تلفن تماس: ۵۴۰۹۱-۰۲۱
سبدخرید
حساب کاربری

استفاده از دستگاه‌های نظافتی مناسب خانه تکانی

استفاده از دستگاه‌های نظافتی مناسب خانه تکانی

یکی از مهمترین سنت‌های ما ایرانیان در ماه‌های منتهی به سال نو، سنت خانه تکانی است. خانه تکانی نظافت کامل منزل و قسمت‌هایی از خانه که کمتر نظافت می‌شوند هم شامل می‌شود. این آیین از رسوم ایران باستان بوده و معمولا اواخر بهمن یا در ماه اسفند شروع می‌شود.

با انجام این کار منزل را برای ورود به سال نو و بهار آماده کرده و تمام آلودگی‌ها را از خانه می‌زداییم. خانه تکانی در قدیم با روش‌های بسیار سنتی انجام می‌گرفته و زمان زیادی هم به خود اختصاص می‌داد. اما امروزه با پیشرفته شدن دستگاه‌های نظافتی، این کار طاقت فرسا را می‌توان به راحتی و با سرعت بالا انجام داد.

طیف دستگاه‌های نظافتی بسیار گسترده بوده و برای هر نیاز نظافتی، دستگاهی خاص طراحی و تولید شده است. ما در این مقاله دستگاه‌های نظافتی مناسب خانه تکانی را بررسی و برخی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین دستگاه‌های نظافت خانگی را معرفی خواهیم کرد.

دلایل استفاده از دستگاه‌های متنوع نظافتی

همانطور که انتظار می‌رود، گستردگی دستگاه‌های نظافتی بسیار بیشتر از زمان قدیم است. شاید در خانه‌های نسل قدیم تنها دستگاه نظافتی خانه، جاروبرقی بود اما حالا انواع بسیار متنوعی را شامل می‌شود. حالا نیازی به صرف زمان بسیار طولانی برای نظافت نیست و اگر نظافت با دستگاه مناسب خود انجام گیرد، نه تنها عمر وسایل منزل افزایش پیدا کرده بلکه امر نظافت هم زمان کمتری را به خود اختصاص می‌دهد.

انواع دستگاه‌های نظافت خانگی

در این قسمت ما انواع دستگاه‌های مخصوص نظافت خانگی را با جزییات شرح می‌دهیم. هرکدام از این دستگاه‌ها کاربری خاصی دارند و استفاده از آنها در بلند مدت مقرون به صرفه است.

جاروبرقی

جاروبرقی را می‌توان اصلی‌ترین، پرکاربردترین و محبوبترین دستگاه‌ نظافتی نامید. جاروبرقی، تنوع بسیار گسترده‌ای داشته و با توجه به نیاز کاربر جاروبرقی مناسب انتخاب می‌شود. برخی از دسته‌بندی جاروبرقی‌ها شامل جاروبرقی‌های خشک، تر و خشک، ضد انفجار، نیمه صنعتی و صنعتی است. یکی از دسته‌بندی‌های بسیار پرکاربرد جاروبرقی‌‌های خانگی، سری WD است.

سری جاروبرقی‌های WD، توان مکش آلودگی‌های مرطوب از روی سطح زمین را نیز دارند. همین مزیت، باعث افزایش کاربری آنها شده و روند نظافت را تسهیل می‌بخشد. جاروبرقی‌های سری WD، جاروبرقی نیمه صنعتی محسوب می‌شود. به این معنا که قدرت موتور بیشتر از جاروبرقی‌های خانگی است. اگر شما نیاز به جمع‌آوری آلودگی‌های تر در محیط داشته باشید، باید ابتدا رطوبت سطح جمع شده و پس از آن سطح را جارو کنید. اما در صورت استفاده از جاروبرقی تر و خشک، کاربر می‌تواند سطح را به راحتی و در یک مرحله تمیز کند.

نظافت با استفاده از جاروبرقی

بخارشوی

محبوبیت استفاده از بخارشوی به تازگی بسیار افزایش پیدا کرده است. این دستگاه‌های نظافتی، خاصیت ضدعفونی کنندگی نیز دارد. بخارشوی به دلیل استفاده از بخار آب می‌تواند سطح را به راحتی و با سرعت بالا نظافت و ضدعفونی کند. یکی دیگر از مزایای استفاده از این دستگاه، عدم نیاز به مواد شوینده است. همین امر باعث شده تا این دستگاه‌ نظافتی سازگاری زیادی با محیط زیست داشته باشد. همچنین به دلیل عدم استفاده از مواد شوینده، روشی مقرون به صرفه محسوب می‌شود.

بخارشوی‌های خانگی، طیف کاربری بسیار گسترده‌ای دارد. کاربرد این دستگاه شامل نظافت شیرآلات، درزهای کاشی‌ها، دستگیره‌ها، گاز، هود و ضدعفونی سطوح است. از بخارشوی حتی برای ضدعفونی اسباب‌بازی کودکان نیز استفاده می‌شود. اسباب‌بازی‌ها را نمی‌توان با مواد شوینده شست. به این دلیل که باقیمانده این مواد شیمیایی روی سطوح باقی مانده و کودک با در دهان گذاشتن آن، این مواد را می‌خورد. پس بهترین راه حل نظافت اسباب‌بازی کودکان، استفاده از بخارشوی است.

یکی از محبوبترین و پرکاربردترین بخارشوی‌ها، بخارشوی مکنده‌دار SV7 است. این مدل بخارشوی به دلیل توان مکش خود می‌تواند سطوح پارچه‌ای را نظافت کند. برای مثال نظافت مبلمان، تشک و یا فرش با استفاده از بخارشوی کاری منظقی نیست. زیرا بخارشوی‌های معمولی توان مکش نداشته و با کشیدن نازل بخارشوی روی سطح، مقداری از رطوبت جذب بافت پارچه یا فرش می‌شود. اما در صورت استفاده از بخارشوی مکش دار، تمام رطوبت اضافی توسط دستگاه مکش شده و به بافت پارچه آسیبی وارد نمی‌شود.

نظافت با استفاده از بخارشوی

شیشه‌شوی

این دستگاه، به طور تخصصی برای نظافت سطوح شیشه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از شیشه‌شوی علی الخصوص برای منازلی که درها و پنجره‌های شیشه‌ای گسترده دارند، بسیار کاربردی است. شیشه‌شوی، توان مکش آب اضافه و آلوده روی سطوح را داشته و با کاربری تیغه پلاستیکی دستگاه، می‌توان سطح شیشه‌ای بسیار تمیزی داشت. یکی دیگر از کاربردهای دستگاه برای نظافت، سطوح کاشی شده است. دستگاه مخزنی برای جمع‌آوری آب آلوده داشته و پس از اتمام استفاده از دستگاه، می‌توان مخزن را به راحتی خالی کرد. دستگاه به دلیل سبک بودن و طراحی ارگونومیکی که دارد، به راحتی در دست جای گرفته و استفاده می‌شود.

نظافت با استفاده از شیشه‌شوی

زمین شوی

زمین‌شوی‌های کارچر از دیگر دسته‌بندی بسیار کاربردی دستگاه‌های نظافتی به حساب می‌آید. در این دستگاه رول‌های نظافتی غلتکی به کار رفته که با روشن کردن دستگاه، این رول‌ها چرخش داشته و نظافت سطوح را آسان می‌کند. دستگاه زمین‌شوی، دارای مخزن آب کثیف بوده که کاربر بدون تماس به آب آلوده می‌تواند مخزن را به راحتی خالی کند و دوباره در جای خود قرار دهد. این دستگاه توان جمع‌آوری آلودگی‌های ریز، خشک و مرطوب را از روی سطوح دارد. با استفاده از نازل بلند و خوش دست دستگاه، به راحتی می‌توان زیر وسایل خانه را تمیز کرد. همانطور که انتظار می‌رود، وزن دستگاه سبک بوده و با طراحی ارگونومیک آن، نظافت فضاهای با دسترسی سخت نیز امکان پذیر است. پس از اتمام کاربری، رول‌های غلتکی قابلیت شستشو و استفاده دوباره را دارند.

نظافت با استفاده از زمین‌شوی

کارواش یا واترجت

این دستگاه نظافتی، برای فضای بیرونی منزل طراحی شده است. دستگاه واترجت، فشار بالای آب را به سمت سطوح مختلف هدایت می‌کند. واترجت در دو نوع آب گرم و سرد در بازار ارائه شده است. این دستگاه برای نظافت سطوح کاشی و سنگ شده بیرونی منزل، آبیاری گیاهان کاشته شده، نظافت وسایل و ابزارآلات باغبانی و خودرو طراحی و تولید شده است. برخی از واترجت‌ها امکان استفاده از مواد شوینده را دارند. با این قابلیت، آلودگی‌های سخت‌تر و یا از جنس روغنی را به راحتی می‌توان از بین برد. حالت‌های متنوع پاشش آب را می‌توان از روی دستگاه و متناسب با نیاز خود، انتخاب کرد.

نظافت با استفاده از واترجت

فرش، مبل و موکت‌شوی

این دستگاه نظافتی، از جمله دستگاه‌های نظافت حرفه‌ای محسوب می‌شود. فرش و مبل‌شوی، وسیله‌ای است که برای نظافت تخصصی مبلمان، فرش و موکت کاربرد دارد. این دستگاه توان مکش تمام آب اضافی در سطوح را داشته و استفاده از مبل شوی برای نظافت عمقی و اصولی وسایل خانه بسیار کاربردی است. برای مثال اگر شستشوی مبل به صورت کاملا سنتی انجام گیرد، آسیبی جبران پذیر به مبلمان وارد شده است.

حجم اسفنج مبل پس از خشک شدن کاهش پیدا کرده و مبل دیگر قابل استفاده نخواهد بود. ولی با استفاده از دستگاهی مناسب، پس از پاشش آب به روی سطح مبل، عملیات مکش انجام گرفته که باعث جمع شدن تمام آلودگی‌های موجود از بافت مبل و فرش می‌شود. برای دیدن دسته‌بندی این دستگاه نظافتی پرکاربرد اینجا کلیک کنید.

نظافت با استفاده از مبل شوی

جاروی شارژی

جاروی شارژی دستگاهی بسیار جمع و جود و سبک بوده که استفاده از آن کاری بسیار آسان محسوب می‌شود. همانطور که از اسم این دستگاه مشخص است، دستگاهی بی سیم بوده که با توجه به قدرت باتری استفاده شده در آن، زمان کارآیی متفاوتی دارد. برخی از مدل‌های جاروی شارژی نیم ساعت و برخی از آنها تا یک ساعت شارژ دارند. این دستگاه پر کاربرد برای خانه‌هایی که بچه دارند، بسیار مورد استفاده است.

جاروی شارژی و جاروبرقی مکمل یکدیگر هستند. جاروی شارژی برای استفاده‌ محدود بسیار مناسب بوده علاوه بر آن، برای نظافت خودرو این دستگاه بسیار مناسب است. طراحی این دستگاه سبک و ارگونومیک بوده که با این حساب دستگاه برای نظافت فضاهایی که دسترسی سختی دارند نیز مناسب است. علاوه بر آن برخی از مدل‌های جاروی شارژی، دسته تلسکوپی بلندی دارند که با توجه به قد کاربر تنظیم می‌شود و با استفاده از آن می‌توان برای نظافت زیر وسایل خانه استفاده کرد.

نظافت با استفاده از جاروی شارژی

کدام بخارشوی برای خانه تکانی مناسب است؟

یکی از مهمترین ویژگی‌های بخارشوی، عدم نیاز به مواد شوینده است. این ویژگی بخارشوی‌، این دسته بندی، به دستگاه‌هایی ایمن برای افراد ساکن در خانه بدل می‌کند.

بیش از صد نظر مثبت از مشتریان سازمانی با نظافت این دو دستگاه

کارمندان زمان بسیار زیادی را در محیط کاری خود سپری می‌کنند. با وجود تمام شلوغی‌های زندگی، دقت و توجه به معقوله نظافت، کار مهمی است.

اسکرابر، یک سرمایه‌گذاری منطقی

اگر شما قصد نظافت یک محیط صنعتی را دارید، یکی از پرکاربردترین دستگاه‌های نظافتی اسکرابر است. تنوع این دستگاه نظافتی بسیار بالا است.

تنظیم سختی آب در دستگاه بخارشوی SC3

در این ویدیو توضیح داده ایم که چگونه تنظیم سختی آب در بخارشوی SC3 را تنظیم کنید تا رد آب در محل نماند.

با چک لیست نظافتی محیط‌های اداری آشنا شوید.

اگر شما در یک محیط اداری کار می‌کنید، باید از نظافت محیط اطمینان داشته باشید. همچنین فراهم کردن محیطی لذت بخش و سالم برای کارمندان به حفظ روحیه کمک می‌کند.

مزایای استفاده از دستگاه‌های اسکرابر و سوییپر در فضای بیمارستانی

اسکرابرهای سرنشین‌دار و سوییپرها به عنوان دستگاه‌های نظافت صنعتی قادر به نظافت محیط‌های بیمارستانی با وسعت بالا در کمترین زمان ممکن هستند.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه فرمایید: - از کیبورد فارسی استفاده کنید و نظر خود را به زبان فارسی بنویسید. - نظر خود را براساس تجربه استفاده از محصولات بیان کنید. - به نظرات سایر کاربران احترام بگذارید. - پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند حذف می‌شوند.
× مشاوره قبل از خرید میخواهید؟ با من در تماس باشید