تلفن تماس: ۵۴۰۹۱-۰۲۱
سبدخرید
حساب کاربری

نظافت فرش، مبل و موکت با بخارشوی

نظافت فرش، مبل و موکت با بخارشوی

نحوه استفاده از بخارشوی در منزل

بخارشوی، از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین دستگاه‌های نظافتی به حساب می‌آید. از این دستگاه برای نظافت و ضدعفونی سطوح مختلف استفاده می‌شود. نظافت توسط بخارشوی, بدون استفاده از مواد شوینده‌ و تنها با استفاده از بخار آب صورت می‌پذیرد. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع کاربردهای بخارشوی در نظافت خانگی آشنا کنیم. از بخارشوی می‌توان برای شستشوی مبل، پارکت و فرش استفاده کرد.

برخی از بخارشوی‌ها دارای مخزن مواد شوینده هستند که می‌توان به آنها مواد شوینده اضافه و از آن استفاده کرد. اما، اکثر مدل‌های بخارشوی، تنها با استفاده از بخار آب، امکان تمیز کردن انواع سطوح کف و پارچه‌ای را دارند. به طور کلی، شستشو با استفاده از بخارشوی کار حرفه‌ای به حساب نمی‌آید. زیرا، در حین استفاده از این دستگاه نظافتی آب به بافت سطح نفوذ می‌کند. با نفوذ آب و عدم امکان خشک شدن سریع باعث می‌شود به مرور زمان آسیب جدی به سطوح وارد شود.

شستشوی فرش و موکت با استفاده از بخارشوی

با استفاده از بخارشوی کارچر می‌توان، به راحتی فرش و موکت‌ خانه خود را تمیز کرد و هرگونه لکه و کثیفی را به سرعت از بین برد. قبل از شستشو فرش با بخارشوی، باید زباله‌های روی آن پاک شود. پس شما باید ابتدا فرش را تمیز کنید تا تمام زباله‌ها و گرد و غبار روی فرش از بین برود. سپس بخارشوی را روی قسمت مورد نظر بگیرید. پاشش بخار با دمای بالا روی فرش یا موکت می‌تواند آلودگی و لکه را از بین ببرد و سطح موردنظر را به خوبی تمیز کند. استفاده از بخارشوی کارچر برای فرش و موکت، کار شما را برای شستشو و نگهداری، راحت‌تر می‌کند.

نظافت فرش با بخارشوی

استفاده از بخارشوی برای شستن مبل

شاید برای شما هم این سؤال پیش آمده باشد که می‌توان از بخارشوی برای شستشوی مبل نیز استفاده کرد؟ باید گفت بله! شما می‌توانید با استفاده از بخارشوی، مبلمان را بشویید و تمام آلودگی‌ها و لکه‌های روی آن را پاک کنید. برای شستن مبل با استفاده از بخارشوی، نازل مناسب آن را باید وصل کنید و سری آن را روی قسمت مورد نظر نگه دارید. طرز استفاده از بخارشوی برای مبل بسیار راحت است و نیاز به مهارت خاصی ندارد. برخی از مدل‌های بخارشوی، امکان اضافه کردن خود مواد شوینده را دارد که می‌توان از آن برای شستشوی مبلمان استفاده کرد. اما برای از بین بردن و همچنین کمرنگ کردن لکه و آلودگی‌های جدید، می‌توان تنها با فشار بخار آب روی مبل آنها را به راحتی از بین برد.

نحوه استفاده از بخارشوی برای شستن مبل

شستشوی کاغذ دیواری با استفاده از بخارشوی

برای شستن کاغذ دیواری با استفاده از بخارشوی، ابتدا باید مطمئن شد کاغذ دیواری از نوع قابل شستشو است. برای شستن کاغذ دیواری، استفاده از دستگاه بخارشوی بسیار ایمن است و باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌شود. برای این کار، می‌توان نازل کف را به سر بخارشوی وصل کرد و سپس به آرامی روی دیوار کشید. سرعت نظافت با این روش بسیار بالا می‌رود. همچنین بعد از کار طولانی باعث خستگی اپراتور نمی‌شود. طرز استفاده از بخارشوی برای دیوار بسیار آسان است و نیاز به ابزار و مهارت خاصی ندارد.

نظافت پارکت با استفاده از بخارشوی

برای نظافت پارکت با بخار باید بیشتر احتیاط کنید. در مرحله اول باید مطمئن شوید پارکت‌های به کار رفته در خانه، قابلیت شستشو دارند. بهتر است برای نظافت پارکت‌ها به طور مداوم و زیاد از بخارشوی استفاده نکنید. بخارشوی مدل SV7، دستگاهی با قابلیت مکش است . در بخارسوی SV 7، بلافاصله بعد از پاشش بخار روی سطح، مکش صورت گرفته و اجازه داده نمی‌شود که سطح مدت طولانی خیس بماند. به همین خاطر این دستگاه، گزینه بهتری در میان بخارشوی‌های دیگر است. استفاده از این بخارشوی، برای نظافت پارکت‌ها گزینه مناسبی است. همیشه قبل از شستشو و نظافت سطوح، زباله‌های ریز و درشت و گرد و غبار را از روی آن به طور کامل تمیز کنید تا هنگام استفاده، گرد و غبار مثل ساینده عمل نکند و باعث ایجاد خراش روی پارکت نشود.

نظافت پارکت با بخارشوی

شستشوی تشک با بخارشوی

استفاده از بخارشوی برای شستشوی تشک‌ها به دلیل ضخامت زیادی که دارند، توصیه نمی‌شود. زمانی که برای نظافت تشک از بخارشوی استفاده شود، رطوبت جذب شده در آن به راحتی از آن خارج نمی‌شود. همین رطوبت، باعث رشد قارچ، باکتری و به طور کلی آسیب به تشک می‌شود. پس به این دلیل استفاده از بخارشوی، حتی بخارشوی مکنده‌دار بهداشتی نیست. لازم به ذکر است که بخارشوی مکش‌دار SV 7، نسبت به دیگر مدل‌های بخارشوی گزینه بهتری برای شستشوی مبلمان است.

اما با تمام این وجود، بهتر است از بخارشوی برای از بین بردن و یا کمرنگ کردن لکه‌ها استفاده کرد. همانطور که قبلا اشاره شد، تنها بخارشوی قابل استفاده در این موارد، بخارشوی مدل SV 7 کرشر (کارچر) است. پیشنهاد می‌شود که از این مدل بخارشوی که قابلیت مکندگی نیز دارد، مکرر و مدام استفاده نشود.

نظافت خوشخواب با بخارشوی

کدام بخارشوی برای خانه تکانی مناسب است؟

یکی از مهمترین ویژگی‌های بخارشوی، عدم نیاز به مواد شوینده است. این ویژگی بخارشوی‌، این دسته بندی، به دستگاه‌هایی ایمن برای افراد ساکن در خانه بدل می‌کند.

بیش از صد نظر مثبت از مشتریان سازمانی با نظافت این دو دستگاه

کارمندان زمان بسیار زیادی را در محیط کاری خود سپری می‌کنند. با وجود تمام شلوغی‌های زندگی، دقت و توجه به معقوله نظافت، کار مهمی است.

اسکرابر، یک سرمایه‌گذاری منطقی

اگر شما قصد نظافت یک محیط صنعتی را دارید، یکی از پرکاربردترین دستگاه‌های نظافتی اسکرابر است. تنوع این دستگاه نظافتی بسیار بالا است.

تنظیم سختی آب در دستگاه بخارشوی SC3

در این ویدیو توضیح داده ایم که چگونه تنظیم سختی آب در بخارشوی SC3 را تنظیم کنید تا رد آب در محل نماند.

با چک لیست نظافتی محیط‌های اداری آشنا شوید.

اگر شما در یک محیط اداری کار می‌کنید، باید از نظافت محیط اطمینان داشته باشید. همچنین فراهم کردن محیطی لذت بخش و سالم برای کارمندان به حفظ روحیه کمک می‌کند.

مزایای استفاده از دستگاه‌های اسکرابر و سوییپر در فضای بیمارستانی

اسکرابرهای سرنشین‌دار و سوییپرها به عنوان دستگاه‌های نظافت صنعتی قادر به نظافت محیط‌های بیمارستانی با وسعت بالا در کمترین زمان ممکن هستند.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه فرمایید: - از کیبورد فارسی استفاده کنید و نظر خود را به زبان فارسی بنویسید. - نظر خود را براساس تجربه استفاده از محصولات بیان کنید. - به نظرات سایر کاربران احترام بگذارید. - پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند حذف می‌شوند.
× مشاوره قبل از خرید میخواهید؟ با من در تماس باشید