تلفن تماس: ۵۴۰۹۱-۰۲۱
سبدخرید
حساب کاربری

جلوگیری از ورود گرد و غبار به خانه

جلوگیری از ورود گرد و غبار به خانه

نکاتی برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به خانه

زمانی را تصور کنید که نظافت خانه به اتمام رسیده و شما متوجه یک لایه گرد و غبار بر روی مبلمان و کف محیط می‌شوید. این پدیده احتمالا بارها برای شما اتفاق افتاده و می‌تواند بسیار ناامیدکننده باشد. جای تعجب نیست که انجام کارهای خانه دوست داشتنی نباشد اما با اعمال تکنیک‌های درست، زمان نظافت به حداقل می‌رسد. ما در این نوشتار نکاتی برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به خانه را بررسی خواهیم کرد.

تهویه در برابر آلودگی هوا

افزایش رطوبت به خصوص در فصل زمستان باعث عدم پخش گرد و غبار در محیط می‌شود. زیرا، گرمایش باعث خشک شدن هوای محیط می‌شود. بنابراین، در ماه‌های سرد سال یک کاسه آب روی رادیاتورها قرار دهید. با این کار بخار آب باعث ایجاد رطوبت می‌شود. نکته دیگر اینکه برای مدت کوتاهی هوا را تهویه کنید. زیرا، در صورت باز بودن طولانی مدت پنجره‌ها، گرد و غبار زیادی از بیرون وارد فضای خانه می‌شود.

پارچه‌های میکروقیبر نیز به دلیل اثر ضداستاتیکی عملکرد خوبی در نظافت محیط از خود نشان دادند. با استفاده از این دستمال‌ها، می‌توان بدون استفاده از رطوبتذرات گرد و غبار را نظافت کرد. به این معنا که آنها برای استفاده در نظافت مبلمان حساس به آب گزینه خوبی به حساب می‌آیند. با این وجود لازم است در نظافت مبلمان با پوشش براق دقت کنید. میکروفیبر می‌تواند باعث خراشیده شدن سطح آنها شود. علاوه بر آن، آلودگی‌های سنگین قفسه‌ها و کمدها را می‌توان با استفاده از نازل مخصوص جاروبرقی تمیز کرد.

باعث می‌شود گرد و غبار به سرعت در خانه شما پخش نشود. مخصوصاً در ماه‌های زمستان، زیرا گرمایش باعث خشک شدن هوای محیط می‌شود.

بنابراین در فصل سرما، یک کاسه آب روی رادیاتورهای خود قرار دهید. آب تبخیر می‌شود و در نتیجه باعث مرطوب شدن دمای محیط می‌شود. اما فقط برای مدت کوتاهی تهویه کنید، زیرا پنجره‌های خود را برای مدت طولانی باز نگه دارید، اجازه می‌دهد گرد و غبار زیادی از بیرون به خانه وارد شود.

پارچه‌های میکروفیبر نیز به دلیل اثر ضد استاتیکی عملکرد خوبی دارند. زیرا حتی بدون رطوبت، ذرات گرد و غبار به پارچه میکروفیبر می‌چسبند. که به این معنی است که آنها برای استفاده در نظافت مبلمان حساس به آب عالی هستند. با این وجود لازم است در نظافت مبلمان براق دقت کنید. میکروفیبرها می‌توانند آنها را خراشیده یا درخشش را از بین ببرند.

آلودگی‌های سنگین قفسه‌ها و کمدها را می‌توان با استفاده از جاروبرقی با نازل اثاثه نیز تمیز کرد.

جلوگیری از گرد و غبار در خانه

اعلام جنگ با گرد و غبار

مبلمان عتیقه

مبلمان آنتیک یک عنصر بسیار چشم نواز در خانه بوده و در عین حال گرد و غبار بسیار زیادی را به خود جذب می‌کند. با این حال، هرگز نباید این وسایل حساس را با پارچه مرطوب گردگیری کنید. بهترین و ساده‌ترین راهکار برای نظافت منظم این دسته از وسایل، استفاده از یک گردگیر خشک است. زیورآلات یا شکاف‌هایی را که به سختی می‌توان تمیز کرد، با برس کوچک مویی تمیز می‌شوند. برای نظافت آلودگی‌های سنگین هم نباید از آب استفاده کرد و فقط از شوینده‌های مناسب روی چوب یا روکش استفاده کنید. همیشه دستورالعمل‌های سازنده را دنبال کنید.

تمیز کردن مبلمان چوبی

رادیاتور

در طول فصل زمستان، گرد و غبار در شیارهای رادیاتور جمع می‌شود. با استفاده از یک برس باریک می‌توان به راحتی و در کمترین زمان باعث پاک شدن آنها در کمترین زمان می‌شود. اگر برس باریک ندارید، یک پارچه میکروفیبر را روی یک کاردک سیلیکونی بکشید و به وسیله آن گرد و غبار را از شکاف‌ها پاک کنید. همچنین می‌توانید از بخارشوی برای نظافت رادیاتورهای آجدار استفاده کنید. یک حوله را پشت و زیر رادیاتور نگه دارید و شکافها را با استفاده از بخارشوی تمیز کنید.

تمیز کردن رادیاتور

فرش و پرده

فرش‌ها، پرده‌ها و ملافه‌ها منشأ واقعی گرد و غبار هستند. بنابراین سطوح فرش‌ شده باید به طور مرتب با جاروبرقی تمیز شود. علاوه بر آن ملافه‌ها را باید در هوای تازه تکاند تا از نشستن ذرات گرد و غبار در خانه جلوگیری شود. پرده‌ها را سالی چندین بار بشویید. زمانی که پرده‌ها  هنوز مرطوب هستند، آویزان کنید تا از ابجاد چروک جلوگیری شود.

تمیز کردن پرده

شیشه‌های پنجره

به عنوان مثال جابجایی نردبان، کشیدن سطل، تمیز کردن پنجره‌های بزرگ، کار بسیار طاقت‌فرسایی است. در اینجا یک راه‌حل عملی وجود دارد، آن هم استفاده از نازل دستگاه شیشه‌شوی است. این کار به کاربر کمک می‌کند تا بتواند لکه‌های دور از دسترس را نیز به راحتی تمیز کند. پنجره‌ها را با مقداری آب، شیشه پاک کن و پارچه تمیز کنید. از پارچه‌ای کمی مرطوب استفاده کرده و زیاد فشار وارد نکنید تا از ریزش قطرات به سمت پایین جلوگیری شود. شکاف‌های موجود در قاب پنجره‌ها را می‌توان با دستگاه بخارشوی تمیز کرد.

تمیز کردن شیشه های بزرگ

نظافت بهاره و دستگاه‌های کارچر

در سراسر دنیا، نظافت در فصل بهار اهمیت بیشتری دارد. اگر نظافت فصلی را طبق یک چک لیست درست پیش ببرید، دیگر سر در گم نخواهید شد.

کدام بخارشوی برای خانه تکانی مناسب است؟

یکی از مهمترین ویژگی‌های بخارشوی، عدم نیاز به مواد شوینده است. این ویژگی بخارشوی‌، این دسته بندی، به دستگاه‌هایی ایمن برای افراد ساکن در خانه بدل می‌کند.

بیش از صد نظر مثبت از مشتریان سازمانی با نظافت این دو دستگاه

کارمندان زمان بسیار زیادی را در محیط کاری خود سپری می‌کنند. با وجود تمام شلوغی‌های زندگی، دقت و توجه به معقوله نظافت، کار مهمی است.

اسکرابر، یک سرمایه‌گذاری منطقی

اگر شما قصد نظافت یک محیط صنعتی را دارید، یکی از پرکاربردترین دستگاه‌های نظافتی اسکرابر است. تنوع این دستگاه نظافتی بسیار بالا است.

تنظیم سختی آب در دستگاه بخارشوی SC3

در این ویدیو توضیح داده ایم که چگونه تنظیم سختی آب در بخارشوی SC3 را تنظیم کنید تا رد آب در محل نماند.

با چک لیست نظافتی محیط‌های اداری آشنا شوید.

اگر شما در یک محیط اداری کار می‌کنید، باید از نظافت محیط اطمینان داشته باشید. همچنین فراهم کردن محیطی لذت بخش و سالم برای کارمندان به حفظ روحیه کمک می‌کند.

مزایای استفاده از دستگاه‌های اسکرابر و سوییپر در فضای بیمارستانی

اسکرابرهای سرنشین‌دار و سوییپرها به عنوان دستگاه‌های نظافت صنعتی قادر به نظافت محیط‌های بیمارستانی با وسعت بالا در کمترین زمان ممکن هستند.

تمیز و ایمن نگه داشتن خانه سالمندان

بدون شک نظافت و پاکیزگی برای خانه سالمندان اولویت اول است. خانه سالمندان از مکان‌های مهم و حساس است که نظافت آن اهمیت بسیار زیادی دارد. این محیط‌ها به دلیل اقامت افراد آسیب پذیر، از حساسیت زیادی برخوردار است.

جلوگیری از بروز عفونت با فیلتراسیون مناسب

فیلترهای هپای ساخته شده توسط شرکت کرشر که در دستگاه تصفیه هوا و جاروبرقی‌ها تعبیه شده است، ذرات نامطلوب را حذف و بر کیفیت هوا تأثیر مطلوبی می‌گذارد.

بهداشت محیط چطور بهره‌وری را افزایش می‌دهد؟

یکی از مهمترین مسائلی که در حوزه صنعت مورد بحث قرار می‌گیرد، بهره‌وری کارخانجات است. بهره‌وری یک کارخانه به موارد زیادی بستگی دارد. افراد همواره تلاش می‌کنند تا بتوانند بیشترین و بهترین نتیجه را از دستگاه‌ها و شرایط موجود بگیرند.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه فرمایید: - از کیبورد فارسی استفاده کنید و نظر خود را به زبان فارسی بنویسید. - نظر خود را براساس تجربه استفاده از محصولات بیان کنید. - به نظرات سایر کاربران احترام بگذارید. - پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند حذف می‌شوند.
× مشاوره قبل از خرید میخواهید؟ با من در تماس باشید