تلفن تماس: ۵۴۰۹۱-۰۲۱
سبدخرید
حساب کاربری

راهنمای شستن فرش با بخارشوی

بخارشوی

شستن فرش و موکت با بخارشوی

آیا تمیز کردن فرش‌ها کار خسته‌کننده‌ای است؟ اگر روش درست برای نظافت فرش انتخاب کنید، خسته کننده نخواهد بود.

استفاده از بخارشوی برای از بین بردن لکه‌ها و ضدعفونی کردن فرش‌ها یک راه فوق‌العاده است.  برای انجام این کار، فقط به یک دستگاه بخارشوی و آب نیاز است! بخار آب می‌تواند در دمای ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد، همه میکروب‌ها را از بین ببرد. فرآیند استفاده از بخارشوی برای تمیز کردن فرش‌ها و مبل‌ها کار بسیار ساده‌ای بوده و نیازی نیست که حرفه‌ای باشید. خودتان به سادگی می‌توانید این کار را انجام دهید.

نحوه شستن فرش با دستگاه بخارشوی

اگر فرش‌ها خیلی آلوده و پر از گرد و خاک نباشند، می‌توان آنها را با استفاده از دستگاه بخارشوی تمیز کرد. برای انجام این کار شما به یک نازل مناسب بخارشوی برای شستشوی فرش نیاز دارید. ابتدا برای جمع کردن گرد و غبار و آلودگی‌های روی فرش و مبل از یک جاروبرقی استفاده کنید.

 اتاق را نظافت کنید.

تمام وسایل اضافی را از روی فرش بردارید. اکثر بخارشوی‌ها (مانند جاروبرقی خانگی) با حرکت روی چرخ به سمت جلو کشیده می‌شوند. وجود وسایل زیاد روی فرش باعث کند شدن روند حرکت می‌شود. ممکن است جابجایی بعضی وسایل سنگین از روی فرش سخت باشد. لذا پایه این وسایل را با نوار ضدآب ببندید تا در برابر بخار آب داغ محافظت شوند. اگر نوار ضدآب ندارید، از ورق آلومینیوم برای جلوگیری از نفوذ رطوبت استفاده کنید.

روی فرش را جارو بکشید.

برای جمع کردن ذرات گرد و غبار، مو و هر نوع آلاینده دیگری روی فرش را دو بار به خوبی جاروبرقی بکشید. بخارشوی می‌تواند لکه‌ها را از روی فرش پاک کند و آن را تمیز کند. اما قادر به از بین بردن ذرات جامدی که در عمق فرش نفود کرده‌ نخواهد بود. برای بار اول جارو را در یک جهت حرکت دهید.

این کار را به آرامی انجام دهید تا مطمئن شوید که ذرات گرد و غبار را به خوبی جمع می‌کنید. برای بار دوم جارو را در جهت مخالف حرکت دهید. کشیدن جاروبرقی روی فرش باعث می‌شود که تارهای فرش از هم فاصله گرفته و آماده استفاده از دستگاه بخارشوی باشند.

جاروبرقی VC 6.150 کارچر

پیش از استفاده از دستگاه بخارشوی، لکه‌ها را پاک کنید.

لکه‌های باقی‌مانده انواع نوشیدنی، غذا، آلودگی‌های باقی‌مانده از حیوانات، لکه‌های ناخوشایندی را به جای می‌گذارند. دستگاه جاروبرقی و بخارشوی به تنهایی نمی‌توانند این لکه‌ها را از بین ببرند. برای از بین بردن لکه‌ها شما باید یک تکه پارچه را به محلول لکه‌بر فرش آغشته کرده و روی لکه‌ها قرار دهید. قبل از شروع استفاده از دستگاه بخارشوی، اجازه دهید که محلول چند دقیقه روی لکه‌ها باقی بماند.

توجه: هرگز محلول را روی فرش نکشید. این کار باعث می‌شود که لکه‌ها به عمق و بافت فرش یا پارچه نفوذ کنند و کار تمیز کردن آن‌ها سخت‌تر می‌شود.

دستگاه بخارشوی را آماده استفاده کنید.

در صورت جدا شدن مخزن آب دستگاه، آن را تمیز کنید. از یک پیمانه اندازه‌گیری برای پر کردن مخزن آب طبق دستور و راهنمای کاربری دستگاه استفاده کنید. می‌توانید از محلول تمیز کننده، صابون و یا محلول سرکه سفید داخل مخزن آب استفاده کنید. اما توصیه می‌شود که فقط از آب استفاده کنید چون بخار آب به اندازه کافی توانایی پاک کنندگی و ضدعفونی کردن دارد.

توجه: حتماً به توصیه‌های نوشته شده در دفترچه راهنما برای استفاده از انواع محلول‌های تمیزکننده توجه کنید.

مخزن را دوباره به دستگاه وصل کنید و دستگاه را به برق وصل کنید. تا گرم شدن دستگاه و تولید بخار صبر کنید. میزان دمای ترجیحی برای از بین بردن لکه‌ها و آلودگی‌ها ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد است. بعضی از دستگاه‌های بخارشوی مخزنی مخصوص برای محلول‌های شوینده دارند. اگر دستگاه بخارشوی، فاقد چنین مخزنی باشد می‌توانید محلول شوینده را به مخزن آب اضافه کرد.

قیمت بخارشوی SC5

دستگاه بخارشوی را روی فرش حرکت دهید.

دستگاه بخارشوی را از یک سمت به سمت دیگر روی فرش حرکت دهید. با هر بار حرکت روی فرش خطوط مستقیم تمیزی به جای بگذارید. هر بار که خط جدیدی را شروع می‌کنید، خط قبلی را هم‌پوشانی کنید.

زمان کافی برای خشک شدن فرش در نظر بگیرید.

نظافت فرش با استفاده از بخارشوی باعث می‌شود آب زیادی در فرش باقی بماند. برخلاف سطوح چوبی، کاشی و سرامیک، رطوبت از بافت فرش و یا مبل به سادگی خارج نمی‌شود. اسپری آب گرم روی فرش‌ها معمولاً به ۴ تا ۱۲ ساعت برای خشک شدن زمان نیاز دارد.

نظافت فرش با بخارشوی

ترفندهایی برای سریع‌تر خشک شدن فرش بعد از استفاده از بخارشوی:

  • اگر یک جاروبرقی آب و خاک دارید، از آن برای مکیدن رطوبت اضافی موجود در بافت فرش استفاده کنید.
  • از یک دستگاه رطوبت‌گیر در فضای اتاق استفاده کنید و آن را روی بیشترین دمای ممکن قرار دهید.
  • پنجره‌ها را باز کنید تا رطوبت به راحتی خارج شود و فرش زودتر خشک شود.
  • می‌توانید از پنکه برای خشک شدن فرش‌ استفاده کنید.

خشک کردن فرش‌ بعد از بخارشویی به اندازه تمیز کردن آن اهمیت دارد. مرطوب رها کردن فرش‌ها باعث ایجاد کپک می‌شود حتی بعد از اینکه با بخار آن‌ را ضدعفونی کرده باشید.

جاروبرقی آب و خاک کارچر مدل WD 3 V-15/4/20

جاروبرقی آب و خاک کارچر مدل WD 3 V آلمان یک دستگاه بسیار حرفه‌ای و کاربردی از نوع سطلی بوده و قادر است انواع آلودگی‌های خشک و مرطوب را به راحتی از روی سطوح جمع آوری نماید.

 

جاروبرقی آب‌ و خاک کارچر مدل WD 5 V-25/5/22

جاروبرقی آب‌ و خاک کارچر مدل WD 5 V برای مصارف خانگی و نیمه صنعتی استفاده می‌شود. بدنه این دستگاه از جنس پلی اتیلن است.

جاروبرقی آب‌ و خاک کارچر مدل WD 5 P S V-25/5/22

دستگاه جاروبرقی آب‌ و خاک کارچر مدل WD 5 P S برای مصارف خانگی و نیمه صنعتی می‌باشد. بدنه این دستگاه از جنس استیل بوده که در برابر انواع ضربات مقاوم است. تفاوت این مدل با مدل WD5 P S در داشتن یک پریز روی دستگاه برای اتصال دستگاه برقی دیگر است.

سرامیک‌، فرش و موکت‌شوی کارچر مدل SE 5.100

دستگاه سرامیک‌، فرش و موکت‌شوی کارچر مدل SE 5.100 یکی از بهترین و حرفه‌ای‌ترین دستگاه‌های شستشوی فرش، موکت و مبل در دنیا می‌باشد. این دستگاه دو مخزنه بوده و کارایی بسیار راحتی دارد.

 

ارسال فوری تنها برای استان تهران می باشد.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه فرمایید: - از کیبورد فارسی استفاده کنید و نظر خود را به زبان فارسی بنویسید. - نظر خود را براساس تجربه استفاده از محصولات بیان کنید. - به نظرات سایر کاربران احترام بگذارید. - پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند حذف می‌شوند.
× مشاوره قبل از خرید میخواهید؟ با من در تماس باشید