تلفن تماس: ۵۴۰۹۱-۰۲۱
سبدخرید
حساب کاربری

جاروبرقی‌ صنعتی مخصوص محیط‌‌های بهداشتی و درمانی

جاروبرقی صنعتی بیمارستانی

در مورد استفاده از جاروبرقی‌‌هایی که مناسب محیط‌‌های صنعتی و کارگاهی خاص طراحی شده‌، صحبت کردیم. اصولاً لازم است با توجه به محیطی که می‌خواهید آن را تمیز نمایید، دستگاه مناسب را انتخاب کنید. اگر در محیط شما مواد خاصی به کار رفته،‌ یا وسایل و ابزار ارگونومیک در آن جا موجود است، شما باید با دقت زیادی جاروبرقی صنعتی متناسب را انتخاب کنید.

انتخاب غلط یک جاروبرقی صنعتی برای محیطی که مناسب آن نیست احتمال دارد منجر به آسیب یا خرابی دستگاه شود. حتی ممکن است به خودتان آسیب بزنید. فراموش نکنیم که در کنار این که می‌خواهیم به بیش‌ترین کارایی در تمیز کردن محیط دست یابیم، به دنبال ایمن‌ترین راهکار هم هستیم. مهم‌ترین اولویت ایمنی است. در این مقاله جاروبرقی‌های صنعتی را در دو وضعیت مختلف بررسی می‌کنیم.

شرایط استفاده از جاروبرقی‌‌های صنعتی در محیط‌های بهداشتی

جاروبرقی صنعتی که برای محیط‌های بهداشتی و بیمارستانی به کار گرفته می‌شود باید حتما برای چنین مکان‌هایی طراحی و ساخته شده باشد. وظیفه جاروبرقی صنعتی در چنین شرایطی محدود به پاک کردن نمی‌شود بلکه باید توانایی ضدعفونی کردن هم داشته باشد. انجام هم‌‌زمان تمیز کردن و ضد عفونی کردن باعث جلوگیری از انتشار عفونت می‌شود. از این جارو برقی‌ها به عنوان جاروبرقی بیمارستانی یاد می‌شود.

جاروهای مناسب برای اتاق‌‌های جراحی، محیط‌‌های آزمایشگاهی، بخش‌‌های درمانی و داروئی و از این دست فضاها، تاییدیه‌‌ها و استانداردهای لازم را دریافت می‌کنند. این جاروها تکنولوژی لازم برای تامین بالاترین کارایی و هم‌چنین تضمین ایمنی کاربر را دارا هستند. برای محیط‌‌های بهداشتی واجب است که از جاروبرقی‌‌های صنعتی استفاده شود که کم‌ترین گرد و غبار و آلودگی هوایی را ایجاد می‌کنند، تا سلامت بیماران و کارکنان حفظ شود.

جاروهای مناسب برای محیط‌های درمانی و بیمارستانی واجب است که سیستم فیلترهایشان برای حداقل کردن آلودگی هوا طراحی شده باشد. این جاروها باید مجهز به فیلترهایی باشند که قادر به جمع‌آوری تمام ذرات آلاینده و تصفیه هوای خارج شده از دستگاه باشد. در میان جاروبرقی‌های کارچر مدل‌های مجهز به فیلتر هپا برای محیط‌های بیمارستانی مناسب بوده و توصیه می‌شوند. از جمله این مدل‌ها جاروبرقی مدل CV 30/1 و جاروبرقی مدل NT 25/1 را می‌توان نام برد.

جاروبرقی مجتمع تجاری

جاروبرقی مدل CV 30/1 از سری جاروبرقی‌های ایستاده کارچر می‌باشد که به منظور افزایش سرعت و کیفیت عملکرد و ارتقاء قدرت مانور به بازار معرفی شده است. طول دستگیره این محصول به منظور تطابق با قد کاربر به راحتی قابل تغییر است و برای مکان‌های دور از دسترس همچون تو رفتگی‌ها، روی میز و مبلمان یک خرطومی آکاردئونی و مخصوص در پشت دستگاه تعبیه شده است. این دستگاه مجهز به فیلتر هپا با قدرت فیلتراسیون بسیار بالا می‌باشد که آن را برای نظافت اتاق‌های تمیز آزمایشگاهی و بیمارستانی بسیار مناسب می‌سازد.

جاروبرقی مدل NT 25/1 از سری جارو برقی‌های Ap کارچر محسوب می‌شود بدین معنی که از سیستم نیمه‌خودکار تمیز کننده فیلتر بهره می‌برد و چنانچه بر اثر وجود گرد و غبار زیاد در محیط در طول زمان فیلتر دچار گرفتگی شود و قدرت مکش دستگاه کاهش یابد کاربر می‌تواند با فشردن یک اهرم به سادگی فیلتر دستگاه را کاملا تمیز نماید. سیستم Ap موجب حفظ دائمی قدرت مکش دستگاه و افزایش طول عمر موتور و فیلتر دستگاه می‌شود. جاروبرقی NT 25/1 Ap به صورت پیش فرض دارای فیلتر هپا نمی‌باشد اما امکان نصب فیلتر هپا (مناسب برای محیط‌های بیمارستانی) بر روی این جارو برقی وجود دارد.

علاوه بر موارد فوق جاروبرقی NT 25/1 کارچر یک جاروبرقی آب و خاک می‌باشد که در صورت لزوم و در صورت نیاز کاربر قادر به جمع‌آوری آب و مایعات نیز می‌باشد و در محیط‌های بیمارستانی که گاهاً آلودگی‌های مایع بر روی سطح وجود دارد این جاروبرقی صنعتی گزینه مناسبی محسوب می‌شود. فراموش نکنیم، ابزارهایی که برای تمیز کردن به کار می‌روند خود در بیش‌ترین تماس با آلودگی‌ها و باکتری‌ها قرار دارند. به همین سبب است که جاروبرقی‌های صنعتی مختص محیط‌‌های بهداشتی از پلاستیک ضدباکتری ساخته می‌شوند.

جاروبرقی صنعتی سری nt tact

جاروبرقی صنعتی برای جمع‌آوری مایعات

گاهی در محیط‌های مختلف با شکستن اتفاقی و ناگهانی ظروف حاوی مایعات مواجه می‌شویم در این حالت در صورت عدم وجود یک جاروبرقی آب و خاک لازم است تا خشک شدن کامل محیط صبر کرده و سپس بقایای ظروف را به کمک جاروبرقی خاک جمع‌آوری نماییم به این شکل مدتی تکه‌های شکسته ظروف بر روی سطح باقی‌مانده و احتمال بروز حادثه برای افراد حاضر در محیط را ایجاد می‌نماید، گاهی نیز پس از شستشوی سطحی که فاقد خروجی لازم برای تخلیه آب است با انباشت آب در کف مواجه می‌شویم، ممکن است بر اثر نشت سقف پس از یک بارندگی در محل انبار کالاهای خود با جمع شدن آب روبرو شوید و مثال‌های متعدد دیگر.

در تمام این موارد آنچه که ما را یاری می‌کند حضور یک جاروبرقی صنعتی یا نیمه‌صنعتی آب و خاک است که توان جمع‌آوری آب و سایر مایعات را دارا می‌باشد. فراموش نکنید زمانی که آب‌گرفتگی را تخلیه می‌کنید، باید اصول ایمنی را هم رعایت کنید. آلودگی‌های مختلفی در محیط وجود دارد که می‌تواند منجر به بروز بیماری‌ها و عفونت‌های گوناگون شود. توصیه می‌شود، در تخلیه آب‌های جمع شده در محیط‌های غیرخانگی از دستکش و چکمه ایمنی استفاده کنید. ترجیحا لباسی با آستین بلند و شلوار بلند به پا کنید. بعلاوه دستکش لاستیکی یا لاتکس هم توصیه می‌شود.

جاروبرقی صنعتی مجتمع تجاری

معرفی انواع جاروبرقی‌های صنعتی بیمارستانی Kärcher آلمان

از جمله جاروبرقی‌های آب و خاک کمپانی کارچر می‌توان به سری صنعتی NT و سری نیمه‌صنعتی WD اشاره کرد. جاروبرقی‌های صنعتی سری NT با گوناگونی امکانات و با حجم مخازن بسیار متنوع (۱۵ تا ۹۰ لیتر) طراحی و تولید شده‌اند و این امکان را برای کاربر فراهم می‌کنند که به راحتی با توجه به نوع و ابعاد محیط و توانایی‌های مورد انتظار خود مناسب‌ترین مدل را از میان آنها برگزیند.

جاروی بیمارستانی

از جمله جاروبرقی‌های سری NT مدل NT 90/2 می‌باشد که از حجم مخزن ۹۰ لیتری برخوردار بوده و دارای دو موتور می‌باشد. وجود دو موتور در دستگاه این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند که به صورت مداوم و طولانی مدت بدون نگرانی از وارد شدن فشار به موتور از جاروبرقی استفاده نماید. به این ترتیب که می‌توان در طول مدت کار به دفعات موتورها را فعال و غیرفعال کرد و با تقسیم کار بین دو موتور هر بار امکان استراحت یکی از موتورهای دستگاه را فراهم نمود. این امر موجب افزایش ساعات کار با دستگاه و افزایش بهره‌وری می‌گردد.

بدنه دستگاه جاروبرقی NT 90/2 از جنس فلزی بوده و با بالا بردن مقاومت این دستگاه آن را برای کار در تمامی محیط های صنعتی مناسب می‌سازد. و اما جارو برقی‌های سری WD، این سری از جارو برقی‌های کارچر مدل‌های نیمه‌صنعتی محسوب شده و برای کار در صنایع کوچک و کارگاه‌ها و همچنین برای محیط‌های خانگی مناسب می‌باشند. امکانات متنوعی نظیر قابلیت دمندگی، تکاننده فیلتر، تنظیم میزان مکش و پریز اتصال ابزارهای برقی به دستگاه بسته به نوع مدل بر روی این جاروبرقی‌ها تعبیه شده است. در این سری از جارو برقی‌ها مصرف انرژی بهینه‌سازی شده است و در عین وجود قدرت مکش بالا، توان موتور مناسب و کنترل شده بوده و هدررفت انرژی بسیار کم است.

جاروبرقی صنعتی مراکز درمانی

از میان سری WD مدل WD 6 P Premium را مورد بررسی قرار می‌دهیم. این جارو برقی دارای ۲۶۰ Air watts قدرت مکش است و در عین حال قدرت موتور آن ۱۳۰۰ وات می‌باشد. این بدان معنی است که هدر رفت انرژی در آن بسیار پایین بوده و مصرف انرژی در آن بهینه‌سازی شده است و در عین برخورداری از توان مکش بالا انرژی کمی را مصرف می‌کند. جاروبرقیWD 6 به عنوان یک جاروبرقی از سری WD یک جاروبرقی آب و خاک می‌باشد که از حجم مخزن ۳۰ لیتری برخوردار است و با دارا بودن یک پریز بر روی بدنه امکان اتصال و روشن نمودن یک دستگاه برقی دیگر را در کنار خود فراهم می‌نماید.

این جاروبرقی علاوه بر قدرت مکندگی برای جمع‌آوری خاک و مایعات، از امکان دمندگی باد نیز برخوردار است که در برخی موارد برای نظافت محیط لازم است. (مثل زمانی که برای تمیز کردن داخل یک کیس کامپیوتر نیاز به یک دمنده باد داریم). دسته و بدنه جاروبرقی WD 6 از نوع فلزی بوده و از مقاومت بالایی برای کار در محیط‌های کارگاهی برخوردار است. امکان تنظیم قدرت مکش دستگاه نیز برای کاربر وجود دارد. می‌توانید برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر و تهیه یک جاروبرقی کاملا متناسب با نیاز های مجموعه کاری خود، با مشاوران ما در مجموعه کارن تجارت بهین تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط:

جاروبرقی صنعتی کارچر مدل CV 30/1

جاروبرقی صنعتی کارچر مدل CV 30/1 یک دستگاه حرفه‌ای برس دار بوده به منظور نظافت محیط‌هایی که دارای کفپوش هایی مانند فرش و یا موکت،‌ استفاده می‌شود.

جاروبرقی صنعتی کارچر مدل CV 38/2

جاروبرقی صنعتی کارچر مدل CV 38/2، زمین‌شوی حرفه‌ای برس دار برای نظافت محیط‌هایی که دارای کفپوش مانند فرش و یا موکت هستند استفاده می‌شود.

جاروبرقی صنعتی کارچر مدل BVL 5/1 Bp Pack

جاروبرقی صنعتی مدل BVL 5/1 Bp Pack برای نظافت فضاهای باریک مناسب است. کوله پشتی فوق سبک و قدرتمند بوده و از مواد بسیار مقاوم ساخته شده است.

جاروبرقی صنعتی کارچر مدل T11/1 Classic با فیلتر HEPA

جاروبرقی صنعتی T11/1 Classic HEPA دارای فیلتر HEPA 14 است. این جاروبرقی صنعتی، استحکام بالایی دارد، بادوام و مقرون به صرفه است. موتور ۸۵۰ واتی این مدل، نظافت فوق‌العاده‌ای را رقم می‌زند.

جاروبرقی صنعتی مدل T 10/1

جاروبرقی خاک قدرتمند، و بسیار مقاوم T 10/1. برای نیازهای صنایع هتلداری، صنایع غذایی و نظافت ساختمان های تجاری مورد استفاده است.

جاروبرقی صنعتی مدل T 8/1 Classic

جاروبرقی صنعتی مدل T 8/1 Classic با عملکرد بسیار عالی  و وزن سبک از جمله جاروهای صنعتی سبک و بسیار پر کاربرد است که کارچر تولید کرده و بسیار مقرون به صرفه است.

جاروبرقی صنعتی کارچر مدل NT 50/1 Tact

جاروبرقی صنعتی مدل NT 50/1 TACT  کارچر با مخزن ۵۰ لیتری و موتور ۱۳۸۰ واتی و همچنین سیستم TACT، برای نظافت محیط های صنعتی مناسب می باشد.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه فرمایید: - از کیبورد فارسی استفاده کنید و نظر خود را به زبان فارسی بنویسید. - نظر خود را براساس تجربه استفاده از محصولات بیان کنید. - به نظرات سایر کاربران احترام بگذارید. - پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند حذف می‌شوند.
× مشاوره قبل از خرید میخواهید؟ با من در تماس باشید