تلفن تماس: ۵۴۰۹۱-۰۲۱
سبدخرید
حساب کاربری

۵ اشتباه در نظافت که احتمالاً مرتکب شده‌اید

۵ اشتباه در نظافت

اشتباهات نظافتی

نظافت منزل ممکن است کار مورد علاقه شما نباشد اما ضروری است.

بیشتر ما فقط می‌خواهیم کارهای خانه را در کمترین زمان ممکن انجام دهیم و بهترین نتیجه را برای تلاش خود داشته باشیم. در اینجا پنج اشتباه برتر نظافت که احتمالاً مرتکب شده‌اید برای کمک به شما در سازماندهی‌تر کردن نظافت آورده شده است. در روال نظافت خود تغییراتی ایجاد کنید تا کار با سرعت بیشتری انجام شود و وقت بیشتری برای لذت بردن از خانه تمیز خود داشته باشید.

اشتباه شماره ۱: به تعویق انداختن نظافت

آیا ژله‌ای را که روی زمین ریخته شده بلافاصله پاک می‌کنید یا آن را برای چند روز به حال خود می‌گذارید؟ حتی اگر عجله دارید، اگر آن را روی زمین رها کنید، در خانه شما مورچه‌هایی جمع خواهند شد و ردپای ژله در همه سطح زمین ردیابی می‌شود.

همین اصل تقریباً در هر امر نظافت اعمال می‌شود. چند دقیقه صرف تمیز کردن یک اتاق باعث می‌شود نظافت “سنگین” آن بسیار راحت‌تر گردد. محل‌های تهیه غذا در یک آشپزخانه باید تمیز شود، لباس‌های کثیف در یک سبد قرار داده شود، ظرف‌های حمام و درهای دوش بعد از هر بار استفاده پاک شوند و نظافت نامه‌ها، روزنامه‌ها و رسیدها به طور روزانه انجام شود.

سپس کارهای هفتگی گردگیری، جاروبرقی، تمیز کردن توالت، پاک کردن کف آشپزخانه بسیار ساده‌تر است.

نظافت آشپزخانه

اشتباه شماره ۲: شروع از نقطه اشتباه یک اتاق

هیچ یک از ما نمی‌خواهیم بیشتر از زمان لازم برای تمیز کردن وقت بگذاریم. اگر هنگام انجام تمیزکاری کامل از یک نقطه اشتباه در یک اتاق شروع کنید، باید مراحل را دنبال کنید و تکرار کنید.

اول، با برداشتن وسایلی که متعلق به این اتاق نیست، شروع کنید. آنها را دور بریزید یا آنها را به فضای مناسب خود برگردانید.

هنگامی که آماده تمیز کردن هستید، از بالای یک اتاق شروع کنید و به سمت پایین حرکت کنید. اگر کار خود را با تمیز کردن کف آغاز کنید و سپس به غبارگیری سقف، پاک کردن تار عنکبوت و غبارگیری مبلمان بپردازید، باید پس از نشست گرد و غبار، زمین را دوباره تمیز کنید.

هنگام تمیز کردن دیوارها و درها یا پنجره‌ها، از بالا شروع کنید.

تمیز کردن خانه

اشتباه شماره ۳: استفاده از محصولات تمیز کننده اشتباه

استفاده از یک محصول تمیزکننده که برای انجام کار به اندازه کافی قوی نباشد، می‌تواند به معنای باقی ماندن کثیفی باشد و کار باید تکرار شود. آیا تابحال لباسها را شسته‌اید و بعد ببینید که لکه‌ها باقی مانده است؟ شما از محصولات خشکشویی اشتباه استفاده کرده اید. برای به دست آوردن بهترین نتیجه، برچسب‌ها را با دقت بخوانید و دستورالعمل‌ها را دنبال کنید.

بررسی برچسب‌ها نه تنها می‌تواند در وقت صرفه‌جویی کند، بلکه می‌تواند در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی کند. استفاده از یک محصول تمیز کننده اشتباه به طور دائم ممکن است به برخی از سطوح آسیب برساند. به همین دلیل نمی‌توانید با خیال راحت از پودر شستشو روی مبلمان یا میزهای سنگی استفاده کنید.

ضدعفونی سطوح

اشتباه شماره ۴: استفاده از ابزار تمیز کردن کثیف

ابزاری که برای تمیز کردن استفاده می‌کنید می‌تواند باعث بدتر شدن اوضاع و گسترش باکتری‌ها و خاک در اطراف شود. اسفنج‌های آشپزخانه محل تولید باکتری‌های کلی فرم (سالمونلا یا E.coli) هستند. ماشین لباسشویی که به طور مرتب تمیز نشده است، می‌تواند آلودگی را دوباره به لباس ها انتقال دهد و بوی لباس‌های شسته شده را وحشتناک کند.

برای شستن پارچه‌های تمیزکننده، برس‌های شستشو و تمیز کردن فیلترها و ظروف بین هر بار استفاده وقت بگذارید. ابزارهای یکبار مصرف مانند دستمال مرطوب، پارچه های الکترواستاتیک و گردگیر بسیار عالی هستند، اما اگر سعی کنید فقط از یکی برای تمیز کردن کل خانه استفاده کنید، کار درستی نیست. هر بخش را با یک بار مصرف تازه تمیز کنید.

شستن تی

اشتباه شماره ۵: آموزش دادن به بچه‌ها برای کمک به کارهای خانه

زمان مناسب برای درگیر کردن بچه‌ها در کارهای خانه، کودک نوپا بودن آنهاست. کودکان نوپا می‌خواهند همه کارهایی را که مادر و پدر انجام می‌دهند تکرار کنند. بنابراین، با چیزهای ساده‌ای شروع کنید که می‌توانند به شما کمک کنند مانند حوله‌های تاشو و کنار گذاشتن آنها یا آوردن لباس‌های کثیف آنها به اتاق لباسشویی. با افزایش سن، شما می‌توانید کارهای چالش‌برانگیز دیگری مانند شستن لباس‌ها با ماشین را اضافه کنید.

یک نمودار پیشواز ایجاد کنید و همان اصولی را که باید رعایت کنید به بچه‌ها بیاموزید – انجام هر روز چند کار تمیزکاری کوچک کار کلی را بسیار راحت‌تر می‌کند. برای بچه‌های کوچکتر، با کارهای ساده مانند غبارروبی سطوح صاف، شستن پنجره‌ها با استفاده از پاک کننده‌های غیرسمی (سرکه سفید مقطر و آب) شروع کنید و آنها را به تدریج به تقریباً در همه کارهای نظافت منزل منتقل کنید.

نظافت اتاق کودک

زمین‌شوی کارچر مدل FC 7 CORDLESS

زمین‌شوی کارچر مدل FC 7 CORDLESS از محصولات جدید کمپانی کارچر آلمان بوده که در سال ۲۰۲۰ طراحی و سپس به بازارهای جهانی معرفی شد. این زمین‌شوی به دلیل داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد، یکی از بهترین دستگاه‌های زمین شوی در دنیا است.

بخارشوی کارچر مدل SC 3 UPRIGHT EasyFix

این بخارشوی، نظافت عمیق بدون نگرانی را برای کاربر امکان پذیر می‌کند. از بخارشوی کارچر مدل SC 3 UPRIGHT EasyFix می‌توان برای نظافت آسان بر روی سطوح سخت استفاده کرد. EasyFix بودن دستگاه سبب می‌شود تا جداسازی و اتصال حوله به نازل تسهیل شود. مخزن این بخارشوی، در حین استفاده نیز قابلیت پر کردن دارد.

شیشه شوی کارچر مدل WV 2 PREMIUM Black Edition

شیشه شوی کارچر مدل WV 2 PREMIUM Black Edition، به عنوان اولین دستگاه های شارژی موجود در جهان می باشند که نظافت شیشه ها و سطوح عمودی را به شکل کاملاً مکانیزه و بدون هیچگونه مشکلی انجام می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این محصول با ما همراه باشید.

بخارشوی کارچر مدل SC 2 UPRIGHT EasyFix

بخارشوی کارچر مدل SC 2 UPRIGHT EasyFix، توان تمیز کردن تمامی سطوح را دارد. این مدل بخارشوی، توان از بین بردن ۹۹.۹۹۹٪ ویروس کرونا و ۹۹.۹۹٪ از باکتری‌های معمول خانگی را دارد. گرم شدن بخارشوی تنها چند ثانیه طول می‌کشد و بلافاصله آماده استفاده است.

زمین‌شوی شارژی کارچر مدل FC 3 CORDLESS (EWM2)

زمین‌شوی شارژی کارچر مدل FC 3 CORDLESS به راحتی آلودگی‌های سطوح کف را از بین برده و سطح را خشک می‌کند. این دستگاه بدون نیاز به کشاندن سطل به اطراف توان نظافت محیط را دارد.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه فرمایید: - از کیبورد فارسی استفاده کنید و نظر خود را به زبان فارسی بنویسید. - نظر خود را براساس تجربه استفاده از محصولات بیان کنید. - به نظرات سایر کاربران احترام بگذارید. - پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند حذف می‌شوند.
× مشاوره قبل از خرید میخواهید؟ با من در تماس باشید