تلفن تماس: ۵۴۰۹۱-۰۲۱
سبدخرید
حساب کاربری

کاربرد زمین‌شوی صنعتی در صنعت نساجی

کاربرد دستگاه های زمین شوی صنعتی اسکرابر در صنعت نساجی

صنعت نساجی، یکی از صنایع قدیمی و مهم در طول تاریخ بشری محسوب می شود. در این صنعت بسیار حیاتی مراحل تولید و تبدیل الیاف به نخ و پارچه انجام شده و منسوجات بسیار متنوعی می توان تولید نمود. در طی فرایند کاری در صنعت نساجی، آلودگی های گوناگونی بر روی تجهیزات و سطوح گوناگون، به خصوص سطوح کف قرار می گیرند. آلودگی ها می توانند گرد و خاک، انواع لکه ها، ضایعات، پرزها و … باشند.

این آلودگی ها از لحاظ زیبایی و بهداشتی محیط و افراد مجموعه را دچار مشکلات بسیار زیادی کنند. همچنین این آلودگی ها باعث اختلال در انجام فرایندهای کاری می شود. لذا اهمیت دادن به امر نظافت در این گونه محیط ها می بایست جزو اولویت های اول باشد.

شیوه نظافت و شستشو در این گونه محیط ها به دو روش سنتی و مکانیزه انجام می گیرد. در روش های سنتی با ابزارهای قدیمی انجام می شود که مشکلات بسیار زیادی را ایجاد می نماید.

ولی در روش جدید و امروزی با تجهیزات مکانیزه و مدرن، فرایند شستشو و نظافت انجام می شود. این دستگاه ها انواع گوناگون و متنوعی دارند که با توجه به کاربردشان مورد استفاده قرار می گیرند.

در ادامه مقاله به نظافت و شستشوی سطوح کف با دستگاه های اسکرابر (زمین شوی صنعتی) پرداخته می شود.

اسکرابر صنعتی موزه

نظافت سطوح کف در نساجی ها با دستگاه های زمین شوی صنعتی

دستگاه های اسکرابر یا زمین شوی صنعتی، تجهیزاتی فوق العاده، بسیار کاربردی و حرفه ای می باشند که انواع سطوح کف را با کیفیت، دقت و سرعت بالا شستشو و خشک می نمایند. این تجهیزات کاربردی و مکانیزه در انواع گوناگونی طراحی و تولید می شوند. از یک لحاظ این تجهیزات نظافتی به دو نوع دستی و سرنشین دار تقسیم بندی می شوند و از لحاظ دیگر در دو نوع برقی و شارژی می باشند.

با توجه به مساحت محیط، نوع دستگاه انتخابی متفاوت است. اگر مساحت محیط بزرگ باشد بهتر است از دستگاه های زمین شوی صنعتی سرنشین دار استفاده شود در غیر اینصورت از دستگاه های زمین شوی صنعتی دستی می توان استفاده نمود. همچنین اسکرابر های با راننده فقط در نوع شارژی ( باطری دار ) می باشند و اسکرابر های دستی به صورت برقی و شارژی تولید می شوند.

طرز کار این دستگاه ها بدین صورت است که ابتدا مخزن آب تمیز دستگاه را با آب و مواد شوینده پر می کنیم. البته در صورتی که مخزن مواد شوینده مجزا باشد، ماده شوینده را در مخزن مواد شوینده می ریزیم. سپس دستگاه را روشن می کنیم. اگر دستگاه از نوع دستی باشد، در پشت آن قرار گرفته و دستگاه را به سمت جلو حرکت می دهیم.

در صورتی که دستگاه از نوع سرنشین دار باشد، کاربر یا اپراتور بر روی صندلی نشسته و سپس حرکت با دستگاه را آغاز می نماید. در نظر داشته باشید که کار کردن با کنترل پنل دستگاه های زمین شوی بسیار راحت می باشد. ترکیب آب و مواد شوینده برروی سطح زمین ریخته شده و سپس به وسیله برس یا برس هایی که در جلو و پایین دستگاه اسکرابر قرار دارد، عملیات برس زدن سطح زمین انجام می شود.

برس های اسکرابر در دو نوع رولی و دیسکی می باشند. پس از عملیات برس زدن تمامی آلودگی ها و محلول های باقی مانده برروی سطح زمین به وسیله سیستم تی و مکنده دستگاه به مخزن آب کثیف انتقال می یابد. سپس شما سطحی عاری از هرگونه آلودگی و خشک خواهید داشت.

در انتها بایستی به این نکته اشاره نمود که دستگاه های اسکرابر امروزی پیشرفت های چشمگیری در طول زمان داشته اند. استفاده از فناوری هایی مانند مدیریت مصرف مواد شوینده، استفاده از تیغه های لاستیکی با کیفیت و ضد سایش و … برخی از نمونه فناوری های استفاده شده در این تجهیزات است.

قبل از خرید دستگاه نظافتی موردنظر با کارشناسان حوزه صنعت نظافت مشاوره نمایید.

اسکرابر صنعتی کارچر مدل BR 30/4 C Bp

اسکرابر صنعتی کارچر مدل BR 30/4 C Bp سبک، جمع و جور و باتری دار است. استفاده از این دستگاه کار بدون وقفه را برای کاربر امکان پذیر می‌کند. علاوه بر اینکه فضا بلافاصله قابل استفاده خواهد بود. این اسکرابر تنها ۱۴ کیلوگرم وزن دارد.

اسکرابر (زمین شوی) صنعتی مدل BD 45/40 C Ep

برای استفاده از دستگاه اسکرابر مدل BD 45/40 C EP، کاربر پشت دستگاه ایستاده و از آن استفاده می‌کند. عرض عملکرد این دستگاه 450 میلیمتر بوده و لوازم جانبی استانداردی دارد. این مدل اسکرابر برای محیط‌های بین 400 تا 1.100 متر مربع مناسب است.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه فرمایید: - از کیبورد فارسی استفاده کنید و نظر خود را به زبان فارسی بنویسید. - نظر خود را براساس تجربه استفاده از محصولات بیان کنید. - به نظرات سایر کاربران احترام بگذارید. - پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند حذف می‌شوند.
× مشاوره قبل از خرید میخواهید؟ با من در تماس باشید