تلفن تماس: ۵۴۰۹۱-۰۲۱
سبدخرید
حساب کاربری

نظافت انواع کفپوش

نظافت انواع کفپوش

نظافت سطوح سخت

یکی از سطوح اصلی خانه سطوح کف است که بیشتر از همه‌جا در معرض آلودگی قرار دارد. پنجه حیوانات خانگی، خرده‌های بیسکوییت، لکه‌های چای و قهوه، کفش‌های گل‌آلود- با گذشت زمان همه اینها لکه‌ای از خود روی سطوح کف به جای می‌گذارند.

سطوح کف می‌تواند با انواع مختلفی از کفپوش‌ها پوشیده شود و همه‌ی آنها به یک برنامه مراقبتی مخصوص به خود نیاز دارند که طبق نیاز باید تکرار شود. نظافت و تمیزی سطوح کف مهمترین عامل در زیباتر دیده شدن خانه شما می‌باشد. شما باید با بهترین روش نظافت انواع کفپوش آشنا باشید و این را بدانید روش نظافتی همه کف‌ها یکسان نیستند.

نظافت سطوح سخت با زمین شوی کارچر

انواع سطوح کف و روش نظافتی هرکدام

پارکت

پارکت‌ها کفپوش‌های سخت چوبی زیبایی هستند. کفپوش چوبی در برابر خراش بسیار آسیب‌پذیر است پس همیشه قبل از نظافت و پولیش ابتدا زباله‌های ریز و درشت را با جاروبرقی جمع کنید. مناسب برای نظافت با جارو، جاروبرقی و دستمال نم‌دار

نظافت پارکت

لمینت

کفپوشی بسیار بادوام از نوع رزین مصنوعی با لایه بیرونی کاغذی در رنگ‌ها و سبک‌های مختلف وجود دارد. مناسب برای نظافت با جاروبرقی و دستمال نم‌دار. ولی دقت کنید که رطوبت زیاد باعث متورم شدن آن می‌شود.

نظافت لمینت

لینولئوم

کفپوش نوع الاستیک. از این نوع کفپوش بیشتر در سالن‌های پذیرایی و اتاق کودکان استفاده می‌شود. از مزایای این کفپوش می‌توان به احساس گرما زیر پا، گرفتن صدای قدم‌ها و نگهداری آسان آن اشاره کرد.

برای نظافت با رطوبت زیاد مناسب نیست و بهترین روش نظافتی آن استفاده از جاروبرقی و دستمال نم‌دار است.

نظافت لینولئوم

کاشی و سرامیک

از این نوع کفپوش بیشتر در سطوح کف آشپزخانه و حمام استفاده می‌شود. با رطوبت فراوان سازگار است بنابراین شستشو و تمیز کردن آن بسیار آسان است. برای نظافت درز بین کاشی‌ها به مواد مخصوصی نیاز هست مانند مواد تمیزکننده اسیدی و پاک‌کننده‌های بر پایه سرکه که می‌توانند در نظافت بسیار کمک کننده باشند.

نظافت کاشی و سرامیک

کدام دستگاه نظافتی برای چه کاری مناسب است؟

جاروبرقی

بدون ایجاد گرد و غبار زباله‌های ریز و درشت و گرد و خاک را مکش می‌کند.

برای نظافت و تمیز کردن فرش بسیار مناسب است.

در هر جای خانه قابل استفاده است.

جاروبرقی بی‌سیم جستجوی پریز برق را غیرضروری می‌کند.

جاروی شارژی

دستگاهی ایده‌آل برای نظافت سریع و متوسط.

برای نگهداری میتوان به دیوار آویزان کرد تا فضای ذخیره کمی بگیرد.

زباله‌های ریز و گرد و غبار را به سرعت مکش می‌کند.

فقط برای استفاده در مناطق کوچک مناسب است.

جاروی دستی

همیشه برای تمیزکاری در دسترس است.

احتمال پراکنده شدن گرد و غبار بیشتر از جمع‌آوری آن است.

برای کاربر خسته‌کننده و زمان‌بر است.

نظافت سطوح از نوع چوب، پلاستیک و مواد طبیعی با استفاده از رطوبت

نظافت سطوح چوبی از مایعات توسط زمین شوی

ابتدا باید کف را جارو بکشید.

هنگامی که زباله‌های ریز و درشت و گرد و غبار از روی سطوح برداشته شدند نوبت به نظافت با استفاده از رطوبت می‌رسد.

کف‌های پارکت، لمینت و الاستیکی به رطوبت و مواد تمیزکننده قلیایی حساس هستند.

برای تمیز کردن این نوع سطوح از یک دستمال نم‌دار استفاده کنید.

از مواد پاک‌کننده اسیدی خنثی یا ضعیف رقیق استفاده کنید.

اگر می‌خواهید مطمئن باشید که رطوبت زیاد باعث خراب شدن کفپوش‌های شما نمی‌شود بهتر است از زمین‌شوی خانگی FC5 کارچر استفاده کنید.

رول میکروفایبر این دستگاه زمین‌شوی به طور خودکار فقط کمی مرطوب می‌شود.

از آنجایی که این دستگاه زمین‌شوی می‌تواند زباله‌های ریز و گرد و خاک کف را نیز مکش می‌کند در زمان نظافت بسیار صرفه‌جویی خواهد شد.

تمیز کردن کفپوش کاشی و درز بین آنها

تمیز کردن با رطوبت

آب برای نظافت کاشی‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند. لکه‌های ناشی از پخت و پز و رسوبات را می‌توان به راحتی با آب شستشو داد و از بین برد.

تمیز کردن درز بین کاشی‌ها

برای از بین بردن رسوبات آهک از اسید سیتریک رقیق شده با آب استفاده کنید. این ماده پاک‌کننده ملایم‌تر از سرکه عمل می‌کند.

شستشو

بعد از تمیز کردن با ماده پاک‌کننده اسیدی سطح را به طور کامل بشویید تا هیچگونه اثری از ماده روی سطوح باقی نماند.

تمیز کردن بدون مواد شیمیایی

برای این کار از یک بخارشوی قوی مثل بخارشوی SC3 Easy Fix کارچر استفاده کنید. این دستگاه تنها با بخار آب و بدون استفاده از هرگونه مواد شیمیایی رسوبات آهک و باکتری‌ها را از بین می‌برد.

جاروبرقی خانگی خاک مدل VC3 plus کارچر

جاروبرقی خانگی خاک مدل VC 3، یک دستگاه حرفه ای و کاربردی با طراحی زیبا و فوق العاده و توانایی بسیار بالا به منظور انجام امور نظافتی در منازل مسکونی کوچک و بزرگ است.

جاروبرقی آب و خاک کارچر مدل WD 3 S V-17/4/20

جاروبرقی آب و خاک کارچر مدل WD 3 S، یک دستگاه بسیار حرفه‌ای و کاربردی به حساب آمده و قادر به جمع‌آوری انواع آلودگی‌های از روی سطوح است.

جاروبرقی آب و خاک کارچر مدل KWD 1 V-12/2/18

دستگاه جاروبرقی آب و خاک کارچر مدل KWD 1، یک دستگاه بسیار حرفه‌ای و کاربردی به حساب آمده که قادر به جمع‌آوری انواع آلودگی‌های خشک، مرطوب، ریز و درشت از روی سطوح است.

زمین‌شوی کارچر مدل FC 7 CORDLESS

زمین‌شوی کارچر مدل FC 7 CORDLESS از محصولات جدید کمپانی کارچر آلمان بوده که در سال ۲۰۲۰ طراحی و سپس به بازارهای جهانی معرفی شد. این زمین‌شوی به دلیل داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد، یکی از بهترین دستگاه‌های زمین شوی در دنیا است.

جاروبرقی آب و خاک کارچر مدل WD 1S

دستگاه جاروبرقی آب و خاک کارچر مدل WD 1S، یک دستگاه بسیار حرفه‌ای و کاربردی به حساب آمده و قادر به جمع‌آوری انواع آلودگی‌های خشک و مرطوب از روی سطوح است.

بخارشوی کارچر مدل SC 3 UPRIGHT EasyFix

این بخارشوی، نظافت عمیق بدون نگرانی را برای کاربر امکان پذیر می‌کند. از بخارشوی کارچر مدل SC 3 UPRIGHT EasyFix می‌توان برای نظافت آسان بر روی سطوح سخت استفاده کرد. EasyFix بودن دستگاه سبب می‌شود تا جداسازی و اتصال حوله به نازل تسهیل شود. مخزن این بخارشوی، در حین استفاده نیز قابلیت پر کردن دارد.

جاروبرقی آب و خاک کارچر مدل WD 3 V-15/4/20

جاروبرقی آب و خاک کارچر مدل WD 3 V آلمان یک دستگاه بسیار حرفه‌ای و کاربردی از نوع سطلی بوده و قادر است انواع آلودگی‌های خشک و مرطوب را به راحتی از روی سطوح جمع آوری نماید.

 

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه فرمایید: - از کیبورد فارسی استفاده کنید و نظر خود را به زبان فارسی بنویسید. - نظر خود را براساس تجربه استفاده از محصولات بیان کنید. - به نظرات سایر کاربران احترام بگذارید. - پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند حذف می‌شوند.
× مشاوره قبل از خرید میخواهید؟ با من در تماس باشید