تلفن تماس: ۵۴۰۹۱-۰۲۱
سبدخرید
حساب کاربری

نکاتی برای نظافت فرش، موکت و مبلمان

نظافت موکت - نظافت مبلمان

زمانی که یک بعد از ظهر شاد را با خانواده در اتاق نشیمن می‌گذرانید؛ بعد از مدتی متوجه می‌شوید لکه‌ها و خرده‌های غذا، در اطراف اتاق پراکنده شده‌اند. اما نگران نباشید.

در این مقاله به نکات و راهکارهایی می‌پردازیم که با رعایت آن‌ها مبلمان و موکت شما برای سال‌ ها زیبا و ماندگار خواهد بود.

چرا نظافت فرش، موکت و مبلمان باید به صورت مستمر و منظم صورت پذیرد؟

وجود مبل و صندلی باعث راحتی و دنجی فضای نشیمن می‌شود. فرش و موکت هم محیط را زیباتر می‌کند و هم احساس صمیمیت را به فضا می‌افزاید. گرچه این وسایل مکان را زیبا می‌کنند، دائما در معرض انواع آلودگی‌ها هم هستند.

نظافت موکت، فرش و مبلمان به صورت مستمر و صحیح سبب می‌شود، تا سال‌ها بتوانید از اسباب و اثاثیه‌تان به خوبی استفاده کنید.

چند دلیل برای این که چرا باید مبلمان و اثاثیه را به طور منظم و مستمر نظافت کنید:

– لکه‌هایی که ظاهرا مبلمان و اثاثیه شما را ناخوشایند و نامطلوب ساخته اند از بین خواهند رفت.

– و آلودگی‌ها و جرم‌هایی که به سختی پاک می‌شوند، نیز معمولا با نظافت مستمر از بین می‌روند.

– اگر در خانه‌تان حیوان خانگی دارید؛ موهای حیوان خانگی‌تان از مبلمان و موکت پاک می‌شود.

– فرش و مبلمان شما ظاهر زیبای خود را حفظ می‌کنند و طول عمرشان افزوده می‌شود.

 

این موارد در مورد صندلی و تشک اتومبیل‌ها هم صدق می‌کند و دلایلی است برای نظافت مستمر فضا داخلی ماشینتان.

برای آلودگی‌های سطحی از جاروبرقی استفاده کنید.

گرد و غبار، جرم ها و آلودگی های روی فرش و مبلمان به راحتی با جاروبرقی از بین می‌روند. البته انتخاب لوازم جانبی مناسب هم قطعاً ضروری است.

نظافت فرش و موکت

فرش و موکت باید حداقل هفته‌ای یک بار نظافت شوند. جاروبرقی‌ ها به طور معمول دو نوع نازل دارند؛ یک نازل برای سطوح سخت و یک نازل برای نظافت فرش و موکت. برای یک نظافت کامل می‌توانید از نازل مکش توربو استفاده کنید. برای زمان‌ هایی که به دنبال نظافتی سریع و آنی هستید، از جاروی شارژی بی‌ سیم کارچر بهره ببرید.

خرید فرش شوی

نظافت مبلمان و اثاثیه

جاروهای برقی را برای تمیز کردن مبلمان، کوسن‌ها و تشک‌ها نیز می‌توان به کار برد. برای نظافت دقیق‌تر می‌توانید از نازل توربو مخصوص اثاثیه استفاده کنید. با این نازل می‌توانید کثیفی‌های مانده بر روی مبلمان و اثاثیه را پاک کنید.

بهترین فرش و مبل شوی

جاروبرقی‌هایی مخصوص افرادی که آلرژی دارند

مکش آلودگی‌ها توسط جاروبرقی به کمک جریان هوا صورت می‌گیرد هوای وارد شده به جاروبرقی پس از عبور از فیلتر و موتور جاروبرقی از قسمت عقب دستگاه خارج می‌شود. معمولا هوای خروجی از جاروبرقی محتوی ذرات ریز گرد و غبار، قارچ‌ها، گرده گیاهان و .. می‌باشد که دارای ابعاد بسیار ریز و میکروسکوپی هستند و فیلتر دستگاه قادر به جذب آنها و جلوگیری از خروج آنها از جاروبرقی نبوده است.

وجود این ذرات ریز در هوای خروجی از دستگاه جاروبرقی معمولاً برای افراد مبتلا به آلرژی ایجاد اشکال نموده و منجر به ظهور یا تشدید علائم آلرژی در آنها می‌شود. در این میان جاروبرقی‌های مجهز به فیلتر هپا به کمک فیلتر قدرتمند خود کلیه ذرات ریز موجود در هوا را حتی با ابعادی در حد میکرون جمع‌آوری نموده و مانع از خروج مجدد آنها از جاروبرقی می‌شوند.

این امر موجب می‌شود که در هنگام نظافت موکت و مبلمان با استفاده از جاروبرقی‌های مجهز به فیلتر هوا علاوه بر تمیز شدن سطح محیط و اثاثیه، هوای محیط نیز پاکسازی شده و شرایط بهتری برای کودکان و افراد مبتلا به آلرژی فراهم شود.

کلیه جاروبرقی‌های سری Vc کارچر آلمان شامل مدل‌های VC5, VC3, VC2 و VC6 که از سری خانگی جاروبرقی‌های این کمپانی به شمار می‌روند به فیلتر هپا مجهز بوده و در هنگام نظافت موکت، فرش یا مبلمان سطح بهداشت بسیار مطلوبی را به کاربر ارائه خواهند نمود.

این جاروبرقی‌ها علاوه بر از فیلتر هپا از موتورهای قدرتمند، قدرت مکش بالا، بدنه مقاوم و سبک، طراحی ارگونومیک و نازل‌های گوناگون برخوردار می‌باشند. برای آشنایی بیشتر با انواع مدل‌های جاروبرقی خانگی کارچر می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

فرش شوی

دستگاه‌های فرش و موکت‌شوی و نازل اسپری

فرش، قالیچه، کوسن، تشک و… را با یک نازل اسپری نظافت کنید. کارچر آلمان دستگاه‌های مختلفی را ارائه نموده است که برای شستشوی موکت، فرش و مبلمان طراحی و تولید شده‌اند. نحوه کار با این دستگاه‌ها بسیار ساده است. ابتدا آب و ماده شوینده بر روی سطح مورد نظر اسپری می‌شوند و سپس آب و ماده شوینده همراه با آلودگی‌های توسط دستگاه از سطح مکش می‌شوند.

روش کار این دستگاه‌ها تمیزی مطلوبی را به ارمغان می‌آورد. دستگاه‌هایی که کارچر برای شستشوی موکت، فرش و مبلمان طراحی و تولید نموده است به دو دسته خانگی و صنعتی تقسیم می‌شوند.

دسته فرش، موکت و مبلمان‌شوی خانگی کارچر سری SE می‌باشد. دستگاه‌های سری SE دارای عملکرد بسیــار کاملی می‌باشند به طوری که با قابلیت پاشش و مکش آب و نازل‌های بسیار متنـــوع و کامــلی که دارند توان شستشوی فــرش، موکت، مبلمان، سنگ و سرامیک را دارند.

برخی مدل‌های سری SE عبارتند از SE 4001 ،SE 4002 ،SE5.100 و … . در زیر به صورت اجمالی یکی از این دستگاه‌ها را معرفی می‌کنیم اما لازم است برای دریافت اطلاعات بیشتر قسمت مربوطه بر روی قسمت زیر کلیک کنید.

فرش شوی خانگی کارچر

یکی از مدل‌های پرطرفدار فرش، موکت و مبلمان‌شوی خانگی کارچر دستگاه SE 4001 می‌باشد. این دستگاه از یک موتور ۱۴۰۰ وات برخوردار است که در حین مصرف پایین انرژی بهره‌وری بالایی داشته و ۲۱۰ Air watts قدرت مکش به کاربر ارائه می‌نماید. حجم مخزن آب تمیز و آب کثیف این دستگاه به صورت مجزا بوده و هریک به اندازه ۴ لیتر گنجایش دارند.

این دستگاه دارای نازل کف آب و خاک، نازل گوشه و نازل فرش و سرامیک‌شوی بوده و علاوه بر توانایی شستشوی فرش، موکت و مبلمان می‌تواند به عنوان یک جاروبرقی آب و خاک نیز مورد استفاده قرار گیرد.

و اما سری صنعتی دستگاه‌های مخصوص شستشوی مبلمان کارچر که قادر به شستشوی فرش و موکت نیز می‌باشند دستگاه‌های سری Puzzi هستند. این سری از دستگاه‌های کارچر با موتور قدرتمند و نازل‌های متعدد خود قادرند عملیات شستشوی مبلمان، فرش و موکت را در سطح وسیع عهده‌دار شوند.

دستگاه‌های سری Puzzi به راحتی برای شستشوی صندلی و مبلمان سالن‌های سینماها، لابی و اتاق‌های هتل‌ها، صندلی‌های سالن‌های همایش و … قابل استفاده بوده و با استفاده از سیستم پاشش مواد شوینده و مکش پرقدرت شستشوی بسیار باکیفیتی را برای فرش، موکت و مبلمان ارائه می‌دهند.

نظافت سطوح پرزدار بدون آسیب دیدن

از جمله دستگاه‌های فرش و مبل‌شوی سری Puzzi دستگاه Puzzi 10/1 است این دستگاه از یک مخزن آب تمیز ۱۰ لیتری و یک مخزن آب کثیف ۹ لیتری برخودار است. توان موتور مکنده آن ۱۲۵۰W است و از یک موتور پاشنده آب و ماده شوینده نیز بهره می‌برد.

کارآیی این دستگاه ۲۰ تا ۲۵ مترمربع در ساعت می‌باشد. مخزن آب کثیف آن قابل جداسازی است و دارای یک دسته کمکی می‌باشد که انجام عمل شستشو را در هنگام شستشوی موکت و فرش برای کاربر تسهیل می‌نماید. امکان اتصال نازل‌های حرفه‌ای متعددی نیز به این دستگاه فراهم است و تعویض نازل‌ها بسیار ساده و سریع قابل انجام است.

مراحل استفاده از نازل اسپری:

۱) ابتدا سطح مورد نظر فرش یا مبلمان را با جاروبرقی نظافت کنید، تا ذرات درشت آلودگی جمع شوند.

۲) آب را درون مخزن نازل اسپری پر کنید. مقدار ماده شوینده را مطابق دستورالعمل به مخزن بیفزایید.

۳) آب و ماده شوینده را به مقدار یکسان اسپری کنید. نازل را با فاصله ۱۰ سانتی‌متری از سطح نگه دارید. اجازه دهید چند دقیقه مخلوط بر روی سطح بماند.

۴) نازل را بر فرش یا مبلمان قرار دهید و به آرامی مواد را مکش کنید.

۵) دقت داشته باشید آب و مواد شوینده را دور تا دور سطح مورد نظر برای تمیزی اسپری کنید، تا بعد از خشک شدن نشانه‌ و لکه‌ای باقی نماند.

۶) این فرآیند را تا زمانی که دیگر ماده شوینده و آلودگی بر روی سطح نمانده بود، تکرار کنید.

۷) در صورت نیاز یک یا دو بار سطح را با آب تمیز بشویید.

۸) برای خشک شدن فرش و مبلمان به مقدار کافی منتظر بمانید و در این بین تهویه اتاق را مطبوع نگه دارید.

۹) پس از خشک شدن یک بار دیگر سطح را با جاروبرقی تمیز کنید.

فرش شوی خشک کن

برطرف کردن لکه‌های موضعی

لکه‌هایی که بر روی فرش، موکت یا مبلمان به وجود می‌آیند، آزاردهنده هستند. وقتی شکلاتی بر روی موکت می‌افتد یا آب‌میوه به روی مبل می‌ریزد یا… باید سریع برای تمیز کردن اقدام کنید.

• لکه‌هایی که تازه ایجاد شده‌اند آسان‌تر برطرف می‌شوند.

• لکه‌های قدیمی‌تر سخت‌تر قابل تشخیص هستند.

• اگر لکه‌هایی برای مدت طولانی تمیز نشوند می‌توانند گسترش یابند.

 

در مورد لکه‌های خیس مهم است که به سرعت اقدام کنید و بلافاصله لکه را با یک پارچه خشک و تمیز پاک کنید. در هنگام پاک کردن لکه را مالش ندهید. این کار باعث می‌شود که مایع به عمق بیش‌تری از الیاف نفوذ کند و به پارچه آسیب برساند.

۹۰ درصد لکه‌های خشک در آب حل می‌شوند. برای مطمئن شدن از این موضوع به سرعت یک پارچه سفید را با آب ولرم خیس کنید و بر روی لکه بکشید. اگر لکه شروع به حل شدن با آب کرد، با انجام حرکات چرخشی از بالا به پایین به آرامی لکه را از بین ببرید.

اگر لکه با آب از بین نرفت. از ماده لکه‌بر استفاده کنید. ماده لکه‌بر را بر روی یک پارچه رنگی اسپری کنید و به روی لکه بکشید. پس از این کار می‌توانید با استفاده از نازل اسپری که در بالا به آن اشاره شد، باقی‌مانده مواد را از بین ببرید.

مطالب مرتبط:

ویدئوی شستشوی موکت

کدام بخارشوی برای خانه تکانی مناسب است؟

یکی از مهمترین ویژگی‌های بخارشوی، عدم نیاز به مواد شوینده است. این ویژگی بخارشوی‌، این دسته بندی، به دستگاه‌هایی ایمن برای افراد ساکن در خانه بدل می‌کند.

بیش از صد نظر مثبت از مشتریان سازمانی با نظافت این دو دستگاه

کارمندان زمان بسیار زیادی را در محیط کاری خود سپری می‌کنند. با وجود تمام شلوغی‌های زندگی، دقت و توجه به معقوله نظافت، کار مهمی است.

اسکرابر، یک سرمایه‌گذاری منطقی

اگر شما قصد نظافت یک محیط صنعتی را دارید، یکی از پرکاربردترین دستگاه‌های نظافتی اسکرابر است. تنوع این دستگاه نظافتی بسیار بالا است.

تنظیم سختی آب در دستگاه بخارشوی SC3

در این ویدیو توضیح داده ایم که چگونه تنظیم سختی آب در بخارشوی SC3 را تنظیم کنید تا رد آب در محل نماند.

با چک لیست نظافتی محیط‌های اداری آشنا شوید.

اگر شما در یک محیط اداری کار می‌کنید، باید از نظافت محیط اطمینان داشته باشید. همچنین فراهم کردن محیطی لذت بخش و سالم برای کارمندان به حفظ روحیه کمک می‌کند.

مزایای استفاده از دستگاه‌های اسکرابر و سوییپر در فضای بیمارستانی

اسکرابرهای سرنشین‌دار و سوییپرها به عنوان دستگاه‌های نظافت صنعتی قادر به نظافت محیط‌های بیمارستانی با وسعت بالا در کمترین زمان ممکن هستند.

تمیز و ایمن نگه داشتن خانه سالمندان

بدون شک نظافت و پاکیزگی برای خانه سالمندان اولویت اول است. خانه سالمندان از مکان‌های مهم و حساس است که نظافت آن اهمیت بسیار زیادی دارد. این محیط‌ها به دلیل اقامت افراد آسیب پذیر، از حساسیت زیادی برخوردار است.

جلوگیری از بروز عفونت با فیلتراسیون مناسب

فیلترهای هپای ساخته شده توسط شرکت کرشر که در دستگاه تصفیه هوا و جاروبرقی‌ها تعبیه شده است، ذرات نامطلوب را حذف و بر کیفیت هوا تأثیر مطلوبی می‌گذارد.

بهداشت محیط چطور بهره‌وری را افزایش می‌دهد؟

یکی از مهمترین مسائلی که در حوزه صنعت مورد بحث قرار می‌گیرد، بهره‌وری کارخانجات است. بهره‌وری یک کارخانه به موارد زیادی بستگی دارد. افراد همواره تلاش می‌کنند تا بتوانند بیشترین و بهترین نتیجه را از دستگاه‌ها و شرایط موجود بگیرند.

تاریخچه اسکرابر

اسکرابر اولین بار در حدود ۱۰۰ سال پیش مورد استفاده قرار گرفت. این دستگاه نظافتی امروزه در جایگاهی قرار گرفته که نظافت بدون اسکرابر، بدون معنی است.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه فرمایید: - از کیبورد فارسی استفاده کنید و نظر خود را به زبان فارسی بنویسید. - نظر خود را براساس تجربه استفاده از محصولات بیان کنید. - به نظرات سایر کاربران احترام بگذارید. - پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند حذف می‌شوند.
× مشاوره قبل از خرید میخواهید؟ با من در تماس باشید