تلفن تماس: ۵۴۰۹۱-۰۲۱
سبدخرید
حساب کاربری

فیلتر سبز و نقش آن در بهبود کیفیت زندگی

فیلتر سبز و نقش آن در بهبود کیفیت زندگی

شرکت کرشر (Kärcher) همانند دیگر شرکت‌های بزرگ و در راستای مسئولیت اجتماعی پروژه‌هایی را عملی می‌کند.

این پروژه‌ها شامل اقدامات زیست محیطی، بشر دوستانه و توسعه مناطق محروم می‌باشد.

در این مطلب، ما به یکی از این پروژه‌ها می‌پردازیم.

فیلتر سبز، همه چیز را تغییر داد.

آلفردو پالاسیوس رأس ساعت 6 صبح، کار خود را آغاز می‌کند. او قبلا ماهیگیر بود. الان 47 سال سن دارد و مسئولیت نگهداری از تأسیسات فیلتر سبز در روستای زادگاهش به نام “بوکاس دل کاراره” را به عهده دارد.

او می‌گوید: “کار من باعث می‌شه حس خوبی داشته باشم. زمانی که شما کاری که دوست دارید را انجام می‌دهید، همیشه با عشق کار می‌کنید”.

فیلتر سبز و نقش آن در بهبود کیفیت زندگیتأسیسات فیلتر سبز برای آلفردو نماد تحول “بوکاس دل کاراره” است. آلفردو می‌گوید: “این روستا به طور قابل توجهی تغییر کرده است. در دهه‌های متوالی خصوصا بین سالهای 1980 و 1990 کلمبیا بستر جنگ‌های داخلی بود.

درگیری‌های خشونت‌ آمیز بسیار زیادی، سراسر کشور اتفاق افتاد. گروه‌های شبهه نظامی باعث وحشت منطقه شده بودند.

به همین خاطر، ساکنان مجبور به ترک روستا شدند. اما حالا، آرامش به منطقه برگشته است”. آلفردو هم در آن زمان مجبور به ترک روستا شده و بعدها دوباره برگشته است.

تأسیسات فیلتر سبز، آب فاضلاب روستا را قبل از سر ریز شدن به مگدالنا، (طولانی‌ترین رودخانه کلمبیا، به طول 1528 کیلومتر) تمیز می‌کند.

این دهکده دور افتاده ماهیگیری، در شمال شرق کشور و در ناحیه سانتاندر قرار دارد و یکی از 5 منطقه‌ای است که در کلمبیا چنین تأسیساتی دارد.

قبل از سوار کردن این سیستم، فاضلاب خانه‌ها، رستوران‌های محلی و دو هتلی که در منطقه وجود داشت، بدون فیلتر و به صورت مستقیم به رودخانه وارد می‌شد.

و در نتیجه، آب بسیار آلوده شده بود. بسیاری از ماهیگیران روستایی به دلیل آلوده بودن ماهی‌ها، نمی‌توانستند کار کنند.

کیفیت بالاتر زندگی برای انسان‌ها و حیوانات

کمک به مردم برای بالا بردن کیفیت زندگی

در سال 2016، یک سازمانی غیر دولتی به نام Fundación Humedales در بوگوتا به همراه بنیاد جهانی طبیعت برای حل این مشکل متحد شدند.

با حمایت مالی شرکت کرشر Kärcher، وزارت همکاری اقتصادی و توسعه فدرال آلمان (BMZ) و شرکت سوئیسی Sika، سیستمی بسیار ساده برای کمک به بوکاس دل کاراره به کار گرفته شد.

تأسیساتی با وسعت 1600 متر مربع با منبع انرژی خورشیدی تأسیس کردند. این تأسیسات برای تصفیه آب فاضلاب، به جای استفاده از مواد شیمیایی، از پوشش گیاهی استفاده می‌کند.

در مرحله اول، ذرات درشت فیلتر می‌شوند و جریان سرعت آب کاهش پیدا می‌کند. در این  مرحله روغن و چربی نیز از آب گرفته می‌شود.

سپس آب به کانال‌هایی باز که پر از سنبل آبی هستند، ریخته می‌شود. در کانال‌های کم عمق و باریک، آب در اطراف ریشه گیاهان می‌چرخد و در تماس با میکروارگانیسم‌ها و ریشه‌ها آب پاکیزه می‌شود.

برای کنترل کیفیت آب، نمونه‌هایی از آن برداشته می‌شود. در نهایت آب تصفیه  شده به سمت رودخانه مگدالنا روانه می‌شود.

 

فیلتر سبز و نقش آن در بهبود کیفیت زندگیزیستگاه جدیدی برای جانوران و گیاهان

زمانی که آب دوباره به چرخه طبیعی برمی‌گردد، 95% تمیز است. آلفردو در ادامه توضیح می‌دهد:” حیوانات محلی نیز از آب فیلتر شده بهره می‌برند.

تعداد زیادی پرنده و حشره در اطراف تأسیسات هستند که قبلا وجود نداشتند”. در پایان تابستان 2019، یک کیمن (نوعی تمساح) در آبهای کم عمق تأسیسات برای خود خانه ساخت.

مردم محلی امید دارند که حیوانات بیشتری به این منطقه بیایند و باعث پیشرفت اکوسیستم منطقه شود. آلفردو تأکید می‌کند که جانورشناسان به صورت مداوم به این منطقه می‌آیند.

حتی دانشجوهایی از کشور فرانسه و اسپانیا برای بررسی پوشش گیاهی و جانوری به این منطقه سفر کرده بودند.

آلفردو دوست دارد افراد بیشتری به اینجا بیایند.

او می‌گوید: “تأسیسات فیلتر سبز به طور یقین کیفیت زندگی در این منطقه را بالا برده است. حالا ما می‌تونیم به آینده امیدوار باشیم”.

 

فیلتر سبز و نقش آن در بهبود کیفیت زندگی

جاروبرقی صنعتی کارچر مدل CV 30/1

جاروبرقی صنعتی کارچر مدل CV 30/1 یک دستگاه حرفه‌ای برس دار بوده به منظور نظافت محیط‌هایی که دارای کفپوش هایی مانند فرش و یا موکت،‌ استفاده می‌شود.

جاروبرقی صنعتی کارچر مدل CV 38/2

جاروبرقی صنعتی کارچر مدل CV 38/2، زمین‌شوی حرفه‌ای برس دار برای نظافت محیط‌هایی که دارای کفپوش مانند فرش و یا موکت هستند استفاده می‌شود.

جاروبرقی صنعتی کارچر مدل BVL 5/1 Bp Pack

جاروبرقی صنعتی مدل BVL 5/1 Bp Pack برای نظافت فضاهای باریک مناسب است. کوله پشتی فوق سبک و قدرتمند بوده و از مواد بسیار مقاوم ساخته شده است.

جاروبرقی صنعتی کارچر مدل T11/1 Classic با فیلتر HEPA

جاروبرقی صنعتی T11/1 Classic HEPA دارای فیلتر HEPA 14 است. این جاروبرقی صنعتی، استحکام بالایی دارد، بادوام و مقرون به صرفه است. موتور ۸۵۰ واتی این مدل، نظافت فوق‌العاده‌ای را رقم می‌زند.

جاروبرقی صنعتی مدل T 10/1

جاروبرقی خاک قدرتمند، و بسیار مقاوم T 10/1. برای نیازهای صنایع هتلداری، صنایع غذایی و نظافت ساختمان های تجاری مورد استفاده است.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه فرمایید: - از کیبورد فارسی استفاده کنید و نظر خود را به زبان فارسی بنویسید. - نظر خود را براساس تجربه استفاده از محصولات بیان کنید. - به نظرات سایر کاربران احترام بگذارید. - پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند حذف می‌شوند.
× مشاوره قبل از خرید میخواهید؟ با من در تماس باشید