تلفن تماس: ۵۴۰۹۱-۰۲۱
سبدخرید
حساب کاربری

فرآیندهای نظافت مؤثر و اهمیت آن برای هتل‌ها

نظافت و بهداشت، تأثیر بسیار زیادی بر روی سلامت افراد جامعه دارد و اهمیت این موضوع در هتل‌ها و مراکز اقامتی، دوچندان است. نظافت هتل‌ها، تنها دلیل برای به وجود آوردن فضایی مطلوب و آرامش‌بخش می‌باشد. فضای تمیز، باعث ایجاد حس اطمینان در مهمانهای هتل می‌شود.

نظافت برای راحتی و ایمنی

جزییاتی مانند وجود خاک روی برگ‌ گلدان‌های داخل اتاق یا اثر انگشت باقیمانده روی پنجره، باعث می‌شود تا مهمانان حس کنند که اتاق به خوبی نظافت نشده و بار دیگر در هتل اقامت نخواهند داشت.

مهمانان در نگاه اول و به طور ناخواسته حس خوب یا بد از محل اقامت خود دریافت می‌کنند. اهمیت توجه به نکات ظریف نظافتی، اهمیت بسیار بالایی دارد. در حال حاضر مباحث مربوط به نظافت، بهداشت و سلامت از موضوعات داغی است که بحث نظافت را بیش از هر زمان دیگری به مسئله‌ای مهم تبدیل می‌کند.

ورود: از پارکینگ تا پذیرش

  • پارکینگ و ورودی
  • ورودی ساختمان
  • قسمت پذیرش هتل

پارکینگ و ورودی

صرف نظر از نوع سفر مهمانهای هتل، اولین چیزی که افراد در بدو ورود به آن توجه می‌کنند، پارکینگ است. روش‌های متنوعی برای ایجاد فضایی دلپذیر از ابتدا وجود دارد که با استفاده از آنها، از ورود آلودگی‌های خارج به داخل مجموعه جلوگیری می‌شود.

باید با استفاده از سوییپر یا دستگاه‌های دیگر، آلودگی‌ها و گرد و خاک از ماشین‌ افراد مقیم در هتل پاک شوند. برای این کار، استفاده از دستگاه دمنده هوا پیشنهاد می‌شود. این دستگاه برای جمع کردن برگ‌ها به خصوص در فصل پاییز استفاده می‌شود.

دستگاه‌های دمنده هوا کاربری آسانی داشته و آلودگی صوتی کمی هم ایجاد می‌کند که این موضوع در یک هتل بسیار اهمیت دارد.

ورودی ساختمان

فرش و زیراندازهای کنترل گرد و خاک را می‌توان در ورودی هتل‌ها پیدا کرد. در صورت نیاز، می‌توان آنها را با استفاده از جاروبرقی‌هایی با نازل بلند نظافت کرد. زمانی که رطوبت محیط افزایش پیدا می‌کند، می‌توان از جاروبرقی تر و خشک استفاده کرد. هتل‌ها معمولا گذرگاه‌های پارچه‌ای دارند که می‌توان با استفاده از جاروبرقی عمودی آنها را تمیز نگه داشت.

همچنین اسکرابر خشک‌کن‌های قابل مانور، راه حلی ایده‌آل برای براق کردن زمین سنگی محسوب می‌شود. اگر قسمتی از هتل برای نشستن صندلی داشته باشد، باید رویه آنها را مداوم با استفاده از جاروبرقی یا با پارچه مرطوب تمیز کرد.

نظافت گیاهان گلدانی در اغلب مکانها نادیده گرفته می‌شود. گیاهان باید به طور مداوم آبیاری شوند و گرد و غبار روی برگ‌های آنها با استفاده از پارچه مرطوب گرفته شود.

نظافت ورودی هتلقسمت پذیرش هتل

وقتی صحبت از بهداشت و جلوگیری از انتقال میکروب‌ها می‌شود، قسمت پذیرش هتل، مهمترین نقش را ایفا می‌کند. ارائه پک ضدعفونی کننده به مهمانان در پیشخوان هتل، امری منطقی به حساب می‌آید.

سطوحی که توسط افراد متعدد لمس می‌شود، باید مدام تمیز و ضدعفونی شود. در صورت نیاز نباید از ماده تمیزکننده با درصد قلیایی یا اسیدی بالا استفاده کرد. برای ضدعفونی و تمیز کردن پشت پیشخوان برای کارکنان هتل نیز، دستورالعملی باید وجود داشته باشد.

به عنوان مثال می‌توان از ضدعفونی تلفن و میز قبل از تغییر شیفت نام برد. در کنار تمامی این اقدامات، کارکنان باید برای جلوگیری از انتقال میکروب، شستن و ضدعفونی دست‌هایشان را بسیار جدی بگیرند.

نظافت قسمت پذیرش هتل

جستجو به دنبال یک اتاق: از طریق راهروها، پله‌ها و آسانسورها

بسته به اندازه ساختمان، گاهی طول راهروهای هتل، به چندین کیلومتر می‌رسد. معمولا فضای اغلب راهروها، فرش شده است. برای صرفه‌جویی در زمان و تلاش در حین نظافت، توصیه می‌شود از جاروبرقی‌هایی که برس عمودی دارند و با باتری کار می‌کنند، استفاده شود.

اسکرابر خشک‌کن‌ها، دستگاه‌هایی هستند که در راهروهای بزرگ و سایر پوشش‌ها می‌توان استفاده کرد. زیرا اندازه این دستگاه‌ها بزرگ بوده و می‌توان در محیط‌های وسیع از آنها استفاده کرد.

نظافت هتل

پلکان هتل، کفپوش‌هایی که فرش یا موکت شده و کفپوش‌های سنگی، همگی را می‌توان با استفاده از جاروبرقی‌های صنعتی کوله‌دار که با باتری کار می‌کنند، نظافت کرد. استفاده از این جاروبرقی‌ها، برای کاربر بسیار ساده است.

از اصلی‌ترین مزایای استفاده از جاروبرقی‌های کوله‌ای، عدم قطع نشدن سیم آن در حین استفاده است. برای کاربری ای دستگاه، دیگر نیازی نیست تا دنبال سوکت برق باشید. جایگزینی که در بازار به جای جاروبرقی کوله‌ای استفاده می‌شود، مینی اسکرابر است. دستگاه مینی اسکرابر، نظافتی سریع و ارگونومیک را امکان پذیر می‌کند.

اگر ترافیک رفت و آمد در هتل زیاد است، پیشنهاد می‌شود که نظافت و ضدعفونی نرده‌های پلکان به صورت مداوم انجام گیرد.

جاروبرقی کوله‌ای

با توجه به محیط محدود و استفاده مکرر از آسانسور، نظافت این مکان‌ها، کار آسانی نیست. تمام سطوحی که افراد آنها را لمس می‌کنند، باید چند بار در روز نظافت و ضدعفونی شوند.

همچنین فرش‌های هتل را می‌توان با استفاده از جاروبرقی‌های باتری‌دار تمیز کرد. اما نظافت سطوح وسیع هتل، با استفاده از دستگاه‌های مناسب محیط‌های بزرگ امکان‌پذیر است. استفاده از این دستگاه‌ها با محدود کارکرد بزرگ، سرعت نظافت را افزایش داده و باعث استفاده بهینه از زمان و نیروی کار می‌شود.

اگر آسانسور شیشه یا آینه داشته باشد، این سطوح را باید با استفاده از شیشه‌شوی دستی تمیز کرد. شیشه‌شوی، آب اضافی روی سطح را جمع کرده و از خیس و لیز شدن سطوح جلوگیری می‌کند.

نظافت آسانسورهای هتل

مهمترین بخش هتل: اتاق‌ها، خانه دوم افراد مقیم در هتل

نظافت و نگهداری روزانه هتل، طبق زمانبندی انجام می‌شود. در نتیجه، اطمینان از داشتن روندی سیستماتیک برای رسیدن به فضایی راحت، تمیز و منظم، اهمیت بسیاری دارد.

به طور معمول برای نظافت اتاق‌های هتل، ابتدا تخت مرتب، ملحفه کثیف تعویض شده و پس از آن تمامی سطوح اتاق خواب و سرویس بهداشتی نظافت می‌شود.

این روند معمولا شامل دو تکنیک است. اولین تکنیک، روش رنگ است که در این روش، میکروب‌های سطوح مختلف به مکان دیگر انتقال پیدا نمی‌کند.

رنگ آبی برای نظافت سطوح، زرد برای شیرآلات سرویس بهداشتی (دوش و روشور)، قرمز برای توالت و سبز برای کاربری‌های مخصوص مانند ضدعفونی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تکنیک دوم کار مفید، روش ۱۶ بار تا کردن دستمال تنظیف است. این روش در مقایسه با حمل سطل‌های سنگین آب، برای کارمندان هتل روشی ارگونومیک و منطقی محسوب می‌شود.

در این روش پارچه نظافتی ۳ بار (یکبار به سمت پایین و دو بار از کنار) از وسط تا می‌شوند تا در مجموع ۱۶ ضلع تشکیل داده شود.

در یک سطل، تعدادی پارچه‌ تا شده با مقدار مشخصی از ماده تمیزکننده خیس می‌شود. آنها به طور کامل خیس شده و آماده استفاده هستند.

سپس کارمندان هتل می‌توانند از این پارچه‌های آماده استفاده کنند و هر قسمت را با یک طرف دستمال، تمیز کنند. زمانی که تمام 16 طرف پارچه استفاده می‌شود، کارکنان دستمال‌ها را کنار انداخته و از دستمال جدید استفاده می‌کنند.

پس از نظافت تمامی سطوح، روند ضدعفونی انجام می‌گیرد.

بیشتر اتاق‌های هتل‌ با فرش پوشیده شده‌اند. سطوح فرش شده را به راحتی می‌توان با استفاده از جاروبرقی تمیز کرد. اگر روی سطح لکه‌ای وجود داشته باشد، می‌توان از محلول‌های لکه‌بر روی آنها استفاده کرد.

اگر اتاقی برای چند روز خالی از مسافر باشد، می‌توان از اسپری برای از بین بردن لکه‌ها نیز استفاده کرد. در صورت به کارگیری از این روش، زمان خشک شدن ۶ تا ۸ ساعت تخمین زده شده است.

نظافت اتاق‌های هتل

استراحت در هتل

بعد از سپری کردن یک روز خسته کننده، مهمانان هتل باید بتوانند در محیطی عاری از هرگونه آلودگی و میکروب استراحت کنند. یکی از مواردی که باید به آن توجه بیشتری شود، مکانهایی است که افراد پا برهنه به آنجا ورود می‌کنند.

در صورت استفاده متناوب از مواد شوینده قلیایی و اسیدی، آلودگی‌های معدنی و ارگانیک را از بین می‌برید.

نکته قابل توجه، احتیاط استفاده از این مواد بر روی درزهای کاشی‌ها و اتصالات حاوی سیمان است. این نواحی قبل از استفاده از مواد شوینده باید با آب اشباع شده باشد. پس از خیس کردن کامل این نواحی، به راحتی می‌توان از مواد شوینده استفاده کرد که در این صورت، آسیبی به درزها وارد نمی‌شود.

در هتل‌هایی که از نیروی مکانیکی اسکرابر خشک‌کن‌ها یا دستگاه‌های تک دیسکی نظافتی برای مدت طولانی‌ استفاده می‌شود، می‌توان از مرحله اضافی ضدعفونی جلوگیری کرد.

برای رسیدن به نتیجه مطلوب نظافتی باید بدون وارد کردن آسیب به سطوح، استفاده از برس و پد نظافتی مناسب برای دستگاه‌های نظافتی نظافت انجام گیرد.

کاشی‌های با ساختار درشت با استفاده از برس‌های غلتکی بسیار عمیق به خوبی تمیز می‌شوند، این درحالی است که کاشی‌های با ساختار ظریف‌تر، به غلطک‌های از جنس میکروفیبر نیاز دارند.

در اتاق‌های کوچکتر هتل، می‌توان با استفاده از میزان کمی ماده پاک‌کننده و دستگاه نظافتی مناسب، نظافت را انجام داد. برای نظافت عمقی دیوارها و صندلی‌ها، استفاده از بخارشوی راه حل ایده‌آلی است. ترکیبی از دستمال‌های بدون پرز و نازل کف، نظافت سطوح وسیع را امکان‌پذیر می‌کند.

رسیدن به نتایج حیرت‌انگیز، علی‌رغم فشار زمان و هزینه

این بررسی اجمالی نشان می‌دهد که در کنار کارهای اصلی نظافتی، کارهای کوچکتری نیز وجود دارد که باید انجام شود تا سطح بالایی از نظافت و بهداشت کلی در هتل‌ها حفظ شود.

کسانی که روی تکنولوژی تمیز کردن مناسب و مفاهیم تمیز کردن مناسب سرمایه‌گذاری می‌کنند، این بار اضافی را از کارکنان خود می‌گیرند و در کمترین زمان به نتایج خوبی می‌رسند.

نظافت بهاره و دستگاه‌های کارچر

در سراسر دنیا، نظافت در فصل بهار اهمیت بیشتری دارد. اگر نظافت فصلی را طبق یک چک لیست درست پیش ببرید، دیگر سر در گم نخواهید شد.

کدام بخارشوی برای خانه تکانی مناسب است؟

یکی از مهمترین ویژگی‌های بخارشوی، عدم نیاز به مواد شوینده است. این ویژگی بخارشوی‌، این دسته بندی، به دستگاه‌هایی ایمن برای افراد ساکن در خانه بدل می‌کند.

بیش از صد نظر مثبت از مشتریان سازمانی با نظافت این دو دستگاه

کارمندان زمان بسیار زیادی را در محیط کاری خود سپری می‌کنند. با وجود تمام شلوغی‌های زندگی، دقت و توجه به معقوله نظافت، کار مهمی است.

اسکرابر، یک سرمایه‌گذاری منطقی

اگر شما قصد نظافت یک محیط صنعتی را دارید، یکی از پرکاربردترین دستگاه‌های نظافتی اسکرابر است. تنوع این دستگاه نظافتی بسیار بالا است.

تنظیم سختی آب در دستگاه بخارشوی SC3

در این ویدیو توضیح داده ایم که چگونه تنظیم سختی آب در بخارشوی SC3 را تنظیم کنید تا رد آب در محل نماند.

با چک لیست نظافتی محیط‌های اداری آشنا شوید.

اگر شما در یک محیط اداری کار می‌کنید، باید از نظافت محیط اطمینان داشته باشید. همچنین فراهم کردن محیطی لذت بخش و سالم برای کارمندان به حفظ روحیه کمک می‌کند.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه فرمایید: - از کیبورد فارسی استفاده کنید و نظر خود را به زبان فارسی بنویسید. - نظر خود را براساس تجربه استفاده از محصولات بیان کنید. - به نظرات سایر کاربران احترام بگذارید. - پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند حذف می‌شوند.
× مشاوره قبل از خرید میخواهید؟ با من در تماس باشید