تلفن تماس: ۵۴۰۹۱-۰۲۱
سبدخرید
حساب کاربری

چطور تأثیرات آلودگی هوا را کاهش دهیم؟

چگونگی کاهش تأثیرات آلودگی هوا

در روزهایی که میزان آلودگی هوا زیاد است، بهترین کار عدم حضور در معابر اصلی و خیابان‌های شلوغ است. افرادی که بیماری ریوی دارند، باید به این نکته توجه بیشتری داشته باشند. بخش بزرگی از آلودگی‌ها، ناشی از فعالیت کارخانجات و شرکت‌ها است که از کنترل ما خارج است. اما موارد دیگری است که ما می‌توانیم آنها را کنترل کرده و باعث ایجاد تغییر شویم.

آلودگی هوا چیست؟

آلودگی هوا به ذرات ریز معلق در هوا می‌گویند که منشأ شیمیایی و گازی دارند. این آلاینده‌های هوا می‌تواند تأثیرات مخربی بر روی سلامت افراد داشته باشد.

آیا آلودگی هوا قابل رؤیت است؟

گازهایی مانند دی اکسید کربن در داخل اتمسفر محبوس می‌شوند. زمانی که میزان این ذرات زیاد باشد، گاهی ما می‌توانیم آن را به صورت مه رویت کنیم. زمانی که آلودگی هوا به صورت مه قابل رویت باشد، به این معنی است که میزان آلودگی هوا به حد خطرناکی رسیده است.

ذرات دیگری مانند دی اکسید نیتروژن هم در هوا وجود دارد که تأثیرات مخربی بر روی سلامتی دارد. سازمان بهداشت جهانی به این نتیجه رسید که هیچ سطح ایمنی برای ذرات معلق وجود ندارد.

این در صورتی است که در بیشتر مواقع آلودگی هوا دیده نمی‌شود. مانند اکسیژن، ذرات می‌توانند غیر قابل رؤیت بوده اما این از میزان خطرناک بودن ذرات چیزی کم نمی‌کند.

آلودگی هوا از چه منابعی حاصل می‌شود؟

آیا می‌دانستید که به ازای هر دو نفر، یک ماشین در خیابان وجود دارد؟ ۸۰٪ درصد آلودگی هوا در جاده‌ها که باعث شکسته شدن میزان مجاز آلاینده‌ها می‌شود، ناشی از حمل و نقل جاده‌ای است.

افزایش بار ترافیکی در دهه‌های اخیر نه تنها بر کیفیت هوای شهرها تأثیر گذاشته بلکه، تأثیرات گسترده‌تری مانند آلودگی صدا، کمبود فعالیت‌های فیزیکی، مشکل دسترسی و ترافیک جاده‌ای را شامل می‌شود.

چرا آلودگی هوا مضر است؟

آلودگی هوا نه تنها بر روی محیط زیست تأثیر می‌گذارد بلکه بر روی سلامتی هم اثرگذار است. برای مثال سالانه در انگلیس بین ۲۸۰۰۰ تا ۳۶۰۰۰ نفر به دلیل آلودگی هوا فوت می‌کنند. آلودگی هوا، تأثیرات طولانی مدتی را بر سلامت ما می‌گذارد. این ذرات آلاینده باعث بدتر شدن بیماری‌های تنفسی، قلبی و عروقی می‌شوند.

چرا باید برای بهبود آلودگی هوا اقداماتی انجام داد؟

بزرگترین منشأ تولید کربن دی اکسید، خودروها هستند. به همین دلیل باید رفتارهای ما در جهت بهبود شرایط باشد. یکی از آسانترین راه‌ها، ایجاد تغییرات در زندگی روزمره است.

ایجاد تغییر در چگونگی حمل و نقل، یکی از عوامل بسیار مهم است. اگر مردم از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند، پیاده روی یا دوچرخه سواری کنند، بخش بزرگی از این مشکل حل خواهد شد.

یک سری اقدامات به شما در برابر افزایش میزان آلاینده‌ها کمک می‌کند:

کمتر از ماشین استفاده کنید.

به جای استفاده روزمره از ماشین خود، می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی یا ماشین‌های برقی استفاده کنید.

وسیله نقلیه خود را سالم نگه دارید.

اگر وسیله نقلیه‌تان نیاز به تعمیر دارد، انجام دهید. باد تایرها را ماهانه چک کنید.

درخت بکارید.

درختان توان جذب آلاینده‌ها و دی اکسید کربن را دارند. همچنین درختان باعث  آزاد شدن اکسیژن به هوا می‌شود که باعث خنک شدن هوا نیز می‌شود.

بیشتر از وسایل و ابزارآلات دستی استفاده کنید.

اگر از دستگاهی می‌خواهید استفاده کنید بهتر است موتور دستگاه با استفاده از بنزین کار نکند تا فضا کمتر آلوده شود.

کمتر از انرژی استفاده کنید.

از دستگاه‌ها و وسایل گرمایشی استفاده بهینه کنید. در صورت عدم استفاده از وسایل الکتریکی، آنها را خاموش کنید.

دستگاه تصفیه هوای AF100

در کنار تمامی این راهکارها، شما می‌توانید از دستگاه‌های تصفیه هوا استفاده کنید. عملکرد دستگاه به گونه‌ای است که هوای آلوده، بوی نامطبوع، دود، مواد آلرژی زا، میکروب‌ها و ویروس‌ها را جذب کرده، از فیلترهای متنوع عبور داده و پس از آن هوای مطبوع و سالم را به محیط باز می‌گرداند.

دستگاه تصفیه هوای کرشر می‌تواند راه حلی مناسب برای این نیاز باشد. خصوصا در شهرهای بزرگ استفاده از این دستگاه در منزل و محیط کار پیشنهاد می‌شود.

این دستگاه برای افراد مسن، کودکان در سن رشد، افرادی که بیماری زمینه‌ای، آسم یا آلرژی دارند، بسیار حیاتی است. با استفاده از این دستگاه‌ها، احتمال بروز بیماری‌های زمینه‌ای نیز کاهش پیدا می‌کند.

فیلتر هپا (HEPA)

یکی از معمول‌ترین و مهمترین این فیلترها، فیلتر هپا (HEPA) است. فیلتر هپا توان جذب ذرات بزرگتر از ۰.۳ میلی میکرون را داشته و با کارایی ۹۹.۹۷٪ فیلتراسیون را انجام می‌دهد. فیلتر هپا باعث می‌شود هوای محیط با کیفیت بالایی فیلتر شده و در نتیجه بر عملکرد دستگاه تصفیه هوا به صورت مستقیم تأثیر می‌گذارد.

بیشتر فیلترهای هوا منافذ بزرگی داشته که باعث می‌شود فرآیند فیلتراسیون به درستی پیش نرود. ساخت این فیلتر از الیاف نانو استفاده شده که تا حد زیادی فیلتراسیون را تقویت می‌کند. این فیلتر در دستگاه‌های متنوعی از جمله جاروبرقی، جارو شارژی و دستگاه تصفیه هوا استفاده شده است. هرچه میزان استفاده از دستگاه زیاد باشد، طول عمر فیلتر کاهش پیدا می‌کند

نظافت بهاره و دستگاه‌های کارچر

در سراسر دنیا، نظافت در فصل بهار اهمیت بیشتری دارد. اگر نظافت فصلی را طبق یک چک لیست درست پیش ببرید، دیگر سر در گم نخواهید شد.

کدام بخارشوی برای خانه تکانی مناسب است؟

یکی از مهمترین ویژگی‌های بخارشوی، عدم نیاز به مواد شوینده است. این ویژگی بخارشوی‌، این دسته بندی، به دستگاه‌هایی ایمن برای افراد ساکن در خانه بدل می‌کند.

بیش از صد نظر مثبت از مشتریان سازمانی با نظافت این دو دستگاه

کارمندان زمان بسیار زیادی را در محیط کاری خود سپری می‌کنند. با وجود تمام شلوغی‌های زندگی، دقت و توجه به معقوله نظافت، کار مهمی است.

اسکرابر، یک سرمایه‌گذاری منطقی

اگر شما قصد نظافت یک محیط صنعتی را دارید، یکی از پرکاربردترین دستگاه‌های نظافتی اسکرابر است. تنوع این دستگاه نظافتی بسیار بالا است.

تنظیم سختی آب در دستگاه بخارشوی SC3

در این ویدیو توضیح داده ایم که چگونه تنظیم سختی آب در بخارشوی SC3 را تنظیم کنید تا رد آب در محل نماند.

با چک لیست نظافتی محیط‌های اداری آشنا شوید.

اگر شما در یک محیط اداری کار می‌کنید، باید از نظافت محیط اطمینان داشته باشید. همچنین فراهم کردن محیطی لذت بخش و سالم برای کارمندان به حفظ روحیه کمک می‌کند.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه فرمایید: - از کیبورد فارسی استفاده کنید و نظر خود را به زبان فارسی بنویسید. - نظر خود را براساس تجربه استفاده از محصولات بیان کنید. - به نظرات سایر کاربران احترام بگذارید. - پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند حذف می‌شوند.
× مشاوره قبل از خرید میخواهید؟ با من در تماس باشید