تلفن تماس: ۵۴۰۹۱-۰۲۱
سبدخرید
حساب کاربری

فیلتر جاروبرقی کارچر

فیلتر جاروبرقی

فیلتر جاروبرقی

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر جاروبرقی، سیستم فیلتراسیون آن است. اگر به فکر خرید یک جاروبرقی هستید، فیلتر جاروبرقی یکی از مهمترین نکاتی است که در انتخاب خود باید به آن توجه داشته باشید. هدف اصلی استفاده از جارو برقی جمع کردن گرد و غبار، آلودگی، موی حیوانات خانگی و سایر ذرات از سطح خانه یا محل کار شما است. هدف دوم پاکسازی هوا، جذب آلرژن‌ها و عوامل بیماری‌زا است.

فیلتر جاروبرقی یکی از مهمترین نگرانی‌ها است چون در واقع خوب بودن یک جاروبرقی تا حد بسیاری به خوب بودن فیلتر آن بستگی دارد. هیچ کس دوست ندارد مدت‌‌ها صرف نظافت کند و بعد متوجه شود که فیلتر جاروبرقی‌اش مجددا ذرات را به هوا بر می‌گرداند.

با این حال، این همان  نتیجه‌ای است که در صورت نامرغوب بودن فیلتر جاروبرقی به دست می‌آید. بنابراین ضروری است که نه تنها درباره نحوه کار انواع فیلترها اطلاع داشته باشید، بلکه انواع مختلف فیلتر جاروبرقی را هم بشناسید و البته نحوه نصب و تعویض آن‌ها را هم بدانید. ساخت و مقاومت فیلتر باید با قدرت مکش موتور جاروبرقی شما مطابقت داشته باشد.

اگر فیلتر کاغذی باشد و خیلی نازک و ضعیف باشد، پاره می‌شود و اجازه می‌دهد گرد و غبار به هوا بازگردد. برای اطلاع از قیمت و خرید فیلتر جاروبرقی کارچر با کارشناسان فروش کارن تجارت بهین تماس بگیرید.

جاروبرقی سطلی خانگی

فیلتر جاروبرقی چطور کار می‌کند؟

وظیفه فیلتر در جاروبرقی‌های کارچر (کرشر) مانند سایر جاروبرقی‌ها به دام انداختن ذرات گرد و غبار و جلوگیری از خروج مجدد آن‌ها در فضا است. ذرات ریزی که هوا را آلوده می‌کنند ممکن است خطرات قابل توجهی برای سلامتی داشته باشند. معمولاً آنچه که این امکان را برای فیلترها ایجاد می‌کند، فضای موجود بین الیاف فیلتر است.

برخی از فیلترهای قدرتمند از فرآیند دیفیوژن برای جذب ذرات معلق در هوا استفاده می‌کنند. وقتی این ذارت معلق با فرآیند انتشار در فضا پراکنده می‌شوند احتمال بیشتری وجود دارد که به دام فیلترها بیفتند.

قدرت مکش جاروبرقی کرشر

فیلترهای اولیه و ثانویه

فیلتر اصلی

بیشتر جاروبرقی‌ها دارای بیش از یک فیلتر هستند. یکی در مرحله اول و دیگری در مرحله دوم کار می‌کنند. کار عمده و اصلی به عهده فیلتر اولیه جاروبرقی یا فیلتر اصلی است و بیشترین میزان آلودگی را جمع می‌کند. در جاروبرقی‌های کیسه دار خود کیسه جاروبرقی به عنوان فیلتر اصلی عمل می‌کند. گرد و غبار موجود در هوا را می‌گیرد و هوا را از طریق یک سوراخ کوچک آزاد می‌کند.

فیلتر ثانویه

فیلترهای ثانویه، مکمل فیلتر اصلی هستند. بسیاری از جاروبرقی‌ها دارای فیلتر ثانویه هستند. این فیلترها معمولاً ذرات کوچک‌‌تر از گرد و غبار که فیلتر اصلی قادر به جذب آن‌ها نیست را جذب می‌کنند.

جاروبرقی مجتمع تجاری

هنگام خرید جاروبرقی صنعتی جدید باید از نوع فیلتر مناسب با مارک و مدل دستگاه جاروبرقی و نحوه کار فیلتر اگاه باشید.

انواع فیلتر جاروبرقی کرشر

فیلترهای کارتریج: این نوع فیلترها یکی از متداول‌ترین انواع فیلترهای جاروبرقی هستند. این نوع فیلترها معمولاً به صورت استوانه‌ طراحی می‌شوند و با مواد مصنوعی یا کاغذهای تا شده ساخته می‌شوند. استفاده از کاغذهای تا شده باعث افزایش سطح و عملکرد بهتر فیلتر می‌شود. برخی از فیلترهای کارتریجی قابل شستشو هستند اما برخی دیگر را باید تعویض کرد.

 

فیلترهای فومی: از آنجا که فیلترهای فومی بعد از مخزن یا فیلتر اصلی جاروبرقی قرار می‌گیرند در واقع مانند یک فیلتر ثانویه عمل می‌کنند. این فیلترها ذرات زیادی جذب نمی‌کنند. آن‌ها فقط ذرات باقی مانده و رد شده از فیلتر اصلی را جذب می‌کنند. طول عمر فیلترهای فومی از فیلترهای کارتریجی بیشتر است.

البته همیشه دستورالعمل شرکت سازنده در مورد فیلترها را بخوانید اما فیلترهای فومی قابل شستشو هستند. بزرگ‌ترین ایراد این فیلترها این است که به سادگی مسدود می‌شوند.

جاروبرقی بیمارستان

فیلترهای پارچه‌ای: فیلترهای پارچه ای معمولاً در جاروبرقی‌های صنعتی کرشر یافت می شوند زیرا از مقاومت بالاتری برخوردار هستند. این فیلترها برای امور نظافتی سنگین‌تر و برای جذب ذرات بزرگ‌تر طراحی شده‌اند. فیلترهای پارچه‌ای مستخکم هستند. فیلترهای پارچه‌ای قابل شستشو و استفاده مجدد هستند.

این فیلترها برای استفاده در صنایع و کارگاه‌ها مناسب هستند. این نوع فیلتراسون کاملاً با فیلتر جاروبرقی خانگی متفاوت است. این فیلترها می‌توانند در جذب ذرات گرد و غبار بسیار کوچک و ناکارآمد باشند. در کنار این فیلترهای پارچه‌ای معمولاً باید یک فیلتر ثانویه هم وجود داشته باشد.

 

فیلترهای کیسه‌ای: کیسه یا پاکتی که تمام آلاینده‌ها را در خود جمع می‌کند هم نوعی فیلتر است و برای تکمیل کار فیلتراسیون نیاز به یک فیلتر ثانویه دارد. کیف‌ها معمولاً از پارچه‌های کاغذی یا مواد مصنوعی ساخته می‌شوند. هوا وارد کیسه می‌شود و از طریق یک سوراخ کوچک خارج می‌شوند. بنابراین هر نوع کثیفی که از ان سوراخ بزرگ‌تر باشد درون کیسه باقی می‌ماند.

جاروبرقی پرقدرت

ویژگی‌های مطلوب فیلترهای جاروبرقی

میکرو فیلترها: میکروفیلترها از جمع شدن باکتری‌ها و قارچ‌ها در فیلتر جاروبرقی جلوگیری می‌کند. در این نوع فیلترها جریان هوای قبل از خارج شدن به طور کامل ضدعفونی می‌شود. اگرچه این مواد شیمیایی به میکروارگانیسم‌ها آسیب می‌رسانند، اما به هیچ وجه به انسان آسیب نمی‌رساند.

فیلتر آلرژن‌ها: این فاکتور برای به دام انداختن کوچکترین ذرات در نظر گرفته شده‌ است. به این ترتیب هوایی که از دستگاه خارج می‌شود آلوده نیست. البته این نوع فیلترها با گزینه‌های پیشرفته‌تری مانند HEPA قابل مقایسه نیستند اما مقرون به صرفه هستند.

فیلترهای قابل شستشو: مدت زمان استفاده از این فیلترها طولانی است چون بارها و بارها قابل شستشو و استفاده هستند. فقط باید قبل از نصب مجدد آن در دستگاه جاروبرقی از خشک شدن آن اطمینان حاصل کنید.

فیلترهای UPLA: فیلترهای با نفوذ فوق العاده کم هوا از ویژگی‌های فیلتر با عملکرد بسیار بالا هستند. اگرچه این فیلترها کمک زیادی به کار نظافت می‌کنند اما برای جاروبرقی‌های خانگی مناسب نیستند. این فیلترها برای استفاده در جاهایی مثل آزمایشگاه‌ها مناسب هستند. قابل شستشو نیستند و طول عمر زیادی ندارند.

فیلتراسیون آب: فیلتراسیون آب، برای جذب ذرات در ابعاد و اندازه‌های مختلف مناسب هستند. همچنین برای  پاکسازی و از بین بردن مواد حساسیت زا کاربرد دارد. نیازی به تخلیه یا تعویض فیلتر تصفیه آب در هر بار استفاده نیست.

فیلتر HEPA: یا فیلتر جذب ذرات معلق با راندمان بالا، از الیاف با اندازه مشخص و یک میدان الکترواستاتیک برای استخراج کوچکترین قطعه گرد و غبار استفاده می‌کند. این فیلترها بسیار کارآمد هستند و تا ۹۹٫۹۵%  از ذرات و آلرژن‌ها را جذب می‌کنند.

دستگاه جاروبرقی ضدضربه

فیلتر آب یا فیلتر هپا؟

هر دونوع فیلتر به طور موثری خاک و ذرات معلق در هوا را جذب می‌کنند. با این حال نمی‌توان منکر این شد که عملکرد فیلتر هپا کمی بهتر است. به خصوص در مورد از بین بردن مواد آلرژی‌زا.

 

چه زمانی فیلتر را تعویض کنیم؟

فیلترها قبل از اینکه نیاز به تعویض داشته باشند ممکن است ۲ یا ۳ سال کار کنند. فیلتر جاروبرقی‌های خانگی باید تحت این شرایط تعویض شوند:

– اگر بوی بدی از آن‌ها استشمام کردید، زمان تعویض فیلتر جاروبرقی رسیده است.

– پیش‌فیلترهای کربنی را هر دو یا سه سال عوض کنید.

– اگر فیلتر یا محفظه فیلتر خراب است فوراً آن را عوض کنید

– اگر دستگاه جاروبرقی شما به پیش‌فیلتر مجهز است هر ۲ یا سه ماه یک بار آن را عوض کنید

– اگر هر روز از دستگاه جاروبرقی استفاده می‌کنید، هر ۶ ما فیلتر هپای آن را بررسی کنید

– اگر متوجه شدید که فیلتر خیلی کثیف شده حتماً آن را عوض کنید

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

× مشاوره قبل از خرید میخواهید؟ با من در تماس باشید