تلفن تماس: ۵۴۰۹۱-۰۲۱
سبدخرید
حساب کاربری

چگونگی تمیز کردن درزها

چگونگی تمیز کردن درزها

تمیز کردن کاشی‌ها معمولا کار آسانی به شمار می‌آید ولی در دسته نظافت روزانه قرار نمی‌گیرد. این اتفاق ممکن است باعث به وجود آمدن آلودگی‌های سخت و ماندگار شود. با انجام دادن چند کار، شما به راحتی می‌توانید آلودگی‌ها را از روی سطوح پاک کنید.

درزهای کاشی‌، نیازمند توجه خاصی هستند.

در سطوح کاشی کاری شده، درز وجود دارد. صرف نظر از نوع کاشی، اتصالات از نظر ترکیب و کیفیت سطح با یکدیگر متفاوت هستند. به دلیل ناهمواری سطح، خاک راحت‌تر به آنها می‌چسبد. به دلیل جذب رطوبت، درزها بهترین مکان برای تجمع باکتری‌ها می‌باشد.

چه نوع ماده شوینده‌ای برای تمیز کردن درزها مناسب است؟

مواد شوینده بر اساس pH طبقه بندی می‌شوند. بیشتر مواد شوینده چند کاره، کمی قلیایی هستند (pH ۷). به این معنی که آلودگی‌های ارگانیک مانند گریس را می‌تواند از بین ببرد. این دسته از مواد شوینده، دارای توان از بین بردن لکه‌های مواد غذایی است. زمانی که میزان آلودگی درزها زیاد باشد، با استفاده از مواد شوینده خانگی با پایه قلیایی، مانند بیکینگ پودر و یا آب گازدار می‌توان به راحتی لکه‌ها را پاک کرد.

برای انجام این کار، جوش شیرین و آب را به نسبت ۱:۳ مخلوط کرده تا خمیر غلیظی به دست آید. با کمک این خمیر و به وسیله مسواک یا برس می‌توان درزها را تمیز کرد. برای کارایی بهتر این مخلوط، باید حدود ۳۰ دقیقه روی آلودگی‌ها بماند. سپس با استفاده از آب و یک دستمال تمیز، سطح پاک شود.

برای این کار همیشه باید از عینک و دستکش در حین کار استفاده کرد. زیرا در زمان استفاده از مواد شوینده با برس، امکان دارد به اطراف پاشیده شود.

نکات ایمنی برای استفاده از مواد شیمیایی اسیدی

استفاده از مواد شیمیایی اسیدی به خصوص در سرویس‌های بهداشتی، یا بر روی آلودگی‌هایی با منشأ معدنی، مانند رسوبات آهکی یا جرم، چالشی بزرگ است. این آلودگی‌ها با استفاده از مواد شوینده اسیدی با pH کمتر از ۷، مانند سرکه یا اسید سیتریک به راحتی پاک می‌شوند.

با این وجود کاشی‌ها و اتصالات، رفتار متفاوتی از خود نشان می‌دهند. از آنجایی که ملات اتصالات کاشی متشکل از مواد معدنی است، مواد شوینده اسیدی به مرور زمان به درزها نفوذ می‌کند.

برای جلوگیری از نفوذ به درزهای کاشی‌، قبل از تمیز کردن، درزها را خیس کنید. زمانی که درزها پر از آب باشد، مواد شوینده اسیدی به داخل درزها نفوذ نمی‌کند و آسیبی به آنها وارد نمی‌شود.

به خصوص در سرویس‌های بهداشتی، شستشو با مواد شوینده اسیدی و قلیایی پیشنهاد می‌شود. زیرا در این صورت، پیشرفت آلودگی کنترل می‌شود. استفاده از این مواد شوینده، باعث جلوگیری از شکل گیری کپک می‌شود.

استفاده از بخارشوی برای تمیز کردن درزها

تمیز کردن درزها با استفاده از بخارشوی، راه حل راحت‌تری است. بخار به فشار ۴.۲ بار هم می‌رسد و ذرات بخار با سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت، به سطح کوبیده می‌شود.

بخار آب به ساختارهای ریز سطوحی از جنس منسوجات و برس‌ها نمی‌تواند دسترسی داشته باشند و وارد آنها شود. بخار گرم آب به خودی خود، می‌تواند آلودگی‌های سخت را از بین برده و از شکل گیری کپک جلوگیری می‌کند.

در بسیاری از موارد، نیازی به استفاده از مواد شوینده نیست. همین امر باعث حفاظت محیط زیست می‌شود. برای زدودن آلودگی‌های معدنی در حجم زیاد، می‌توان ابتدا درزها را با شوینده‌های اسیدی شستشو داد و سپس از بخارشوی استفاده کرد.

بهترین راه نظافت، استفاده از نازل باریک به همراه سری گرد مناسب است. هرکدام از درزها را می‌توان جداگانه و به سرعت تمیز کرد. با استفاده از گرما و حرکات مکانیکی، می‌توان آلودگی‌های سخت را هم پاک کرد. آلودگی‌هایی که نرم شدند به راحتی پاک می‌شوند.

از بین بردن کپک‌ها از درزهای کاشی

کپک در فضا‌های مرطوب، به راحتی شکل می‌گیرد. این موضوع می‌تواند عواقب زیادی برای سلامتی افراد مبتلا به آلرژی و همچنین کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، داشته باشد. برای از بین بردن کپک‌، شما می‌توانید از مواد شوینده حاوی الکل نیز استفاده کنید. برای انجام این کار، ترکیبات الکلی را با استفاده از یک حوله یا برس باید به درزها بزنید.

این روش به طور معمول لکه‌های باقیمانده را از بین نمی‌برد. زیرا، الکل هیچ عنصر سفیدکننده‌ای در ترکیبات خود ندارد. اگر شما می‌خواهید درزها به طور کامل تمیز شود، از محلول خانگی هیدروژن پروکساید استفاده کنید. محلول ۳٪ برای از بین بردن کپک‌ها بسیار مؤثر واقع می‌شود. یک رول آغشته به محلول را می‌توان بر روی درزها قرار داد تا میزان تماس افزایش پیدا کند. پس از گذشت نیم ساعت، سطح با آب پاک می‌شود.

اگر کپک به عمق درزها نفوذ کرده باشد، تنها راه حل، تعویض است. برای جلوگیری از رسیدن کپک به عمق، باید به طور جدی از شکل گیری کپک جلوگیری شود. تهویه مناسب و منظم فضا، نکته بسیار مهمی در جلوگیری از به وجود آمدن کپک است.

اگر در فضا پنجره‌ای وجود نداشته باشد، وجود یک پنکه به تهویه اتاق کمک می‌کند. همچنین توصیه می‌شود آب اضافی از سطوح برداشته شود تا رطوبت از آن به سرعت خارج شود.

نظافت اتصالات سیلیکونی

اتصالات سیلیکونی برای اتصالات سینک‌های روشور به دیوار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اتصالات ظریف هستند و موقع نظافت از آنها باید دقت کنید. برای نظافت این اتصالات از طریق شستشوی مکانیکی یا حتی استفاده از نازل ممکن است باعث بروز آسیب شود.

امکان به وجود آمدن کپک در اتصالات سیلیکونی، بسیار محتمل است. اگر کپک از قبل به اتصالات نفوذ کرده باشد، تعویض اتصالات مقرون به صرفه تر از تمیز کردن آنها است.

تمیز کردن راه آب‌ها بدون نیاز به مواد شیمیایی

اگر آب به راحتی از چاه رد نمی‌شود یا بوی نامطبوع از چاه ساطع می‌شود، باید زود دست به کار شوید. اقداماتی برای باز شدن چاه وجود دارد که می‌توان آنها را انجام داد. شما با انجام این اقدامات می‌توانید چاه گرفته شده را باز کنید و در عین حال به محیط زیست آسیبی وارد نکنید. با این کار از گرفتن چاه نیز جلوگیری می‌کنید.

راه حلی برای نظافت راه آب‌ها

روغن یا باقیمانده غذاها در آشپزخانه، مو، صابون یا هر چیز دیگری، باعث گرفتیگ چاه می‌شود. هر روزه موادی به همراه آب از چاه رد می‌شود که به مرور زمان باعث گرفتگی لوله می‌شود.

اگر این راه آب‌ها منظم تمیز نشوند، به مرور زمان گرفتگی ایجاد شده و مانع عبور آب می‌شود. راه حل‌های بسیار زیادی برای جلوگیری از گرفتگی وجود دارد که بسیاری از آنها راه‌ حل‌های خانگی به حساب می‌آیند. برای مثال استفاده از سرکه و بیکینگ پودر و ترکیب سرکه و جوش شیرین.

نظافت راه‌آب با استفاده از بخارشوی

استفاده از بخارشوی، یکی از راه‌های نظافت راه آب‌ها است. استفاده از ترکیب جت بخار و دمای بالا، حتی لکه‌های سفت و چرب را از بین می‌برد. همچنین بخار آب می‌تواند دسترسی و نظافت گوشه‌های با دسترسی سخت را نیز ممکن سازد. که در نتیجه باعث باز شدن چاه و از بین رفتن بوی نامطبوع آن می‌شود.

نظافت بهاره و دستگاه‌های کارچر

در سراسر دنیا، نظافت در فصل بهار اهمیت بیشتری دارد. اگر نظافت فصلی را طبق یک چک لیست درست پیش ببرید، دیگر سر در گم نخواهید شد.

کدام بخارشوی برای خانه تکانی مناسب است؟

یکی از مهمترین ویژگی‌های بخارشوی، عدم نیاز به مواد شوینده است. این ویژگی بخارشوی‌، این دسته بندی، به دستگاه‌هایی ایمن برای افراد ساکن در خانه بدل می‌کند.

بیش از صد نظر مثبت از مشتریان سازمانی با نظافت این دو دستگاه

کارمندان زمان بسیار زیادی را در محیط کاری خود سپری می‌کنند. با وجود تمام شلوغی‌های زندگی، دقت و توجه به معقوله نظافت، کار مهمی است.

اسکرابر، یک سرمایه‌گذاری منطقی

اگر شما قصد نظافت یک محیط صنعتی را دارید، یکی از پرکاربردترین دستگاه‌های نظافتی اسکرابر است. تنوع این دستگاه نظافتی بسیار بالا است.

تنظیم سختی آب در دستگاه بخارشوی SC3

در این ویدیو توضیح داده ایم که چگونه تنظیم سختی آب در بخارشوی SC3 را تنظیم کنید تا رد آب در محل نماند.

با چک لیست نظافتی محیط‌های اداری آشنا شوید.

اگر شما در یک محیط اداری کار می‌کنید، باید از نظافت محیط اطمینان داشته باشید. همچنین فراهم کردن محیطی لذت بخش و سالم برای کارمندان به حفظ روحیه کمک می‌کند.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه فرمایید: - از کیبورد فارسی استفاده کنید و نظر خود را به زبان فارسی بنویسید. - نظر خود را براساس تجربه استفاده از محصولات بیان کنید. - به نظرات سایر کاربران احترام بگذارید. - پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند حذف می‌شوند.
× مشاوره قبل از خرید میخواهید؟ با من در تماس باشید