تلفن تماس: ۵۴۰۹۱-۰۲۱
سبدخرید
حساب کاربری

نکاتی که برای آبیاری باید بدانید

نکاتی که برای آبیاری گیاهان باید بدانید

نکاتی که برای آبیاری گیاهان باید بدانید

در اوج تابستان زمانی که دمای هوا به بیش از ۲۵ درجه می‌رسد، نه تنها انسان به آب بیشتری نیاز دارد بلکه گیاهان باغ هم به آبیاری بیشتری نیاز دارند. آبیاری گیاهان برای علاقمندان به باغ کاری لذت‎بخش و در عین حال پرزحمتی است. استفاده از تجهیزات مناسب باعث می‌شود که آبیاری آسانی داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که گل‌ها و گیاهان و درختچه‌ها در فصل گرم تابستان آسیب نمی‌بینند.

باغ و باغچه خود را به صورت جداگانه و در چهار مرحله آبیاری کنید

اگر آبیاری گیاهان، درختچه‌ها و چمن‌های باغچه‌تان مناسب نیست؛ پس اشتباه انتخاب کرده‌اید. انواع بیشماری شلنگ، آب‌پاش، تفنگی پاشش آب و پمپ برای آبیاری وجود دارد. اما انتخاب کدام تجهیزات می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند؟ هنگام استفاده از شلنگ، و سایر تجهیزات آبیاری کرشر باید به دنبال چه مواردی باشید؟ به طور کلی باید ۴ سوال اصلی را از خودتان بپرسید:

آب پاش کرشر آلمان

از چه منبعی برای آبیاری استفاده می‌کنید؟

آب مورد نیاز برای آبیاری گیاهان باغ می‌تواند از منابع مختلفی تامین شود: آب شیر، آب باران و یا آب چاه. استفاده از منابع جایگزین از بسیاری جهات ارزشمند است،. زیرا استفاده از آب لوله‌کشی برای آبیاری باغ بسیار گران‌قیمت و هزینه‌بر است.

آب چگونه به قسمت مصرف‌کننده (اسپرینکلرها یا آب‌پاش‌ها ) می‌رسد؟

برای اینکه بتوانید از آب باران، مخازن یا آب چاه برای آبیاری استفاده کنید به پمپ نیاز دارید. انتخاب پمپی که دقیقا روی لبه چاه یا مخزن نگهداری آب قرار می‌گیرد، انتخاب مناسبی است. در روش دیگر شما می‌توانید از یک تقویت کننده پمپ استفاده کنید که می‌تواند آب را از مخازن به راحتی استخراج کند.

چه تجهیزاتی برای آبیاری استفاده می‌شود؟

برای آبیاری گیاهان می‌توانید از نازل‌ها، تفنگی‌ها و اسپری‌های آب‌پاش استفاده کنید. بر اساس اینکه از کدام مدل نازل و لانس آب‌پاش استفاده می‌‌کنید، می‌توانید حجم آب را تنظیم کرده و انواع مختلف اسپری یا الگوی پاشش آب داشته باشید. در هنگام انتخاب آب‌پاش (به عنوان مثل آب‌پاش‌های مستطیل شکل یا گرد و مدور) باید به شکل چمن‌ها یا گیاهان توجه کنید.

آب پاش کرشر آلمان

آیا از یک واحد کنترل اتوماتیک برای آبیاری استفاده می‌کنید؟

با استفاده از تایمر آبیاری می‌توانید روند آبیاری گیاهان را به صورت خودکار و متناسب با نیاز گیاهان کنترل کنید. با استفاده از سیستم‌های هوشمند کنترل کنید که آبیاری چه زمانی و در چه روزهایی شروع شود و چه مدت طول بکشد.

تهیه شلنگ مناسب

اگر شیلنگ نداشته باشید، آبیاری ندارید. در زمان انتخاب یک شلنگ آب مناسب، موارد زیادی باید در نظر گرفته شود. طول و قطر شلنگ و همچنین نحوه ساخت آن بسیار مهم است. طول ۲۰ تا ۲۵ متر استاندارد است. برای اینکه شلنگ مناسب را انتخاب کنید، باید قبل از خرید اندازه‌گیری کنید که چند متر شلنگ نیاز دارید.

شلنگ‌های مخصوص باغ با قطرهای مختلفی موجود هستند.

به عنوان یک قاعده کلی هرچه قطر شلنگ بزرگ‌تر باشد، سرعت جریان آب بیشتر خواهد بود (حجم آبی که میتواند در هر زمان از طریق شلنگ عبور کند). البته قطر بزرگ‌تر به معنای وزن بیشتر در نتیجه دشواری بیشتر حین کار است. در نتیجه، شلنگ‌هایی با قطر کمتر تقریباً برای همه باغ‌ها توصیه می‌شود. به ویژه زمانی که نیاز به آبیاری گیاهان باغ به طور دستی دارید. با این حال، کسانی قرار است نقاط مختلف زیادی را تقریباً به طور همزمان آبیاری کنند، باید یک شلنگ با قطر بزرگ‌تر انتخاب کنند. برای شلنگ‌هایی که قرار است به طور دائمی روی زمین باقی بمانند هم این اندازه مناسب است.

شلنگ‌ها با توجه به نحوه ساختشان، از نظر سختی، مقاومت، استحکام در شرایط آب و هوایی و دماهای مختلف، مقاومت در فشارهای مختلف آب، و مقاومت در برابر انحراف و پیچ‌خوردگی متفاوت هستند.

شلنگ‌های Primo Flex، Performance Plus و Performance Premium طیفی وسیعی از نیازهای آبیاری را پوشش می‌دهند. مدل Primo Flex در درما‍‌‌ه‌های مختلف مقاوم است. شلنگ‌های Performance Plus هم به لطف مواد بافته شده چند لایه بسیار انعطاف‌پذیر هستند. شلنگ‌های Performance Premium مجهز به فناوری ضدپیچش هستند که احتمال پیچ‌خوردگی و آسیب دیدن شلنگ‌ها را کمتر می‌کند و کار با آن بسیار ساده است.

 

سیستم‌های اتصال شلنگ Kärcher (اتصالات) بدون در نظر گرفتن مدل و ساخت با همه شلنگ‌ها سازگار هستند.

 

پس از پایان کار آبیاری در باغ باید وسایل آبیاری را منظم کنید.

قرقره‌های شلنگ‌جمع‌کن، شلنگ‌‌جمع‌کن‌های دیواری و شلنگ‌جمع‌کن‌های سیار این کارها را خیلی سریع برایتان انجام می‌دهند و می‌توانید اطمینان حاصل کنید که همه چیز در جای مناسب قرار دارد.

تفنگی آبپاش چندمنظوره Premium

تفنگی آبپاش چندمنظوره Premium، محصولی تخصصی دارای چند حالت پاشش آب است. یکی از کاربردهای این تفنگی چند منظوره، آبیاری گیاهان مختلف و شستشوی ابزارآلات باغبانی و سمپاشی است.

شلنگ جمع کن اتوماتیک مدل CR 5.335

با استفاده از این شلنگ جمع‌کن، باز و بسته کردن شلنگ سریع و آسان انجام می‌گیرد. این دستگاه برای محیط‌های بزرگ مناسب است. قرقره این شلنگ جمع کن، باز و بسته شدن را امکان پذیر می‌کند.

شلنگ جمع کن اتومات مدل CR 7.220 پرمیوم

شلنگ جمع‌کن اتومات مدل CR 7.220 پرمیوم، قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه‌ای دارد که این ویژگی باعث سهولت کارایی دستگاه می‌شود. یکی دیگر از قابلیت‌های این دستگاه، اتصال به دیوار است که سبب می‌شود فضای کمتری را اشغال کند.

 

ارسال فوری تنها برای استان تهران می باشد.

شلنگ آب ۳۰ متری حرفه‌ای کارچر مدل ۱.۲ اینچ

این شلنگ باغبانی باکیفیت،بسیار مقاوم در برابر انقباض و پوسیدگی است. دارای طول ۳۰ متر و قطر ۱.۲ اینچ است و در برابر فشار مقاوم است. فاقد مواد مضر برای سلامتی و محیط زیست است.

قرقره شلنگ سیار فلزی کارچر همراه تفنگی پاشش و شلنگ

قرقره شلنگ سیار فلزی کیت HT 80 M، شامل ترولی شلنگ، شلنگ ۲۰ متری به قطر ۱.۲ اینچ، تفنگی اسپری پلاس، ۴ کانکتور شلنگ استاندارد و آداپتور شیر G3/4 می‌باشد.

شلنگ جمع کن بالکنی کارچر همراه شلنگ

با استفاده از این شلنگ جمع‌کن، باز و بسته کردن شلنگ سریع و آسان انجام می‌گیرد. این دستگاه، راه‌حلی مناسب برای ذخیره‌سازی شلنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

ارسال فوری تنها برای استان تهران می باشد.

شلنگ‌جمع‌کن HR 7.315 Premium با شلنگ ۱۵ متری ۵.۸ اینچ

این دستگاه، دارای محل ذخیره‌سازی شلنگ و لوازم جانبی باغبانی می‌باشد. از قابلیت‌های این شلنگ جمع کن می‌توان به توان جابجایی، امکان ذخیره‌سازی نازل‌ها، تفنگی‌ها، و لانچ‌های اسپری و جعبه ذخیره‌سازی بزرگ اشاره کرد.

آویز شلنگ با جعبه کارچر مدل پلاس

این آویز شلنگ مجهز به جعبه قابل نصب روی دیوار می‌باشد. دارای کیف نگهدارنده لوازم جانبی مانند سمپاش، اتصالات، و دستکش باغبانی است و برای تمام شلنگ‌های معمولی مناسب می‌باشد.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه فرمایید: - از کیبورد فارسی استفاده کنید و نظر خود را به زبان فارسی بنویسید. - نظر خود را براساس تجربه استفاده از محصولات بیان کنید. - به نظرات سایر کاربران احترام بگذارید. - پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند حذف می‌شوند.
× مشاوره قبل از خرید میخواهید؟ با من در تماس باشید