تلفن تماس: ۵۴۰۹۱-۰۲۱
سبدخرید
حساب کاربری

نظافت سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای

نظافت سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای

نظافت سوپرمارکت‌ها از هر جهت اهمیت بسیار زیادی دارد و باید با دقت بالا انجام گیرد. چرایی شرایط نگهداری اقلام مختلف موجود در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و چگونگی رعایت مسائل بهداشتی، نظافت محیط را تضمین می‌کند.

نظافت فضای خارجی

همه چیز از فضای خارجی فروشگاه شروع می‌شود.

اگر فضای خارجی فروشگاه‌ها به خوبی نظافت شود، برای مشتریان بسیار خوشایند خواهد بود و همچنین باعث جلوگیری از ورود خاک و آلودگی به فضای داخلی ساختمان می‌شود.

معمولا نظافت پارکینگ‌ها توسط افراد خدماتی انجام می‌گیرد. در صورت استفاده از سوییپرهایی که قدرت مکش دارند، این دستگاه‌ها را می‌توان در فضای پارکینگ‌ها استفاده کرد که ماشین‌های پارک شده تا حد امکان کثیف نشوند.

یکی از مواردی که آلودگی‌های وارد شده به مغازه‌ها را کاهش می‌دهد، استفاده از تشک‌های جمع‌کننده آلودگی است که در ورودی سوپرمارکت‌ها قرار می‌گیرند. طول این قالیچه‌ها باید ۴ تا ۶ قدم باشد که با استفاده از آنها بتوان آلودگی زیر کفش‌ها و ترولی مشتریان پاک شود.

برای حصول نتایج خوب، این زیراندازها باید با استفاده از جاروبرقی خشک و تر یا واترجت به صورت دائم تمیز شوند. زباله‌های انباشت شده در نزدیکی پارکینگ ترولی‌های خرید را، می‌توان با کمک سوییپر جمع‌آوری کرد. با استفاده از این روش، آلودگی‌های با حجم بالا را‌ نیز به راحتی می‌توان پاک کرد.

ترولی‌های خرید، خود به تنهایی با استفاده از واترجت آب گرم تمیز می‌شوند. به عنوان خدمت مضاعف به مشتریان، می‌توان ضدعفونی دسته ترولی‌ها را نیز به لیست خدمات اضافه کرد.

نظافت فضای بیرونی سوپرمارکت ها

از قسمت ورودی تا بخش سبزیجات: شیشه‌هایی درخشان و طبقات ساختاریافته

  • سطوح شیشه‌ای تمیز به لطف استفاده از شیشه‌شوی
  • نظافت سطوح کف
  • راهروها و قفسه‌ها: اسکرابر خشک کن، تیغه عریض
  • قسمت شیرینی‌پزی و نانوایی: نظافت خرده نان‌ها

سطوح شیشه‌ای تمیز به لطف استفاده از شیشه‌شوی

ورودی سوپرمارکت باید پر نور و دوستانه باشد. به همین خاطر این نواحی بیشتر از دیگر نواحی مورد توجه واقع شده است. اما این مناطق فقط در صورت تمیز بودن برای مشتری جذاب است.

آلودگی‌های منطقه‌ای بیشتر با استفاده از شیشه‌شوی و دستمال یکبار مصرف پاک می‌شوند. برای دستیابی به یک روند یکنواخت نظافتی بر روی سطوح بزرگ، از یک شیشه‌شوی حرفه‌ای، یک اسکاچ یا یک شیشه‌شوی تجاری باید استفاده کرد.

با استفاده از دستگاه شیشه‌شوی، هیچ مایعی روی شیشه باقی نمی‌ماند. جابجایی راحت این دستگاه باعث شده تا بتوان کاربری آسان و سریعی را از آن انتظار داشت. با استفاده از شیشه‌شوی، میزان استفاده از پارچه‌های یکبار مصرف به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

نظافت سطوح کف

قسمت میوه و سبزیجات معمولا نزدیک ورودی سوپرمارکت‌ها قرار می‌گیرد. این مناطق عموما از جنس پلاستیک دائم با ظاهری از چوب ساخته می‌شود که حس فضایی دلچسب را به مشتری القا کند.

با این حال معمولا آلودگی در این مناطق، تجمع بیشتری دارد. به ویژه زمانی که تکه‌های میوه زیر پای افراد له می‌شود و کف چسبناک شده، بسیار مشکل ساز است.

برای نظافت سطوحی با این ساختار، ابتدا باید آلودگی‌های سطحی جمع شوند. سپس می‌توان از دستگاه اسکرابر خشک کن با سری غلتکی استفاده کرد. این دستگاه برای استفاده بر روی چنین سطوحی بسیار مناسب است.

برس نرم دستگاه اسکرابر به ساختار ریز کف نفوذ کرده و ریزترین آلودگی‌ها را جمع می‌کند. مکش دستگاه پس از مرحله نظافت انجام گرفته و باعث می‌شود سطح بلافاصله خشک شده تا مشتریان بتوانند به راحتی در محیط عبور و مرور کنند.

راهروها و قفسه‌ها: اسکرابر خشک کن، تیغه عریض

شاید پر کردن قفسه‌ها، چندین بار در طول روز تکرار شود. این به این معناست که تکه‌های کوچک کارتن در هر بار جابجایی بر روی زمین می‌ریزد. برای نظافت آنها، می‌توان از یک تیغه عریض و پارچه استفاده کرد.

برای تمیز کردن کامل محیط می‌توان از اسکرابر خشک‌کن‌هایی که تکنولوژی دیسکی یا غلتکی دارند، استفاده کرد. سر پلاستیکی این دستگاه برای کاربری روی سطوح فروشگاه‌های مدرن طراحی شده و با هر عرضی موجود است.

برای تمیز کردن قفسه‌ها یا از بین بردن آلودگی به وجود آمده قبلی، می‌توان از جاروبرقی‌های خشک و تر استفاده کرد. به عنوان جایگزین، پاک‌کننده‌های سطوح، در یک بطری اسپری آماده برای استفاده بر روی پارچه میکروفیبر استفاده می‌شود.

برای جلوگیری از پخش شدن آلودگی‌ها، نظافت باید از طریق روش تا کردن دستمال (۱۶ بار تا شدن دستمال تنظیف) نظافتی انجام گیرد که ۱۶ بار بتوان از دستمال استفاده کرد.

هر طرف دستمال، برای نظافت یک سطح استفاده می‌شود. زمانی که از هر طرف آن استفاده ‌شود، دستمال دور انداخته شده و باید از یک دستمال جدید استفاده کرد.

نظافت راهروهای فروشگاه‌ها با استفاده از اسکرابر

قسمت شیرینی‌پزی و نانوایی: نظافت خرده نان‌ها

برای تمیز کردن فرهای نانوایی، جاروبرقی‌هایی موجود است که با استفاده از نازل فر آنها، به راحتی می‌توان داخل فر را تمیز کرد. این نازل‌های جاروبرقی، خاصیت مقاومت در برابر حرارت را دارند. از این دستگاه‌ها می‌توان بین پخت‌های متعدد فر استفاده کرد.

طراحی این جاروبرقی‌ها، به گونه‌ای است که مناسب محیط‌هایی با ریسک بالای انفجار طراحی شده‌اند. علاوه بر فرها، سینی‌های مخصوص نان‌ها نیز باید مدام تمیز شوند.

به منظور سهولت در کار و صرفه‌جویی در راه رفتن غیر ضروری، می‌توان یک جاروبرقی در کشویی نگهداری کرد و از آن برای جمع کردن خرده‌های زیر سینی‌ها استفاده کرد. می‌توان این جاروبرقی را به راحتی بیرون کشید، با آن نظافت کرد و باز در کشو قرار داد.

نظافت فرهای نان و شیرینی با استفاده از جاروبرقی

اطمینان از بهداشت محیط با استفاده از بخارشوی

بخارشوی‌ها با استفاده از دمای بالا، نظافت می‌کنند به همین خاطر راه حلی مؤثر برای تمیزی محیط همچنین صرفه‌جویی در زمان محسوب می‌شوند. بخارشوی، برای بالا بردن سطح استاندارد و مبارزه با میکروب‌ها یا ویروس‌ها استفاده می‌شود.

بخار آب از نازل به شکل ذرات بسیار ریز خارج شده و بسته به نوع دستگاه، به دمای ۱۰۰ درجه و فشار تا ۸ بار نیز می‌رسد. بنابراین به عنوان مثال، صفحات پلکسی، درها، دستگیره‌های از جنس استیل ضد زنگ، سطوح شیشه‌ای پیشخوان، درها، میزهای تعویض پوشک در سرویس‌های بهداشتی و همچنین فضاهایی با دسترسی سخت، همگی می‌توانند به شکلی مؤثر نظافت شوند.

استفاده از بخارشوی به منظور ضدعفونی

روند ضدعفونی کردن در قسمت قصابی

در صورت وجود کیسه‌هایی حاوی پروتئین، بقایای چربی یا مواد غذایی روی سطح و با استفاده از مواد ضدعفونی کننده، می‌توان ویروس‌های موجود در محیط را غیرفعال کرد.

به منظور جلوگیری از واکنش شیمیایی، سطح باید دستی و به سرعت تمیز شود تا آلودگی درشتی روی سطح دیده نشود. برای مرحله ضدعفونی، ماده ضدعفونی کننده به صورت یکنواخت روی سطح اسپری شده تا سطح به صورت کامل مرطوب شود.

پس از گذر زمانی مناسب برای تأثیرگذاری کافی، سطح با استفاده از آب پاک می‌شود. این مرحله برای سطوحی که با مواد خام در تماس هستند، بسیار حیاتی است. مواد سریع ضدعفونی کننده، که در خروجی فروشگاه‌ها استفاده می‌شوند، به سرعت خشک می‌شود.

استفاده از دستگاه‌های نظافتی در قصابی

نظافت بهاره و دستگاه‌های کارچر

در سراسر دنیا، نظافت در فصل بهار اهمیت بیشتری دارد. اگر نظافت فصلی را طبق یک چک لیست درست پیش ببرید، دیگر سر در گم نخواهید شد.

کدام بخارشوی برای خانه تکانی مناسب است؟

یکی از مهمترین ویژگی‌های بخارشوی، عدم نیاز به مواد شوینده است. این ویژگی بخارشوی‌، این دسته بندی، به دستگاه‌هایی ایمن برای افراد ساکن در خانه بدل می‌کند.

بیش از صد نظر مثبت از مشتریان سازمانی با نظافت این دو دستگاه

کارمندان زمان بسیار زیادی را در محیط کاری خود سپری می‌کنند. با وجود تمام شلوغی‌های زندگی، دقت و توجه به معقوله نظافت، کار مهمی است.

اسکرابر، یک سرمایه‌گذاری منطقی

اگر شما قصد نظافت یک محیط صنعتی را دارید، یکی از پرکاربردترین دستگاه‌های نظافتی اسکرابر است. تنوع این دستگاه نظافتی بسیار بالا است.

تنظیم سختی آب در دستگاه بخارشوی SC3

در این ویدیو توضیح داده ایم که چگونه تنظیم سختی آب در بخارشوی SC3 را تنظیم کنید تا رد آب در محل نماند.

با چک لیست نظافتی محیط‌های اداری آشنا شوید.

اگر شما در یک محیط اداری کار می‌کنید، باید از نظافت محیط اطمینان داشته باشید. همچنین فراهم کردن محیطی لذت بخش و سالم برای کارمندان به حفظ روحیه کمک می‌کند.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه فرمایید: - از کیبورد فارسی استفاده کنید و نظر خود را به زبان فارسی بنویسید. - نظر خود را براساس تجربه استفاده از محصولات بیان کنید. - به نظرات سایر کاربران احترام بگذارید. - پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند حذف می‌شوند.
× مشاوره قبل از خرید میخواهید؟ با من در تماس باشید