تلفن تماس: ۵۴۰۹۱-۰۲۱
سبدخرید
حساب کاربری

هوایی که کودکانمان تنفس می‌کنند.

هوایی که کودکانمان تنفس می‌کنند.

شواهد علمی نشان از آن دارد که آلودگی هوا می‌تواند منجر به پیامدهایی نامطلوب در زمان تولد، مرگ و میر ناشی از عملکرد نامناسب ریه، آسم و سرطان در نوزادان می‌شود. از دیگر اختلالات ناشی از آلودگی می‌توان به افزایش عصبی بودن و چاقی کودکان نیز اشاره کرد.

طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، از میان هر ده مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال، فوت ۱ نفر از آنها به آلودگی هوا نسبت داده می‌شود. همچنین مرگ ۲۰٪ از نوزادان نیز به دلیل آلودگی هوا است. که بیشتر مربوط به عوارض ناشی از وزن کم در هنگام تولد و همچنین زایمان زودرس است.

۹۳٪ جمعیت کودکان زیر ۱۵ سال جهان در هوایی آلوده نفس می‌کشند. این درصد در حدود ۱.۸ میلیارد کودک است. همین امر باعث افزایش ریسک سلامتی و رشد شناختی آنها در آینده می‌شود.

کودکان نسبت به افراد بالغ در معرض ریسک بیشتری در برابر آلودگی قرار می‌گیرند. زیرا مغز، دستگاه تنفسی و دیگر اعضای بدن آنها هنوز در حال رشد است.

کودکان از لحاظ فیزیکی، بیشتر در معرض آلودگی هوا قرار می‌گیرند. تعداد تنفس کودکان تندتر از افراد بالغ است همچنین میزان فعالیتشان نیز بیشتر بوده، به همین دلیل میزان هوای زیادی را استنشاق می‌کنند.

آلودگی هوا و تأثیر آن بر روی کودکانترکیبات آلاینده در هوا سنگین هستند به همین دلیل مه آلودگی در سطح پایین زمین قرار می‌گیرد. کودکان به دلیل داشتن قدی کوتاه، در ارتفاع پایین‌تری راه می‌روند و همین موضوع باعث می‌شود تا در هوایی آلوده‌تر نسبت به دیگران تنفس کنند.

ریه هم مانند دست و پا، پس از تولد نیز رشد می‌کند. ۸۰٪ کیسه‌های هوای موجود در ساختار ریه نیز، پس از تولد شکل می‌گیرد. این کیسه‌های هوا که آلوئولی نام دارد، وظیفه انتقال اکسیژن به خون را بر عهده دارند.

ریه و آلوئولی‌های آن، تا زمان بلوغ کودکان، به طور کامل رشد نمی‌کنند. علاوه بر آن، سیستم ایمنی بدن که وظیفه مبارزه با عفونت‌ها را دارد نیز در کودکان هنوز به طور کامل رشد نکرده است.

کودکان بیشتر از افراد بالغ دچار عفونت‌های تنفسی می‌شوند. دلیل بروز این اتفاق، بالا بودن میزان حساسیت آنها به آلودگی هوا است. شکل رفتار کودکان با افراد بالغ متفاوت است و همین امر ناشی از شکننده بودن آنها است.

میزان و زمان فعالیت بچه‌ها در بیرون از خانه بیشتر از افراد بالغ است. به همین دلیل، آنها بیش از دیگران هوای بیرون را تنفس می‌کنند.

آلودگی هوا قبل از تولد هم، بر روی نوزادان تأثیر می‌گذارد.

مطالعات بسیاری در رابطه با آسیب آلودگی هوا بر روی نوزادان زمانی که هنوز داخل شکم مادر هستند، انجام گرفته است. در مطالعه انجام گرفته در دانشگاه کالیفرنیا نشان می‌دهد سطح بالای آلودگی، ریسک زایمان زودرس را افزایش می‌دهد.

در دانشگاه بوستون هم تحقیقی مشابهی صورت گرفته که نشان می‌دهد، زنان بارداری که در معرض میزان کمی از آلودگی هوا هستند هم در معرض خطر بیشتر زایمان زودرس قرار می‌گیرند.

زایمان‌های زودرس بیشتر زمانی اتفاق می‌افتند که سطح آلودگی هوا افزایش پیدا می‌کند. حتی زمانی که سایر عوامل خطر کنترل شود، آلودگی هوا تأثیر به سزایی دارد.

میزان آلودگی هوا، رشد ریه در کودکان را محدود می‌کند.

سازمان بهداشت کودکان در کالیفرنیای جنوبی مطالعات انجام داده که در آن به تأثیرات بلند مدت آلودگی هوا بر روی کودکان و نوجوانان پرداخته است. این بررسی بر روی ۱۷۵۹ کودک ۱۰ تا ۱۸ ساله انجام گرفته است.

محققان به این نتیجه رسیدند که آن دسته از کودکانی که در شهرهایی با میزان آلودگی بیشتر رشد کردند، در معرض ریسک رشد ناقص ریه بودند و ممکن است این نقصان، هیچوقت درمان نشود.

میانگین کاهش ظرفیت ریه در کودکان شبیه به تأثیر بزرگ شدن در خانه‌ای است که در آن والدین کودک، دائم در حال سیگار کشیدن هستند.

آلودگی هوا

کاهش میزان آلودگی، سلامت کودکان را تضمین می‌کند.

کاهش میزان آلودگی، تأثیر مثبتی بر روی سلامت کودکان می‌گذارد. این بررسی بر روی دو گروه کودک انجام گرفته که محل بزرگ شدنشان یکی بوده است. یکی از این گروه‌ها، کودکانی هستند که در محیطی با هوای سالمتر زندگی خود را ادامه دادند.

ظرفیت و رشد ریه کودکانی که در محیطی با هوایی سالم‌تر زندگی کردند، بسیار بالاتر از گروه دیگر است. این مزیت در کل زندگی آنها برایشان پر فایده بوده است.

شواهد بیشتر این تحقیق نشان دهنده آن است که هوای پاک، مزیت‌های زیادی برای سلامت کودکان دارد. این نتیجه پس از انجام آزمایش بر روی حدود ۴۶۰۲ کودک و بررسی علائم تنفسی آنها مانند سرفه کردن، خلط و حس خفگی به دست آمده است.

این تحقیق تغییرات علائم تنفسی در سه گروه از کودکان را با یکدیگر بررسی کرده است. این کودکان در مناطقی مختلف و با کیفیت هوای متفاوت زندگی می‌کنند.

زمانی که کیفیت هوا بهبود داده شد، حتی کودکانی که آسم داشتند هم علائم تنفسی کمتری از خودشان نشان دادند. با افزایش کیفیت هوا، کودکان علائم بسیار بسیار کمتری را تجربه خواهند کرد.

در یک بازه زمانی در کشور سوئیس، میزان آلودگی هوا کاهش پیدا کرد. محققان سوئیسی مطالعه خود را بر روی ۹۰۰۰ کودک در بازه ۹ ساله و میزان علائم تنفسی آنها، آغاز کردند.

پس از در نظر گرفتن عواملی مانند شرایط زندگی و آلودگی داخلی خانه، محققان به این نتیجه رسیدند که در سالهایی که میزان آلودگی کاهش پیدا کرده، میزان سرفه‌های مزمن، سرماخوردگی و تورم گلو نیز در کودکان کاهش پیدا کرده است.

منشأ آلودگی هوا

آلودگی هوای محیط داخلی خانه، ترکیبی از آلاینده‌هایی مانند ذرات معلق، ازون، دی اکسید نیتروژن، مونوکسید کربن و دی اکسید گوگرد است. همچنین می‌تواند ترکیبات مضر دیگری مانند بنزین یا فلزات سنگین را نیز شامل شود.

موادی مانند آرسنیک، کروم، سرب و جیوه. آلودگی هوای خارج از منزل با آلودگی هوای داخل خانه، مدرسه، مراکز بهداشتی و سایر فضاها ارتباط نزدیکی دارد که می‌تواند منبع اصلی قرار گیری کودکان در معرض خطر باشد.

  • آلودگی هوای خارج خانه
  • آلودگی هوای داخلی

آلودگی هوای خارج خانه

۱. احتراق سوخت‌های فسیلی مانند زغال سنگ، فرآیندهای صنعتی، سوزاندن زباله‌ها در فضای باز، کشاورزی، ساخت و ساز و تخریب سازه‌ها، بلایای طبیعی مانند طوفان گرد و غبار و فوران آتشفشان.

۲. با افزایش میزان ازون و آتش سوزی جنگل‌ها، انتظار می‌رود سطح کیفیت هوا کاهش پیدا کند.

۳. آلودگی هوای خارج از خانه کشنده است و باعث مرگ زودرس ۴.۲ میلیون نفر می‌شود.

آلودگی هوای داخلی

۱. آلودگی‌های مرسوم داخلی در خانه، ناشی از گرم کردن و آشپزی با استفاده از کروسین یا سوخت‌های جامد مانند زغال سنگ، کربن و چوب به همراه تهویه نامناسب است.

۲. در سال ۲۰۲۰، در حدود ۲.۴ میلیارد نفر از کودکان در سراسر جهان به سوخت مناسب، دسترسی ندارند و به‌الطبع کودکان هم در این محیط‌ها در معرض آلودگی بیشتری قرار خواهند گرفت.

۳. در کشورهای فقیر عموما کودکان و زنان، زمان زیادی را اطراف شومینه یا منبع گرما سپری می‌کنند. آلودگی اطراف این مکانها گاهی بسیار بیشتر از آلودگی‌های خارج از خانه است.

۴. عدم دسترسی به انرژی پاک، عواقب غیر قابل بازگشتی دارد. آلودگی‌های داخلی، عامل مرگ زودرس ۳.۲ میلیون انسان بوده است و در سال ۲۰۱۹، عامل مرگ ۲۳۷۰۰۰ کودک زیر ۵ سال.

۵. نزدیک به نیمی از آمار مرگ و میر ناشی از عفونت‌های حاد تنفسی کودکان زیر ۵ سال، در کشورهای با درآمد کم و متوسط به استنشاق دود نسبت داده شده است.

اقداماتی برای محافظت از کودکان

آلودگی هوا، یک معضل مربوط به بهداشت عمومی است که باعث از بین رفتن آینده کودکان بسیار زیادی شده است و برای این موضوع اقداماتی سریع نیاز است.

برای کنترل این مشکل، اقدامات متفاوتی می‌توان انجام داد. که در این قسمت آنها را بررسی خواهیم کرد:

  • سیستم‌هایی برای کنترل میزان آلودگی هوا راه‌اندازی کنید. آمار به دست آمده از آن را به مردم گزارش دهید که بدانند تا چه میزان آلودگی برای کودکان و زنان باردار خطرناک است.
  • افزایش قوانین مربوط به آب و هوا و محیط زیست مانند راه‌اندازی طرح‌های سازگاری یا مشارکت بین مردم که باعث تضمین حفاظت از کودکان و گروه‌های خطر، در برابر آلودگی هوا می‌شود.
  • افزایش کیفیت هوای فضای داخلی مهد کودک‌ها، بیمارستان‌ها و مدرسه‌ها از طریق تهویه مناسب، سیستم فیلتراسیون کارآمد و دیگر روش‌ها.
  • دسترسی به سوخت پاک، مقرون به صرفه و جایگزینی آن با روش‌های دیگر حمل و نقل برای سرویس مدارس.
  • قرار دادن سیاست‌هایی سختگیرانه برای حمل و نقل. برای مثال با ارتقای سیستم حمل و نقل عمومی مردم تشویق می‌شوند که به جای استفاده از خودرو شخصی، از این سیستم استفاده کنند. همچنین باید راهی برای اندازه‌گیری میزان آلودگی منتشر شده از وسایل نقلیه شد.
  • درباره کیفیت هوا و منابع آلودگی هوا در جامعه خود اطلاعات کسب کنید تا بتوانید از خود و کودکانتان محافظت کنید.
  • از سوخت‌های پاک و تکنولوژی جدید برای گرم کردن غذا، آشپزی و روشنایی منزل خود استفاده کنید.
آلودگی هوا

دستگاه تصفیه هوای AF100

با رعایت تمامی موارد ذکر شده، شما می‌توانید قسمتی از مشکل آلودگی هوا را مهار کنید. اما برای مراقبت بیشتر، باید از روش‌هایی دیگر نیز استفاده کنید. یکی از کارآمدترین و همچنین مؤثرترین روش‌های مهار آلودگی هوا و همچنین جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های ویروسی، تهویه مناسب فضای داخلی با استفاده از دستگاه تصفیه هوا است.

این دستگاه‌ها با ایجاد جریان هوا در فضا، جذب هوای آلوده، ویروس‌ها، باکتری‌ها، انواع ذرات معلق در هوا فضا را ایمن و پاک می‌کند. این دستگاه به خصوص در فصول سرد سال و با به وجود آمدن پدیده وارونگی دما، به دستگاهی بسیار محبوب بدل می‌شود.

آلودگی این روزهای کلان شهرها را نمی‌توان تنها با رعایت کردن موازین بهداشتی، از بین برد. دستگاه تصفیه هوا به خصوص برای افرادی که بیماری‌های مزمن زمینه‌ای، قلبی، عروقی و ریوی دارند، بسیار مفید بوده و طول عمر افراد را افزایش می‌دهد.

همانطور که در بالا به تفصیل به آن اشاره شد، این دستگاه برای محیط‌هایی که نوزادان و کودکان در آن حضور دارند، بسیار مفید به حساب می‌آید. آلودگی‌ هوا با چشم غیر مسلح قابل رؤیت نیست.

اما در صورت بالا رفتن غلظت آلاینده‌‌ها، آلودگی به صورت مه غلیظ، خود را نشان می‌دهد. استفاده از این دستگاه در خانه، محل کار، مهدکودک‌ها، مراکز بهداشتی، بیمارستان‌ها و مدارس، بسیار ضروری است.

این دستگاه بوی نامطبوع، میکروب، ویروس، مواد آلرژی‌زا و ذرات معلق آلوده را جذب کرده و از فیلترهای مناسب عبود می‌دهد. سپس هوایی عاری از هرگونه آلودگی را به محیط بازمی‌گرداند.

دستگاه‌های تصفیه هوا، انواع بسیار متنوعی دارد. اما کیفیت آنها در فیلترهای به کار رفته در آن متفاوت است. دستگاه تصفیه هوای AF100، با طراحی زیبایی که دارد، به راحتی در دکوراسیون محیط جای می‌گیرد. این دستگاه طراحی ارگونومیک داشته و به راحتی می‌توان دستگاه را در محیط جابجا کرد.

کدام بخارشوی برای خانه تکانی مناسب است؟

یکی از مهمترین ویژگی‌های بخارشوی، عدم نیاز به مواد شوینده است. این ویژگی بخارشوی‌، این دسته بندی، به دستگاه‌هایی ایمن برای افراد ساکن در خانه بدل می‌کند.

بیش از صد نظر مثبت از مشتریان سازمانی با نظافت این دو دستگاه

کارمندان زمان بسیار زیادی را در محیط کاری خود سپری می‌کنند. با وجود تمام شلوغی‌های زندگی، دقت و توجه به معقوله نظافت، کار مهمی است.

اسکرابر، یک سرمایه‌گذاری منطقی

اگر شما قصد نظافت یک محیط صنعتی را دارید، یکی از پرکاربردترین دستگاه‌های نظافتی اسکرابر است. تنوع این دستگاه نظافتی بسیار بالا است.

تنظیم سختی آب در دستگاه بخارشوی SC3

در این ویدیو توضیح داده ایم که چگونه تنظیم سختی آب در بخارشوی SC3 را تنظیم کنید تا رد آب در محل نماند.

با چک لیست نظافتی محیط‌های اداری آشنا شوید.

اگر شما در یک محیط اداری کار می‌کنید، باید از نظافت محیط اطمینان داشته باشید. همچنین فراهم کردن محیطی لذت بخش و سالم برای کارمندان به حفظ روحیه کمک می‌کند.

مزایای استفاده از دستگاه‌های اسکرابر و سوییپر در فضای بیمارستانی

اسکرابرهای سرنشین‌دار و سوییپرها به عنوان دستگاه‌های نظافت صنعتی قادر به نظافت محیط‌های بیمارستانی با وسعت بالا در کمترین زمان ممکن هستند.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه فرمایید: - از کیبورد فارسی استفاده کنید و نظر خود را به زبان فارسی بنویسید. - نظر خود را براساس تجربه استفاده از محصولات بیان کنید. - به نظرات سایر کاربران احترام بگذارید. - پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند حذف می‌شوند.
× مشاوره قبل از خرید میخواهید؟ با من در تماس باشید