجام دهید. شیشه ها هم بخش هایی هستند که نیازمند نظافت و شستشو می باشند. بدین منظور استفاده از دستگاه نظافتی شیشه شوی یا بخارشوی توصیه می شود. دستگاه های بخار شوی دارای نازلی مخصوص به منظور شستشوی سطوح شیشه و دیوار می باشند که این فرایند را برای شما بسیار آسان می کنند.

۴) کلیدها و دکمه ها

کلیدهای برقی، دکمه های آسانسور و بسیاری کلیدهایی که افراد با آن در تماس هستند می بایست توسط دستگاه های شستشو با بخار شستشو و ضدعفونی شوند.

در انتها یاد آور می شویم که سرویس های بهداشتی و آشپزخانه ها هم مکان هایی بسیار مهم بوده که انواع باکتری ها و میکروب ها رشد می یایند. لازم است شما از دستگاه های بخارشوی به منظور شستشوی شیرآلات، سینک ها، اجاق های گاز، سرویس های بهداشتی استفاده نمایید.

قبل از خرید هر دستگاهی اطلاعات لازم را در خصوص مشخصات فنی و نحوه کارد آن دستگاه از کارشناسان مرتبط با این حوزه دریافت نمایید.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه فرمایید: - از کیبورد فارسی استفاده کنید و نظر خود را به زبان فارسی بنویسید. - نظر خود را براساس تجربه استفاده از محصولات بیان کنید. - به نظرات سایر کاربران احترام بگذارید. - پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند حذف می‌شوند.
× مشاوره قبل از خرید میخواهید؟ با من در تماس باشید