تلفن تماس: ۵۴۰۹۱-۰۲۱
سبدخرید
حساب کاربری

با چک لیست نظافتی محیط‌های اداری آشنا شوید.

با چک لیست نظافتی محیط‌های اداری آشنا شوید.

با چک لیست نظافتی محیط‌های اداری آشنا شوید.

اگر شما در یک اداره کار می‌کنید، باید از نظافت محیط اطمینان داشته باشید تا بهره‌وری تا حد ممکن تسهیل پیدا کند. همچنین فراهم کردن محیطی لذت بخش و سالم برای کارمندان به حفظ روحیه کمک می‌کند. برای انجام این کار، اطمینان داشته باشید که به شکل منظم دفتر کار را نظافت می‌کنیم.

تیم شما می‌تواند نظافت دفتر را به عهده گرفته یا افراد حرفه‌ای برای نظافت استخدام کند. اگر شما در حال برنامه‌ریزی برای نظافت هستید، می‌توانید از یک چک لیست نظافتی بهره ببرید. در این مقاله ما برای نمونه یک چک لیست برای شما تهیه کرده‌ایم.

این چک لیست در نوع خود یکی از بهترین چک لیست‌ها بوده و شامل قسمت‌هایی است که به طور معمول شما از نظافت آن غافل می‌شوید. علاوه بر آن، یک سری اطلاعات در مورد تعداد دفعات نظافت نیز به شما ارائه می‌شود.

چک لیست نظافتی میز و اتاقک‌های اداری

در فضایی که مردم می‌نشینند و کار می‌کنند، مانند اتاقک و میزهای اشتراکی می‌توانید مراحل زیر را انجام داده و از تمیزی و مرتب بودن فضا اطمینان حاصل کنید.

  • خاک نشسته بر روی مانیتورها و کیبوردها را پاک کنید.
  • برگه‌ها را بازیافت کرده و سطل‌های زباله را خالی کنید.
  • پنجره‌های دفتر کار را پاک کنید.
  • سطوحی که افراد مدام با آنها در تماس هستند مانند تلفن‌، چراغ، کیبورد، دستگاه کپی، فکس و منگنه را ضدعفونی کنید.
  • میزها، قفسه‌ها و دیگر سطوح را گردگیری کنید.

چک لیست نظافتی آشپزخانه‌های دفاتر کار و اتاق‌های استراحت

از آشپزخانه و اتاق استراحت در دفاتر کار استفاده زیادی می‌شود. در اینجا شما راه‌های تمیز و مرتب نگه داشتن این فضاها را یاد خواهید گرفت.

  • بسته‌بندی غذا، مواد غذایی که دیگر استفاده نمی‌شوند، مواد فاسد شدنی که تاریخ مصرف آنها گذشته و موارد دیگر را دور بریزید.
  • ظروف را شسته و ظرف‌های تمیز را کنار بگذارید.
  • سطل‌های زباله را خالی کرده و آنها را بازیافت کنید.
  • یخچال را از غذاهای مانده، خالی کنید. سطوح داخل یخچال‌ها را ضدعفونی کنید.
  • قوری چای یا قهوه را تمیز کرده و تفاله‌های قدیمی را دور بریزید.
  • سطوحی که افراد روی آنها غذا می‌خورند یا غذا را آماده می‌کنند مانند میز و کانتر را تمیز و ضدعفونی کنید.
  • دستگاه‌هایی مانند توستر و مایکروویو را تمیز کنید.
  • چک کنید که دستگاه آب سرد کن، آب داشته باشد و لیوان کاغذی برای استفاده موجود باشد.

چک لیست نظافتی برای اتاق‌های پذیرش و انتظار

اگر در دفتر کار شما فضایی برای پذیرش در نظر گرفته شده باشد، شما باید از نظافت این فضا اطمینان حاصل کنید تا اولین تصویر از دفتر کار شما، تأثیر خوبی بر مراجعه کنندگان داشته باشد. برای انجام این کار، مطمئن شوید که مراحل زیر را انجام دهید.

  • میز خوشامدگویی شرکت را تمیز و مرتب کنید.
  • میز، سطوح، میزهای اتاق انتظار و دیگر سطوح را گردگیری کنید.
  • سطل‌های زباله را خالی و زباله‌های داخل سطل را بازیافت کنید.
  • مخزن لیوان‌های آب کنار آب سرد کن را پر کرده و مطمئن شوید که آب سرد کن پر از آب باشد.
  • کتاب‌ها و مجلاتی را که برای مراجعه کنندگان گذاشته شده است را مرتب کنید.
  • دستگاه قهوه یا چای ساز را تمیز کنید.
  • پنجره‌ها، تابلوی شرکت و دیگر عناصر که در معرض دید مراجعه کنندگان هستند را تمیز کنید.
  • سطوحی مانند لامپ، تلفن، زنگ در، صفحه نمایش تلویزیون و دیگر سطوح که در تماس هستند را ضدعفونی کنید.
  • سعی کنید حداقل هر ۳ یا ۴ ماه یکبار فرش‌های اتاق‌های انتظار یا فضاهای مشترک را تمیز کنید.

چک لیست نظافتی سرویس‌های بهداشتی

تمامی سرویس‌های بهداشتی نیاز به نظافت و ضدعفونی منظم دارند. سرویس بهداشتی دفتر کار شما نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این قسمت ما چگونگی نگهداری محیطی تمیز و بهداشتی را بررسی می‌کنیم.

  • سرویس‌های بهداشتی را تمیز و ضدعفونی کنید.
  • سینک‌ها را تمیز و ضدعفونی کنید.
  • کف سطوح را جارو بکشید و پس از آن با مواد ضدعفونی کننده تی بکشید.
  • سطوح سخت را تمیز کرده و حوله‌های کاغذی و سایر زباله‌هایی که در سطل بازیافت نیستند را دور بریزید. سپس تمام سطوح سخت را ضدعفونی کنید.
  • در صورت خالی بودن مخزن دستمال توالت و حوله کاغذی آن را پر کنید.
  • آینه‌ها را با شیشه پاک کن تمیز کنید.
  • مطمئن شوید که دستگاه‌های خشک کن دست در سرویس‌های بهداشتی، درست کار می‌کند. اگر این دستگاه مشکلی داشته باشد، دستگاه را برای تعمیر بفرستید.

چک لیست نظافتی فضای بیرونی شرکت

اگر دفتر کاری شما دارای فضای بیرونی است، زمانی را برای نظافت آن اختصاص دهید. فضای بیرونی دفتر کار شما، در نظر مراجعه کنندگان تأثیر بسیار زیادی دارد. در این قسمت نکات نظافتی برای نظافت فضای بیرونی محیط کار شما در نظر گرفته شده است.

  • برگ‌ها، شاخه‌ها و آشغال‌هایی را که در پیاده‌روها و نزدیک در ورودی وجود دارد را جارو کنید.
  • اطمینان پیدا کنید که فرش و موکت‌های پهن شده در قسمت ورودی تمیز بوده و در جای درست قرار گرفته‌اند.
  • درهای شیشه‌ای و پنجره‌ها را تمیز کرده و مطمئن شوید که آنها کثیف نباشند.
  • سطل‌های زباله بیرون محیط کار را خالی کرده تا بوی نامطبوع در فضا نپیچد.
  • شاخه‌ها و بوته‌هایی که در مسیر پیاده‌روها یا درهای ورودی قرار گرفته‌اند را کوتاه کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که پارکینگ خالی از وجود شاخه‌ بوده و فضایی را اشغال نکرده است.
  • بهترین چک لیست نظافتی، استخدام نیروهای خدماتی حرفه‌ای برای کمک کردن است.

در آخر، داشتن تمام تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای کار در دفتر امر مهمی است. اما اطمینان از تمیزی فضا بسیار اهمیت دارد. برای رسیدن به بهترین حد نظافت، از چک لیست‌های بالا استفاده کنید. علاوه بر اعمال تمامی این موارد بهتر است، از دستگاه‌های نظافتی حرفه‌ای کمک بگیرید.

دستگاه‌های نظافتی قابل استفاده در محیط‌های اداری

افراد شاغل، روزانه بخش اعظم زمان خود را در محیط‌های کاری و اداری می‌گذرانند. نظافت محیط، یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار در بهداشت محیط و افراد است. نظافت محیط‌های اداری باید به صورت روزانه انجام بگیرد. انجام نظافت اصولی یکی از مهمترین مواردی است که نیاز به رعایت دارد.

امروزه دستگاه‌های نظافتی متنوعی برای انجام این امور در بازار وجود دارد. با استفاده از این دستگاه‌ها شما می‌توانید در کوتاهترین زمان و با صرف کمترین میزان انرژی، محیطی عاری از هرگونه آلودگی، میکروب و ویروس را داشته باشید. برخی از پر استفاده‌ترین دستگاه‌های نظافتی را در این قسمت معرفی خواهیم کرد.

دستگاه جاروبرقی

یکی از پرکاربردترین دستگاه‌های مورد استفاده در نظافت، جاروبرقی است. برای فضای وسیع اداری می‌توان از دستگاه‌های جاروبرقی صنعتی استفاده کرد. جاروبرقی صنعتی، توان مکش بالایی داشته و در صورت خرید جاروبرقی آب و خاک، کاربر می‌تواند آلودگی‌های خشک و تر را جمع‌آوری کند.

قدرت موتور این دستگاه‌های نظافتی بسیار بیشتر از جاروبرقی‌های خانگی است. جاروبرقی‌های صنعتی، تنوع بسیار زیادی داشته به همین منظور، با توجه به نیاز خود می‌توانید مناسب‌ترین دستگاه را انتخاب کنید. ‌

دستگاه سوییپر

همانطور که در متن بالا نیز به این موضوع اشاره شد، از دستگاه‌های سوییپر برای نظافت فضای بیرونی شرکت‌ها می‌توان استفاده کرد. دستگاه سوییپر برای جمع کردن شاخه‌های درختان، برگ‌ها و زباله‌های محیط بسیار کاربردی است.

با استفاده از این دستگاه نظافتی، شما دیگر نیاز به جارو کردن نخواهید داشت. علاوه بر آن، باعث می‌شود بخش بزرگی از آلودگی‌ها و کثیفی‌ها وارد دفتر کار شما نشده و به فضای بیرونی ساختمان محدود شود.

دستگاه فرش، مبل و موکت‌شوی

یکی دیگر از پرکاربردترین دستگاه‌های نظافتی، دستگاه فرش، مبل و موکت شوی است. شستشوی این وسایل شاید با دیگر دستگاه‌ها یا به صورت دستی هم امکان پذیر باشد، اما با کاربرد این دستگاه، آسیبی به فرش و مبل وارد نخواهد شد.

برای مثال یکی از کاربردهای بخارشوی، استفاده بر روی فرش، مبل و موکت است. اما حجم آب وارد شده به مبل با استفاده از بخارشوی بسیار زیاد بوده و دستگاه‌های بخارشوی توان مکش آب اضافی را ندارند، به همین خاطر اسفنج مبل آب را در خود نگه داشته و به مبل و وسایل آسیب جدی وارد می‌شود.

اما با استفاده از دستگاه‌های تخصصی مبل، فرش و موکت شوی، در کوتاهترین زمان شما می‌توانید وسایل را تمیز کرده و آسیبی به آنها نیز وارد نکنید. علاوه بر آن، پس از استفاده از این دستگاه‌ها، شما می‌توانید بلافاصله از وسایل موجود در فضا استفاده کنید.

دستگاه اسکرابر

از دستگاه‌های اسکرابر می‌توان برای نظافت فضای داخلی ساختمان ‌اداری استفاده کرد. با استفاده از اسکرابر شما می‌توانید صرف مدت زمانی کوتاه، محیطی تمیز و بهداشتی داشته باشید. اگر فضای اداری شما وسیع باشد، به راحتی می‌توان از اسکرابرهای صنعتی استفاده کرد. ولی در صورت محدود بودن فضای کاری، می‌توان از اسکرابر دستی و کوچکتر که برای محیط‌های محدود مناسب است، استفاده کرد.

دستگاه بخارشوی

با استفاده از دستگاه بخارشوی، شما می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به مواد شوینده شیمیایی محیط را نظافت و ضدعفونی کنید. بخارشوی، دارای لوازم جانبی و نازل‌های متنوعی است. شما می‌توانید با انتخاب و خرید نازل مناسب، حتی دستگیره در و دیگر فضاهای کوچک و با دسترسی سخت را نظافت و ضدعفونی کنید.

بخارشوی با استفاده از بخار آب نظافت را انجام می‌دهد و همین امر باعث می‌شود به راحتی و با سرعت بالا محیط خشک شود و شما می‌توانید بلافاصله از محیط استفاده کنید.

دستگاه شیشه‌شوی

دستگاه شیشه‌شوی برای نظافت پنجره، شیشه‌های روی میز، درهای شیشه‌ای و دیگر سطوح مشابه مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از دستگاه شیشه‌شوی به جای استفاده از روش‌های سنتی شستشن سطوح شیشه‌ای به سرعت و کیفیت کار شما در نظافت اضافه می‌کند.

در دستگاه شیشه‌شوی می‌توان از ماده شوینده استفاده کرد. در نتیجه می‌توان سطوح شیشه‌ای آلوده را نیز به راحتی تمیز کرد. ماده شوینده به همراه آب به روی سطح شیشه‌ای اسپری شده و با مکش دستگاه، می‌تواند سطح شیشه‌ای را به راحتی تمیز کند.

دستگاه جارو شارژی

شاید جاروی شارژی همانند زیمن‌شوی جزو دستگاه‌های اصلی نظافتی به حساب نیاید، اما وجود این دستگاه در کنار دیگر دستگاه‌های بسیار کاربردی است. جاروهای شارژی شرکت کرشر در دو نوع دسته بلند و کوتاه موجود است. اصولا استفاده از جاروهای شارژی دسته بلند برای نظافت زیر وسایل مورد استفاده قرار می‌گیرد. این در صورتی است که دستگاه‌های جاروی شارژی قابل حمل، برای تمیز کردن زیاله روی میز، صندلی و دیگر وسایل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اسکرابر صنعتی کرشر مدل B 200 R D 90

این مدل اسکرابر دارای مخزن ۲۰۰ لیتری بوده و برای نظافت فضاهای بزرگتر از ۴۰۰۰ متر، دستگاه مناسبی است. این اسکرابر قابلیت ارائه برس غلطکی و دیسکی را دارد.

اسکرابر صنعتی کارچر مدل BR 30/4 C Bp

اسکرابر صنعتی کارچر مدل BR 30/4 C Bp سبک، جمع و جور و باتری دار است. استفاده از این دستگاه کار بدون وقفه را برای کاربر امکان پذیر می‌کند. علاوه بر اینکه فضا بلافاصله قابل استفاده خواهد بود. این اسکرابر تنها ۱۴ کیلوگرم وزن دارد.

اسکرابر صنعتی کارچر مدل BR 30/1 C Bp

استفاده از اسکرابر صنعتی کارچر مدل BR 30/1 C Bp، راه حلی منطقی برای نظافت محیط‌های کوچک است. این اسکرابر بدون سیم بوده و در صورت استفاده از ماده شوینده توان ضدعفونی کردن محیط را نیز دارد.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه فرمایید: - از کیبورد فارسی استفاده کنید و نظر خود را به زبان فارسی بنویسید. - نظر خود را براساس تجربه استفاده از محصولات بیان کنید. - به نظرات سایر کاربران احترام بگذارید. - پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند حذف می‌شوند.
× مشاوره قبل از خرید میخواهید؟ با من در تماس باشید