تلفن تماس: ۵۴۰۹۱-۰۲۱
سبدخرید
حساب کاربری

نظافت باشگاه ورزشی

نظافت باشگاه ورزشی

نظافت باشگاه

روزانه افراد بسیاری برای استفاده از دستگاه‌های بدنسازی وارد باشگاه می‌شوند و نظافت باشگاه ورزشی برای مسئولین و خدمه سالن‌های ورزشی یک چالش واقعی است.

همانطور که می‌دانید، نظافت باشگاه ورزشی مخصوصا بعد از شیوع کرونا بسیار فراتر از تمیز کردن آلاینده‌های قابل مشاهده است. با توجه به آلودگی‌های مختلفی که حین تمرین به فضای باشگاه وارد می‌شود، خیلی بدیهی است که سالن‌های ورزشی پر از باکتری و میکروب باشند. مطالعات نشان می‌دهند که تجهیزات باشگاه حتی بیشتر سرویس‌های بهداشتی میکروب دارند. بدون شک بعد از رفتن به سرویس بهداشتی  دستان خود را می‌شویید، اما پس از رفتن به باشگاه و سالن‌های ورزشی چه می‌کنید؟

بر اساس مطالعات، وزنه‌ها حاوی بیش از ۳۰۰ برابر میکروب‌هایی هستند که ممکن است در دستشویی‌ها پیدا شوند. البته وزنه‌ها تنها منبع باکتری‌ها و آلاینده‌های درون باشگاه نیستند، میزان میکروب‌هایی که روی دوچرخه‌های ورزشی و تردمیل وجود دارد نیز قابل توجه هستند. بیش از ۷۰٪ باکتری‌های موجود در تجهیزات بدنسازی برای انسان مضر ارزیابی شده‌اند، بعضی از آنها می‌توانند منجر به ذات‌الریه، و انواع بیماری‌های تنفسی شوند.

همه ما از اهمیت نظافت باشگاه‌های ورزشی به ویژه در هوای گرم آگاه هستیم. از تردمیل گرفته تا دستگاه‌ها و وزنه‌ها، هیچ قسمت از سالن بدن‌سازی را نمی‌توان بدون توجه رها کرد.

نظافت باشگاه

آیا فقط پاک کردن تجهیزات درون باشگاه برای رعایت نظافت و بهداشت کافی است؟

پاک کردن به تنهایی و به خودی خود کافی نیست. حتی اگر از یک اسپری آنتی باکتریال برای این کار استفاده کنید. اولین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید، این است که تا چه حد قادر خواهید بود آلودگی‌های موجود را با پاک کردن از بین ببرید؟

لزوماً مسئولیت این کار به عهده مسئولین باشگاه نیست. سالن‌های ورزشی برای اینکار نیاز به همکاری اعضای خود دارند تا دستگاه‌هایی که استفاده می‌کنند را پاک کنند. اگر در این فرآیند از دستمال‌های مرطوب بهداشتی استفاده شود کمک می‌کند که تعداد باکتری‌ها کمتر از حد انتظار باشد. حتی اگر از هر ۵ ورزشکار، فقط یک نفر این دستورالعمل را رعایت کند، راه خوبی برای مقابله با تجمع باکتری‌ها خواهید داشت.

اگر این امکان وجود ندارد پس کارکنان باید در طول ساعات کار باشگاه، کار نظافت باشگاه و تجهیزات بدنسازی را انجام دهند. اگرچه ممکن است برای مشتریان ناخوشایند باشد، اما بیشتر مشتریان شما از فراهم کردن شرایط استفاده از یک وسیله تمیز و بهداشتی نسبت به یک وسیله کثیف و آلوده به انواع میکروب‌ها، قدردانی خواهند کرد. استفاده از دستمال‌های مرطوب و آنتی‌باکتریال قابل‌قبول است اما این تنها کاری نیست که باید انجام دهید. تکرار تنها کلید موفقیت در کنترل باکتری‌ها و میکروب‌ها است. زمان تعطیلی باشگاه، این فرصت را خواهید داشت که وسایل بدنسازی را کاملاً ضدعفونی کنید.

تمیز کردن باشگاه

از بین بردن بوی بد: تمیز کردن همه چیز از نیمکت تا تردمیل

اشتباه رایجی که اغلب کارکنان نظافت باشگاه انجام می‌دهند این است که برای از بین بردن بوی بد، از اسپرهای خوشبو کننده استفاده می‌کنند. برای حل کامل این مساله، باید منبع بوی بد یعنی همان باکتری‌های ایجاد کننده بو را از بین ببرید. بخارشوها ابزاری فوق‌العاده برای تمیز کردن همه‌چیز از نیمکت‌ها گرفته تا تردمیل‌ها هستند. از بخارشوها می‌توانید برای تمیز کردن توپ‌ها، دسته دستگاه‌های مختلف و حتی دمبل‌ها استفاده کنید. به کمک دستگاه بخارشوی می‌توانید عرق، چربی و بو را در عرض چند ثانیه از بین ببرید.

بخارشوی کارچر مدل SC 3 UPRIGHT EasyFix

این بخارشوی، نظافت عمیق بدون نگرانی را برای کاربر امکان پذیر می‌کند. از بخارشوی کارچر مدل SC 3 UPRIGHT EasyFix می‌توان برای نظافت آسان بر روی سطوح سخت استفاده کرد. EasyFix بودن دستگاه سبب می‌شود تا جداسازی و اتصال حوله به نازل تسهیل شود. مخزن این بخارشوی، در حین استفاده نیز قابلیت پر کردن دارد.

بخارشوی کارچر مدل SC 3 EasyFix

بخارشوی کارچر مدل SC 3 یک دستگاه نظافتی بسیار کارآمد برای استفاده در منزل می‌باشد. این بخارشوی بدون استفاده از مواد شوینده، محیط را کاملا تمیز می‌کند.

بخارشوی مکنده‌دار کارچر مدل SV 7

بخارشوی مکنده‌دار کارچر مدل SV 7 ترکیبی از کارکرد بخارشوی و جاروبرقی است. این دستگاه چندکاره بیشترین کارایی را در یک دستگاه دارد. بخارشوی مکنده‌دار کارچر مدل SV 7، مزایای یک بخارشوی به همراه قدرت بالای یک جاروبرقی را دارد.

ضدعفونی کردن تجهیزات بدنسازی

در بسیاری از باشگاه‌های بدنسازی این یک قانون نانوشته برای تمام مشتریان شده که پس از استفاده، دستگاه‌ها را با حوله تمیز کنند. اگرچه این کار عرق روی دستگاه‌ها را خشک می‌کند اما میزان تاثیر آن در نظافت باشگاه و از بین بردن میکروب‌ها بسیار کم است و در واقع همچنان امکان انتقال باکتری‌ها از دستگاهی به دستگاه دیگر وجود دارد. اگر پیش از این استفاده از حوله‌های کاغذی و اسپری‌های ضدعفونی کننده را در اختیار اعضای باشگاه قرار نداده‌اید، فراهم آوردن این ابزارها می‌تواند به کاهش شیوع میکروب‌ها کمک کند. بهتر است اطمینان حاصل کنید که کارکنان باشگاه، به طور منظم دستگاه‌ها را تمیز می‌کنند. ممکن است عاقلانه باشد که یک سری قوانین نظافتی بگذارید و کارکنان را تشویق کنید که بعد از هر بار نظافت دستگاه، نام خود را بنویسند.

نظافت باشگاه با بخارشوی

نظافت سرویس بهداشتی و رختکن‌

مانند همه سرویس‌های بهداشتی عمومی، سرویس‌های باشگاه‌ هم باید مرتباً تمیز شوند. اگر در نظر بگیرید که روزانه چند نفر عرق‌ریزان از دستشویی‌ها و رختکن باشگاه استفاده می‌کنند، به راحتی می‌توانید بفهمید که چرا تمیز کردن این مناطق انقدر اهمیت دارد. یک برنامه نظافتی تهیه کنید و اطمینان حاصل کنید که کارکنان به طور منظم آن را اجرا می‌کنند و استانداردها رعایت می‌شود. اگر سالن باشگاه کف‌پوش دارد، نظافت باشگاه و تمیز نگه داشتن آن می‌تواند بسیار چالش‌ برانگیز باشد. به ویژه اگر ریختن اجتناب ناپذیر نوشیدنی‌ها را در نظر بگیرید.

یک دستگاه فرش‌شوی می‌تواند به شما کمک کند که لکه‌های مقاومی را که از بین نمی‌روند به راحتی تمیز کنید.

سرامیک‌، فرش و موکت‌شوی کارچر مدل SE 5.100

دستگاه سرامیک‌، فرش و موکت‌شوی کارچر مدل SE 5.100 یکی از بهترین و حرفه‌ای‌ترین دستگاه‌های شستشوی فرش، موکت و مبل در دنیا می‌باشد. این دستگاه دو مخزنه بوده و کارایی بسیار راحتی دارد.

 

ارسال فوری تنها برای استان تهران می باشد.

سرامیک، فرش و موکت‌شوی کارچر مدل SE 4001

دستگاه سرامیک، فرش و موکت‌شوی کارچر مدل SE 4001 از محصولات فوق العاده کاربردی و حرفه ای کمپانی Karcher آلمان برای شستشو و تمیز کردن فرش و موکت می‌باشد. این دستگاه قابلیت نظافت عمق فیبرها را داشته و برای افرادی که از آلرژی رنج می‌برند، بسیار مناسب است.

فرش و موکت شوی صنعتی کارچر مدل BRC 30/15 C

فرش شوی و موکت شوی و مبل شوی صنعتی مدل BRC 30/15 C کارچر یکی از محبوب ترین محصولات کارچر است که برای استفاده صنعتی ساخته شده است.

Kärcher چگونه می‌تواند به شما کمک کند که نظافت باشگاه را تامین کنید؟

تجهیزات نظافت صنعتی کارچر از انواع دستگاه‌های بخارشوی گرفته تا زمین‌شوی‌ها و اسکرابرها می‌توانند برای نظافت باشگاه به شما کمک کنند. استفاده از این تجهیزات نظافتی نه تنها مانع انتشار میکروب‌ها می‌شود، بلکه به شما کمک می‌کند تا بهداشت و نظافت نظر اعضای باشگاه را جلب کند و آن‌ها را به مشتریان دائمی شما تبدیل کند.

برای از بین بردن بوی بد، عرق و چربی‌ها دستگاه بخارشوهای سری SGV انتخاب خوبی برای تمیز کردن همه قسمت‌ها از آینه‌ها گرفته تا تمیز کردن ماشین‌آلات  هستند.  استفاده از بخارشوی مدت زمان نظافت باشگاه را سریع‌تر می‌کند و اعضا را راضی نگه می‌دارد در ضمن مدت زمان انتظار برای خشک شدن دستگاه‌ها را هم کاهش می‌دهد.

با استفاده از انواع اسکرابرهای کارچر، نظافت سریع و بدون دردسری را تجربه می‌کنید. استفاده از دستگاه‌های زمین‌شوی روی سطوح صاف بسیار آسان است. کف‌شوی‌ها مجهز به برس‌های دیسکی هستند و امکان شستشو و خشک کردن همه گوشه و کنارها و نزدیک دیوارها را هم خواهید داشت.

واترجت صنعتی کارچر مدل HDS 8/20 G

واترجت صنعتی کارچر مدل HDS 8/20 G، با بدنه قدرتمند و فشار ۲۰۰ بار با قابلیت گرم کردن آب تا دمای ۸۰ درجه سانتیگراد را داشته و برای  استفاده سیار و یا برای فضاهایی که دسترسی به برق شهری ممکن نباشد، مناسب است.

واترجت صنعتی کارچر مدل HDS 9/20 Classic

واترجت آب گرم مدل HDS 9/20 Classic دستگاهی مستحکم و قابلیت اطمینان است. این دستگاه نسبت قیمت به عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشته است.

واترجت صنعتی کارچر مدل HDS 10/20-4 MX

واترجت آب گرم مدل HDS 10/20-4 MX با داشتن حلقه شلنگ، شلنگ فشار قوی ۲۰ متری و موتور ۴ قطبی که با آب خنک می‌شود، قوی ترین پاک کننده فشار قوی آب گرم سه فاز در کلاس متوسط کارچر به حساب می‌آید.

اسکرابر صنعتی کارچر مدل BR 30/4 C Bp

اسکرابر صنعتی کارچر مدل BR 30/4 C Bp سبک، جمع و جور و باتری دار است. استفاده از این دستگاه کار بدون وقفه را برای کاربر امکان پذیر می‌کند. علاوه بر اینکه فضا بلافاصله قابل استفاده خواهد بود. این اسکرابر تنها ۱۴ کیلوگرم وزن دارد.

اسکرابر (زمین شوی) صنعتی مدل BD 45/40 C Ep

برای استفاده از دستگاه اسکرابر مدل BD 45/40 C EP، کاربر پشت دستگاه ایستاده و از آن استفاده می‌کند. عرض عملکرد این دستگاه 450 میلیمتر بوده و لوازم جانبی استانداردی دارد. این مدل اسکرابر برای محیط‌های بین 400 تا 1.100 متر مربع مناسب است.

اسکرابر (زمین شوی) صنعتی مدل BD 530 Bp

دستگاه اسکرابر سرنشین‌دار مدل BD 530 Bp دستگاهی است که با کمک باتری کار می‌کند. این دستگاه با استفاده از برس دیسکی خود نظافتی عمقی را برای کاربر امکان پذیر می‌کند.

اسکرابر (زمین شوی) صنعتی مدل BD 40/25 C Bp

دستگاه اسکرابر خشک کن BD 40/25 C Bp یک دستگاه سرنشین‌دار است که برای نظافت عمقی، پاکسازی گاه به گاه و نظافت سریع استفاده می‌شود. کارایی این دستگاه اسکرابر بسیار راحت بوده و طراحی جمع و جوری دارد. علاوه بر آن به دلیل طراحی ارگونومیک دستگاه، جابجایی دستگاه در محیط به راحتی انجام می‌گیرد.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه فرمایید: - از کیبورد فارسی استفاده کنید و نظر خود را به زبان فارسی بنویسید. - نظر خود را براساس تجربه استفاده از محصولات بیان کنید. - به نظرات سایر کاربران احترام بگذارید. - پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند حذف می‌شوند.
× مشاوره قبل از خرید میخواهید؟ با من در تماس باشید