تلفن تماس: ۵۴۰۹۱-۰۲۱
سبدخرید
حساب کاربری

بهداشت محیط چطور بهره‌وری را افزایش می‌دهد؟

بهداشت محیط چطور بهره‌وری را افزایش می‌دهد؟

یکی از مهمترین مسائلی که در حوزه صنعت مورد بحث قرار می‌گیرد، بهره‌وری کارخانجات است. بهره‌وری یک کارخانه به موارد زیادی بستگی دارد. افراد همواره تلاش می‌کنند تا بتوانند بیشترین و بهترین نتیجه را از دستگاه‌ها و شرایط موجود بگیرند. یکی از مواردی که بهره‌وری را بالا می‌برد، بهداشت محیط است.

بهداشت، مقوله‌ای بسیار مهم و تأثیرگذار بوده که بر روی عوامل زیادی اثر می‌گذارد. در صورت رعایت نکردن مسائل بهداشتی، عواقب زیادی خواهد داشت. نظم و سازماندهی محیط کاری یکی از نکات مهم در افزایش بهره‌وری کارخانجات بوده و با داشتن نظم درست می‌توان زمان زیادی را ذخیره کرد. در اینجا مبحث نظافت صنعتی مطرح می‌شود.

به روز نگه داشتن دستگاه‌ها و سیستم‌های مورد استفاده در فضای کارخانجات، یکی دیگر از موارد تأثیرگذار در بهره‌وری به حساب آمده و باعث سرعت دادن به کارها شده که به طور کلی تأثیر مثبتی بر روی روند تولید خواهد داشت. اگر بخواهیم تمامی امور نظافتی، کاری و حمل و نقل در کارخانه طبق روال پیش رود، باید برنامه کامل و دقیقی طراحی کرد. پیش رفتن طبق برنامه باعث نظم گرفتن کارها شده و در نتیجه بهره‌وری افزایش چشمگیری خواهد داشت.

در دسترس بودن ابزار و دستگاه‌های مفید در کارخانه یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین موارد بوده که خود به خود بر روی بهره‌وری تأثیر مستقیم خواهد گذاشت. برای مثال، یکی از مناسب‌ترین دستگاه‌های مورد استفاده برای مکش نخاله‌های صنعتی، جاروبرقی صنعتی است. این جاروبرقی‌ها، توان مکش طیف بسیار گسترده‌ای از آلودگی‌های جامد و مایع را دارد.

کاهش ضایعات تولید

تولید محصولات مختلف، ضایعاتی را به وجود آورده که این ضایعات می‌تواند منشأ متفاوتی داشته باشد. ضایعات به دست آمده در صنایع مختلف مرتبط به خود صنعت بوده و حجم آن نیز با میزان تولید کارخانه ارتباط مستقیم دارد. به دلایل زیست محیطی، تمهیدات زیادی برای کاهش حجم ضایعات کارخانجات باید انجام گیرد. برخی از این راه حل‌ها را در زیر می‌توانید مشاهده کنید:

  • خارج کردن نخاله‌های کارخانه طبق جدول زمانی
  • کاهش میزان زباله تولیدی
  • بررسی دوباره سیاست‌های تولیدی کارخانه
  • کاهش میزان انباشت مواد اولیه
  • تطابق میزان خرید مواد اولیه و تولید محصولات
  • کوچک کردن بسته‌بندی محصولات
  • استفاده از بسته‌بندی قابل بازیافت

ضایعات کارخانجات باید در بازه‌های زمانی مشخص از محیط خارج شوند. وجود زباله در کارخانه به صورت مستقیم بر پاکیزگی محیط تأثیرگذار است. نخاله‌های کارخانجات صنعتی سالانه درصد زیادی از حجم زباله را به خود اختصاص می‌دهد. این نخاله‌ها عموما توسط شرکت‌هایی مشخص بارگیری و طبق جدول و زمان‌بندی مشخص از کارخانه خارج می‌شوند.

برای داشتن محیطی سالم میزان نخاله‌ها باید به حداقل برسد. تولیدات کارخانجات نیز باید به سمتی سوق پیدا کند که کمترین زباله تولید شود. سیاست‌های محصولات تولید شده باید مورد بررسی قرار گرفته و به الطبع، کم بودن میزان زباله باعث کاهش میزان ضایعات و در نتیجه داشتن محیطی عاری از آلودگی می‌شود.

از مواردی که میزان ضایعات را کاهش می‌دهد، کم کردن میزان انباشت مواد اولیه مورد استفاده کارخانجات و تولید انبوه محصول خروجی کارخانجات است. اگر میزان خرید و تولید محصولات طبق برنامه انجام شود، این مسائل در آینده پیش نخواهد آمد.

یکی دیگر از موارد بسیار تأثیرگذار در کاهش ضایعات، کوچک کردن بسته‌بندی و حتی استفاده از مواد قابل بازیافت است. در صورت استفاده از مواد قابل بازیافت، می‌توان از آنها دوباره استفاده کرد.

پیشگیری از بیماری نیروی کار

محیط آلوده، ریسک بیماری در بین نیروی کار را افزایش می‌دهد. واگیردار بودن بسیاری از بیماری‌ها نیز سبب شده تا به طور کلی افراد تحت تأثیر مستقیم آنها قرار گیرند. یکی از مزایای بهداشت محیط کارخانجات، پیشگیری از بیمار شدن نیروی کار است.

برای بهبود بهداشت کارخانجات باید از نیروی کار محافظت کرد. پیشگیری از بیمار شدن نیروی کار شامل اقداماتی است که سلامت آنها را تضمین می‌کند. با استفاده از دستگاه‌های نظافت صنعتی می‌توان محیطی عاری از هرگونه میکروب، ویروس و آلودگی داشت.

همانطور که انتظار می‌رود، دستگاه‌های نظافت صنعتی انواع بسیار متنوعی داشته و برای هر نوع نظافت، دستگاهی مناسب طراحی، تولید و روانه بازار شده است. هرچه میزان زباله کمتر، محیط تمیزتر بوده و هرچه محیط تمیزتر باشد، نیروی کار در محیطی سالم‌تر کار می‌کند.

برای مثال، اگر در یک کارخانه ماده شوینده‌‌ای مورد استفاده قرار بگیرد که بر روی سلامت کارکنان تأثیر منفی می‌گذارد، استفاده از آن را باید با ماده‌ای بی خطر جایگزین کرد. استفاده از دستگاه‌های تخصصی نظافت صنعتی این مزیت را دارد که در بسیاری از موارد نیازی به استفاده از مواد شوینده نداشته و تنها با دما و فشار بالای آب، سخت‌ترین آلودگی‌ها از بین خواهد رفت.

یکی دیگر از نکات بسیار مهم استفاده از لباس و تجهیزات محافظتی برای افرادی است که در فضای کارخانه کار می‌کنند. در صورت بروز خطر، این لباس‌ها می‌تواند تا حد بسیار زیادی از افراد محافظت کند.

نگهداری بهتر از تجهیزات

برای نظافت اصولی محیط‌های صنعتی، تمامی دستگاه‌ها باید به صورت برنامه‌ریزی شده تمیز شوند. این موضوع منجر به نگهداری بهتر از تجهیزات صنعتی می‌شود. نظافت درست تجهیزات صنعتی باعث افزایش عمر مفید دستگاه شده و هزینه‌های مربوط به آن به صورت چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. تمیز کردن دستگاه‌های مورد استفاده در کارخانجات، اهمیت بسیار زیادی داشته و می‌تواند بر کیفیت محصول خروجی آن تأثیر به سزایی داشته باشد.

افزایش نظم کاری

از دیگر مزایای داشتن محیطی منظم، بهبود راندمان کاری است. زمانی که محیط منظم باشد، کارمند به راحتی توان تشخیص ابزار و وسایل مورد نیاز خود را داشته و به راحتی می‌تواند به کار خود سرعت دهد. پس بنابراین، نظم و بهداشت محیط باعث افزایش نظم و سرعت کار نیز می‌شود.

ایجاد حس بهتر در نیروی کار

شاید اهمیت روحیه و ایجاد حس بهتر در نیروی کار برای همه مشخص نباشد، اما این موضوع باعث می‌شود تا راندمان کاری بهبود بسیار چشمگیری پیدا کند. کیفیت کار کارمندی که با علاقه و اشتیاق کار خود را انجام می‌دهد نسبت به نیروی کاری که انگیزه ندارد، بسیار زیاد است.

جذابیت محیط برای مراجعه‌کنندگان

یکی از مواردی که در حوزه صنعت اهمیت زیادی داشته، جذابیت محیط برای مراجعه کنندگان کارخانه است. فضای بیرونی و داخلی کارخانه باید به گونه‌ای تمیز شود که افراد از نظافت فضا حیرت زده شوند. به هم ریختگی فضا، کثیفی دستگاه‌ها، تمیز نبودن کف از مواردی است که بسیار به چشم می‌آید.

در کارخانجات صنایع غذایی این مسئله اهمیت بسیار بیشتری پیدا می‌کند. زیرا، محصولات این کارخانجات، همگی باید استانداردهای گوناگونی را داشته باشد تا مصرف کننده را بیمار نکند. نظافت سطوح کف و دستگاه‌های تولیدکننده مواد غذایی خوراکی، بسیار مهم تر از دیگر دستگاه‌های صنعتی است.

کاهش مصرف انرژی

یکی دیگر از مسائلی که بهره‌وری را افزایش می‌دهد، کاهش مصرف انرژی است. اگر میزان اتلاف انرژی کاهش پیدا کند، مصرف انرژی نیز خود به خود کنترل می‌شود. یکی از راهکارهای کاهش مصرف انرژی، برنامه‌ریزی و عدم استفاده از دستگاه‌های پر مصرف در زمان پیک مصرفی برق است. در این مواقع و در صورت امکان می‌توان این دستگاه‌ها را خاموش کرد.

یکی دیگر از راه حل‌ها، بررسی دقیق مصرف انرژی توسط دستگاه‌های موجود در کارخانه است. با این کار شما می‌توانید به راحتی تشخیص دهید، کدامیک از دستگاه‌ها انرژی بیشتری دارد تا بتوان برای استفاده از آن برنامه‌ریزی کرد.

کدام بخارشوی برای خانه تکانی مناسب است؟

یکی از مهمترین ویژگی‌های بخارشوی، عدم نیاز به مواد شوینده است. این ویژگی بخارشوی‌، این دسته بندی، به دستگاه‌هایی ایمن برای افراد ساکن در خانه بدل می‌کند.

بیش از صد نظر مثبت از مشتریان سازمانی با نظافت این دو دستگاه

کارمندان زمان بسیار زیادی را در محیط کاری خود سپری می‌کنند. با وجود تمام شلوغی‌های زندگی، دقت و توجه به معقوله نظافت، کار مهمی است.

اسکرابر، یک سرمایه‌گذاری منطقی

اگر شما قصد نظافت یک محیط صنعتی را دارید، یکی از پرکاربردترین دستگاه‌های نظافتی اسکرابر است. تنوع این دستگاه نظافتی بسیار بالا است.

تنظیم سختی آب در دستگاه بخارشوی SC3

در این ویدیو توضیح داده ایم که چگونه تنظیم سختی آب در بخارشوی SC3 را تنظیم کنید تا رد آب در محل نماند.

با چک لیست نظافتی محیط‌های اداری آشنا شوید.

اگر شما در یک محیط اداری کار می‌کنید، باید از نظافت محیط اطمینان داشته باشید. همچنین فراهم کردن محیطی لذت بخش و سالم برای کارمندان به حفظ روحیه کمک می‌کند.

مزایای استفاده از دستگاه‌های اسکرابر و سوییپر در فضای بیمارستانی

اسکرابرهای سرنشین‌دار و سوییپرها به عنوان دستگاه‌های نظافت صنعتی قادر به نظافت محیط‌های بیمارستانی با وسعت بالا در کمترین زمان ممکن هستند.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه فرمایید: - از کیبورد فارسی استفاده کنید و نظر خود را به زبان فارسی بنویسید. - نظر خود را براساس تجربه استفاده از محصولات بیان کنید. - به نظرات سایر کاربران احترام بگذارید. - پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند حذف می‌شوند.
× مشاوره قبل از خرید میخواهید؟ با من در تماس باشید