تلفن تماس: ۵۴۰۹۱-۰۲۱
سبدخرید
حساب کاربری

دستگاه واترجت چیست؟

واترجت چیست

واترجت چیست؟

آب و صابون به تنهایی نمی‌تواند نتیجه دلخواه را به شما بدهد؟ مواد شیمیایی تند و بد بو هم جوابگو نیستند؟ پس چاره چیست؟ آیا در مورد دستگاه واترجت چیزی شنیده‌اید؟ دستگاه واترجت چیست؟ در حال حاضر اغلب مردم به این آبپاش‌های فوق‌العاده قدرتمند که به آنها شوینده فشار قوی نیز گفته می‌شود، روی آورده‌اند که آب را با فشار بالا به بیرون پرتاب کرده و همه جا را تمیز می‌کند. فشار آب حاصل از  واترجت در حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ برابر فشار هوای اطراف ما، یعنی ۱۵۰، ۲۱۰ کیلوگرم در هر سانتی متر مربع است. از این دستگاه‌ها می‌توان برای تمیز کردن اتومبیل، حیاط، قطعات، دستگاه‌های صنعتی و یا هر وسیله دیگری استفاده کرد. اکنون بهتر است کارایی دستگاه را بررسی کنیم.

چرا واترجت‌ها همه چیز را تمیز می‌کنند؟

دلیل علمی اینکه چرا آب همه چیز را پاک می‌کند این است که مولکول‌های آن یک قطب الکتریکی کوچک دارند (یک سر آن مثبت و سر دیگر منفی است)، که تمایل به چسبندگی دارند. مواد شوینده (صابون‌های شیمیایی) به آب کمک می‌کنند تا کار خود را بهتر انجام داده و با حل کردن چربی در خود، باعث از بین رفتن راحت تر کثیفی‌ها می‌شوند. اما بعضی از لکه‌های روی زمین، حتی با تلاش زیاد هم پاک نمی‌شوند. اهمیت استفاده از شوینده‌های فشارقوی در اینجا مشخص می‌شود. آب گرم یا سرد با فشار خیلی بالا از لوله باریک این دستگاه‌ها خارج شده و تمامی لکه‌ها را پاک می‌کند.

از آنجا که در واترجت سرعت آب بسیار بالا است، با انرژی جنبشی بالایی به سطح کثیف برخورد کرده و مانند ضربات چکش لکه‌ها، گرد و غبار و خاک را از بین می‌برد. از آنجایی که در حالت معمول در واترجت‌ صنعتی  فقط از آب استفاده شده معمولا مشکلی برای سطوح مختلف ایجاد نمی‌شود. با این حال بهتر است قبل از استفاده از واترجت، اول آن را روی سطح مورد نظر امتحان کنید تا مطمئن شوید به سطحی که تمیز می‌کنید آسیبی وارد نمی‌شود. قبل از استفاده از یک واترجت همیشه دستورالعمل دستگاه را بخوانید!

واترجت پارکینگ

بخش‌های یک واترجت

واترجت‌ها به اندازه‌ای که به نظر می‌رسند، پیچیده نیستند. در واقع یک پمپ آب است که با یک موتور الکتریکی کار می‌کنند. دستگاه، آب معمولی را از شیر آب گرفته، پمپ به آب شتاب داده و سپس آن را از طریق یک ماشه با سرعت از شلنگ به بیرون شلیک می‌کند. برای تمیز کردن سطوح مختلف می‌توان از انواع لوازم جانبی را به سر شلنگ وصل کنید.

قسمت‌های اصلی یک کارواش صنعتی عبارتند از:

ورودی آب: یک شلنگ که دستگاه فشار قوی آب را به منبع اصلی آب متصل می‌کند. معمولا در ورودی آن یک فیلتر وجود دارد تا جلوی خاک و شن و ماسه‌هایی که دریچه ورودی را مسدود می‌کنند، بگیرد. اگر شن و ماسه وارد دستگاه شود، ممکن است باعث بیرون زدن آب از جای دیگر شود!

موتور الکتریکی یا بنزینی: اکثر واترجت‌های کوچک از جمله شوینده‌های بسیار محبوب Kärcher، از برق خانگی برای تأمین انرژی استفاده می‌کنند. اما مدل‌های بزرگتر واترجت توسط موتورهای بنزینی کار می‌کنند. مدل‌هایی که با موتور بنزینی کار می‌کنند برای انجام کار در مناطقی که دسترسی به برق میسر نیست، مناسب است.

پمپ آب: اصلی‌ترین بخش یک واترجت، پمپ آب بوده که تقریبا شبیه به پمپ‌های آب زیرزمینی دستی است. با این تفاوت که به جای دست با یک موتور الکتریکی یا بنزینی کار می‌کند. پمپ‌ها برای کنترل جریان آب حدود ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ لیتر در دقیقه طراحی شده‌اند.

شلنگ فشار بالا: لوله‌ای که یک سر آن به واترجت متصل است و از سر دیگر آن آب با فشار بالا خارج می‌شود. شلنگ‌های معمولی قادر نیستند فشار بالای جریان آب را تحمل کنند. به همین دلیل شلنگ‌های فشار بالا با شبکه‌های سیمی تقویت می‌شوند و دو یا چند لایه پلاستیک با چگالی بالا دارند. مهم است که از شلنگ‌هایی استفاده کنید که بتوانند فشار بیشتری نسبت به پمپ دستگاه تحمل کنند. بنابراین در مورد شلنگ‌هایی که در بسته‌بندی خود واترجت هستند، جای هیچ نگرانی نیست. معمولا حاشیه ایمنی شلنگ‌های شوینده‌های پر فشار حدود ۳۰۰ درصد است، بنابراین اگر حداکثر فشار دستگاه شما ۲۰۰ بار باشد، شلنگ باید بتواند در برابر فشار حداقل ۶۰۰ بار مقاومت داشته باشد.

نازل‌های مختلف: بسته به اینکه چه چیزی را تمیز می‌کنید، می‌توانید از یک ماشه ساده گرفته شیری که با فشار دادن دسته آن می‌توانید اجازه دهید آب خارج شود تا یک اسپری بلند چرخشی یا برس چرخشی برای شستن ماشین خود استفاده کنید.

دیگر ویژگی‌های واترجت‌ها

آب و برق در کنار هم ترکیب خوبی نیستند، بنابراین بسیاری از واترجت‌های قوی دارای مدار شکن‌ اتصال کوتاه هستند که به آنها کلید جریان نشتی (پسماند جریان) یا RCD نیز گفته می‌شود که در منبع تغذیه قرار گرفته تا از شما در برابر خطای الکتریکی محافظت کنند. اکثر واترجت‌ها به شیوه یکسان کار می‌کنند و دقیقا کاری یکسان انجام می‌دهند، اما مدل‌های گران تر فشار آب بالاتری اعمال کرده قدرت نظافتی بیشتر و دوام و ماندگاری طولانی‌تری دارند.

واترجت شستن بالکن

چگونگی عملکرد واترجت‌ها

در این قسمت به صورت خلاصه نحوه کار این شوینده صنعتی را توضیح می‌دهیم:

۱. مواد شوینده از یک بطری یا ظرف وارد شلنگ می‌شود.

۲. آب سرد از شیر آب وارد شلنگ دیگری که فیلتر دارد می‌شود.

۳. موتور الکتریکی یا موتور بنزینی دستگاه را به کار می‌اندازد.

۴. پمپ آب (پروانه) که توسط موتور به کار افتاده، مواد شوینده و آب را به داخل می‌کشد و آنها را با هم مخلوط می‌کند.

۵. پمپ، آب و ترکیب آب و مواد شوینده را از طریق شلنگ و با فشار زیاد به بیرون پرتاب می‌کند. نازل‌های باریکی که بر روی این سری‌های مختلف قرار دارد به کنترل فشار آب کمک می‌کنند. فشار بالای آب نه تنها تمام آلودگی‌ها را پاک کرده، بلکه به این معنی است که شما حدود ۸۰ درصد آب کمتری از حد معمول با شلنگ‌های کم فشار معمولی مصرف می‌کنید.

داخل واترجت‌ها به چه شکل است؟

درون شوینده چندین پمپ وجود دارد و به دلایل ایمنی قسمت‌هایی از دستگاه که خیس می‌شوند باید به طور کامل جدا از تمام قطعات الکتریکی قرار بگیرند. برای اینکه بهتر بتوان اجزای داخلی این شوینده‌ها را توضیح داد، یک نمودار فنی نشان دهنده سیستم داخلی یک شوینده معمولی Kärcher را نشان می‌دهد. قسمت‌های مختلف با رنگ‌های مختلف شماره‌گذاری شده تا توضیح دادن و فهمیدنش ساده تر شود.

۱. پوشش پلاستیکی خارجی اصلی (زرد)

۲. موتور الکتریکی (قرمز)

۳. عایق فویل پلاستیکی (آبی): که از نفوذ آب به داخل موتور جلوگیری می‌کند.

۴. محور مرکزی موتور با سرعت بالا می‌چرخد و پمپ آب را روشن می‌کند.

۵. پمپ آب متقاطع (خاکستری): موتور می‌چرخد اما پمپ به عقب و جلو حرکت می‌کند (حرکات متقاطع) تا آب را به آب با فشار بالا تبدیل کند. در داخل واترجت پر فشار، چند واحد پمپ وجود داشته که در اینجا (برای سادگی) تنها یکی از آنها نشان داده شده است.

۶. پیستون پمپ (نارنجی): محفظه‌ای برای پمپ آب فشار بالا

۷. لوله آب (آبی): جایی که آب به داخل کشیده و سپس خارج می‌شود.

شستشوی تجهیزات با واترجت

معایب واترجت‌ها

اگرچه واترجت‌ها می‌توانند همه چیز را تمیز کنند اما معایبی هم دارند:

  • مصرف آب این دستگاه‌ها معمولا ۱.۵ تا ۲ گالن در هر دقیقه بوده که میزان زیادی است. این آب باید سریع حرکت کند، بنابراین اگر نمی‌خواهید سیل راه بیفتد به زهکشی خوب نیاز دارید.
  • واترجت‌ها دستگاه‌های پر سر و صدایی هستند. سطح صدا معمولا حدود ۷۵ تا ۹۰ دسی‌بل است.
  • با فشار آبی که واترجت‌ها دارند، می‌توانند هر چیزی که در اطراف شان هست از جمله خود کاربر را کثیف کنند. باید در مورد جهت تمیزکاری دقت کنید تا میزان کثیف کاری اطراف را به حداقل برسانید. برای جلوگیری از ایجاد کثیفی بیش از حد، می‌توان از سری‌ و لوازم جانبی مناسب استفاده کرد و حتما لباس و کفش مناسب پوشید.
  • اگر چه واترجت‌های برقی عایق‌بندی شده‌اند و استفاده از آنها بسیار امن است، اما هنگام استفاده از برق در نزدیکی آب همیشه خطر وجود دارد. بنابراین، در صورتی که دستگاه‌تان برقی باشد، حتما از RCD استفاده کنید.

کدام بخارشوی برای خانه تکانی مناسب است؟

یکی از مهمترین ویژگی‌های بخارشوی، عدم نیاز به مواد شوینده است. این ویژگی بخارشوی‌، این دسته بندی، به دستگاه‌هایی ایمن برای افراد ساکن در خانه بدل می‌کند.

بیش از صد نظر مثبت از مشتریان سازمانی با نظافت این دو دستگاه

کارمندان زمان بسیار زیادی را در محیط کاری خود سپری می‌کنند. با وجود تمام شلوغی‌های زندگی، دقت و توجه به معقوله نظافت، کار مهمی است.

اسکرابر، یک سرمایه‌گذاری منطقی

اگر شما قصد نظافت یک محیط صنعتی را دارید، یکی از پرکاربردترین دستگاه‌های نظافتی اسکرابر است. تنوع این دستگاه نظافتی بسیار بالا است.

تنظیم سختی آب در دستگاه بخارشوی SC3

در این ویدیو توضیح داده ایم که چگونه تنظیم سختی آب در بخارشوی SC3 را تنظیم کنید تا رد آب در محل نماند.

با چک لیست نظافتی محیط‌های اداری آشنا شوید.

اگر شما در یک محیط اداری کار می‌کنید، باید از نظافت محیط اطمینان داشته باشید. همچنین فراهم کردن محیطی لذت بخش و سالم برای کارمندان به حفظ روحیه کمک می‌کند.

مزایای استفاده از دستگاه‌های اسکرابر و سوییپر در فضای بیمارستانی

اسکرابرهای سرنشین‌دار و سوییپرها به عنوان دستگاه‌های نظافت صنعتی قادر به نظافت محیط‌های بیمارستانی با وسعت بالا در کمترین زمان ممکن هستند.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه فرمایید: - از کیبورد فارسی استفاده کنید و نظر خود را به زبان فارسی بنویسید. - نظر خود را براساس تجربه استفاده از محصولات بیان کنید. - به نظرات سایر کاربران احترام بگذارید. - پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند حذف می‌شوند.
× مشاوره قبل از خرید میخواهید؟ با من در تماس باشید