تلفن تماس: ۵۴۰۹۱-۰۲۱
سبدخرید
حساب کاربری

فیلتراسیون سبز برای جهان

فیلتراسیون سبز برای جهان

فیلیپ والدراما (Filipe Valderrama) مرد بسیار شلوغی است. مردی که برای سازمان‌های غیر دولتی کلمبیا کار می‌کند. این بنیاد وظیفه تولید آب تمیز برای مناطق دورافتاده کلمبیا را داشته و فیلیپ از کسانی است که تحقق این کار را ممکن می‌کند.

والدراما به عنوان مدیر پروژه، تجهیزات سیستم فیلتراسیون سبز را حمایت می‌کند. این سیستم‌ها به طور مستقل عمل کرده و آب فاضلاب را با استفاده از برخی گیاهان تصفیه می‌کند. در این صورت، آب آلوده وارد آب‌های زیرزمینی، رودخانه‌ها و دریاچه‌ها نمی‌شود. این سیستم‌ها کانال‌های بلندی داشته و شباهتی به کارخانجات معمولی تصفیه آب ندارند.

کانال‌ها بیشتر به جعبه‌های کاشت گیاهان، شباهت دارند. آب در زیر و بین گیاهان شناور جریان دارد. در این فرآیند، ترکیبات مضر و عوامل بیماری‌زا توسط ریشه جذب می‌شود.

به لطف این سیستم، فیلتر سبز مقرون به صرفه و بی نیاز از هزینه تأمین و نگهداری است. برای این سیستم افزودن ترکیبات شیمیایی امر غیر ضروری است. این راه حل عملی برای تصفیه آب به روش جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فیلتر سبز

عملکرد سیستم فیلتر سبز به چه صورت است؟

  • آب فاضلاب از روستاهای کوچک به سمت گیاهان روانه می‌شود.
  • در مرحله آماده‌سازی، ابتدا ذرات درشت فیلتر شده و به همین دلیل سرعت جریان آب کاهش پیدا می‌کند.
  • روغن و گریس در مرحله اولیه جدا می‌شوند.
  • سپس آب به سمت مخزنی که پر از گیاهان سنبل است، ریخته می‌شود.
  • در کانال‌های باریک و کم عمق، آب اطراف ریشه‌های گیاه می‌چرخد و از طریق باکتری و گیاه پاک می‌شود.
  • کیفیت آب می‌تواند داخل مخزن چک شود.
  • آب پاکیزه به سمت رودخانه‌ها جاری می‌شود.

همکاری افراد محلی

برای اطمینان از پایداری تکنولوژی سبز، هماهنگ کننده پروژه والدراما و تیمش، با جوامع محلی همکاری نزدیک دارند. این افراد مسئول ساخت کانال‌ها هستند و متعهد شده‌اند که سیستم‌ها را برای مدت ۸ سال نگهداری کنند.

پروژه اجرا شده در کلمبیا، آغاز کننده این جریان بود. اولین فیلتر سبز، در پایان سال ۲۰۱۳ در سن میگوئل، منطقه‌ای با ۴۰۰۰ نفر جمعیت، راه اندازی شد.

این روستا نزدیک رودخانه Fuquene واقع شده است که آب آشامیدنی ۲۰۰.۰۰۰ نفر را تأمین می‌کند. والدراما در ادامه توضیح می‌دهد که به دلیل عمق کم، فاضلاب اطراف و دامداری بالانس اکولوژی رودخانه در معرض خطر قرار گرفته بود.

او در ادامه اضافه می‌کند: هدف ما، بهبود وضعیت بهداشتی در روستاهای اطراف دریاچه و کاهش آلودگی دریاچه Fuquene در آن زمان بود. پس از تکمیل موفقیت آمیز پروژه آزمایشی، دو سیستم دیگر در همان نزدیکی اجرا شدند.

مصاحبه با Felipe Valderrama

انگیزه شما برای همکاری با طرح فیلتر سبز چیست؟

من در یک کشور در حال توسعه بزرگ شدم و به سرعت مشکلات کمبود پول و تکنولوژی را متوجه شدم. بسیاری از افراد نمی‌دانند کدام روش ساده و مقرون به صرفه برای حل مشکلات متعدد وجود دارد.

انگیزه من عملی کردن راه حل‌هایی ساده با هزینه کم است که نیازی به آموزش گسترده ندارد. سیستم فیلتراسیون سبز، مثال بسیار مناسبی است. در این فرآیند و پایداری به دست می‌آید.

مزایای اصلی سیستم فیلتراسیون سبز چیست؟

نقاط قوت اصلی این سیستم‌ها، کارایی راحت و آسان آنها است. این نکته باعث می‌شود که سیستم فیلتراسیون سبز، راه حلی مناسب برای روستاهای کوچک باشد. جایی که کمبود پول و تکنولوژی محسوس است.

فیلتراسیون سبز، سیستمی اقتصادی و متناسب با محیط زیست است. این سیستم بر اساس قواعد زیستی طراحی شده است. به این معناست که فرآیند بیولوژیکی به صورت خود به خود تشدید می‌شود.

در این فرآیند، توده آلی تجزیه شده تا کیفیت آب را افزایش پیدا کند. از آنجایی که یک فرآیند طبیعی است، مردم کاری برای انجام دادن ندارند.

در طول ساخت مجموعه، با کدام افراد محلی همکاری می‌کنید؟

ما با افراد محلی همکاری می‌کنیم. این موضوع برای ما اهمیت بسیاری دارد. در این صورت، پس از آماده شدن سیستم، تعدادی از افراد در جریان نگهداری و نظارت سیستم هستند.

شرکت کرشر چه نقشی را بازی می‌کند؟

پروژه “آب تمیز برای تمام جهان” با همکاری بنیاد جهانی طبیعت انجام گرفته است. شرکت کرشر برای بسیاری از سازمان‌های کوچک امکان کنترل آلودگی آب محلی را فراهم کرده است.

سازمان Humedales از طریق کلمبیا حمایت می‌شود. پروژه سن میگوئل، فرصت آزمایش ایده‌ها را در مقیاس واقعی، امکان پذیر کرده است.

در حال حاضر چهار روستای کوچک در کلمبیا، از این تکنولوژی بهره می‌برند و برای حمایت بنیاد جهانی طبیعت، سپاسگزار هستند.

سیستم‌های بیشتر برنامه ریزی شده

بنیاد جهانی طبیعت، توانسته هفت پروژه فیلتراسیون سبز را با کمک شرکت کرشر حمایت مالی کرده است. اما این پروژه‌ها تنها در کلمبیا اجرایی نشده است.

این فیلتراسیون آب در مکزیک، فیلیپین و آفریقای جنوبی هم عملی شده و باعث شده ۳۶۳.۰۰۰ نفر از آن بهره‌مند شوند. سیستم‌های فیلتراسیون در کشورهای پاراگوئه و نیکاراگوئه همانند کشورهای مکزیک و کلمبیا، توسط Felipe Valderrama در سالهای آتی اجرا خواهد شد.

شرکت‌ کرشر با همکاری وزارت اقتصاد و توسعه همچنین پنج سازمان غیر دولتی محلی دیگر این اتفاقات را حمایت می‌کنند.

بنیاد جهانی طبیعت

بنیاد جهانی طبیعت، یک سازمان زیست محیطی بین المللی است. پروژه اصلی این بنیاد، “دریاچه‌های زنده” است که در سال ۱۹۹۸ تأسیس شد. در این پروژه از دریاچه‌ها و تالاب‌های کل جهان حمایت می‌شود.

در سال ۲۰۱۳ این بنیاد به همراه شرکت کرشر به طور مشترک طرح “آب تمیز برای تمام جهان” را برای حمایت از پروژه از محیط زیست و “دریاچه‌های زنده” تأسیس کرد.

نظافت بهاره و دستگاه‌های کارچر

در سراسر دنیا، نظافت در فصل بهار اهمیت بیشتری دارد. اگر نظافت فصلی را طبق یک چک لیست درست پیش ببرید، دیگر سر در گم نخواهید شد.

کدام بخارشوی برای خانه تکانی مناسب است؟

یکی از مهمترین ویژگی‌های بخارشوی، عدم نیاز به مواد شوینده است. این ویژگی بخارشوی‌، این دسته بندی، به دستگاه‌هایی ایمن برای افراد ساکن در خانه بدل می‌کند.

بیش از صد نظر مثبت از مشتریان سازمانی با نظافت این دو دستگاه

کارمندان زمان بسیار زیادی را در محیط کاری خود سپری می‌کنند. با وجود تمام شلوغی‌های زندگی، دقت و توجه به معقوله نظافت، کار مهمی است.

اسکرابر، یک سرمایه‌گذاری منطقی

اگر شما قصد نظافت یک محیط صنعتی را دارید، یکی از پرکاربردترین دستگاه‌های نظافتی اسکرابر است. تنوع این دستگاه نظافتی بسیار بالا است.

تنظیم سختی آب در دستگاه بخارشوی SC3

در این ویدیو توضیح داده ایم که چگونه تنظیم سختی آب در بخارشوی SC3 را تنظیم کنید تا رد آب در محل نماند.

با چک لیست نظافتی محیط‌های اداری آشنا شوید.

اگر شما در یک محیط اداری کار می‌کنید، باید از نظافت محیط اطمینان داشته باشید. همچنین فراهم کردن محیطی لذت بخش و سالم برای کارمندان به حفظ روحیه کمک می‌کند.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه فرمایید: - از کیبورد فارسی استفاده کنید و نظر خود را به زبان فارسی بنویسید. - نظر خود را براساس تجربه استفاده از محصولات بیان کنید. - به نظرات سایر کاربران احترام بگذارید. - پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند حذف می‌شوند.
× مشاوره قبل از خرید میخواهید؟ با من در تماس باشید