تلفن تماس: ۵۴۰۹۱-۰۲۱
سبدخرید
حساب کاربری

مزایای استفاده از دستگاه‌های اسکرابر و سوییپر در فضای بیمارستانی

مزایای استفاده از اسکرابر و سوییپر در بیمارستان‌ها

دستگاه‌های اسکرابر سرنشین‌دار

اسکرابر یا همان زمین‌شوی، از جمله تجهیزات نظافتی مکانیزه برای شستشو و نظافت انواع سطوح بوده که قادر به شستشو و خشک کردن سطح زمین به صورت همزمان است. به طور کلی زمین‌شوی‌ها از سه بخش اصلی برس، سیستم مکنده و مخزن آب تمیز و کثیف تشکیل شده‌اند.

اساس کار شستشو در اسکرابرها با پاشش آب و مواد شوینده از مخزن آب تمیز و برس زدن سطح زمین آغاز می‌شود. پس از برس زدن، آب کثیف و آلودگی‌های باقی مانده بر روی سطح، توسط تی لاستیکی تعبیه شده در قسمت عقب دستگاه و سیستم مکنده جمع آوری و به مخزن آب کثیف انتقال داده می‌شود.

به طور کلی، دستگاه‌های کف‌شوی با سرعت بالا و در مدت زمان کوتاه محیط را تمیز می‌کنند. دستگاه‌های اسکرابر می‌توانند انواع پوشش‌های از جنس اپوکسی، سنگ، سرامیک، پارکت و بتون را شسته و خشک می‌کند. به طور کلی اسکرابرها بر اساس ویژگی‌های مختلف تقسیم بندی می‌شوند.

شناخت صحیح نسبت به این تقسیم بندی‌ها نه تنها در انتخاب یک دستگاه مناسب بسیار مؤثر بوده بلکه تاثیر بسزایی در افزایش بهره‌وری و سودآوری کسب و کار نیز دارد. در حالت کلی زمین‌شوی‌ها، به دو نوع اسکرابر سرنشین دار و دستی تقسیم می‌شوند.

اسکرابر بیمارستان و کلینیک

نظافت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با استفاده از اسکرابر سرنشین دار

هر سازمان و ارگانی در سراسر کشور با هر زمینه فعالیتی، یک نیاز عمومی دارد و آن، نظافت و پاکیزگی محیط است. وسعت محیط، نوع پوشش سطحی محیط، میزان رفت و آمد، پایین بودن میزان صدا و میزان اهمیت نظافت در محیط از فاکتورهایی است که در انتخاب یک دستگاه زمین شوی باید در نظر گرفته شوند.

بیمارستان‌ها و محیط‌های درمانی از محیط‌های حساس به شمار می‌آیند، زیرا نیاز به تمیزی و پاکیزگی در این مراکز بسیار حیاتی است. اسکرابرهای سرنشین‌دار در چنین محیط‌هایی می‌تواند بهترین بازدهی و کارآیی را داشته باشند.

آمد و شد در بیمارستان‌ها بسیار زیاد بوده و در عین حال این امر می‌تواند برای سلامتی بیماران و حتی کسانی که به همراه بیمار به بیمارستان مراجعه می‌نمایند خطر ساز و مضر باشد. از این رو دستگاه‌های زمین‌شوی به منظور نظافت با کیفیت و بهداشتی محیط می‌تواند کارساز باشد.

نظافت صنعتی با اسکرابر

مزایای اسکرابرهای سرنشین‌دار

اسکرابرهای سرنشین دار یکی از زمین‌شوی‌های صنعتی است که اپراتور بر روی آن سوار شده و هدایت آن را به عهده می‌گیرد. این اسکرابر، مزایای فراوانی نسبت به انواع مشابه خود دارد. اسکرابرهای دستی، بیشتر برای محیط‌هایی با وسعت کم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اسکرابرهای سرنشین‌دار با حجم بزرگتر مخزن و پوشش سطح مقطعی بالاتر، می‌تواند شستشوی بهتر و با کیفیتی را در کمترین زمان ممکن به ارمغان آورد. محیط‌های بیمارستانی از جمله محیط‌هایی هستند که به دلیل مراقبت از سلامت بیماران نیاز به نظافت مرتب، پیوسته و روزانه دارند.

پس شاید یکی از فاکتورهای مهم یا به اصطلاح مزیت‌های برتری اسکرابر سرنشین دار نسبت به انواع دستی، در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سرعت بیشتر انجام عملیات نظافت و شستشوی وسعت بیشتری در زمان کمتر می‌باشد.

نظافت لابی بیمارستان‌ها با استفاده از اسکرابرها

با استفاده از جاروبرقی، شما می‌توانید ظاهری تمیز و سطحی بهداشتی داشته باشید. جاروبرقی‌های عمودی، به شما این امکان را می‌دهد که سطوح فرش‌ شده را به صورت عمقی تمیز کرده و کثیفی‌هایی که به مرور زمان باعث آسیب به فرش می‌شود را از میان بردارید. جاروبرقی‌ها عموما برای از بین بردن ویروس‌، باکتری و کپک طراحی و تولید شده است.

ماده شوینده را باید بر روی صندلی، دستگیره در، میز یا هر نقطه دیگر اسپری کرد تا به سرعت ویروس‌ها و باکتری‌ها را از بین ببرد. دستگاه اسکرابر BR 35/12 Bp، بسیار سبک بوده و با باتری کار می‌کند. استفاده از این دستگاه باعث جلوگیری از لیز خوردن می‌شود. از آنجایی که دستگاه با باتری کار می‌کند، به راحتی می‌توان برای نظافت ورودی‌ها از آن استفاده کرد. طراحی این دستگاه به صورت ارگونومیک بوده و استفاده از آن بسیار آسان است.

انواع سوییپرها

دستگاه‌های سوییپر یا جاروهای صنعتی مکانیزه، دستگاه‌های پرکاربرد، حرفه‌ای، قدرتمند و به صرفه‌ای هستند و برای نظافت محوطه‌های گوناگون به خصوص بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به کار می‌روند. این دستگاه‌های نظافتی در اکثر محیط‌ها استفاده می‌شوند.

بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، مکان‌هایی حساس و مهم نظافتی به حساب می‌آیند. علاوه بر فضای داخلی بیمارستان که باید به صورت مداوم و روزانه با دستگاه‌هایی مانند زمین شوی، بخارشوی و جاروبرقی نظافت شود، به منظور افزایش بهداشت و زیبایی محیط محوطه‌ بیرونی مراکز مهم هم باید نظافت شوند.

مکانیزم عملکرد دستگاه سوییپر بدین صورت است که در یک یا دو طرف دستگاه، یک یا دو عدد برس قرار دارد که این برس‌ها به صورت دوار و با سرعت بالا در جهت عکس عقربه‌های ساعت می‌چرخند و تمام آلودگی‌های موجود روی سطح زمین را به سیستم و برس مرکزی انتقال داده و بعد از آن این برس مرکزی آلودگی‌ها را به مخزن زباله جاروی صنعتی انتقال می‌دهد.

بدین ترتیب، هیچ زباله یا آلودگی‌ای بر روی سطح زمین باقی نخواهد ماند. با این دستگاه‌ها قادر خواهید بود انواع زباله‌های درشت و کوچک، برگ‌ها، گرد و خاک را جمع آوری کنند. جاروهای محوطه‌های صنعتی قادر به نظافت انواع سطوح آسفالت، اپوکسی، بتن و موزاییک شده هستند. سرعت، کیفیت و دقت نظافت در این دستگاه‌های نظافتی بسیار بالا است.

دستگاه‌های سوییپر انواع گوناگونی دارند:

سوییپرهای دستی

سوییپرهای سرنشین دار

سوییپرهای صنعتی

کدام سوییپر برای نظافت بیمارستان‌ها مناسب است؟

اینکه بیمارستان‌ها ازکدام دستگاه سوییپر استفاده کنند، به عوامل گوناگونی بستگی دارد. یکی از این عوامل بسیار مهم، مساحت و متراژ محوطه‌ای است که قرار است نظافت شود. از آنجایی که بسیاری از مراکز درمانی، محوطه‌های نسبتاً کوچکی دارند، استفاده از سوییپرهای دستی در این فضاها پیشنهاد می‌شود.

جاروهای صنعتی دستی عموما موتور رانش یا موتور جلو برنده اتوماتیک و چرخ‌های مقاوم به حرکت کردن هستند. همچنین نوع موتور این دستگاه می‌تواند به صورت مکانیکی، باطری‌دار یا بنزینی باشد. در ادامه به برخی از ویژگی‌های یک سوییپر مناسب بیمارستانی اشاره می‌نماییم:

تعمیرات و سرویس دستگاه

قطعات سوییپر باید به راحتی در دسترس بوده تا تعمیرات آن به سهولت انجام گیرد.

ارگونومیک بودن دستگاه

طراحی ارگونومیک دستگاه باعث می‌شود تا بتوان به راحتی و با سرعت بالا بتوان از دستگاه استفاده کرد.

انعطاف پذیر و کارآمد

داشتن کاربری‌های متنوع و نظافت با کیفیت محیط را امکان پذیر می‌کند.

ایمنی بالا، راحتی اپراتور

دستگاه‌های سوییپر ایمنی بالایی داشته علاوه بر آن، اپراتور به راحتی می‌تواند از این دستگاه استفاده کند.

سیستم تمیز کننده اتوماتیک فیلتر

این سیستم باعث افزایش طول عمر خود فیلتر و موتور مکنده دستگاه می‌شود. تمیز شدن فیلتر بر اساس فواصل زمانی مشخص انجام می‌گیرد.

امکان تنظیم کردن برس‌ها

تنظیم برس‌های کناری و مرکزی تعبیه شده در سوییپر امکان پذیر است.

اسکرابر صنعتی کرشر مدل B 200 R D 90

این مدل اسکرابر دارای مخزن ۲۰۰ لیتری بوده و برای نظافت فضاهای بزرگتر از ۴۰۰۰ متر، دستگاه مناسبی است. این اسکرابر قابلیت ارائه برس غلطکی و دیسکی را دارد.

اسکرابر صنعتی کارچر مدل BR 30/4 C Bp

اسکرابر صنعتی کارچر مدل BR 30/4 C Bp سبک، جمع و جور و باتری دار است. استفاده از این دستگاه کار بدون وقفه را برای کاربر امکان پذیر می‌کند. علاوه بر اینکه فضا بلافاصله قابل استفاده خواهد بود. این اسکرابر تنها ۱۴ کیلوگرم وزن دارد.

اسکرابر صنعتی کارچر مدل BR 30/1 C Bp

استفاده از اسکرابر صنعتی کارچر مدل BR 30/1 C Bp، راه حلی منطقی برای نظافت محیط‌های کوچک است. این اسکرابر بدون سیم بوده و در صورت استفاده از ماده شوینده توان ضدعفونی کردن محیط را نیز دارد.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه فرمایید: - از کیبورد فارسی استفاده کنید و نظر خود را به زبان فارسی بنویسید. - نظر خود را براساس تجربه استفاده از محصولات بیان کنید. - به نظرات سایر کاربران احترام بگذارید. - پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند حذف می‌شوند.
× مشاوره قبل از خرید میخواهید؟ با من در تماس باشید