تلفن تماس: ۵۴۰۹۱-۰۲۱
سبدخرید
حساب کاربری

۱۰ قانون طلایی آبیاری گیاهان که باید بدانید.

۱۰ قانون طلایی آبیاری گیاهان

ده قانون طلایی آبیاری

برای اینکه گیاهان شما در تابستان پژمرده نشوند، به آبیاری زیادی نیاز دارند. اما چند بار باید آبیاری شوند؟ چطور آبیاری شوند؟

این مطلب را مطالعه کنید و حقایق جالبی درباره آبیاری گیاهان بخوانید.

آبیاری گیاهان

قانون شماره ۱: گیاهان را یکسان آبیاری کنید.

بیشتر گیاهان به رطوبت متعادل و همیشگی نیاز دارند. با این وجود بد نیست بدانید خشک شدن جزئی، قبل از آبیاری مجدد، باعث رشد ریشه گیاهان می‌شود.

قانون شماره ۲: دفعات آبیاری را کمتر کنید؛ اما آبیاری کامل انجام دهید.

در باغچه‌ها، یک تا دو جلسه آبیاری درهفته کافی‌ است. بهتر است تعداد دفعات آبیاری را کم کنید اما میزان آب بیشتری استفاده کنید.

آبیاری گلها

قانون شماره ۳: اول یا آخر روز آبیاری کنید.

وقتی آبیاریُ عصر یا شب انجام بگیرد، به این معنی است که به دلیل دمای پایین هوا، میزان تیخبر آب کمتری خواهد بود. در این صورت، گیاهان می‌توانند به اندازه کافی قبل از گرمای روز آب خود را تأمین کنند.

قانون شماره ۴: برگ‌ها را خشک نگه‌ دارید.

برگ‌ها را خشک نگه‌ دارید تا از بروز بیماری‌های جلوگیری شود. برگ‌های مرطوب به برگ‌هایی بیمار تبدیل می‌شوند. اگر به مدت یک شب مرطوب باشد، ممکن است بیماری‌های کپک برگ ایجاد شود. برگ‌هایی که در معرض آفتاب قرار دارند دچار سوختگی‌های خفیف می‌شوند.

محصولات باغبانی کرشر

قانون شماره ۵: اطمینان حاصل کنید که آب به ریشه گیاه می‌رسد.

 آبیاری متناسب با نیاز گیاه، به این معنی است که آب باید به اندازه کافی به ریشه برسد. اگر مقدار آب کم باشد اغلب فقط چند سانتی‌متر بالای خاک را می‌پوشاند. همچنین آبیاری متناسب با نیاز به این معنی است که زمان رسیدن محصول گیاهان زراعی به خاک مرطوب وابسته است (نمونه‌ها: تشکیل ریشه و بنه  برای مثال در هویج و سیب زمینی، برگ مانند ریحان و کاهو)

 

قانون شماره ۶: مقدار آب بیشتری به گیاهان بدهید.

آب برای نفوذ به داخل خاک به زمان نیاز دارد. قبل از اینکه آب گران‌بها بدون استفاده از بستر خاک خارج شود، بهتر است به صورت مکرر در قسمت‌های مورد نظر آبیاری شود.

آبیاری باغ

قانون شماره ۷: با هدف‌ مشخص اما به طور گسترده آب را پخش کنید.

همیشه آبیاری فقط در یک نقطه‌ی ریشه منجر به رشد یک طرفه ریشه و در نتیجه جذب مواد مغذی ضعیف در خاک می‌شود. بنابراین، همیشه اطراف گیاه را آب دهید و در کل منطقه آبیاری توزیع کنید.

قانون شماره ۸: صرفه‌جویی در مصرف آب را فراموش نکنید.

مصرف آب را تا آنجا که لازم است و تا حد ممکن کم کنید. این کار با استفاده از یک سیستم آبیاری اتوماتیک مجهز به سنسور رطوبت‌سنج امکان‌پذیر است.

محصولات آبیاری کرشر

قانون شماره ۹: از غرقآب کردن گیاهان پرهیز کنید.

غرقآب کردن گیاهان، هوای تنفسی گیاهان را از بین برده و سلول‌های ریشه بدون اکسیژن غرق می‌شوند.

قانون شماره ۱۰: از خاک مرغوب و غنی استفاده کنید.

خاک گیاهی غنی از مواد معدنی رسی، خاصیت انبساطی بهتری دارد بنابراین می‌تواند آب را بهتر و به طور یکنواخت در خود نگه دارد. در تابستان‌ها و همینطور در زمستان‌ها از تخلیه آب اطمینان حاصل کنید نا از غرقآب جلوگیری شود.

شلنگ جمع کن اتوماتیک مدل CR 5.335

با استفاده از این شلنگ جمع‌کن، باز و بسته کردن شلنگ سریع و آسان انجام می‌گیرد. این دستگاه برای محیط‌های بزرگ مناسب است. قرقره این شلنگ جمع کن، باز و بسته شدن را امکان پذیر می‌کند.

شلنگ جمع کن اتومات مدل CR 7.220 پرمیوم

شلنگ جمع‌کن اتومات مدل CR 7.220 پرمیوم، قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه‌ای دارد که این ویژگی باعث سهولت کارایی دستگاه می‌شود. یکی دیگر از قابلیت‌های این دستگاه، اتصال به دیوار است که سبب می‌شود فضای کمتری را اشغال کند.

 

ارسال فوری تنها برای استان تهران می باشد.

شلنگ آب ۳۰ متری حرفه‌ای کارچر مدل ۱.۲ اینچ

این شلنگ باغبانی باکیفیت،بسیار مقاوم در برابر انقباض و پوسیدگی است. دارای طول ۳۰ متر و قطر ۱.۲ اینچ است و در برابر فشار مقاوم است. فاقد مواد مضر برای سلامتی و محیط زیست است.

قرقره شلنگ سیار فلزی کارچر همراه تفنگی پاشش و شلنگ

قرقره شلنگ سیار فلزی کیت HT 80 M، شامل ترولی شلنگ، شلنگ ۲۰ متری به قطر ۱.۲ اینچ، تفنگی اسپری پلاس، ۴ کانکتور شلنگ استاندارد و آداپتور شیر G3/4 می‌باشد.

شلنگ جمع کن بالکنی کارچر همراه شلنگ

با استفاده از این شلنگ جمع‌کن، باز و بسته کردن شلنگ سریع و آسان انجام می‌گیرد. این دستگاه، راه‌حلی مناسب برای ذخیره‌سازی شلنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

ارسال فوری تنها برای استان تهران می باشد.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه فرمایید: - از کیبورد فارسی استفاده کنید و نظر خود را به زبان فارسی بنویسید. - نظر خود را براساس تجربه استفاده از محصولات بیان کنید. - به نظرات سایر کاربران احترام بگذارید. - پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند حذف می‌شوند.
× مشاوره قبل از خرید میخواهید؟ با من در تماس باشید