تلفن تماس: ۵۴۰۹۱-۰۲۱
سبدخرید
حساب کاربری

چگونه مدارس و مهدکودک‌ها، بهداشت محیط را تضمین می‌کنند؟

نظافت مدارس و مهدکودک‌ها

نه تنها در زمان همه‌گیری کرونا بلکه به طور کلی مهدکودک‌ها و مدارس، مکان‌هایی هستند که باعث افزایش عوامل بیماری‌زا می‌شوند. با پیشبرد یک روش بهداشتی در این مکان‌ها، می‌توان از گسترش میکروب‌ها و باکتری‌ها جلوگیری کرد.

نظافت باعث به وجود آمدن ایمنی می‌شود.

برای نظافت درست محیط‌های اشتراکی مانند مدارس و مهدکودک‌ها، رعایت مسائل بهداشتی، تفاوت بزرگی ایجاد می‌کند. این موارد شامل تهویه اتاق‌ها، کاهش اندازه گروه‌ها، رعایت دستورالعمل‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و پوشش صورت است.

یکی دیگر از عوامل مهم، معرفی روند نظافت است. نظافت، تنها زمانی در برابر بیماری‌ها از فرد محافظت می‌کند که روال نظافت منطقی باشد.

  • برای تحلیل ریسک، وقت بگذارید.
  • اجرای دقیق مراحل بهداشتی
  • بررسی و بهبود

قدم ۱: برای تحلیل ریسک، وقت بگذارید.

ویروس SARS-CoV-2 از دسته عوامل بیماری‌زایی است که چالش‌هایی غیر قابل پیش بینی را برای مراکز مراقبتی و آموزشی کودکان و نوجوانان ایجاد کرده است. قبل از شروع دوره همه‌گیری کرونا، وضع بهداشت در شرایط خوبی قرار داشت.

اگر در حال حاضر در موقعیتی قرار دارید که مجبور به بازگشایی مرکزی هستید که به دلیل عدم رعایت بهداشت بسته شده، قبل از بازگشایی باید یک تجزیه و تحلیل برای همه اتاق‌های مرکز انجام دهید.

چگونه می‌توان مانع گسترش ویروس‌ها توسط کودکان و افراد بالغ شد؟ نقاط ضعف مجموعه کجاست؟ کدامیک از روش‌های نظافتی، بهداشت را تضمین می‌کند؟ آیا جوانب ظاهری مانند از بین بردن خاک روی سطوح را می‌توان در صورت کمبود ظرفیت برای تکمیل کارهای مربوط به بهداشت، قربانی کرد؟

کارکنان بخش نظافت، باید طبق دستورالعمل‌های به روز شده کار کنند. این تنها راه اطمینان از درست انجام گرفتن کارهاست. مراحل کار را می‌توان، برای راحتی بیشتر به صورت بصری به تصویر کشید.

قدم ۲: اجرای دقیق مراحل بهداشتی

اگرچه اقدامات بهداشتی هر اتاق، باید به صورت جداگانه تعریف شود، ولی برخی از موارد کلی برای تمام محیط نیز اعمال می‌شود. نظافت عمقی محیط با استفاده از دستگاه‌ها و روش‌های مناسب، خطر گسترش ویروس‌ها در جهان را تا 90% کاهش می‌دهد. به همین منظور، قبل از بازگشایی مجموعه، باید به صورت کامل نظافت و ضدعفونی انجام شود.

باید با دقت به تک تک جزییات توجه شود. به عنوان مثال، تمام شیرآلات و چاه‌ها باید شسته شود تا آب راکد ریسک عفونت را بالا نبرد.

نظافت مدارس و مهدکودک‌ها

پس از بازگشایی، اعمال فرآیندهای بهداشتی باید به شکلی مناسب تعریف شود. در رابطه با دوران همه‌گیری کرونا، سطوحی که به طور مداوم با دست و پوست افراد در تماس بود، نقش مهمی در نظافت روزانه ایفا می‌کرد. در مهدکودک‌ها، کودکان نه تنها اشیا و اسباب‌بازی‌هایشان را لمس می‌کنند بلکه داخل دهانشان نیز می‌گذارند.

به همین دلیل دستگیره‌های در، کلیدهای برق، پنجره‌هایی که کودکان به آنها دسترسی دارند، اسباب‌بازی‌ها، و دیگر سطوح حداقل یکبار در روز باید ضدعفونی شوند.

به خصوص در محیطی که کودکان حضور دارند، از موادی که باقیمانده آنها در محیط می‌ماند نباید استفاده کرد. برای مثال، الکل زود تبخیر شده و هیچ باقیمانده‌ای روی سطح باقی نمی‌گذارد. در نظافت مدارس، لازم است مناطقی که مخصوص استفاده بزرگسالان است مانند آشپزخانه را فراموش نکنید.

نظافت پنجره‌های مدارس

استفاده از دستمال‌های میکروفیبر و اسپری ضدعفونی‌کننده برای نظافت سطوح لازم است. با دو روش می‌توان این کار را انجام داد. یکی از این روش‌ها، روش دستمال‌های رنگی است. در این روش دستمال آبی برای سطوح و قرمز برای توالت مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از این متد، دستمال مخصوص هر محیط، با یکدیگر جابجا نخواهد شد.

با روش ۸ یا ۱۶ بار تا کردن دستمال‌های تنظیف، می‌توان از نظافت سطوح اطمینان حاصل کرد و هر سطح را با قسمت تمیز دستمال، نظافت کرد. با این کار میکروب‌ها از سطوح مختلف جابجا نخواهد شد. دستمال میکروفیبر از پایین یکبار و نسبت به اندازه آن، یک یا دو بار از کنار نیز تا می‌شود.

پس از آن، قسمت تمیز دستمال را با استفاده از اسپری تمیزکننده مرطوب کرده و سطوح نظافت می‌شود. از طریق این روش سیستماتیک، یک دستمال را می‌توان بر روی ۸ یا ۱۶ سطح، استفاده کرد.

نظافت سطوح کف مدارس و سالن‌های ورزشی

برای نظافت روزانه سطوح کف، از جاروبرقی‌هایی که فیلتر هپا HEPA دارند، استفاده می‌شود. همچنین می‌توان محیط را به صورت دستی و با استفاده از طی نیز نظافت کرد. برای نظافت مرطوب هفتگی تحت هیچ شرایطی نباید از سطل آب استفاده شود.

زیرا با استفاده از این روش، ریسک آلوده شدن محیط و گسترش عوامل بیماری‌زا افزایش پیدا می‌کند. به جای آن می‌توان روی طی کاوری کشیده شود که با توجه به وسعت محیط، هر اتاق را با یک کاور طی نظافت کرد.

یک روکش را می‌توان برای نظافت یک اتاق استفاده کرد. با این کار ریسک گسترش عوامل میکروبی و بیماری‌زا کاهش پیدا می‌کند. از پدهای طی چندبار مصرف نیز می‌توان استفاده کرد. اگر این پدها با آب ۶۰ تا ۹۵ درجه سلسیوس و مواد شوینده مناسب شسته شود، برای استفاده دوباره آماده می‌شوند.

اما استفاده از دستمال‌های یکبار مصرف بهداشتی‌تر است. محیط‌های وسیع، مانند سالن‌های ورزشی، غذاخوری و راهروهای بزرگ در مدارس و دانشگاه‌ها، را می‌توان به راحتی توسط اسکرابر خشک‌کن‌ها نظافت کرد. این دستگاه‌ها، بلافاصله آلودگی‌های محیط را مکش کرده به همین دلیل، دستگاه‌هایی بسیار بهداشتی محسوب می‌شوند.

نظافت و ضدعفونی سطوح به روش بهداشتی

قدم ۳: بررسی و بهبود

حتی یک مهدکودک کوچک نیز می‌تواند یک سیستم مدیریتی ساده را برای بررسی اثربخشی مباحث بهداشتی راه‌اندازی کند. یکی از اقدامات ساده، انجام پروتکل‌های نظافتی است. با استفاده از این پروتکل‌ها شما می‌توانید زمان تکمیل کار نظافتی، مشخص نمودن ناتمام ماندن نظافت یک محیط و یا ناتوانی در انجام یک کار را ثبت کرد.

با ثبت این اطلاعات، رسیدن به اهداف نظافتی را می‌توان به صورت کامل بررسی کرد. برای مثال با انجام آزمایش ATP (تست سریعی است که میزان میکروارگانیسم‌های سطح را تخمین می‌زند) می‌توان میزان تأثیرگذاری استانداردهای بهداشتی روی سطح را بررسی کرد.

این تست میزان ادنوزین تری فسفات را که توسط افراد، حیوانات و سایر موجودات زنده باقی می‌ماند را اندازه‌گیری می‌کند. اگر مشخص شود که سطوح به صورت عمقی نظافت نشده، روش‌ها را می‌توان بازبینی و تغییر داد.

برای مثال سطوح کف زمین‌های بازی و سالن‌های ورزشی، باید نظافت شوند. در حالی که کف سرویس‌های بهداشتی یا محوطه ورودی از نظر بهداشتی مهم نیست چون افراد همیشه با کفش وارد این محل‌ها می‌شوند. نظافت پنجره‌هایی که مدام در معرض تماس قرار دارند، امری بسیار ضروری است.

این در حالی است که به طور کلی نظافت پنجره‌های ورودی ساختمان می‌تواند به تعویق بیافتاد. به این ترتیب می‌توان این مفهوم را با شرایط و منابع واقعی قدم به قدم با روال روزانه تظبیق داد تا نظافت و ایمنی برای همه ایجاد شود.

استفاده از بخارشوی بدون نیاز به مواد شیمیایی

چی اتفاقی می‌افتد اگر ...؟

بازگشایی پس از شروع بیماری:

اگر در محلی بیماری شیوع پیدا کند، نشان می‌دهد که افراد حامل ویروس، در ساختمان حضور داشتند. در این صورت، اقدامات بهداشتی باید بیشتر جدی گرفته شود. اگر در روز عادی، ضدعفونی یک مرحله‌ای کافی بود، اکنون باید محیط تمیز و پس از آن ضدعفونی شود.

این کار برای کاهش میزان میکروب‌های روی سطح انجام شده و نوعی ضدعفونی سطوح به حساب می‌آید. در این روش از مواد ضدعفونی کننده نیز استفاده می‌شود. دستگاه‌های نظافتی برای تمیز کردن سطوح کف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

استفاده از اسپری در صورت مجهز بودن کاربران به PPE (تجهیزات حفاظت شخصی) امکان پذیر است. در زمان اسپری مواد ضدعفونی کننده، علاوه بر تجهیزات معمولی لباس کار و دستکش  کاربر به ماسک محافظتی نیز نیاز دارد.

پس از اتمام استفاده از مهپاش، اتاق باید به خوبی تهویه شود و برای مدتی افراد از اتاق استفاده نکنند تا اثر مواد شیمیایی از بین برود و تنفس در هوای اتاق برای کاربر مضر نباشد.

هرکس تمایل استفاده از مواد شیمیایی را نداشته باشد، می‌تواند از دستگاه حرفه‌ای بخارشوی استفاده کند. ویروس‌های به اصطلاح سرپوش دار (مانند ویروس کرونا)، را با استفاده از این دستگاه می‌توان خنثی کرد. این دستگاه با اعمال دمای بالا، این دسته از ویروس‌ها را از بین می‌برد.

دمای بخار آب به ۱۰۰ درجه سلسیوس نیز می‌رسد و با افزایش فاصله، دما را می‌توان کاهش داد. برای مقابله مؤثر با ویروس‌ها، نازل بخارشوی باید به صورت مستقیم بر روی سطح قرار گیرد.

همچنین اطمینان از مدت زمان بخاردهی کافی در یک منطقه با حداکثر میزان بخار، بسیار مهم است. در فضای بیرونی ساختمان نیز می‌توان از دستگاه‌های فشار قوی آب با حالت بخاردهی استفاده کرد.

نظافت بهاره و دستگاه‌های کارچر

در سراسر دنیا، نظافت در فصل بهار اهمیت بیشتری دارد. اگر نظافت فصلی را طبق یک چک لیست درست پیش ببرید، دیگر سر در گم نخواهید شد.

کدام بخارشوی برای خانه تکانی مناسب است؟

یکی از مهمترین ویژگی‌های بخارشوی، عدم نیاز به مواد شوینده است. این ویژگی بخارشوی‌، این دسته بندی، به دستگاه‌هایی ایمن برای افراد ساکن در خانه بدل می‌کند.

بیش از صد نظر مثبت از مشتریان سازمانی با نظافت این دو دستگاه

کارمندان زمان بسیار زیادی را در محیط کاری خود سپری می‌کنند. با وجود تمام شلوغی‌های زندگی، دقت و توجه به معقوله نظافت، کار مهمی است.

اسکرابر، یک سرمایه‌گذاری منطقی

اگر شما قصد نظافت یک محیط صنعتی را دارید، یکی از پرکاربردترین دستگاه‌های نظافتی اسکرابر است. تنوع این دستگاه نظافتی بسیار بالا است.

تنظیم سختی آب در دستگاه بخارشوی SC3

در این ویدیو توضیح داده ایم که چگونه تنظیم سختی آب در بخارشوی SC3 را تنظیم کنید تا رد آب در محل نماند.

با چک لیست نظافتی محیط‌های اداری آشنا شوید.

اگر شما در یک محیط اداری کار می‌کنید، باید از نظافت محیط اطمینان داشته باشید. همچنین فراهم کردن محیطی لذت بخش و سالم برای کارمندان به حفظ روحیه کمک می‌کند.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه فرمایید: - از کیبورد فارسی استفاده کنید و نظر خود را به زبان فارسی بنویسید. - نظر خود را براساس تجربه استفاده از محصولات بیان کنید. - به نظرات سایر کاربران احترام بگذارید. - پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند حذف می‌شوند.
× مشاوره قبل از خرید میخواهید؟ با من در تماس باشید