تلفن تماس: ۵۴۰۹۱-۰۲۱
سبدخرید
حساب کاربری

آن‌چه باید در مورد اسکرابرها بدانید

انواع اسکرابر

اسکرابر یا کف‌‌شوی بهترین گزینه برای تمیزکردن محیط‌‌های داخلی است. این ماشین‌‌ها می‌توانند وظیفه‌ی شست‌ و شو و خشک کردن هر نوع کف‌‌پوش سختی را به راحتی عهده‌دار شوند. معمولاً این ماشین‌ها در مراحل پایانی فرآیند تمیزکردن به کار می‌روند. اما می‌توانید با این تجهیزات به نظافت بسیار موثری دست یابید و حتی در محیط‌های بیرونی هم از آنها استفاده کنید.

ماشین‌های اسکرابر چه هستند و چگونه کار می‌کنند؟

اسکرابر دستی و اسکرابر سرنشین‌دار

اسکرابرها انواع گوناگونی دارند. معمولا زمین‌شوی‌ها را براساس نوع هدایت به دو دسته تقسیم می‌کنند: اسکرابرهای خودرویی یا سرنشین‌دار و اسکرابرهای دستی یا هدایت از پشت. اسکرابرهای سرنشین‌دار مجهز به صندلی و نشیمن گاهی برای اپراتور بوده و کار کردن با آنها برای کاربر ساده‌تر و بهره‌وری وی در هنگام استفاده از آنها بالاتر است.

این مدل از اسکرابرها برای مکان‌هایی با مساحت بزرگ به کار می‌روند. در دستگاه‌های اسکرابر دستی اپراتور در پشت دستگاه قرار می‌گیرد و در هنگام حرکت دستگاه وظیفه هدایت آن را بر عهده می‌گیرد. این اسکرابرها برای محیط‌هایی با مساحت کم یا متوسط مناسب هستند و به دلیل برخورداری از ابعاد کوچکتر برای راهروهای باریک یا مکان‌هایی با قدرت مانور کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اسکرابر برقی و اسکرابر باطری‌دار

اسکرابرها بر اساس نوع منبع تغذیه نیز به دو دسته تقسیم می‌شوند . اسکرابرهای برقی و اسکرابرهای باطری‌دار. اسکرابرهای برقی به دلیل عدم وجود باطری وزن کمتری دارند. به علت عدم نیاز به تعویض باطری از هزینه نگهداری کمتری برخوردار هستند.

در هنگام استفاده نیازی به شارژ باطری نداشته و به راحتی با اتصال به برق به هر مدت که لازم باشد قابل استفاده خواهند بود. اما به علت وجود کابل برق متصل به دستگاه برای استفاده در مکان‌های پر تردد ممکن است ایجاد اشکال نمایند بعلاوه وجود کابل قدرت مانور اسکرابر را کاهش می‌دهد.

دستگاه‌های اسکرابر با استفاده از تکنولوژی مکانیکی و برخورداری از برس‌های چرخشی زمین و سطوح مختلف را نظافت می‌کنند. پاک‌ کردن با استفاده از آب و مواد شوینده تکمیل می‌شود. برس‌های اسکرابر ترکیب آب و مواد شوینده و آلودگی‌های زمین را جمع نموده و موتور وکیوم آنها را مکش می نماید و در مخزن آب کثیف اسکرابر ذخیره می‌کند.

نظافت صنعتی با اسکرابر

انواع اسکرابرها

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد معمولا اسکرابرها بر اساس نوع هدایت و همچنین بر اساس نوع منبع تغذیه به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. در هر دسته اسکرابرهایی با ابعاد مختلف طراحی و تولید شده است.

اما به عنوان یک اصل کلی از نظر ابعاد به طور معمول همواره اسکرابرهای دستی از اسکرابرهای سرنشین‌دار کوچکتر می‌باشند. شعاع تمیزی اسکرابرها از ۳۵ تا ۱۳۰ سانتی‌متر متغیر است. هر دو نوع اسکرابر در عمل یک کار را انجام می‌دهند و تفاو‌ت‌هایشان در قدرت عملکرد، قدرت مانور، ظرفیت و قابلیت پاک‌کنندگی‌شان است.

هر دو نوع اسکرابر با راننده و دستی در تسهیل امر نظافت، کاهش آلودگی صوتی و افزایش ایمنی مشترک می‌باشند.

قیمت اسکرابر سرنشین دار

آیا اسکرابرها برای پاک کردن تمام سطوح مناسب هستند؟

اسکرابرها معمولا برای نظافت تمام سطوح به جز فرش، موکت و چوب طبیعی مناسب هستند. در انتخاب اسکرابری بسیار مهم است که جنس کف را با توانایی‌‌های اسکرابر تطبیق دهید و مطمئن شوید که برس‌‌های اسکرابر انتخابی‌‌تان با جنس سطحی که لازم است نظافت شود سازگار است.

آیا ممکن است که شست‌ و شوی محیط‌‌های کوچک را با اسکرابر انجام دهیم؟

نظافت‌ کوچک‌‌ترین محیط‌‌ها هم توسط اسکرابر ممکن است. البته توصیه ما این است که برای محیط‌‌هایی که مساحت کمی دارند از ابزارهایی که خاص چنین محیط‌هایی ساخته شده است بهره گیرید.

اسکرابر دستی

اسکرابر BR 35/12

از جمله اسکرابرهایی که کمپانی کارچر برای استفاده در محیط‌های کوچک و پر مانع طراحی و تولید نموده است اسکرابر BR 35/12 می‌باشد. کل عرض این دستگاه ۴۵ سانتی‌متر بوده و برس و تیغه خشک‌کننده در این دستگاه قابلیت چرخش ۲۰۰ درجه به سمت چپ و راست را دارد و این عمل به کمک فرمان هدایت بسیار پیشرفته دستگاه انجام می‌گیرد.

این ویژگی باعث مانور راحت و فوق تصور این دستگاه در محیط‌های کوچک و زوایای بسته شده است به طوری که حتی می‌توان برخلاف دستگاه‌های مشابه حین حرکت به سمت عقب نیز با این دستگاه سطوح را شستشو و خشک کرد. در محیط‌های کوچک که دستگاه مجبور به حرکت در فضاهای باریک است توانایی نظافت و خشک کردن زمین در حرکت دنده عقب بسیار موثر خواهد بود.

زمین شوی صنعتی

این دستگاه از یک باطری لیتیوم یون برخوردار است این مدل از باطری، امکان شارژ ناقص را برای زمین‌شوی فراهم می‌کند. یعنی زمانی که باطری در حال شارژ شدن می‌باشد در صورتی که نیاز به استفاده از اسکرابر ایجاد شود می‌توان قبل از تکمیل فرایند شارژ در حالی که هنوز شارژ باطری تکمیل نشده است آن را از برق جدا نموده و مورد استفاده قرار داد.

شارژ دستگاه نیز بر روی بدنه طراحی شده است و برای شارژ نمودن باطری نیاز به حمل شارژر به صورت جداگانه نمی‌باشد. این اسکرابر دارای برس شستشو به عرض ۳۵ سانتی‌متر و تیغه خشک‌کن به عرض ۴۵ سانتی‌متر است. مخزن آب تمیز و آب کثیف مجزا دارد که حجم هر یک از آنها ۱۲ لیتر می‌باشد.

مخزن آب کثیف دستگاه حالت جدا شونده داشته و به راحتی از دستگاه جدا شده و شستشو می‌شود. میزان فشار برس دستگاه بر روی سطح زمین در هنگام کار با دستگاه قابل تنظیم بوده و به صلاح دید کاربر بسته به میزان آلودگی سطح تنظیم می‌شود. بعلاوه یک مخزن مخصوص برای جمع‌آوری زباله‌های درشت در این اسکرابر تعبیه شده است و دستگاه در حین برس زدن سطح زمین زباله‌های درشت را نیز جمع‌آوری می‌نماید.

دستگاه دیگری که کمپانی کارچر برای محیط‌های کوچک ارائه نموده است اسکرابر BR 30/4 می‌باشد. این دستگاه در سال ۲۰۱۷ طراحی و به بازار جهانی عرضه شده است. این اسکرابر با ابعاد بسیار کوچک و قدرت مانور فوق‌العاده بالا برای محیط های مثل دفتر کار، رستوران، آشپزخانه، فروشگاه و یا حتی منازل مسکونی قابل استفاده می‌باشد.

زمین‌شوی مدل BR 35/12 در هر دو حالت رو به جلو و رو به عقب قادر به شستشو و خشک نمودن سطح کف می‌باشد. عرض برس شستشوی این دستگاه ۳۰ سانتی‌متر سرعت چرخش برس آن تا ۱۴۵۰ دور و حجم مخزن آب تمیز و آب کثیف آن هر یک ۴ لیتر می‌باشد.

عرض این دستگاه کلا ۳۹ سانتی‌متر بوده و با طراحی ایستاده و با بهره بردن از یک دسته خم‌شونده اماکن نظافت محیط هایی مانند زیر مبلمان و میزها را نیز دارا می‌باشد. با تهیه کیت مخصوص شستشوی فرش و موکت می‌توان از این دستگاه برای نظافت سطوح پرزدار مانند فرش و موکت نیز بهره برد.

زمین شوی حرفه ای

آیا اسکرابرها برای نظافت محیط‌‌هایی با فضای سربسته با مساحت محدود مناسب هستند؟

دلایل زیادی وجود دارد که استفاده از اسکرابرها به جای تی و سطل‌‌های متعارف، حتی در محیط‌‌هایی با فضای بسته انتخاب بهتری هستند:

– استفاده از اسکرابر شرایط بهداشتی‌‌تری را مهیا می‌کند. اگر از مواد پاک‌کننده مناسب استفاده کنید، ده برابر کثیفی بیش‌تری نسبت به زمانی که از وسایل دستی استفاده می‌کنید، جمع خواهید کرد.

– استفاده از اسکرابر تقریبا نصف زمان استفاده از وسایل دستی زمان خواهد برد. ضمن آن که میزان انرژی که توسط اپراتور مصرف می‌شود بسیار کمتر می‌باشد. هم زمان، پول و نیروی کار را صرفه جویی خواهید کرد هم ایمنی بیشتر و نظافتی در سطح بالاتر زا به دست خواهید آورد.

– سازگار با محیط‌زیست؛ اسکرابرهای کارچر سازگار با محیط زیست هستند و با برخورداری از سیستم مدیریت مواد شوینده با تعیین غلظت و مقدار ماده شوینده مورد نیاز و ترکیب مناسب آب و مواد پاک‌کننده در عین ایجاد سطح نظافت مطلوب، در مصرف ماده شوینده صرفه‌جویی چشمگیری نموده و علاوه بر کاهش هزینه در جلوگیری از ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی ایفای نقش می‌نماید.

نظافت مدارس با اسکرابر

آیا استفاده از ماشین‌های اسکرابر دشوار است؟

گرچه اسکرابرها بالاترین استاندارد تمیزی را ارائه می‌دهند اما به دلیل ساده بودن سیستم عاملشان آموزش بسیار کمی برای استفاده از این ابزارها مورد نیاز است.

اگر کاربر نیازمند برنامه شست‌وشوی مخصوصی باشد، به سادگی می‌توان قبل از شروع کار سیستم را برای این امر برنامه‌ریزی و نتظیم نمود. ضمن آن که دفترچه راهنمای این ماشین‌ها به سادگی به سوالات کاربران پاسخ می‌دهد.

آیا از هر نوع مواد شوینده می‌توان در اسکرابرها استفاده کرد؟

تنها مواد شوینده‌ای که به طور مخصوص برای اسکرابرها طراحی و ساخته می‌شوند، مناسب این دستگاه‌‌ها هستند و پیشنهاد می‌کنیم که حتما توصیه سازندگان اسکرابرها، مخصوصا در مورد میزان غلظت مواد شوینده را رعایت کنید.

هرگز از محصولاتی مانند اسیدها، رقیق‌کننده‌ها و حلال‌ها خارج از دستورعمل کارخانه‌های سازنده برای اسکرابرها استفاده ننمایید.

دستگاه اسکرابر صنعتی

مصرف آب و مواد شوینده در اسکرابرها بسیار بالا است؟

زمانی که از اسکرابرها برای تمیزی کف استفاده می‌کنید، از مزایایی بهره‌مند می‌شوید که شامل این موارد است: کاهش میزان نیروی کار، کاهش زمان مورد نیاز برای نظافت محیط، بهبود استاندارهای نظافت و سهولت عملیات تمیزکردن.

تمیزکردن با اسکرابر مصرف آب را در بهینه‌ترین حالت امکان‌پذیر می‌نماید، و با سیستم مدیریت مواد شوینده (Chem Dose System) در اسکرابرهای کارچر مصرف ماده شوینده نیز بسیار کم و تنها به اندازه مورد نیاز خواهد بود.

آیا نگهداری اسکرابرها دشوار است؟

نگهداری از اسکرابر کار دشواری محسوب نمی‌شود. مانند اکثر دستگاه‌ها اسکرابرها هم نیاز دارند که به صورت سالانه مورد بازبینی و سرویس قرار گیرند تا کارایی و عملکردشان تضمین شود.

فیلترها نیز باید به طور منظم تمیز شوند. بعد از هر استفاده، آب کثیف جمع‌آوری شده در مخزن اسکرابر باید تخلیه شود و مخزن با آب شسته شود. اسکرابرهایی که با باتری کار می‌کنند هم طبیعتا باید به طور مرتب شارژ شوند.

قیمت دستگاه اسکرابر دستی

برای نگهداری بهینه از اسکرابر چه باید کرد؟

برای نگهداری و محافظت از ماشین نظافتتان آن را به طور منظم مورد بازبینی و سرویس قرار دهید و فیلترهای آن را تمیز نمایید. از دفترچه راهنما و توصیه‌های کارخانه سازنده نیز پیروی کنید تا بتوانید در بلندمدت کارایی دستگاهتان را حفظ نمایید.

چگونه اسکرابر مورد نیازتان را انتخاب کنید؟

مساحت مکانی که اسکرابر در آن استفاده می‌شود نکته مهمی در انتخابتان است. جنس کف‌‌پوش نیز برای تصمیم‌گیری حائز اهمیت است. میزان تردد افراد در محیط، میزان اشغال سطوح، فضایی که اسکرابر برای مانور در اختیار دارد، دسترسی به پریز برق و …. نیز در انتخاب اسکرابر مناسب برای نظافت محیط مورد نظر شما امری موثر محسوب می‌شود.

برای جلوگیری از هرگونه اشتباه و خرید بهترین و مناسب‌ترین اسکرابر متناسب با نیاز خود می‌توانید از راهنمایی و مشاوره تخصصی کارشناسان ما در کارن تجارت بهین بهره‌مند شوید.

مطالب مرتبط:

اسکرابر صنعتی کرشر مدل B 200 R D 90

این مدل اسکرابر دارای مخزن ۲۰۰ لیتری بوده و برای نظافت فضاهای بزرگتر از ۴۰۰۰ متر، دستگاه مناسبی است. این اسکرابر قابلیت ارائه برس غلطکی و دیسکی را دارد.

اسکرابر صنعتی کارچر مدل BR 30/4 C Bp

اسکرابر صنعتی کارچر مدل BR 30/4 C Bp سبک، جمع و جور و باتری دار است. استفاده از این دستگاه کار بدون وقفه را برای کاربر امکان پذیر می‌کند. علاوه بر اینکه فضا بلافاصله قابل استفاده خواهد بود. این اسکرابر تنها ۱۴ کیلوگرم وزن دارد.

اسکرابر صنعتی کارچر مدل BR 30/1 C Bp

استفاده از اسکرابر صنعتی کارچر مدل BR 30/1 C Bp، راه حلی منطقی برای نظافت محیط‌های کوچک است. این اسکرابر بدون سیم بوده و در صورت استفاده از ماده شوینده توان ضدعفونی کردن محیط را نیز دارد.

پولیشر صنعتی کارچر مدل BDP 50/1500 C

پولیشر صنعتی کارچر مدل BDP 50/1500 C، مناسب سطوح سنگی است. دستگاه‌های پولیشر، برای پولیش و لایه‌برداری بسیار نازک مورد استفاده قرار می‌گیرد. گرد و غبار حاصل از آن، در مخزن دستگاه ذخیره شده و پس از اتمام کار می‌توان آن را تخلیه کرد.

پولیشر صنعتی کارچر مدل BDP 50/2000 RS

پولیشر صنعتی کارچر مدل BDP 50/2000 RS، مناسب برای استفاده بر روی سطوح سنگی است. گرد و غبار حاصل از پولیش سنگ، توسط دستگاه مکش می‌شود.

اسکرابر صنعتی کارچر مدل BR 45/22 C Bp

اسکرابر صنعتی کارچر مدل BR 45/22 C Bp را می‌توان روزانه و برای ضدعفونی محیط‌های کاری، نظافت عمقی و از بین بردن لکه‌ها استفاده کرد. این اسکرابر توان پاک کردن آلودگی‌های مختلف بر روی انواع سطوح را دارد.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه فرمایید: - از کیبورد فارسی استفاده کنید و نظر خود را به زبان فارسی بنویسید. - نظر خود را براساس تجربه استفاده از محصولات بیان کنید. - به نظرات سایر کاربران احترام بگذارید. - پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند حذف می‌شوند.
× مشاوره قبل از خرید میخواهید؟ با من در تماس باشید