تلفن تماس: ۵۴۰۹۱-۰۲۱
سبدخرید
حساب کاربری

مسیر به سمت زنجیره تأمین پایدار

زنجیره تأمین و توسعه پایدار کرشر

پایداری نقش بسیار مهمی در شرکت کرشر ایفا می‌کند. همچنین ما برای فعالیت‌های سازگار با محیط زیست، برای استانداردهای سختگیرانه و شفافیت بالا ارزش قائل هستیم.

استراتژی بلند مدت و اقدامات هدفمند

کرشر به عنوان یک شرکت تولیدی، مسئولیت حفاظت از محیط زیست، مردم و محصولات را در طول زنجیره تأمین ما بر عهده می‌گیرد و این یک اتفاق نیست. این مسئولیت نتیجه یک استراتژی بلند مدت و اقدامات هدفمند بسیاری است.

زنجیره تأمین، یک منطقه کلیدی برای جاه طلبی‌های پایداری ما است، زیرا به ما اجازه می‌دهد تا تأثیر بیشتر و فراتری از خود داشته باشیم. ما از فرصت‌های متفاوتی در راستای زنجیره تأمین برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و استفاده مؤثر از مواد و منابعی که در اختیار داریم، استفاده می‌کنیم. ما همچنین استانداردهایی برای کار با مردم و محیط‌زیست تنظیم می‌کنیم.

به لطف استراتژی مدیریت تأمین‌کننده پایدار، به طور مداوم و پیوسته با آئین نامه رفتار تأمین کنندگان نظارت می‌کنیم. در این مطلب، درباره استراتژی‌های پایداری موجود در زنجیره تأمین ما در کل چرخه عمر محصول اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد.

کاهش گازهای گلخانه‌ای

اصلی‌ترین عامل مبارزه با تغییرات اقلیمی، کاهش تأثیرات و جبران انتشار گازهای گلخانه‌ای است. به همین دلیل شرکت کرشر قصد دارد به یک شرکت خنثی در تولید گازهای گلخانه‌ای تبدیل شود.

کارخانجات ما در این حیطه پیشرو هستند. از ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی، محصولات شرکت بدون انتشار کربن تولید شده و برای رسیدن به پایداری، سایر حوزه‌های تجاری نیز هدف قرار گرفته می‌شوند.

مزیت بزرگی که در زنجیره تأمین داریم، این است که انتخاب کنیم با چه کسی کار می‌کنیم. برای مثال، طبیعت محصولات ما به گونه‌ای است که همیشه نیاز به جابجایی دارند. اما چگونگی انتقال از نقطه A به نقطه B، چیزی است که می‌توان روی آن تأثیرگذار بود.

وقتی مسیر انتقال کاهش پیدا کند، در نتیجه انتشار گازهای گلخانه‌ای نیز کم می‌شود. برای این کار ما می‌توانیم از کارخانجات محلی استفاده کنیم. یکی دیگر از راه‌های کاهش گازهای گلخانه‌ای، نوع وسیله انتقال است. برای مثال، بسیاری از بسته‌ها به صورت موقت در انبار نگهداری می‌شوند تا بتوانند به طور مستقیم به مقصد ارسال شوند.

همچنین ما به شکل خاص برای هر بسته، نوع انتقال را می‌توانیم انتخاب کنیم. زیرا، برای مثال به جای خرید قطعات سنگین و حجیم از کارخانجات دیگر، می‌توان قطعات را تولید کرد. همین امر باعث کاهش میزان تولید گازهای گلخانه‌ای کارخانه شده و به طور کلی در زنجیره تأمین تأثیرگذار است.

زنجیره‌های تأمین منطقه‌ای

در تمامی سایت‌های جهانی تولیدی، ما به دنبال رویکرد “منطقه‌ای ” هستیم. به این معنا که ما کالاهای خود را در بازارها و مناطقی که در آن فروخته می‌شوند، تولید می‌کنیم. این رویکرد بر ساختار تأمین‌کننده بودن ما نیز تأثیر می‌گذارد. این روش ما را به این سمت هدایت می‌کند که مواد و اجزای مورد نیاز خود را تا حد امکان از منطقه تهیه کنیم.

کم شدن مسافت، باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شود. شرکت کرشر برای سال‌های متوالی محصولات خود را در آلمان، ایتالیا، رومانی، آمریکا، مکزیک، برزیل و چین تولید کرده و سعی داشته تا در حد امکان از محصولات منطقه خود استفاده کند.

در سال ۲۰۲۱ کارخانجات کرشر در آلمان، ۷۰٪ مواد اولیه خود را از اروپا تهیه کرده است. کارخانجات کرشر در مکزیک نمونه بارز پیشرفت در این حوزه به حساب می‌آید. سه سال پیش، کرشر تنها ۱۵٪ مواد اولیه مورد نیاز خود را از بازارهای محلی تهیه کرده و امروزه این عدد به ۸۶٪ رسیده است. در چین کارخانجات کرشر ۹۸٪ مواد اولیه خود را از بازارهای محلی تهیه می‌کند.

بهینه‌سازی مسیرهای رفت و آمد

از سال ۲۰۱۷ به طرز فزاینده‌ای محصولات کرشر از کارخانجات تولیدی مستقیم به انبارها و همچنین مراکز فروش محصولات کرشر عرضه شده است. تفاوت ارسال مستقیم با روش‌های دیگر را می‌توان در آمار و ارقام مشاهده کرد.

طبق مطالعاتی که در مرکز لجستیک کرشر در آلمان انجام گرفته است، نشان می‌دهد که با ارسال مستقیم محصولات از کارخانجات ایتالیا و رومانی به ۱۳ شرکت فروشنده اروپایی، توانستیم جلوی انتشار سالانه ۷۰ تن دی اکسید کربن بشویم که به طور کلی باعث ذخیره ۹۰۰ کیلومتر شده است.

همچنین شرکت کرشر در تلاش است تا مسافت انتقال محصول در استرالیا را کاهش دهد. ارسال محصول از مراکز مختلف توزیع به یک انبار اصلی در جنوب شرقی ملبورن ارسال می‌شد. ما می‌خواهیم محصولات را از انبار شرکت واقع در شهر پرت، واقع در غرب کشور ارسال کنیم.

همین کار باعث کاهش ۳۴۰۰ کیلومتر حمل و نقل داخلی شده که همین امر منجر به ذخیره ۲۹۹ تن دی اکسید کربن سالانه در استرالیا شده است.

انتخاب روش حمل و نقل

در سال ۲۰۲۰، با استفاده از روشی با نام “حمل و نقل ترکیبی”، انتشار گاز دی اکسید کربن در مسیرهای حمل و نقل اروپا کاهش پیدا کرد. در این روش به جای استفاده از کامیون در جاده، بخشی از مسیر از طریق راه آهن یا از طریق حمل و نقل آبی طی شد.

در سال ۲۰۱۹، ۲۴۵ حمل و نقل از طریق حمل و نقل ترکیبی به اتمام رسید که با این کار ۱۷۳ تن دی اکسید کربن ذخیره شد. در ۲۰۲۰، تعداد حمل و نقل‌های ترکیبی به ۶۰۵ رسید و میزان گاز ذخیره شده به ۴۲۷ تن رسید.

مسیر انتقال کالا از رومانی به آلمان، مثالی خوبی برای تغییر مسیر جابجایی محصول است. شرکای شرکت در اواسط سال ۲۰۲۰، مسیر را از Oradea به Stuttgart تغییر داده‌اند. هر بار کامل که از طریق این مسیر حمل می‌شود، ۱۰۰۰ کیلومتر حمل و نقل جاده‌ای را کاهش می‌دهد. وقتی این مقدار برای کل سال محاسبه می‌شود، پتانسیل صرفه‌جویی ۷۱۰ تن دی اکسید کربن مطرح می‌شود.

ساختار عمودی سازمانی

شرکت کرشر همواره بر روی تکنولوژی‌های کلیدی مانند سیستم شوینده فشار قوی یا مخازن آب کثیف و تمیز در اسکرابرها تأکید داشته است. حمل و نقل قطعات پلاستیکی بزرگ، حجم زیادی را اشغال می‌کند.

با تولید این قطعات در کارخانجات کرشر و تنظیم انها با نیازمان، نیاز حمل و نقل و تولیدد گازهای گلخانه‌ای را می‌توان کاهش داد. همچنین ما مراقب استفاده از سیستم‌ها و ساختمان‌های کارآمد انرژی در کارخانجات تولید خود هستیم.

تجزیه و تحلیل انتشار

طبق گزارش پروتکل گازهای گلخانه‌ای (GHG)، انتشارات به عنوان محدود به رده ۱، ۲ یا ۳ طبقه‌بندی می‌شوند. این امر به شرکت‌ها کمک می‌کند تا بدانند انتشارات آنها در کجا قرار داشته و چگونه می‌توان آنها را کاهش داد؟

رده ۱ یا ۲ میزان استفاده از انرژی را در تأسیسات ما را پوشش داده که این میزان از سال ۲۰۲۱خنثی بوده است. هدف ما، کاهش حداکثری انتشارات در کارخانجات تولیدی است. برای مثال، در تأسیسات ما از انرژی سبز استفاده شده و برخی از آنها مجهز به نورپردازی LED است. انتشارات غیر قابل اجتناب از طریق فعالیت‌های ما در پروژه حفاظت از جنگل‌های بارانی در برزیل جبران می‌شود.

استفاده کارآمد از مواد و منابع

هر تصمیمی که در مراحل طراحی و ساخت گرفته می‌شود، بر زنجیره‌های تأمین تأثیر دارد. به همین دلیل، روند ما با بخش تحقیق و توسعه شروع می‌شود و مراقبت از طراحی محصئلاتی است که امکان استفاده مسئولانه از منابع را فراهم می‌کند.

در زمان انتخاب شرکا، ما به طور خاص به دنبال تأمین‌کنندگانی هستیم که مواد غیر آلاینده و پایدار را ارائه می‌دهند که استانداردهای کیفیت بالای ما را برآورده می‌کنند. ما همچنین درصد مواد بازیافتی در محصولات را افزایش داده  و برای موادی که می‌توانند به راحتی در پایان عمر قابل استفاده خود بازیافت شوند، ارزش قائلیم.

فراتر از این، ما در حال کاهش ضایعات بسته‌بندی خود در روند حمل و نقل و انتقال بین کارخانه‌ای هستیم.

انتخاب مواد اولیه

شرکت کرشر در راستای ترویج اقتصاد بازیافتی، از هیچ ماده مضر و غیر قانونی استفاده نمی‌کند. از سال  به بعد ۲۰۱۳، از استاندارد ۰۵۰/۰۳۲ برای ترکیبات استفاده می‌کنیم. این سند، تأمین‌کنندگان را موظف می‌کند تا از یک سری از مواد در ترکیبات قطعات استفاده نشود. لیست این مواد به طور دائم در حال تغییر و به روز رسانی است.

هنگام انتخاب مواد اولیه مورد استفاده در ترکیبات، کرشر سختگیرانه تر از قانون عمل می‌کند. تا سال ۲۰۰۹، یک سری از پلاستیک‌های مضر ممنوع شده که در سال ۲۰۱۹ غیر قانونی اعلام شدند.

همچنین محدودیت‌هایی برای استفاده از مواد PAH (هیدروکربن‌های آروماتیک چند حلقه‌ای) وجود داشته که تا حدودی توسط قانون پوشش داده می‌شود. شرکت کرشر همواره به دنبال بهترین راه حل‌های زیست محیطی است. طراحی محصولات شرکت به گونه‌ای است که کمترین میزان فلز و پلاستیک مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین شرکت کرشر تقریبا به طور انحصاری مواد شوینده و پاک کننده پایدار تولید می‌کنیم که از مواد طبیعی تولید می‌شوند.

بسته‌بندی بهینه

شرکت کرشر در مراحل تأمین قطعات همواره در حین تحول، بهینه‌سازی بسته‌بندی و کاهش ضایعات است. به عنوان بخشی از اهداف پایداری شرکت کرشر تا سال ۲۰۲۵، سایت کارخانه در شهر Winnenden آلمان، در حال آزمایش راه‌های برای کاهش قابل توجه میزان زباله‌های به دست آمده است. این روند به سمت فرآیند بدون تولید زباله پلاستیکی پیش می‌رود.

ما از این آزمایش، اطلاعاتی کسب کرده که در بقیه کارخانجات به اشتراک می‌گذاریم. برای مثال، امسال ما پودر پلاستیکی تولید شده شرکت را امتحان می‌کنیم.

تا امروز، ما پودرهای پلاستیکی را در قالب کیسه‌های بزرگ تحویل می‌گرفتیم. اما امروزه برای از بین بردن زباله‌ها این گیسه‌های بزرگ را حذف کردیم. دانه‌های گرانولی تولید سده توسط کرشر به وسیله تانکر و بدون بسته‌بندی جابجا و تحویل داده می‌شود.

جعبه‌های بازیافتی ما، قابلیت استفاده مجدد را دارد. ما از این جعبه‌ها برای انتقال و جابجایی درون کارخانه استفاده می‌کنیم. با این کار پلاستیکی را که برای بسته‌بندی استفاده می‌شده را حذف کردیم.

ما همچنین در حال گفتگو با تأمین‌کنندگان خود هستیم تا امکان تغییرات مشابه را در زنجیره تأمین ایجاد کنیم. یکی دیگر از کارها، تغییر بسته‌بندی محصولات است. ما توانستیم پلی‌استر را از ترکیبات بسته‌بندی حذف کرده و مقوا را جایگزین کنیم.

اهداف پایداری شرکت شامل بهینه‌سازی بسته‌بندی تا سال ۲۰۲۵ می‌شود. ما در حال بهبود پایداری محصولات و سطح آنها هستیم تا بسته‌بندی بدون استفاده از پلاستیک را امکان‌پذیر کنیم.

استفاده از مواد بازیافتی

بازیافت بخش کلیدی زنجیره تأمین در سطوح مختلف است. ما در حال کار بر روی افزایش میزان استفاده از پلاستیک بازیافتی هستیم. چالش بزرگ پیدا کردن تأمین کنندگانی است که بتوانند این مواد را با بالاترین کیفیت برای ما تأمین کنند. اساسا، پلاستیک بازیافتی می‌تواند از زباله‌های خانگی یا از تولیدات صنعتی به دست آید.

در حال حاضر ما از پلاستیکی استفاده می‌کنیم که نسبت به ده سال پیش، چهار بار بیشتر بازیافت شده است. ما برای تولید اسپری پاک کننده فشار قوی، از نایلون ۶۶ (PA 66) استفاده می‌کنیم. این مواد از الیاف کیسه‌های هوای قدیمی و زباله‌های تولیدی ساخته شده است. هدف ما استفاده از پلاستیک بازیافتی تا ۵۰٪ در بخش محصولات خانگی و باغبانی است.

بازیافت، نقش مهمی در پایان چرخه عمر یک محصول دارد. به همین دلیل ما از موادی استفاده می‌کنیم که به راحتی بتوان آنها را بازیافت کرد. برای مثال، قسمتهایی که به یکدیگر پیچ شدند راحت‌تر از قسمت‌های به هم چسبیده از یکدیگر جدا می‌شود. این کار باعث پیشرفت بازیافت و همچنین باعث بالا رفتن کیفیت مواد بازیافتی می‌شود.

اگر شما محصولات کرشر را به صورت دستی از هم باز کنید، شما می‌توانید بیش از ۹۰٪ مواد آن را بازیافت کنید.

طول عمر محصول

مشتریان انتظار دارند که محصولات طول عمر بالایی داشته باشند. طول عمر محصول به زمینه استفاده، شرایط نگهداری و میزان استفاده از محصول بستگی دارد. موارد بسیاری برای اطمینان از طول عمر محصول، وجود دارد که آنها را بررسی می‌کنیم.

در نهایت، محصولی که طول عمر بالایی داشته باشد، از مواد خام خود بسیار بیشتر از محصولی که به سرعت فرسوده می‌شود یا می‌شکند، به دست می‌آورد. اسکرابر خشک کن کرشر، مثالی خوبی برای نشان دهنده میزان قدرت دستگاه است. ابتدا، بر کل دستگاه و متعلقات آن تست استرس گرفته می‌شود که نقاط ضعف دستگاه نمایان شود.

همچنین باتری دستگاه به صورت تدریجی به باتری لیتیوم-یونی تغییر پیدا کرده است. این تغییر باعث افزایش سه یا چهار برابری طول عمر باتری می‌شود. چگونگی برخورد مشتری با دستگاه، بر روی طول عمر آن تأثیر می‌گذارد. شرکت می‌تواند نگهداری و مراقبت از دستگاه را به کار آسانی بدل کند.

تمام تلاش شرکت این است که مشتری بتواند به راحتی از دستگاه استفاده کرده و نیازی به نگهداری و کار خاصی نداشته باشد. برای مثال، در مورد اسکرابر خشک کن، تمام قسمت‌های قابل کنترل زرد و قسمت‌های مربوط به تعمیر و نگهداری دستگاه به رنگ خاکستری است.

این کار باعث می‌شود تا با یک نگاه انداختن بتوان به راحتی قسمت‌های مختلف را از یکدیگر تشخیص داد. نکته آخر اینکه، دستگاه‌ها به گونه‌ای ساخته می‌شوند که دسترسی، تعمیر و تغییر آن کار سختی نباشد.

این امر باعث می‌شود تا کاربران به جای خرید دستگاه جدید، دستگاه‌های قدیمی‌شان را تعمیر و استفاده کنند.

قرار دادن و نظارت بر استانداردها

آیا زنجیره تأمین پایدار است یا نه؟ انتخاب تأمین کننده کار بسیار مهمی است. ما با کمک روش‌های متفاوت و دقیق تأمین‌کننده خود را انتخاب می‌کنیم. در زمان همکاری با یک شریک، سریع مشخص می‌شود که آیا در آینده به مشکل برخورد خواهید کرد یا نه.

علاوه بر آن، بین شرکت و شرکا آیین‌نامه‌هایی تنظیم شده که در آن اصول و قوانینی درج شده است.

انتخاب تأمین‌کنندگانی شفاف

برای اینکه شرکتی تأمین کننده شرکت کرشر شود، باید از فیلترهای مختلفی عبور داده شود. ما بررسی می‌کنیم که شرکت جدید شرایط پیوستن به قوانین و مقررات وضع شده را دارد یا خیر.

همچنین سؤالاتی در رابطه با استانداردهای رفاهی، زیست محیطی، بهداشت و ایمنی نیز پرسیده می‌شود. همچنین از نرم‌افزاری برای کمک در حیطه جستجو تمام منابع آنلاین نیز استفاده می‌شود.

برای مثال نرم افزاری که خبرهای مربوط به شرکای شرکت را به ما نشان می‌دهد. برای مثال، اگر کارمندی چند بار از کارفرمای خود شکایت می‌کند، این موراد را می‌توانیم به راحتی بررسی کنیم.

در راستای استراتژی پایداری شرکت تا سال ۲۰۲۵، ما با کمک نرم‌افزارها می‌توانیم اقداماتی را انجام دهیم که به رسیدن ما به این اهداف کمک شایان توجهی می‌کند.

منشور اخلاقی

منشور اخلاقی شرکت، به تفصیل الزامات رفتار پرسنل و تأمین‌کنندگان را شرح داده است. منظور اصلی این اسناد بر روی رفتار کارمندان تمرکز دارد. به عنوان مثال، منشور اخلاقی بر روی رفتار درست تأکید داشته، کار کشیدن از کودکان و کار اجباری کودکان را ممنوع می‌کند.

منشور اخلاقی از بطن دستور‌العمل‌های اخلاقی جمع‌آوری شده است. این دستورالعمل‌ها ابتدا برای کارمندان اعمال و بعد برای شرکای تجاری شرکت نیز اعمال می‌شود.

تمرکز بر تعداد کمتر تأمین کنندگان

ما در شرکت کرشر، تا سال ۲۰۲۵ تعداد تأمین‌کنندگان را تا ۴۰٪ کاهش می‌دهیم، در نتیجه استراتژی شرکت، ما را به سوی یک زنجیره تأمین قابل اعتماد و پایدار هدایت می‌کند. این کاهش تعداد تأمین‌کنندگان، همکاری شرکت با دیگر تأمین کنندگان را نیز آسان می‌کند. در نهایت، قرارداد بستن با تعداد تأمین کنندگان کمتر برای طرفین بسیار آسان است.

بخارشوی مکش‌دار، برای نظافت انواع سطوح سخت مناسب است. با استفاده از ابزار جانبی مناسب، می‌توان کاربری‌های خاصی از دستگاه انتظار داشت. استفاده از مواد شوینده، برای پاک کردن لکه‌های بسیار سخت، امکان پذیر است. دستگاه برای از بین بردن بقایای آلودگی‌ها، برنامه شستشوی مخصوصی دارد که با استفاده از شلنگ مکش و لوله انجام می‌گیرد.

نظافت بهاره و دستگاه‌های کارچر

در سراسر دنیا، نظافت در فصل بهار اهمیت بیشتری دارد. اگر نظافت فصلی را طبق یک چک لیست درست پیش ببرید، دیگر سر در گم نخواهید شد.

کدام بخارشوی برای خانه تکانی مناسب است؟

یکی از مهمترین ویژگی‌های بخارشوی، عدم نیاز به مواد شوینده است. این ویژگی بخارشوی‌، این دسته بندی، به دستگاه‌هایی ایمن برای افراد ساکن در خانه بدل می‌کند.

بیش از صد نظر مثبت از مشتریان سازمانی با نظافت این دو دستگاه

کارمندان زمان بسیار زیادی را در محیط کاری خود سپری می‌کنند. با وجود تمام شلوغی‌های زندگی، دقت و توجه به معقوله نظافت، کار مهمی است.

اسکرابر، یک سرمایه‌گذاری منطقی

اگر شما قصد نظافت یک محیط صنعتی را دارید، یکی از پرکاربردترین دستگاه‌های نظافتی اسکرابر است. تنوع این دستگاه نظافتی بسیار بالا است.

تنظیم سختی آب در دستگاه بخارشوی SC3

در این ویدیو توضیح داده ایم که چگونه تنظیم سختی آب در بخارشوی SC3 را تنظیم کنید تا رد آب در محل نماند.

با چک لیست نظافتی محیط‌های اداری آشنا شوید.

اگر شما در یک محیط اداری کار می‌کنید، باید از نظافت محیط اطمینان داشته باشید. همچنین فراهم کردن محیطی لذت بخش و سالم برای کارمندان به حفظ روحیه کمک می‌کند.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه فرمایید: - از کیبورد فارسی استفاده کنید و نظر خود را به زبان فارسی بنویسید. - نظر خود را براساس تجربه استفاده از محصولات بیان کنید. - به نظرات سایر کاربران احترام بگذارید. - پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند حذف می‌شوند.
× مشاوره قبل از خرید میخواهید؟ با من در تماس باشید