تلفن تماس: ۵۴۰۹۱-۰۲۱
سبدخرید
حساب کاربری

نظافت مکانیکی و ضدعفونی با استفاده از اسکرابر

نظافت مکانیکی و ضدعفونی با استفاده از اسکرابر

برای تمیز کردن کفپوش‌های سخت، علاوه بر تجهیزات نظافت دستی، از دستگاه‌های اسکرابر نیز استفاده می‌شود. با استفاده از دستگاه‌ اسکرابر می‌توان تنها در یک مرحله، آلودگی‌های تر را از بین برد. این روش نظافت، از نظر بهداشتی و بهره‌وری مورد توجه قرار گرفته است. نظافت مکانیکی و ضدعفونی با دستگاه اسکرابر نیز امکان‌پذیر است.

مزایای نظافت مکانیکی

مزایای نظافت مکانیکی نسبت به نظافت دستی این است که با جذب آب آلوده، میکروب‌ها به طور دائم از بین رفته و با یک پارچه تنظیف جمع می‌شوند. با انجام این کار، خطر آلودگی مجدد به حداقل می‌رسد. ریسک آلودگی مجدد، از طریق دست با تمیز کردن بدون تماس کاهش پیدا می‌کند.

کاربرد دستگاه‌های نظافتی، همچنین باعث افزایش بهره‌وری می‌شود. با استفاده از این دستگاه‌ها، مساحت وسیع‌تری را می‌توان در مدت زمان کمتر نظافت کرد. از دیگر مزایای این دستگاه‌ها، امکان اضافه کردن دقیق مواد شوینده با توجه به میزان آلودگی‌ها است. اگر میزان آلودگی زیاد باشد، از ماده شوینده بیشتری استفاده می‌شود.

نظافت مکانیکی و ضدعفونی با استفاده از اسکرابر

استفاده از مواد شوینده: اسیدی یا قلیایی؟

توصیه می‌شود که بعد از استفاده از فوم شوینده اسیدی، از فوم قلیایی نیز استفاده کنید. با این کار، میکروارگانیسم‌ها نمی‌توانند نسبت به این ترکیبات مقاوم باشند. این موضوع در رابطه با مواد ضدعفونی کننده‌ نیز صدق می‌کند.

علاوه بر آن، اسیدها باعث از بین رفتن تجمعات رسوبات آهکی نیز می‌شوند. برای اعمال بر روی اینگونه سطوح، ماده شوینده قلیایی، کارآیی مناسبی ندارد. آلودگی‌های با پایه آلی، به خوبی توسط عوامل تمیزکننده قلیایی از بین می‌روند.

رسوبات، محلی مناسب برای تجمع باکتری‌ها و ویروس‌ها است. پس برای جلوگیری از تجمع این مواد، باید از مواد شوینده مختص به آن استفاده کرد. زمانی که از مواد شوینده اسیدی استفاده می‌شود، در نظر داشته باشید که ممکن است قبل از شروع کار، محل چسبیدن کاشی‌ها نیاز به خیس کردن داشته باشد.

با خیس کردن درزهای کاشی‌ها، می‌توان از آسیب به مواد تشکیل دهنده آنها جلوگیری کرد. زیرا با این کار، آب جذب درزها شده و در تماس با مواد شوینده آسیبی به آنها وارد نمی‌شود.

نظافت مکانیکی و ضدعفونی با استفاده از اسکرابر

چالش: کفپوش‌های بافت دار

تمیز کردن کفپوش‌های بافت دار، با استفاده از سیستم نظافت دستی کار دشوار‌ی است. مشکل آنجایی است که بقایای مواد شوینده را نمی‌توان از سطح به طور کامل پاک کرد.

از یک طرف، باقیمانده این ذرات را نمی‌توان مشاهده کرد. از طرفی دیگر، زمینه رشد باکتری‌ها نیز فراهم می‌شود. برای مقابله با این مشکل، می‌توان از اسکرابر استفاده کرد. اسکرابرها با استفاده از برس چرخشی، به راحتی این مشکل را حل می‌کنند.

با نفوذ برس‌ اسکرابر به شیارها، آلودگی‌ها سست شده و آنها را از بین می‌برند. یکی دیگر از مزایای برس غلتکی این است که حتی ذرات درشت‌تر آلودگی نیز جارو می‌شوند و یکی از مراحل نظافت خود به خود حذف می‌شود.

نظافت مکانیکی و ضدعفونی با استفاده از اسکرابر

ضدعفونی کف با استفاده از اسکرابر خشک‌کن

از اسکرابر خشک‌کن‌ها می‌توان برای ضدعفونی کف استفاده کرد. رعایت دوز مواد شیمیایی درست و زمان مصرف دقیق، طبق مشخصات سازنده باید انجام گیرد.

دوز صحیح

دو نکته برای انتخاب دوز صحیح وجود دارد:

‍۱.بهترین غلظت ماده شوینده، زمانی است که به صورت خودکار توسط دستگاه انتخاب شود.

۲.محلول ضدعفونی کننده را می‌توان با نسبت صحیح و با استفاده از پیمانه، اندازه‌گیری کرد.

نظافت مکانیکی و ضدعفونی با استفاده از اسکرابر

روند ضدعفونی مکانیکی کف

برای ضدعفونی درست، باید از میزان کافی ماده شوینده استفاده کرد. برای این کار، میزان پاشش، با در نظر گرفتن سطح انتخاب می‌شود که در نتیجه باعث رطوبت یکنواخت شود.

استفاده از پارچه‌هایی از جنس میکروفیبر یا پد برای این کار بسیار مناسب است. برای انجام این کار بهتر است از برس غلتکی استفاده نشود.

عملیات پس از استفاده از اسکرابر خشک‌کن

اسکرابر خشک‌کن‌ها باید به صورت عمقی نظافت شوند یا پس از اتمام روند ضدعفونی، دستگاه نیز ضدعفونی شود. علاوه بر آن، محلول ضدعفونی کننده اضافی نیز باید از مخزن تخلیه شود تا به دستگاه آسیبی وارد نشود.

در حالت ایده‌آل، قسمت‌هایی از دستگاه مانند مخزن آب تمیز، آب کثیف و مخزن مواد شوینده همگی باید باز بماند تا سریع خشک شود.

نظافت مکانیکی و ضدعفونی با استفاده از اسکرابر

تمیز و ضدعفونی کردن بر اساس استاندارد HACCP (کنترل بحرانی تجزیه و تحلیل خطر)

در مناطق حساس بهداشتی، مانند آشپزخانه‌ها یا بیمارستان‌ها، محل و تجهیزات همگی باید با نظافت دقیق و در صورت لزوم ضدعفونی، تمیز نگه داشته شوند. از آنجایی که دستگاه نواحی و قسمت‌های متفاوتی دارد، روش نظافت آنها نیز با یکدیگر متفاوت است. نحوه نظافت باید در جایی که مشخص باشد، آویزان شود.

برنامه نظافت، باید پاسخگوی جزییات زیر باشد:

  • چه چیزی (دستگاه، سطح وکف)
  • چه زمانی (پس از استفاده، روزانه و هفتگی)
  • با چه موادی (شوینده و دوز استفاده از آنها)
  • توسط چه کسی (کارمند وظیفه شناس)

زمانی که کار نظافت تکمیل شد، باید تمام مراحل آن ثبت و امضا شود. با این کار امکان کنترل روند نظافت، فراهم می‌شود. لازم به ذکر است که نظافت و ضدعفونی دو فرآیند متفاوت هستند.

هدف از نظافت، از بین بردن آلودگی‌هایی مانند باقیمانده مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده همچنین میکروارگانیسم‌ها است. از طریق نظافت، بیش از ۹۰٪ میکروارگانیسم‌های روی سطوح از بین می‌رود.

ضدعفونی شامل فرآیند شیمیایی و فیزیکی است. این فرآیند، باعث از بین رفتن میکروارگانیسم‌ها شده تا حدی که به سطح و سلامت افراد آسیبی وارد نشود.

نظافت مکانیکی و ضدعفونی با استفاده از اسکرابر

نظافت بهاره و دستگاه‌های کارچر

در سراسر دنیا، نظافت در فصل بهار اهمیت بیشتری دارد. اگر نظافت فصلی را طبق یک چک لیست درست پیش ببرید، دیگر سر در گم نخواهید شد.

کدام بخارشوی برای خانه تکانی مناسب است؟

یکی از مهمترین ویژگی‌های بخارشوی، عدم نیاز به مواد شوینده است. این ویژگی بخارشوی‌، این دسته بندی، به دستگاه‌هایی ایمن برای افراد ساکن در خانه بدل می‌کند.

بیش از صد نظر مثبت از مشتریان سازمانی با نظافت این دو دستگاه

کارمندان زمان بسیار زیادی را در محیط کاری خود سپری می‌کنند. با وجود تمام شلوغی‌های زندگی، دقت و توجه به معقوله نظافت، کار مهمی است.

اسکرابر، یک سرمایه‌گذاری منطقی

اگر شما قصد نظافت یک محیط صنعتی را دارید، یکی از پرکاربردترین دستگاه‌های نظافتی اسکرابر است. تنوع این دستگاه نظافتی بسیار بالا است.

تنظیم سختی آب در دستگاه بخارشوی SC3

در این ویدیو توضیح داده ایم که چگونه تنظیم سختی آب در بخارشوی SC3 را تنظیم کنید تا رد آب در محل نماند.

با چک لیست نظافتی محیط‌های اداری آشنا شوید.

اگر شما در یک محیط اداری کار می‌کنید، باید از نظافت محیط اطمینان داشته باشید. همچنین فراهم کردن محیطی لذت بخش و سالم برای کارمندان به حفظ روحیه کمک می‌کند.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه فرمایید: - از کیبورد فارسی استفاده کنید و نظر خود را به زبان فارسی بنویسید. - نظر خود را براساس تجربه استفاده از محصولات بیان کنید. - به نظرات سایر کاربران احترام بگذارید. - پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند حذف می‌شوند.
× مشاوره قبل از خرید میخواهید؟ با من در تماس باشید