تلفن تماس: ۵۴۰۹۱-۰۲۱
سبدخرید
حساب کاربری

نظافت صنعتی

نظافت صنعتی

نظافت صنعتی با اسکرابر

نظافت صنعتی با اسکرابر به مراقبت و توجه ویژه‌ای احتیاج دارند. چه در زمان ساخت، چه بعد از آن. این سطوح نه تنها باید فشار قابل توجهی را تحمل کنند، بلکه باید استانداردهای ایمنی خاصی را هم داشته باشند. این که از چه روشی برای نظافت صنعتی استفاده شود تا حد زیادی بستگی به جنس سطوح کف دارد.

نظافت منظم ایمنی را تضمین می‌کند

مناطق صنعتی معمولاً به دلایل زیبایی تمیز نمی‌شوند. این قسمت‎‌ها روزانه تحت فشارهای زیادی قرار می‌گیرند. از نیروهای فیزیکی گرفته تا مواد مختلفی که باعث بروز واکنش‌های شیمیایی می‌شوند. برای ایمنی پرسنل و اطمینان از عملکرد درست همه کارها، نظافت لازم است. آسیب به کف‌پوش‌ها می‌تواند منجر به خسارت شود. روغن، اسیدها و سایر موادی که روی زمین ریخته ممکن است به ابزار و ماشین‌آلات آسیب برساند و یا حتی موجب حادثه برای کارگران شود.

انجام نظافت صحیح در فواصل منظم می‌تواند این خطرات را به حداقل برساند. نظافت سطوح کف در فضاهای صنعتی به طور خاص می‌‌تواند به مقاومت پوشش کف اضافه کند و باعث حفظ ارزش ساختمان هم شود. روش‎‌های مختلفی برای نظافت صنعتی با اسکرابر وجود دارد که تفاوت عمده‌ای بین آن‌ها وجود دارد:

روش یک مرحله‌ای

ابتدا سطوح کف را با استفاده از ماده شوینده برس می‌زنند. سپس در همان مرحله آلاینده‌های جدا شده از سطح را دوباره پاک می‌کنند. این کارها در یک پاس به وسیله دستگاه انجام می‌شود.

روش دو مرحله‌ای

مرحله اول پوشاندن کل منطقه با آب و ماده تمیز کننده است. مرحله دوم مکش مجدد محلول با دستگاه تمیز کننده است. اکثر سطوح صنعتی از کف صاف و یکپارچه بتنی پوشیده شده‌اند که کاملاً فشرده و بادوام است. مایعات مختلفی برای شستشو وجود دارد و هرکدام دارای ویژگی‌های خاصی هستند که باید در هنگام تمیز کردن به خاطر بسپارید.

نظافت صنایع با اسکرابر

انواع کف‌پوش‌ها

سیمان

کف‌پوش‌های پرکاربردی که از شن و ماسه به همراه سیمان و آب تشکیل شده است. این نوع کف‌پوش‌ها به دلیل استحکام بالا و ضخامتی که دارند در برابر ترافیک بالا بسیار مقاوم هستند. این کف‌پوش‌ها در برابر اسیدها و مواد قلیایی مقاوم نیستند و قرار گرفتن در معرض اسیدها باعث می‌شود که ساختاری شبیه به بتن‌های سنگدانه‌ای پیدا کنند یعنی زبرتر می‌شوند و تمیز کردن آن‌ها بسیار سخت‌تر است.

سولفات کلسیم

این نوع از اسکریدها دارای چسب هستند که از سولفات کلسیم بدون آب (آلیدریت) تشکیل شده است. این کفپوش‌ها به رنگ روشن هستند و دارای سطحی بسیار سخت، صاف و تقریبا بدون منفذ هستند. اما به دلیل داشتن ماده چسبنده به رطوبت حساس هستند. یعنی باید از قرار گرفتن طولانی در معرض آب به خصوص هنگام نظافت‌های عمقی دور نگه داشته شوند. این نوع کف‌پوش‌ها را فقط می‌توان در نظافت صنعتی با اسکرابر با استفاده از روش یک مرحله‌ای تمیز کرد.

کف‌پوش‌هایی از جنس منیزیم

این ترکیب که غالباً به عنوان کفپوش‌ منیزیت هم شناخته می‌شوند، از اکسید منیزیم و کلرید منیزیم تشکیل شده است. این سطوح به رطوبت کاملاً حساس هستند و فقط نظافت به شیوه یک مرحله‌ای برای تمیز کردن آن‌ها توصیه می‌شود.

کفپوش‌های از جنس آسفالت

مخلوط متراکم با منافذی از موادی مانند کنجاله سنگ، شن و ماسه، شن یا ماسه و قیر. قیر ماده‌ای تیره و نیمه‌فرار است که از انواع مختلف مواد آلی تشکیل شده و از تقطیر نفت خام استخراج می‌شود. بدون گرد و غبار، مقاوم در برابر آب. قیر تا حد زیادی در برابر اسیدها و مواد قلیایی مقاوم است، اما در برابر حلال‌ها مقاوم نیست.

بهترین اسکرابر سرنشین دار

نظافت عمقی: از بین بردن آلودگی‌های شدید

در این شیوه از نظافت صنعتی با اسکرابر مرطوب برای از بین بردن علائم روغن و چربی و گرد و غبار و خاک استفاده می‌شود. برای این کار به  اسکرابر قدرتمندی با سر شستشوی غلطکی نیاز دارید. اگر جنس پوشش کف اجازه می‌دهد از روش دو مرحله‌ای با فشار و سطح تماس کامل با برس‌های غلطکی استفاده کنید. این نوع نظافت باید همیشه مرحله به مرحله انجام شود تا از خیس شدن بیش از حد کف جلوگیری شود و دستگاه نظافت بتواند سطح را کاملاً و به سرعت خشک کند.

مرحله اول

از دستگاه اسکرابر برای پوشاندن کامل سطح با ماده شوینده استفاده کنید و آن را دو یا سه بار برس بکشید تا همه آلودگی‌ها از بین بروند.

مرحله دوم

آب کثیف را با استفاده از قدرت مکش دستگاه جمع کنید. کار نظافت را با استفاده از آب تمیز و با استفاده از روش نظافت یک مرحله‌ای ادامه دهید. اگر علاوه بر روغن و چربی، آلودگی‌های دیگری هم وجود دارد توصیه می‌کنیم از مایع شستشوی RM 754 که یک یک ماده تمیز کننده چند منظوره است، استفاده کنید. از تمیزکننده RM 69 ASF نیز می‌توان استفاده کرد. ماده تمیزکننده بسته به میزان کثیف بودن سطح باید بین ۵ تا ۱۰٪ رقیق شود. لطفا توجه داشته باشید که فقط روش یک مرحله‌ای برای تمیز کردن عمیق سطوح صنعتی یا سطوحی که در برابر آب مقاوم نیستند توصیه می‌شود. زیرا در غیر این صورت کف بیش از حد مرطوب می‌شود و ممکن است آسیب ایجاد کند.

نظافت صنعتی با اسکرابر

نظافت‌های سطحی‌تر و جمع‌کردن آلودگی‌های متوسط

این نوع شیوه نظافت صنعتی با اسکرابر با روش یک مرحله‌ای انجام می‌شود. برای تمیز کردن آلودگی‌های سبک‌تر از اسکرابر و  برس یا لنت قرمز رنگ استفاده می‌شود. خشک‌کن اسکرابر با فشار کمتر و سرعت برس غلتکی کمتری کار می‌کند. ماده تمیزکننده بسته به میزان کثیف بودن باید بین ۰٫۵ تا ۳% رقیق شود. پیشنهاد می‌کنیم که برای استفاده از مایع شوینده دستگاه را روی حالت اتوماتیک قرار دهید. اگر برای نظافت به مرطوب کردن اولیه نیازی ندارید، می‌توانید با جاروبرقی هم اینکار را انجام دهید.

از بین بردن رد حرکت ماشین‌آلات و مسیر لاستیک‌ها

برای از بین بردن رد لاستیک‌های کامیون‌ها  هم می‌توانید از مایع شوینده RM 776 استفاده کنید. ماده تمیز کننده‌ای که فاقد NTA است و به طور خاص برای این منظور ساخته شده است را استفاده کنید. شوینده را با استفاده از سمپاش RM یا بطری اسپری به صورت محلول در محل‌های آلوده اسپری کنید، بگذارید چند دقیقه بماند، سپس با خشک‌کن اسکرابر از آن قسمت عبور کنید. سر شستشوی غلتک براساس جنس سطح (صاف یا دارای بافت) باید مجهز به رولر یا غلتک سبزرنگ باشد. مرحله بعدی حذف آب کثیف و سپس شستشو با آب تمیز (روش یک مرحله‌ای) است.

لطفا توجه داشته باشید: از این روش در پوشش‌های پلیمری یا مومی استفاده نکنید، زیرا ماده تمیزکننده آنها را از بین می‌برد.

برای اطلاع از قیمت اسکرابر با کارشناسان کارن تجارت بهین در تماس باشید.

اسکرابر صنعتی کارچر مدل BR 30/4 C Bp

اسکرابر صنعتی کارچر مدل BR 30/4 C Bp سبک، جمع و جور و باتری دار است. استفاده از این دستگاه کار بدون وقفه را برای کاربر امکان پذیر می‌کند. علاوه بر اینکه فضا بلافاصله قابل استفاده خواهد بود. این اسکرابر تنها ۱۴ کیلوگرم وزن دارد.

اسکرابر (زمین شوی) صنعتی مدل BD 45/40 C Ep

برای استفاده از دستگاه اسکرابر مدل BD 45/40 C EP، کاربر پشت دستگاه ایستاده و از آن استفاده می‌کند. عرض عملکرد این دستگاه 450 میلیمتر بوده و لوازم جانبی استانداردی دارد. این مدل اسکرابر برای محیط‌های بین 400 تا 1.100 متر مربع مناسب است.

اسکرابر (زمین شوی) صنعتی مدل BD 530 Bp

دستگاه اسکرابر سرنشین‌دار مدل BD 530 Bp دستگاهی است که با کمک باتری کار می‌کند. این دستگاه با استفاده از برس دیسکی خود نظافتی عمقی را برای کاربر امکان پذیر می‌کند.

اسکرابر (زمین شوی) صنعتی مدل BD 40/25 C Bp

دستگاه اسکرابر خشک کن BD 40/25 C Bp یک دستگاه سرنشین‌دار است که برای نظافت عمقی، پاکسازی گاه به گاه و نظافت سریع استفاده می‌شود. کارایی این دستگاه اسکرابر بسیار راحت بوده و طراحی جمع و جوری دارد. علاوه بر آن به دلیل طراحی ارگونومیک دستگاه، جابجایی دستگاه در محیط به راحتی انجام می‌گیرد.

اسکرابر صنعتی کارچر مدل BD 50/70 R Classic Bp

اسکرابر سرنشین دار کارچر مدل BD 50/70 R از جمله زمین شوی‌های صنعتی با سرنشین این کمپانی آلمانی است. کارایی دستگاه ۳۸۰۰ متر مربع در ساعت بوده و حجم مخازن آن ۷۰ لیتر می‌باشد.

پولیشر صنعتی کارچر مدل BDS 43/180 C Adv

پولیشر صنعتی کارچر مدل BDS 43/180 C Adv از جدیدترین محصولات این کمپانی آلمان است. این دستگاه زمین شوی به منظور نظافت کامل و مناسب محیط های مختلفی کاربرد دارد.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه فرمایید: - از کیبورد فارسی استفاده کنید و نظر خود را به زبان فارسی بنویسید. - نظر خود را براساس تجربه استفاده از محصولات بیان کنید. - به نظرات سایر کاربران احترام بگذارید. - پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند حذف می‌شوند.
× مشاوره قبل از خرید میخواهید؟ با من در تماس باشید