تلفن تماس: ۵۴۰۹۱-۰۲۱
سبدخرید
حساب کاربری

نکات نظافتی جاروبرقی آب و خاک

نکته های کلیدی نظافت با استفاده از دستگاه های جاروبرقی سطلی آب و خاک

طرز کار جاروبرقی آب و خاک سطلی

جاروبرقی سطلی آب و خاک، یکی از ابزارها و تجهیزات مهم، محبوب، پراستفاده و بسیار حرفه‌ای به منظور نظافت و تمیزی محیط به خصوص جاروبرقی‌های سطلی آب و خاک می‌باشد. همانطور که از نام این دستگاه‌ها مشخص است، می‌توانند علاوه بر زباله‌های خشک و گرد و غبار، آلودگی‌هایی که از نوع مایع می‌باشند را به راحتی جمع‌آوری نمایند.

از این تجهیزات نظافتی می‌توان در همه مکان‌ها از جمله کارخانجات، صنایع پتروشیمی‌، صنایع گوناگون و منزل استفاده کرد. دانستن اینکه چگونه از یک دستگاه جاروبرقی آب و خاک می‌توان استفاده کرد و چگونگی کارکرد این تجهیزات حرفه‌ای، بسیار مهم است. زیرا به شما در نظافت مکانیزه محیط کمک خواهند کرد. شناخت ویژگی‌های یک جاروبرقی مناسب و سرمایه‌گذاری بر روی این تجهیزات کاربردی، بسیار حائز اهمیت است. در محیط‌های صنعتی حتماً از دستگاه‌های با حجم مخزن بزرگ استفاده می‌شود. علاوه بر آن، در صورتی که در طولانی مدت از دستگاه استفاده می‌شود، بهتر است از جاروبرقی موتور توربینی استفاده کرد.

جاروبرقی سطلی آب و خاک

کارکرد جاروبرقی سطلی آب و خاک و مکش آب با استفاده از جاروبرقی

مکانیزم طراحی و عملکرد وکیوم در دستگاه‌های جاروبرقی بسیار ساده است. جاروبرقی‌های آب و خاک با استفاده از سیستم مخصوص خود قادر به جدا کردن آلودگی‌های خشک و مرطوب هستند. همچنین دستگاه‌های مکنده صنعتی یا واترجت صنعتی، دارای پمپ مکش بوده تا تمام آلودگی‌ها و ضایعاتی که در امتداد لوله قرار گرفته‌اند، مکش کند تا هیچ گونه خللی در عملیات نظافت صورت نگیرد. در بالای مخزن دستگاه مکنده، جریان هوا کاهش یافته، این کاهش سرعت جریان، باعث می‌شود ذرات سنگین تر در مخزن بیفتند. لازم به ذکر است دستگاه‌های جاروبرقی دارای نازلی مخصوص برای جمع آوری زباله‌های خشک و نازلی مخصوص برای جمع آوری آلودگی‌های مایع می‌باشد.

البته برخی دستگاه‌ها دارای سری مخصوص برای جمع آوی آلودگی‌های خشک و سری مخصوص به منظور جمع آوری آلودگی‌های مایع می‌باشند. از آنجا که آلودگی‌های خشک و تر با هم مخلوط شده‌اند، در قیاس با دستگاه‌های خاک دارای خاک کمتری می‌باشند. پس از جمع آوری آلودگی و اینکه مخزن زباله دستگاه پر شد، آلودگی‌ها توسط خرطومی مخصوص، تخلیه می‌گردد. در برخی مدل‌ها که خرطومی مخصوص تخلیه وجود ندارد، می‌بایست مخزن را تخلیه و شستشو نمود تا برای استفاده مجدد آماده شود.

طرز کار جاروبرقی آب و خاک

طرز استفاده از جاروبرقی سطلی آب و خاک

استفاده کردن از دستگاه‌های جاروبرقی سطلی آب و خاک اصلاً سخت نیست. کافیست با کارشناسان مشورت نمایید یا دستورالعمل‌هایی که در دفترچه راهنما درج شده است را مطالعه نمایید. حتی می‌توانید فیلم نحوه استفاده از محصول را در اینترنت جستجو کرده و آن را مشاهده فرمایید. در ادامه شما را با چند نکته کاربردی آشنا می‌نماییم.

شلنگ را تمیز کنید. اولین گام این است که هرگونه آب راکد که در شلنگ یا مخزن وجود دارد، تخلیه نمایید.

یک فیلتر مناسب انتخاب نمایید. استفاده از فیلتر مناسب، گام بعدی است که شما می‌بایست انجام دهید. در دستگاه‌های آب و خاکی که چند منظور می‌باشند، استفاده از فیلتراسیون مناسب توصیه می‌شود. به عنوان نمونه فیلتر HEPA، قدرت فوق‌العاده‌ای دارد که ذرات با اندازه بسیار ریز را جمع آوری نموده و از بازگشت این ذرات به محیط جلوگیری می‌نماید.

تجهیزات جانبی را در جای خود استفاده نمایید. هر دستگاه جاروبرقی سطلی آب و خاک معمولاً با لوازم جانبی ارائه می‌گردد. مانند نازل‌ها، پاکت و کیسه. به عنوان مثال هر نازل دارای کارکرد مخصوص به خود می‌باشد. به عنوان مثال نازل گوشه به منظور جمع آوری آلودگی‌ها از نواحی که دسترسی به آنها مشکل استفاده می‌شود. نازل خاک فقط و فقط به منظور جمع آوری آلودگی‌های خشک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از خرطومی یا شلنگ تخلیه در زمان لازم استفاده نمایید. در زمان پر شدن مخزن دستگاه یا در مواقع ضروری، از شلنگ تخلیه به منظور تخلیه مخزن استفاده نمایید.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه فرمایید: - از کیبورد فارسی استفاده کنید و نظر خود را به زبان فارسی بنویسید. - نظر خود را براساس تجربه استفاده از محصولات بیان کنید. - به نظرات سایر کاربران احترام بگذارید. - پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند حذف می‌شوند.
× مشاوره قبل از خرید میخواهید؟ با من در تماس باشید