تلفن تماس: ۵۴۰۹۱-۰۲۱
سبدخرید
حساب کاربری

نظافت مدارس با تجهیزات نظافتی

راهکارهای نظافت مدارس

اهمیت نظافت مدارس

مدارس و محیط‌های آموزشی در طول سال تحصیلی محل تجمع دانش آموزان و معلمان است. از آنجایی که تعداد زیادی از افراد ساعات طولانی را در این مکان می‌گذرانند بهداشت و سلامت محیط و نظافت مدارس و آموزشگاه‌ها اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند. همچنین شروع سال تحصیلی مصادف با فصل شروع سرما و بیماری‌های مسری است. بنابراین، عدم رعایت بهداشت و نظافت محیط می‌تواند خطرات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

در مدارس و دانشگاه‌ها به دلیل حضور افراد زیاد سطوح پر تماس و آلوده هم بسیار زیاد می‌باشد و در صورت عدم نظافت می‌توانند بیماری‌ها را به راحتی به همه افراد منتقل بکنند. همانطور که مدرسه مانند خانه دوم دانش آموزان است باید مانند خانه نیز در نظافت و تمیزی آن دقت داشته باشیم تا بتوانیم سلامت افراد را تضمین کنیم. پس یکی از مهمترین فاکتورهای هر محیط آموزشی نظافت و تمیز بودن آن است. نظافت علاوه بر تأثیرات بسیار زیادی که در بهداشت و ایمنی محیط و افراد دارد باعث ایجاد ظاهری زیبا نیز می‌شود که می‌تواند در روحیه افراد نیز تأثیر خوبی بگذارد.

نظافت صنعتی مدارس

یکی از مهمترین بخش‌های مدیریت مدرسه برنامه‌ریزی و مدیریت نحوه نظافت آن است. باید نظافت مدارس به برنامه‌های روزانه، هفتگی و ماهانه تقسیم شود و در اجرای درست و دقیق آن توجه کافی بشود. بعضی از سطوح پرتماس که بیشتر از بقیه سطوح در معرض آلودگی هستند در صورت عدم نظافت و ضدعفونی روزانه امکان انتقال و شیوع انواع بیماریهای واگیردار را سرعت می‌بخشند.

در نظافت مدارس و دانشگاه‌ها به دلیل وسعت زیادی که دارند امکان استفاده از نیروی انسانی و روش‌های سنتی نظافت غیرمنطقی است. دستگاه‌های نظافت صنعتی زیادی که برای انواع سطوح و بخش‌های مختلف این مکان‌ها مناسب هستند وجود دارند. شما باید با توجه به وسعت محیط آموزشیتان و نوع سطوح موجود و نوع آلودگی ها تجهیزات نظافت صنعتی مناسب را به دقت بررسی و انتخاب نمایید. در ادامه به توضیح بیشتر برنامه‌های نظافت مدارس و معرفی تجهیزات مناسب آن می‌پردازیم.

مزایای نظافت محیط آموزشی

  • افزایش سطح بهداشت و محیط: با افزایش سطح بهداشت محیط امکان تجمع هرگونه میکروب و آلودگی و ویروس کاهش می‌یابد.
  • افزایش سلامت محیط و افراد: با نظافت برنامه‌ریزی شده محیط امکان انتقال و شیوع بیماری‌ها بسیار کمتر شده و سلامت افراد تضمین می‌شود.
  • تاثیر مثبت روی روحیه افراد: نظافت محیطی که افراد بیشتر زمان خود را آنجا می‌گذرانند می‌تواند در حس و حال و بالا بردن انرژی آنها تاثیر مثبت بگذارد.
  • جلوگیری از جمع شدن حشرات موذی: جمع کردن زباله‌های جمع شده در محیط از تجمع حشرات موذی و به دنبال آن بیماریها جلوگیری می‌کند.
  • جلوگیری از انتقال آلودگی‌ها و بیماری‌ها: نظافت و ضدعفونی محیط و سطوح از انتقال و شیوع بیماریها بخصوص در فصل اوج بیماریهای مسری جلوگیری می‌کند.
  • حفظ ظاهر مناسب و زیبای محیط: تمیزی یک محیط علاوه بر تمام تاثیرات مثبت در بهداشت و ایمنی باعث دید بصری زیباتر و مناسب‌تر نیز می‌شود.
  • افزایش طول عمر ساختمان و لوازم و تجهیزات: نظافت و شستشوی منظم باعث جلوگیری از رسوب گرفتن سطوح و تجهیزات و درنتیجه افزایش کیفیت و کارایی و طول عمر آنها می‌شود.

موارد نظافتی در مدرسه

در امر نظافت مدارس باید به نوع سطوح و میزان تماس افراد با آنها توجه ویژه بشود. برخی از انواع سطوح به دلیل تماس زیاد افراد باید مدام و به صورت روزانه شستشو و ضدعفونی شوند و در صورت کوتاهی بیماریهای مسری را افزایش می‌دهند. از جمله این سطوح می‌توان به دستگیره‌های در، کلید برق، دکمه آسانسور، لوازم و تجهیزات ورزشی، کمدها و دستگیره‌های کمد، صندلی‌ها، سطوح کف، پله‌ها، میزها، قفسه کتاب، نیمکت‌ها، سرویس بهداشتی، شیر آبخوری، تخته‌سیاه، وایت‌برد، ماژیک و تخته‌پاک‌کن اشاره کرد.

برخی سطوح دیگر نیز باید نظافت و شستشو شوند ولی ضدعفونی آنها به صورت روزانه اجباری نیست چرا که سطح تماس افراد با آنها بسیار کمتر است. این بخش‌ها را می‌توان در برنامه روزانه هفتگی یا ماهانه قرار داد. از جمله این سطوح می‌توان به چوب لباسی، ابزار و لوازم تحریر، دیوارها، آبدارخانه و ظروف، کامپیوتر و لوازم جانبی آن، شیشه‌ها و پنجره‌ها اشاره کرد.

زمان‌بندی نظافت مدارس و دانشگاه‌ها

علاوه بر برنامه نظافتی که باید در طول سال تحصیلی اجرا شود در بعضی زمان‌ها باید نظافت مدارس به طور کامل و با کیفیت بالا انجام شود. مثلا قبل از شروع سال تحصیلی یا در زمان اوج بیماری‌ها و ابتلای شخصی به بیماری مسری و واگیردار یا بعد از اجتماعات و جلسات و جشن‌های بزرگ که تعداد افراد حاضر بالا می‌باشد. در این زمان‌ها نظافت و ضدعفونی محیط اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

نظافت مدارس

نظافت روزانه مدرسه

در برنامه‌ریزی بخش نظافت روزانه باید سطوح پرتردد و پرتماس را در نظر داشته باشید. این بخش‌ها می‌توانند محل تجمع انواع میکروب‌ها و ویروس‌ها باشند که باید حتما هر روز شستشو و نظافت شده تا ایمنی محیط و افراد را افزایش دهند. از جمله این سطوح سرویس‌های بهداشتی، سطل‌های زباله، سطوح کف و راه‌ پله‌ها، دستگیره‌های در و کمد و پنجره، کلاس‌ها و اتاق‌ها، میز و صندلی‌ها می‌باشند.

نظافت هفتگی مدرسه

نظافت هفتگی برای بخش‌هایی از محیط است که سطح تماس افراد نسبتا کمتر است و نیازی به شستشو و ضدعفونی کردن روزانه ندارند. ولی در صورت عدم نظافت هفتگی می‌توانند محل تجمع زباله‌ها و آلودگی‌ها باشند. از جمله این بخش‌ها نمازخانه یا مسجد، محوطه بیرونی، تلفن، کامپیوتر و لوازم جانبی، اجاق گاز و سینک می‌باشند.

نظافت ماهانه مدرسه

در برنامه نظافت ماهانه می‌توانید سطوحی که نیاز به شستشوی مداوم ندارند و در طول زمان بیشتر کثیف می‌شوند را در نظر بگیرید. نظافت ماهانه این بخش‌ها به حفظ ظاهر زیبای ساختمان و محیط کمک شایانی می‌کند. از جمله این بخش‌ها شیشه‌ها و پنجره‌ها، مبلمان و صندلی‌ها می‌باشند.

مزایای استفاده از تجهیزات صنعتی در نظافت محیط آموزشی

  • کاهش هزینه‌های نظافت: تجهیزات صنعتی به دلیل مدیریت میزان مصرف آب و مواد شوینده می‌توانند باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما شوند.
  • افزایش کیفیت و سرعت نظافت: به دلیل وسعت بالای محیط، افزایش سرعت نظافت به روش سنتی و از بین بردن لکه‌های سخت سطوح بسیار سخت و نامعقول است.
  • عملکرد چندگانه دستگاه‌ها در بخش‌ها و سطوح مختلف: اکثر این دستگاه‌ها را می‌توان به روش‌های مختلفی و برای سطوح متفاوتی استفاده کرد.
  • نیاز کمتر به نیروی انسانی: با استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی نیاز به نیروی انسانی بیشتر ندارید.
  • صرفه‌جویی در زمان: تجهیزات نظافت صنعتی در محیط‌های بزرگ با وسعت بالا زمان نظافت را بسیار کاهش داده و سرعت عملکرد را بالا می‌برند.
  • راحت‌تر بودن امر نظافت: با استفاده از تجهیزات پیشرفته نظافتی کار نظافت اصلا خسته‌کننده نخواهد بود.
  • استفاده آسان بدون نیاز به آموزش یا مهارت: این دستگاه‌ها نیازی به آموزش خاصی ندارند و همه می‌توانند به سرعت نحوه کار با آن را یاد بگیرند.

معرفی تجهیزات نظافتی مناسب و کاربردشان در نظافت مراکز آموزشی

۱- اسکرابر

اسکرابر یا زمین‌شوی صنعتی برای شستشو و نظافت سطوح کف بسیار مناسب است و به دلیل مدیریت میزان مصرف آب و مواد شوینده در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی می‌شود. کار با این دستگاه مانند شستشوی سطوح کف به روش دستی خسته کننده نیست و سرعت نظافت را بالا می‌برد. با توجه به وسعت محیط و سطوح مورد نظرتان می‌توانید انواع اسکرابرهای سرنشین‌دار یا دستی را بررسی و انتخاب کنید.

نظافت مدارس با اسکرابر

۲- سوییپر

معمولا محوطه‌های بیرونی مدرسه‌ها یا دانشگاه‌ها وسعت بالایی دارند و جمع کردن زباله‌ها و نظافت محیط را بسیار زمان‌بر و خسته کننده می‌کنند. ولی دستگاه‌های سوییپر زمان نظافت و جمع کردن زباله‌ها را کاهش داده و کیفیت کار را بالا می‌برند.

۳- واترجت صنعتی

دستگاه واترجت یا کارواش دستی از جمله دستگاه‌های بسیار پرکاربرد در نظافت مدارس است. شما با این دستگاه می‌توانید انواع سطوح مختلف مانند نمای ساختمان، محوطه بیرونی ساختمان، پله‌ها، شیشه‌ها و سرویس‌های بهداشتی را شستشو و تمیز نمایید. این دستگاه به دلیل اینکه تنها از آب با فشار بالا استفاده می‌کند بسیار مقرون به صرفه است. شما می‌توانید انواع لکه‌ها و رسوبات چسبیده در سطوح را تنها به وسیله این دستگاه به راحتی جدا نموده و سطح را شستشو کنید.

نظافت مدارس با واترجت

۴- موکت‌شوی

دستگاه موکت‌شوی یا مبل‌شوی در محیط‌های مختلف می‌تواند کاربرد داشته باشد. شما می‌توانید در نظافت مدارس و دانشگاه از این دستگاه برای شستشوی موکت یا فرش مساجد و نمازخانه‌ها و مبلمان اداری دفتر استفاده کنید. این دستگاه به راحتی می‌تواند انواع آلودگی‌های جدید و قدیمی را از روی سطوح فرش و مبل و موکت جدا کرده و مثل روز اول آنها را تمیز کند.

۵- جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی صنعتی آب و خاک در محیط‌های آموزشی یکی از لوازم نظافتی ضروری به شمار می‌آید. با این جاروبرقی می‌توانید انواع زباله‌های خشک و تر و همچنین مایعات ریخته شده روی سطوح را جمع کرده و محیط داخلی مساجد، کلاس‌ها، سالن و آمفی تئاتر را نظافت کنید.

نظافت مدارس با جاروبرقی صنعتی

۶- دستگاه شیشه شوی

دستگاه شیشه‌شوی همانطور که از نامش پیداست برای شستن و تمیز کردن انواع سطوح شیشه‌ای به کار می‌رود. این دستگاه کار شما را در شستشوی انواع سطوح شیشه‌ای مثل پنجره‌ها و درهای شیشه‌ای بسیار راحت‌تر می‌کند.

۷- بخارشوی

یکی دیگر از دستگاه‌های نظافتی پرکاربرد بخارشوی است. این دستگاه نیز تنها با بخار آب می‌تواند انواع سطوح را تمیز نموده و انواع آلودگی‌ها را پاک نماید. از این دستگاه برای نظافت و ضدعفونی انواع سطوح و لوازم مختلف مانند پرده‌ها، دیوارها، میز و صندلی و نیمکت‌ها و میزها استفاده نمود.

نظافت مدارس با بخارشوی

ویدئوی نظافت مراکز آموزشی با اسکرابر

کدام بخارشوی برای خانه تکانی مناسب است؟

یکی از مهمترین ویژگی‌های بخارشوی، عدم نیاز به مواد شوینده است. این ویژگی بخارشوی‌، این دسته بندی، به دستگاه‌هایی ایمن برای افراد ساکن در خانه بدل می‌کند.

بیش از صد نظر مثبت از مشتریان سازمانی با نظافت این دو دستگاه

کارمندان زمان بسیار زیادی را در محیط کاری خود سپری می‌کنند. با وجود تمام شلوغی‌های زندگی، دقت و توجه به معقوله نظافت، کار مهمی است.

اسکرابر، یک سرمایه‌گذاری منطقی

اگر شما قصد نظافت یک محیط صنعتی را دارید، یکی از پرکاربردترین دستگاه‌های نظافتی اسکرابر است. تنوع این دستگاه نظافتی بسیار بالا است.

تنظیم سختی آب در دستگاه بخارشوی SC3

در این ویدیو توضیح داده ایم که چگونه تنظیم سختی آب در بخارشوی SC3 را تنظیم کنید تا رد آب در محل نماند.

با چک لیست نظافتی محیط‌های اداری آشنا شوید.

اگر شما در یک محیط اداری کار می‌کنید، باید از نظافت محیط اطمینان داشته باشید. همچنین فراهم کردن محیطی لذت بخش و سالم برای کارمندان به حفظ روحیه کمک می‌کند.

مزایای استفاده از دستگاه‌های اسکرابر و سوییپر در فضای بیمارستانی

اسکرابرهای سرنشین‌دار و سوییپرها به عنوان دستگاه‌های نظافت صنعتی قادر به نظافت محیط‌های بیمارستانی با وسعت بالا در کمترین زمان ممکن هستند.

تمیز و ایمن نگه داشتن خانه سالمندان

بدون شک نظافت و پاکیزگی برای خانه سالمندان اولویت اول است. خانه سالمندان از مکان‌های مهم و حساس است که نظافت آن اهمیت بسیار زیادی دارد. این محیط‌ها به دلیل اقامت افراد آسیب پذیر، از حساسیت زیادی برخوردار است.

جلوگیری از بروز عفونت با فیلتراسیون مناسب

فیلترهای هپای ساخته شده توسط شرکت کرشر که در دستگاه تصفیه هوا و جاروبرقی‌ها تعبیه شده است، ذرات نامطلوب را حذف و بر کیفیت هوا تأثیر مطلوبی می‌گذارد.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه فرمایید: - از کیبورد فارسی استفاده کنید و نظر خود را به زبان فارسی بنویسید. - نظر خود را براساس تجربه استفاده از محصولات بیان کنید. - به نظرات سایر کاربران احترام بگذارید. - پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند حذف می‌شوند.
× مشاوره قبل از خرید میخواهید؟ با من در تماس باشید