تلفن تماس: ۵۴۰۹۱-۰۲۱
سبدخرید
حساب کاربری

تمیز کردن فرش در خانه

تمیز کردن فرش در خانه

چگونگی نظافت دائم فرش‌

یک فرش زیبا و تمیز به خانه احساس آرامش می‌دهد، زیبایی خانه را چند برابر کرده و پاهای شما را گرم نگه می‌دارد. این نوع پوشش نه تنها از لحاظ بصری بهتر به نظر می‌رسد، بلکه مقاومت در برابر لغزش را نیز بهبود می‌بخشد و سر و صدای قدم‌ها را کاهش می‌دهد. طول پرزها تعیین می‌کند که نگهداری از کف فرش چقدر آسان یا چقدر سخت است.

میزان نظافت فرش نیز با توجه به دفعات استفاده از آن تعیین می‌شود. برای همه فرش‌ها، تمیز کردن منظم و کامل توصیه می‌شود: این امر ظاهر زیبا و تمیز آن را حفظ می‌کند، طول عمر فرش را افزایش می‌دهد و علاوه بر این، بهداشت را نیز تضمین‌ می‌کند، زیرا با تمیز کردن فرش آلودگی‌های شدید روی فرش، موهای حیوانات خانگی و کنه‌های مضر از بین می‌روند.

جارو کشیدن فرش

مرتب جاروبرقی بکشید.

فرش را باید حداقل یک بار در هفته جاروبرقی بکشید. جاروبرقی‌ها عموماً دارای چند نازل کف قابل تعویض هستند. هرکدام از این نازل‌ها، برای سطح خاصی مناسب است. برای فرش‌ با پرزهای عمیق می‌توان از نازل تخت فرش نیز استفاده کرد، در غیر این صورت امکان شل شدن الیاف فرش وجود دارد. برای کف‌پوش‌های موکت، می‌توان از نازل توربو استفاده کرد.

به عنوان یک قاعده کلی: هنگام جاروبرقی، همیشه باید به آرامی کار کنید و نازل را به طور یکنواخت روی فرش حرکت دهید. اگر کودک یا حیوان خانگی در خانه دارید، توصیه می‌شود گاهی اوقات از جاروی شارژی برای نظافت سریع‌تر استفاده کنید.

نکته برای مبتلایان به آلرژی: از جاروبرقی با فیلتر آب استفاده کنید.

جایگزین جاروبرقی با کیسه فیلتر، جاروبرقی با فیلتر آب است. آنها نه تنها به تمیز کردن فرش‌‌ها کمک می‌کنند، بلکه از تازه و تمیز نگه داشتن هوا نیز اطمینان حاصل می‌کنند. جاروبرقی با فیلتر آب ۹۹.۵٪ از کل ذرات هوا را فیلتر می‌کند. این فیلتر توان از بین بردن خاک، کنه‌، قارچ و غیره را داشته و آب و هوای داخلی مطبوع‌تری را تضمین می‌کند. که مخصوصاً برای مبتلایان به آلرژی خوشایند است. یک ویژگی مثبت دیگر کاهش بوی نامطبوع خانه توسط جاروبرقی است.

مخزن آب جاروبرقی
شستن فرش در خانه

با نازل اسپری، تا عمق فرش را تمیز کنید.

حتی اگر مرتباً گرد و غبار را جارو برقی می‌کنید، فرش‌ها با گذشت زمان شکل ظاهری اولیه خود را از دست می‌دهند. به این دلیل که هنگام جاروبرقی، آلودگی فقط از سطح فرش پاک می‌شود. با تمیز کردن عمقی فرش، می‌توان تمام آلودگی‌هایی که به مرور زمان با وجود جاروی منظم ایجاد شده‌اند را از بین برد. تمیز کردن عمیق با یک نازل اسپری، عمر فرش را افزایش داده و بهداشت را بهبود می‌بخشد. زیرا، این کار تمام گرد و خاک، بقایای چربی و بوهای ناخوشایندی که بین الیاف گیر کرده است را از بین می‌برد.

در حین نظافت با نازل اسپری، آب و مواد شوینده در یک مرحله اسپری شده و بلافاصله دوباره همراه با آلودگی مکش می‌شوند. در مرحله دوم کار، باید با آب خالی بشویید تا آخرین بقایای مواد شوینده پاک شود. اجازه دهید فرش کاملا خشک شود. پس از خشک شدن، می‌توانید یکبار دیگر آن را کاملاً جاروبرقی بکشید.

نکات اضافی برای کار با نازل اسپری فرش‌شوی:

آب گرم، عملکرد نظافت فرش در مقایسه با آب سرد بهبود می‌بخشد. اما احتیاط کنید، نباید از آب داغ استفاده کرد. زیرا، آب گرم باعث آسیب رساندن به الیاف می‌شود. قبل از شروع شستشو، سیستم گرمایش از کف باید خاموش شود. این امر برای اطمینان از این است که حرارت مورد استفاده برای خشک کردن فرش باعث تغییر رنگ یا تغییر مواد نمی‌شود.
همیشه ابتدا قدرت تمیزکنندگی را در یک منطقه نامحسوس آزمایش کنید. شما می‌توانید نه تنها از نازل اسپری برای تمیز کردن فرش‌ ها بلکه برای تمیز کردن موکت، مبل، تشک و صندلی ماشین نیز استفاده کنید.

شستشوی فرش

بسته به جنس و اندازه، می‌توانید فرش را نیز بشویید. تمیز کردن فرش‌‌های کوچکتر که از پنبه، پشم یا الیاف مصنوعی (مانند پلی‌استر) ساخته شده‌اند، بسیار آسان است. برای شستشوی موارد دیگر، بهتر است فقط با آب و یک ماده تمیز کننده مناسب در مناطق خاصی تمیز کنید.

از بین بردن لکه فرش

از بین بردن لکه‌های فرش

چه هنگام غذا خوردن، چه حین تماشای تلویزیون روی مبل، یا وقتی بچه‌ها در خانه بازی می‌کنند، بقایای غذا، نوشیدنی‌ و آلودگی‌ها اغلب سریعتر از آنچه حتی بتوانید واکنش نشان دهید روی فرش می‌افتند. اما نگران نباشید، با نکات مناسب، می‌توانید لکه‌ها را از بین ببرید.

نکته ۲: ابتدا با آب خالی امتحان کنید.

حدود ۹۰ درصد لکه‌ها محلول در آب هستند. پس بهتر است قبل از استفاده از مواد شوینده، ابتدا با یک پارچه تمیز و مقداری آب گرم روی سطح را بکشید. اگر لکه در آب حل شد، می‌توانید با انجام حرکات جزئی از پایین به بالا آن را از الیاف جدا کنید. برای لکه‌هایی که در آب حل نمی‌شوند، پاک‌کننده را روی یک پارچه اسپری کرده و ناحیه کثیف را تا زمانی که لکه حل شود بمالید.

نکته ۱: سریع عمل کنید

بویژه برای لکه‌های مرطوب، اقدامات فوری لازم است. زیرا مایعات می‌توانند به سرعت در الیاف فرش نفوذ کنند و غالباً حذف آنها بسیار مشکل‌تر می‌شود. در صورت بروز حادثه، باید سریع لکه را با یک پارچه تمیز پاک کنید. با این حال، هنگام انجام این کار هیچ فشاری را اعمال نکنید، زیرا لکه آب میوه و غیره می‌توانند بیشتر به فرش نفوذ کرده و به الیاف فرش آسیب برسانند.

بهترین مواد پاک‌کننده خانگی برای تمیز کردن فرش

بیکینگ‌ پودر

بیکینگ‌پودر یک همه‌کاره واقعی در خانه است. این ماده برای از بین بردن لکه‌ها استفاده می‌شود. مقداری بیکینگ‌پودر را روی ناحیه آلوده ریخته و آب داغ را با دقت روی آن بریزید. پس از چند ساعت، بیکینگ‌پودر را با پارچه خیس یا جاروبرقی پاک کنید. به این ترتیب به راحتی لکه روی فرش از بین می‌رود.

جوش‌شیرین

علاوه بر بیکینگ‌پودر، جوش‌شیرین  نیز یک پاک‌کننده خانگی آزمایش شده برای فرش‌های کثیف است. برای استفاده ابتدا باید آن را به صورت یکنواخت روی لکه مالیده و سطح را  با آب مرطوب کرده و بگذارید تا چند دقیقه بماند. به محض خشک شدن، باقی‌مانده پودر را با جارو برقی تمیز کنید.

سرکه

سرکه نه تنها به مقابله با خاک و آهک کمک می‌کند، بلکه در برابر لکه‌ها نیز مؤثر است. برای نظافت فرش‌ها بهتر است از سرکه استفاده کنید زیرا بی‌رنگ است و می‌توان آن را با آب رقیق کرد. آب و اسانس سرکه را به نسبت ۱:۱ مخلوط کرده و با استفاده از یک پارچه نخی روی لکه بمالید. پس از آن سعی کنید لکه را با ضربات آهسته تمیز کنید. هرگز پارچه را روی فرش نکشید. اجازه دهید نیم ساعت بماند و سپس دوباره با آب تمیز آن را کاملاً پاک کنید.

فوم اصلاح

شما می‌توانید فوم اصلاح را روی لکه ریخته و با برس یا پارچه‌ آن را به آرامی مالش دهید. بگذارید حداقل یک ساعت بماند. سپس می‌توانید با استفاده از پارچه‌ای کف اصلاح را به همراه آلودگی شل شده با دقت پاک کنید.

نمک

یکی از مواد پاک‌کننده‌ خانگی آزمایش شده برای لکه‌های مایع، نمک است. نمک را روی لکه بپاشید و بگذارید خشک شود. مایع، جذب دانه‌های نمک می‌شود. بعد از چند ساعت نمک را می‌توان به راحتی جارو کرد.

با این حال، برای فرش‌های ظریف و لکه‌هایی که خشک شده‌اند و دیگر نمی‌توان آنها را با استفاده از شوینده‌های معمولی و داروهای خانگی از بین برد، باید همیشه نظافت حرفه‌ای فرش را در نظر بگیرید.

پاک کردن لکه فرش
شستن فرش با بخارشوی

تازه کردن الیاف فرش با بخارشوی

وقتی اسباب‌ خانه را جابجا می‌کنید، اغلب با مشکلاتی روبرو می‌شوید. مثل فرورفتگی‌های مبلمان که به وضوح در جایی که مبلمان قبلاً روی کف فرش قرار داشته حالا قابل مشاهده است. برای بالا کشیدن الیاف فرش، می‌توان از بخارشوی استفاده کرد تا فرورفتگی‌های ناخوشایند از بین بروند. تنها کافی است یک پارچه خشک را در ناحیه آسیب دیده قرار داده و بخار را روی آن اسپری کنید. بخار آب اجازه می‌دهد تا الیاف به آرامی متورم شده و به حالت اولیه خود برگردد.

جایگزین آن یک ست نازل فرش است که به عنوان لوازم جانبی برای بخارشوی موجود می‌باشد. هنگامی که نازل کف محکم می‌شود، می‌توان آن را به آرامی روی فرش حرکت داد. ویژگی مثبت این نازل این است که نه تنها الیاف فرش را بالا برده، بلکه بوی نامطبوع فرش را نیز کاهش می‌دهد. این روش همچنین می‌تواند بعد از تمیز کردن فرش یا برای تازه کردن الیاف فرش استفاده شود. علاوه بر آن، با انجام این کار باعث می‌شود، فرش برای مدت طولانی‌تری ظاهر بهتری داشته باشد.

کدام بخارشوی برای خانه تکانی مناسب است؟

یکی از مهمترین ویژگی‌های بخارشوی، عدم نیاز به مواد شوینده است. این ویژگی بخارشوی‌، این دسته بندی، به دستگاه‌هایی ایمن برای افراد ساکن در خانه بدل می‌کند.

بیش از صد نظر مثبت از مشتریان سازمانی با نظافت این دو دستگاه

کارمندان زمان بسیار زیادی را در محیط کاری خود سپری می‌کنند. با وجود تمام شلوغی‌های زندگی، دقت و توجه به معقوله نظافت، کار مهمی است.

اسکرابر، یک سرمایه‌گذاری منطقی

اگر شما قصد نظافت یک محیط صنعتی را دارید، یکی از پرکاربردترین دستگاه‌های نظافتی اسکرابر است. تنوع این دستگاه نظافتی بسیار بالا است.

تنظیم سختی آب در دستگاه بخارشوی SC3

در این ویدیو توضیح داده ایم که چگونه تنظیم سختی آب در بخارشوی SC3 را تنظیم کنید تا رد آب در محل نماند.

با چک لیست نظافتی محیط‌های اداری آشنا شوید.

اگر شما در یک محیط اداری کار می‌کنید، باید از نظافت محیط اطمینان داشته باشید. همچنین فراهم کردن محیطی لذت بخش و سالم برای کارمندان به حفظ روحیه کمک می‌کند.

مزایای استفاده از دستگاه‌های اسکرابر و سوییپر در فضای بیمارستانی

اسکرابرهای سرنشین‌دار و سوییپرها به عنوان دستگاه‌های نظافت صنعتی قادر به نظافت محیط‌های بیمارستانی با وسعت بالا در کمترین زمان ممکن هستند.

تمیز و ایمن نگه داشتن خانه سالمندان

بدون شک نظافت و پاکیزگی برای خانه سالمندان اولویت اول است. خانه سالمندان از مکان‌های مهم و حساس است که نظافت آن اهمیت بسیار زیادی دارد. این محیط‌ها به دلیل اقامت افراد آسیب پذیر، از حساسیت زیادی برخوردار است.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه فرمایید: - از کیبورد فارسی استفاده کنید و نظر خود را به زبان فارسی بنویسید. - نظر خود را براساس تجربه استفاده از محصولات بیان کنید. - به نظرات سایر کاربران احترام بگذارید. - پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند حذف می‌شوند.
× مشاوره قبل از خرید میخواهید؟ با من در تماس باشید