تلفن تماس: ۵۴۰۹۱-۰۲۱
سبدخرید
حساب کاربری

۸ عادت نظافتی بد که در سال نو باید ترک کنید

۸ عادت نظافتی بد

ترک عادت های بد در سال نو

انجام کارهای روزانه معمولاً در لیست فعالیت‌های لذت‌بخش ما قرار ندارد. اینکه به پیاده‌روی بروید، یک فیلم هیجان انگیز تماشا کنید یا به دیدن دوستانتان بروید بسیار سرگرم کننده‌تر است. اما برخی از عادت‌های نظافتی بدی که وجود دارد باید در سال جدید ترک شوند زیرا باعث از بین رفتن ارزش خانه شما می‌شود. این کارها باید به طور منظم انجام شوند.

۱- توجه نکردن به مسائل کوچک لوله کشی

چکه کردن آب در سینک آشپزخانه، سینک ظرفشویی یا توالت فرنگی که به طور مداوم کار می‌کند، می‌تواند آزاردهنده باشد. به نظر مشکل بزرگی نمی‌رسد، اما اگر به موقع به آنها توجه نکنید، این مشکل بدتر می‌شود. توالت و لوله‌های مسدود شده می‌توانند سرریز شوند. سوراخ‌های کوچک نشت نیز می‌توانند باعث پوسیدگی کف چوب شوند.

راه حل

سینک‌ها و زهکشی‌ها را مرتباً تمیز کنید تا مسدود نشوند و موها و چربی‌های جمع شده از بین بروند. بسیاری از مسائل کوچک لوله‌کشی را می‌توان تنها با چند ابزار و مواد حل کرد.

تعمیر شیر آب

۲- غفلت از فیلترهای هوا و منافذ HVAC

قیمت بیشتر فیلترهای هوا که در دریچه‌ سیستم های تهویه قرار می‌گیرند ارزان است. اجازه ندهید تا دریچه‌ها با گرد و غبار مسدود شوند. جاروی منافذ به طور ماهانه و تعویض فیلتر کمتر از ۱۵ دقیقه به طول می‌انجامد و از سیستم محافظت می‌کند و کیفیت هوا را برای خانواده شما بهبود می‌بخشد.

راه حل

منافذ سیستم خنک‌کننده و گرمایش را بصورت ماهانه تمیز ‌و فیلتر هوا را مرتب تعویض کنید.

تمیز کردن کولر

۳- استفاده از محصولات تمیز کننده نامناسب

مواد شیمیایی خشن باعث از بین رفتن مواد محافظتی می‌شوند و برخی از محصولات تمیزکننده می‌توانند سطوح را خراب کنند. به عنوان مثال، استفاده از پاک‌کننده پایه اسیدی، حتی سرکه سفید مقطر، روی میزهای مرمر می‌تواند سنگ را از بین ببرد.

راه حل

برچسب‌های موجود در هر محصول تمیزکننده را بخوانید و وقت خود را صرف خواندن نظرات سازنده و متخصص در مورد نحوه مراقبت از کارهای مختلف کنید.

نظافت خانه

۴- بی‌نظمی و به‌هم ریختگی

همه ما بی‌نظمی داریم و اغلب اجازه جمع شدن آن را تا زمانی که سازماندهی غیرممکن به نظر می‌رسد می‌دهیم. نیافتن پیراهن مورد علاقه خود یک چیز است اما جمع شدن زباله‌ها محل مناسبی برای رشد جوندگان، سوسک‌ها، پروانه‌ها، عنکبوت‌ها و قارچ‌ها به وجود می‌آورد.

راه حل

سطل‌های زباله که حاوی پسماندهای غذایی روزانه هستند را خالی کنید. حداقل به صورت فصلی، محل زندگی و انبار را نظافت کامل کنید تا از دست گردوغبار و زباله خلاص شوید. هر منطقه را از نظر فعالیت حشرات و جوندگان کنترل کنید.

تفکیک زباله

۵- به پایان نرساندن تمیزکاری

در حالی که هرگونه نظافت معمولاً یک گام در مسیر درست است، اما به پایان نرساندن کار نیز می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند. بعضی از کارها را می‌توان در مراحل کمتر انجام داد، کارهای دیگر را باید در یک روند طولانی شروع و تکمیل کرد. به عنوان مثال، هنگام پاک کردن لکه‌های فرش، باید با پاک کردن یا شستشوی مواد پاک‌کننده، کار را خاتمه دهید. باقیمانده صابون در الیاف فرش باعث می‌شود که فرش کثیفی بیشتری را به خود جلب کند و حتی بدتر به نظر برسد.

راه حل

مراحل مربوط به هر نظافت خانگی را قبل از شروع کار یاد بگیرید و زمان خود را بر اساس آن برنامه‌ریزی کنید تا بهترین نتیجه را برای تلاش خود داشته باشید.

تمیز کردن فرش

۶- نادیده گرفتن بوق‌های هشدار

تقریباً هر دستگاه الکترونیکی هشدار و بوق می‌زند. برخی از آنها مفید هستند، بسیاری از آنها آزاردهنده هستند، برخی از آنها قابل چشم‌پوشی هستند و حتی برخی می‌توانند جان شما را نجات دهند. نادیده گرفتن بوق از آژیرهای خطر ساختمان که نیاز به تعویض باتری دارند می‌تواند خطایی مهلک باشد.

راه حل

باتری‌ها را مرتباً در سیستم‌های محافظتی منزل عوض کنید و طبق دستورات سازنده، در صورت لزوم آن را به روز کنید.

آلارم هشدار

۷- فراموش کردن نقاط پنهان

احتمالاً مدت زیادی است که به فیلتر لباسشویی یا سیستم تهویه هود آشپزخانه خود فکر نکرده‌اید. این اسباب کار روزمره هر زمان که از آنها استفاده می‌کنید رطوبت، پرز، بوی پخت و پز و ذرات چربی را به خود جذب می‌کنند. آخرین بار کی آنها را تمیز کردید؟ فراموش شدن این سیستم‌های مخفی می‌تواند منجر به آتش‌سوزی و خسارات گسترده شود.

راه حل

برنامه‌ریزی نظافت‌های منظم را، در تلفن یا تقویم خود یادداشت کنید.

تمیز کردن فیلتر هود

۸- تمرکز فقط بر کارهای منزل

وقتی مسئولیت تمیز کردن محیط داخلی و فضای باز را بر عهده دارید، باید کارها به صورت منظم انجام شود. بعضی چیزها فقط ناخوشایند هستند، مانند علف‌های هرز در چمن یا پاسیوهای گل‌آلود. اما برخی دیگر مانند ناودان‌هایی که با برگ یا مسدود شده‌اند، می‌توانند به خانه شما آسیب برسانند. ناودان‌های سرریز شده منجر به مشکلات رطوبت، آسیب به سقف و بروز آفت می‌شوند.

راه حل

حداقل به صورت فصلی، بیرون از خانه خود قدم بزنید و لیستی از کارهای لازم را تهیه کنید. سپس آنها را انجام دهید یا از متخصصان این امر استفاده کنید.

نظافت شیروانی

کارواش کارچر مدل K 7 Smart Control

کارواش کارچر مدل K 7 Smart Control، یکی از بهترین دستگاه‌های کارواش است. با قابلیت‌هایی که این کارواش دارد، می‌توان به راحتی سخت‌ترین و ماندگارترین لکه‌های آلودگی را از میان برد.

کارواش شارژی کارچر مدل KHB 6

کارواش شارژی کارچر مدل KHB 6، دستگاهی بی‌نظیر با باتری ۱۸ ولتی قابل تعویض و سبک وزن است. این واترجت برای تمیز کردن انواع وسایل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کارواش کارچر مدل K 5 Compact

کارواش کارچر مدل K 5 Compact، دارای فضای خلاقانه‌ای برای ذخیره شلنگ است. حمل و نقل این واترجت بسیار آسان بوده و برای نظافت فضایی با مساحت ۴۰ متر مربع، دستگاهی بسیار مناسب است.

کارواش کارچر مدل K 4 Compact

کارواش کارچر مدل K 4 compact، برای نظافت محیط‌های نسبتا آلوده، دستگاهی بسیار مناسب است. این دستگاه کوچک و جمع و جور بوده و دسته تلسکوپی دارد.

ارسال فوری تنها برای استان تهران می باشد.

سرامیک‌، فرش و موکت‌شوی کارچر مدل SE 5.100

دستگاه سرامیک‌، فرش و موکت‌شوی کارچر مدل SE 5.100 یکی از بهترین و حرفه‌ای‌ترین دستگاه‌های شستشوی فرش، موکت و مبل در دنیا می‌باشد. این دستگاه دو مخزنه بوده و کارایی بسیار راحتی دارد.

 

ارسال فوری تنها برای استان تهران می باشد.

دستگاه شستشوی پرتابل کارچر مدل OC 3 Pet Box

دستگاه شستشوی پرتابل OC3 Pet Box یکی از محصولات حرفه‌ای و منحصر به فرد کمپانی Karcher آلمان است. این دستگاه همانطور که از نام آن مشخص است به صورت پرتابل می‌باشد و برای تامین انرژی مورد نیاز خود از باطری لیتیومی یون استفاده می‌نماید. به علاوه آنکه دارای کیت مخصوص به منظور شستشوی و خشک کردن حیوانات خانگی مانند سگ و گربه می‌باشد.

کارواش کارچر مدل K 7 Full Control Plus

به دلیل توان موتور فوق العاده و فشار عملیاتی بالای این دستگاه، می‌توان از آن برای مصارف خانگی و نیمه صنعتی استفاده نمود. این کارواش یکی از بهترین دستگاه‌های کارواش خانگی و نیمه صنعتی در دنیا است و طراحی آن بسیار حرفه‌ای و زیبا می‌باشد.

کارواش کارچر مدل K 5 Full Control

دستگاه کارواش کارچر مدل K 5 Full Control از محصولات جدید و فوق‌العاده کمپانی Karcher است. این کارواش نیمه صنعتی دارای طراحی بسیار حرفه‌ای، زیبا و مجهز به قرقره شلنگ می‌باشد. با استفاده از قرقره، می‌توان به راحتی شلنگ ۸ متری دستگاه را جمع کرد.

کارواش کارچر مدل K 5

کارواش کارچر مدل K5  یکی دیگر از محصولات حرفه‌ای کارچر است. این دستگاه دارای حداکثر فشار  ۱۴۵ بار و همچنین دبی خروجی ۵۰۰ لیتر در ساعت  است. این کارواش خانگی، برای مصارف خانگی بسیار مناسب است.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه فرمایید: - از کیبورد فارسی استفاده کنید و نظر خود را به زبان فارسی بنویسید. - نظر خود را براساس تجربه استفاده از محصولات بیان کنید. - به نظرات سایر کاربران احترام بگذارید. - پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند حذف می‌شوند.
× مشاوره قبل از خرید میخواهید؟ با من در تماس باشید